Go Pro Hero

welke zou jij kopen?

  • Go pro hero

    Stemmen: 0 0,0%
  • Go pro hero 2

    Stemmen: 6 35,3%
  • Go pro hero 3 silver edition

    Stemmen: 1 5,9%
  • Go pro hero 3 Black edition

    Stemmen: 7 41,2%
  • Anders

    Stemmen: 3 17,6%

  • Totaal aantal stemmers
    17
Status
Niet open voor verdere reacties.

nieksmit

MF'er
10 jul 2012
52
0
Bergen op zoom
Halllo MF vrienden,

met hemelvaart ga ik met een groep vrienden touren door duitsland een weekje.
ik heb net kennis gemaakt met de go pro hero en dat ziet er ontzettend gaaf uit.
Alleen weet ik niet wat wijsheid is. ik heb alleen een motor (sport) en zal er dus niet mee offroad kunnen. ik zal dus alleen opnames maken op de weg.
nu kreeg ik een aantal modellen.

Go pro hero 2
Go pro hero 3 Silver Edition
Go pro hero 3 Black Edition

wat is jullie ervaring hiermee, en welke zouden jullie mij aanraden.
in de winkel (amsterdam) zag ik ze liggen tussen de 299 en 350.
is dit de normale prijs of hebben jullie een alternatief (internet bijvoorbeeld)?

Hoop graag meer duidelijkheid te krijgen over dit onderwerp.
Groetjes Niek
 
Vraag het hier eens:

Het GoPro Hero (HD) Topic deel 2

Daar zitten de kenners en ervaringsdeskundigen.

Je moet wel aan deze eisen voldoen om dat topic te kunnen lezen:

Waarom kan ik niet in Off-Topic?
Je moet minimaal 30 berichten hebben geplaatst én 30 dagen zijn geregistreerd voordat je toegang tot Off-Topic krijgt. Aangezien 's nachts wordt bekeken wie toegang moet krijgen kan het zijn dat je geduld moet hebben tot de dag nádat je 30 dagen lid bent.
 
Laatst bewerkt:
Het ligt eraan wat je wilt, de hero 3 is de beste en nieuwste gopro, dat wil zeggen dat hij op 1080p met 60fps kan filmen. De gopro 2 kan dit maar met 30fps... Nu is voor. Normaal beeld 30fps prima, maar wil je slowmotions gaan maken, zal je die 60fps veel gebruiken...
 
Ts zegt dat hij 3 modellen gekregen heeft, waarom test hij ze zelf dan niet?


Halllo MF vrienden,

met hemelvaart ga ik met een groep vrienden touren door duitsland een weekje.
ik heb net kennis gemaakt met de go pro hero en dat ziet er ontzettend gaaf uit.
Alleen weet ik niet wat wijsheid is. ik heb alleen een motor (sport) en zal er dus niet mee offroad kunnen. ik zal dus alleen opnames maken op de weg.
nu kreeg ik een aantal modellen.

Go pro hero 2
Go pro hero 3 Silver Edition
Go pro hero 3 Black Edition

wat is jullie ervaring hiermee, en welke zouden jullie mij aanraden.
in de winkel (amsterdam) zag ik ze liggen tussen de 299 en 350.
is dit de normale prijs of hebben jullie een alternatief (internet bijvoorbeeld)?

Hoop graag meer duidelijkheid te krijgen over dit onderwerp.
Groetjes Niek
 
Laatst bewerkt:
Ik zou voor de HD Hero 3 Black gaan omdat deze simpelweg een stuk beter beeld/geluid geeft. Het hangt voornamelijk af van of je die extra €100 eraan uit wil geven.
 
Ik zou voor de HD Hero 3 Black gaan omdat deze simpelweg een stuk beter beeld/geluid geeft. Het hangt voornamelijk af van of je die extra €100 eraan uit wil geven.
Ja en als je geen ervaring met montage hebt benut je 0,0 hier van. Boeit dus helemaal niks.

Ga je duiken/zwemmen met je GoPro, neem dan wel de 3. Dit ivm de vlakke houder/behuizing is de focus onderwater beter dan de 2.

Verder, neem gewoon een GoPro2 als je geen ervaring hebt met editen/monteren, want die extra functies zijn "leuk" maar je benut ze dan toch niet. :W
 
100 euro extra, en dan ook nog minder mounting accessoires erbij.
Enige voordeel dat ik zie is dat je in 1080p 60fps kan filmen ipv 30fps op de hero2
 
valt te zien van je budget natuurlijk.

Verschil tussen de Hero2 en de Hero3 Silver is vrij weinig.
Specs zijn vrijwel dezelfde. Geluid is net iets beter en onderwater gaat je beeld scherper zijn.
=> Koop in dit geval een Hero2 (al dan niet 2dehands, er staan er meer dan normaal te koop momenteel)

Verschil tussen de Hero3 Silver en Hero3 Black is er wel.
De black kan op een hogere resolutie filmen, of aan de dubbele frame rate dan wate de Silver aankan.
1080P@60fps ipv 30, 720P@120fps ipv 60,...
Ook krijg je de remote er gratis bij als je voor de Black gaat.
Dus bij twijfel tussen de Silver en de Black is het simpel.
Stel dat je de Silver zou kopen + remote, kom je bijna even duur uit als je gewoon de black gekocht zou hebben.
=> koop in dit geval de Black

Gewoon advies voor jou.
Zoek een Hero2 2dehands, investeer desnoods in een extra batterij (één batterij gaat +-2u20min mee) en een geheugenkaartje (of meerdere).
Je gaat als beginnende filmer / moneerder vrij weinig zijn met de extra mogelijkheden van de Black.
En eens dat je er vertrouwd mee bent en je wil toch upgraden,
tja daartegen is de Hero4 er al ;)
 
Monteren kan je leren?
Ik vind het geluid en beeld zodanig veel beter dat als je het geld heb ik zeker voor de Black kan gaan. Hier even bijgezegd dat ik persoonlijk het compleet niks vind om iets te hebben terwijl ik weet dat ik ook iets beters had kunnen kopen binnen een redelijk prijsverschil.
 
Monteren kan je leren?
Ik vind het geluid en beeld zodanig veel beter dat als je het geld heb ik zeker voor de Black kan gaan. Hier even bijgezegd dat ik persoonlijk het compleet niks vind om iets te hebben terwijl ik weet dat ik ook iets beters had kunnen kopen binnen een redelijk prijsverschil.
Oke, en hoe exporteer jij je filmpjes en welke codec?

Als je niet weet hoe je dat 'goed' doet, ben je al het kwaliteitsverschil al kwijt. ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan