go*#@!!@! rijbewijs kwijt

bmwboxer

Die hard MF'er
12 mrt 2003
264
0
n.o.polder
De dag begon goed,mooi weer tocht van 200km met motorclub.
In de middag weer naar huis,en nog even een dijkje pakken (kamperzeedijk)langs genemuiden.Ik rij in de dorpjes netjes 50 en op de rechte stukken 80-90 maar bij de bochten wel iets harder,word ik op het rechte stuk ingehaald door een kut Opel met 2 sukkels en een video,zou te hard hebben gereden en wel 51km te hard.
Ik reed ook te hard oké,maar 51km geloof ik niet,dus ik vraag aan de heren laat maar eens zien dan(als ik het niet had gevraagt,hadden ze het mij niet laten zien),ze hadden geen beginpunt en geen eindpunt van de meeting(?)maar probeerde mij ervan te overtuigen dat er wel te hard was gereden.(is ook zo maar volgens mij geen 51km te hard).Maar ik reed niet a sociaal volgens de heren,en ik moest maar iets rustiger rijden,ik zeg nog "ja 2km p/u"inderdaad zij de heer in spijkerbroek en vaal shirt.wel we moeten weer verder en hij drukt mij een folder van videosurveillance in mijn handen,met op de achterzijde een niet ingevuld ontvangstbewijs (alleen datum en een onleesbaare naam)geen verbaal met waar wat wanneer niets.Mijn vraag;gaat dit altijd zo,en wat nu? :(
 
Hmzz ben je klaar mee...Wel vaag dat ze geen meting hebben kunnen doen, maar dat je wel precies 2 km. te hard gereden hebt volgens hun.
 
hmmm,geen begin en eindpunt meting?
niet ingevuld waar?
ontvangst niet getekent?
vreemd,waren het toch wel wouten?
en dan daarbij als ze ervan overtuigd zijn dat het over de 50km te hard was,
folder geven en wegrijen?
zulke wil ik ook tegenkomen
 
hmmm,geen begin en eindpunt meting?
niet ingevuld waar?
ontvangst niet getekent?
vreemd,waren het toch wel wouten?
en dan daarbij als ze ervan overtuigd zijn dat het over de 50km te hard was,
folder geven en wegrijen?
zulke wil ik ook tegenkomen
Kun je beter niet tegen komen,maar zal morgen eerst eens naar OM bellen alleen heb ik geen verbaal niets.Ook zal ik mijn rechtsbijstand verzekering eens bellen voor advies.Als iemand iets meer weet,of ook zo iets heeft gehad laat het even weten.
 
effe voorleggen op www.openbaarministerie.nl
er staat ergens een emailadres waar je dit soort vragen kwijt kunt.
Na enkele dagen krijg je onderbouwt antwoord van een voorlichter van het ministerie.

Bij 51 te hard en staande houding mogen ze direct je rijbewijs invorderen. Rara gang van zaken.........informeer je goed.

succesm
 
effe voorleggen op www.openbaarministerie.nl
er staat ergens een emailadres waar je dit soort vragen kwijt kunt.
Na enkele dagen krijg je onderbouwt antwoord van een voorlichter van het ministerie.

Bij 51 te hard en staande houding mogen ze direct je rijbewijs invorderen. Rara gang van zaken.........informeer je goed.

succesm

Hier heb ik wat aan,bedankt voor de tip.
zal ze gelijk even mailen.
 
Als je alleen maar een foldertje hebt gehad en geen pv oid, ben je volgens mij je rijbewijs niet kwijt. Kan het alleen niet goed opmaken uit je verhaal.
 
daarom vroeg ik ook of zijn rijbewijs ingenomen is, als dit niet het geval is en je ook geen vordering hebt ontvangen, wens ik je een goede nachtrust, want dan hoef je je nergens zorgen over te maken
 
je zult er niets van horen denk ik, bij staande houding schrijven ze gelijk de bekeuring uit, of nemen je mee voor verhoor ofzoiets
 
volgens mij hebben ze je gematst omdat je verder fatsoenlijk reed en het misschien je eerste keer was ? dat je gepakt bent
ik denk dat je mazzel hebt en dat je alleen maar een fikse boete krijgt. ook klote naatuurlijk maar niet zo rot als...............

moet je ook niet zo hard rijden........... ;)
 
je rijbewijs is niet ingevorderd?
Rijbewijs is wel ingevorderd,heb gebeld naar OM en daar is wel bekend dat hij is ingevorderd,maar de politie zij tegen mij dat ik mijn rijbewijs woensdag wel weer terug heb,maar bij het OM zeggen ze dat dit onzin is.
Volgens de heren van de politie had het ook geen zin om een brief te schrijven naar het OM omdat het rijbewijs woensdag toch weer terug is,en ook dat word door het OM niet bevestigd.In het kort;Er klopt niets van het verhaal van de beide politie's.
ik heb wel een adres van het OM waar ik een klacht kan indienen.
Het OM kan mij verder niets vertellen betreft het rijbewijs,omdat het eerst binnen moet zijn met het PV.
 
Laat iemand die wel een duidelijk verhaal kan schrijven je zaken behartigen.
 
Het klinkt alsof je flink genaaid bent door deze VROS-sers.
De 51 km is waarschijnlijk een piekmeting geweest op hun geijkte km-teller, terwijk de Provida-video-apparatuur een trajectgemiddelde bepaalt, dat altijd lager uitvalt.
Ze wilden dus "een rijbewijsje scoren".
Ik zou eens gaan rondneuzen op www.flitsservice.nl onder het kopje "Juridisch". Het lijkt me dat je daar aardig wat informatie vandaan kan halen, die er voor kan zorgen dat je rijbewijs gered wordt.
Overigens is de normale termijn voor de inbeslagname 10 dagen. Binnen die termijn dient de OvJ te beslissen of je rijbewijs voorlopig teruggegeven wordt of niet. Als je geen recidivist bent, zal het hoogstwaarschijnlijk teruggegeven worden.

Sterkte!
 
:^

Diegene die mijn RBW meeneemt moet me tot het merk van zijn onderbroek laten zien, anders blijft hij er met zijn poten af :P
:^
ik zou inderdaad op z'n minst gevraagd hebben naar legitimatie.. en ik had ook gezegd dat ik een papier wilde waarop staat wat er gebeurd is.

erg vreemd deze gang van zaken...
 
maar je hebt em dus niet echt moeten inleveren? dan zou ik gewoon hopen dat dit maar bij zo'n dom foldertje blijft...
 
bij mij hebben ze een paar jaar geleden ook m'n rijbewijs ingevorderd bij 51 km te snel.(dit was wel een gemiddelde snelheid,mijn piek lag op 160km/pu)
het was op vrijdagavond gebeurt en op woensdag lag er een brief dat ik hem kon ophalen,dus direct op de motor gestapt en het rijbewijs weer opgehaald.
met de mededeling dat het mij 750 gulden ging kosten ;(
dus met ee beetje geluk heb je hem vrij snel weer terug :]

suc6
 
bij mij hebben ze een paar jaar geleden ook m'n rijbewijs ingevorderd bij 51 km te snel.(dit was wel een gemiddelde snelheid,mijn piek lag op 160km/pu)
het was op vrijdagavond gebeurt en op woensdag lag er een brief dat ik hem kon ophalen,dus direct op de motor gestapt en het rijbewijs weer opgehaald.
met de mededeling dat het mij 750 gulden ging kosten ;(
dus met ee beetje geluk heb je hem vrij snel weer terug :]
Jij bent persoonlijk je rbw op je eigen motor wezen ophalen?
Dan heb je echt geluk dat ze dat niet ter plekke doorhadden... (is immers rijden zonder rijbewijs)
 
bij mij hebben ze een paar jaar geleden ook m'n rijbewijs ingevorderd bij 51 km te snel.(dit was wel een gemiddelde snelheid,mijn piek lag op 160km/pu)
het was op vrijdagavond gebeurt en op woensdag lag er een brief dat ik hem kon ophalen,dus direct op de motor gestapt en het rijbewijs weer opgehaald.
met de mededeling dat het mij 750 gulden ging kosten ;(
dus met ee beetje geluk heb je hem vrij snel weer terug :]

suc6

Ga naar een rijschool, laat het aanvragen en haal je papiertje ff snel opnieuw, zal je denk wel minder geld kosten dan 750 gulden :X :+
 
Btw effe een simpele vraag.

Als dit soort vage meuk je overkomt, en zij duidelijk sommige punten niet volgens de regels doen.

En ik zou zeggen:
- nee je krijgt me rijbewijs niet voordat jullie alles goed invullen en eens duidelijk iets over die meeting zeggen
- nee je krijgt me motor niet voordat jullie alles goed invullen en eens duidelijk iets over die meeting zeggen

Als je dit vol houdt, wat kunnen ze dan doen? arresteren ofzo?
 
Terug
Bovenaan Onderaan