GoClever GC350 Rider navigatiesysteem

  • Onderwerp starter Anoniempje313
  • Startdatum
A

Anoniempje313

Guest
Of het in techniek blijft staan, weet ik niet.

Nu nog even wel, want er is nog wel wat nodig, qua techniek :')

1. hoe werkt het?
2. waar haal je software vandaan?
3. hoe zijn de aansluitingen?
4. hoe is de cradle?
5. enz enz
 
Heb een alternatief gevonden voor de waterdichte stekker om de enorme lengte van het laadsnoer in te korten. Heb zelf een boardstopcontact onder de tellers zitten en had die lengte niet nodig. Ook wat andere stekkers en krimpkous meebesteld. Is allemaal euri en dubbeltjeswerk dus arm zal je er niet van worden :+

Besteld bij Rick Donkers Auto Electrics een betrouwbaar internetwinkeltje op het gebied van (motor) stekkers en draadjes :Y (ff klikken op multistekkers !)

full
 
Laatst bewerkt:
Gewoon een nieuwe. en de geheugen kaart is omgewisseld denk ik want een paar adressen in de favorieten staan er nog in.

Vandaag de headset op de helm geprutst, helaas de klem verbinding past niet dus dan maar plakken. Tevens een zwik Poi's van POIiplaza gehaald en al vast een stel routes er in gezet. dat gaat erg makkelijk gelukkig
 
Gewoon een nieuwe. en de geheugen kaart is omgewisseld denk ik want een paar adressen in de favorieten staan er nog in.

Vandaag de headset op de helm geprutst, helaas de klem verbinding past niet dus dan maar plakken. Tevens een zwik Poi's van POIiplaza gehaald en al vast een stel routes er in gezet. dat gaat erg makkelijk gelukkig


Dat software gedoe moet ik nog eens goed leren :$

Jij hebt het over POIiplaza en routes er in gezet.....hoe gaat dat precies in z'n werk ?
 
Laatst bewerkt:
Poi's staat op poiplaza haarfijn uitgelegd. Downloaden en op de goclever dumpen.
  1. Copy the .ga, .m8888 and .txt extension files with same name to navigation software's POI directory.
  2. Launch the program. Select Menu clicking on the button in the right bottom corner.
  3. Choose Settings.
  4. Choose Map POIs.
  5. Select copied files in the list, and click on required items. The red dot indicates that the POI is activated
Routes maak ik in tomtom ITN formaat met Tyre vervolgens converteren met ITN converter.
Het resultaat ook weer op de goclever dumpen en laden uit het menu. de Goclever brengt je dan naar het 1e route punt. Maar goed dat laatste moet ik nog proberen.
Je kan met ITN converter ook routes maken zie ik dat werkt iets minder makkelijk dan Tyre maar gaat ook prima
 
vandaag in de regen een eindje gereden. Route geladen en gaan zonder nadenken, Best lekker. Maar ik had wat weinig waypoints waardoor de goclever een heel ander idee over de route had dan ik vooraf. Maar verder ging dat prima je rijd van punt naar punt en steeds heb je de bestemming bereikt.

Wat ik wel ruk vind is het geluid. Veel gekraak en zelf als ik me hoofd wegdraai dan valt de verbinding weg. Je hebt alleen goed gelijk als je je helm naast de goclever houd.
Ik ga eens prullen om a) een andere frequentie te pakken en/of een stukje aan die antenne prullen zodat de ontvangst beter word.

De aanwijzingen zijn duidelijk en goed te begrijpen. 1x een weggetje in gestuurd die alleen voor fietsers bestemd was en toen ik moest tanken was er snel een tankstation gevonden die gewoon in de route opgenomen werd.
 
Laatst bewerkt:
Goed een update over de pois.
Nu staan er 5 extra in het poi menu. allemaal met de zelfde naam. region. met het zelfde icoontje. Hoe weet ik nu het verschil tussen Mac of KFC :? :?

Vandaag probleem met Poi naam op gelost, bij het aangeleverde bestand van Poiplaza zit ook een txt bestandje. daarin kan je de naam geven die je wil, staat standaard op Region.
 
Wat ik wel ruk vind is het geluid. Veel gekraak en zelf als ik me hoofd wegdraai dan valt de verbinding weg. Je hebt alleen goed gelijk als je je helm naast de goclever houd.
Ik ga eens prullen om a) een andere frequentie te pakken en/of een stukje aan die antenne prullen zodat de ontvangst beter word.

andere frequentie kan al wel wat helpen. wat ook helpt is de linkerhand los van het stuur :( raar maar dan in eens goede ontvangst. Heb ik een stoorzender in me hand soms :?
 
Ik praat hier tegen mezelf denk ik :?

Weer een tip

je kan het opstart scherm weg halen.

Op de goclever vind je een bestandje ordinale.ini

Dit kan je openen en instellingen wijzigen zet SafetyWrn=0 ipv 1. geen waarschuwing meer.

Overigens de goclever is verwant aan de Mio Moov. veel info daarover op http://www.mobilepassion.org
 
Ik praat hier tegen mezelf denk ik :?

Weer een tip

je kan het opstart scherm weg halen.

Op de goclever vind je een bestandje ordinale.ini

Dit kan je openen en instellingen wijzigen zet SafetyWrn=0 ipv 1. geen waarschuwing meer.

Overigens de goclever is verwant aan de Mio Moov. veel info daarover op http://www.mobilepassion.org



:N hoor.

Ga komend weekend weg met het brik naar een GT-treffen in Valkenburg. Dan ga ik het e.e.a. testen (op waterdichtheid }) ) en daar de toerrit opnemen met de rode button :Y

Bedankt voor de "andere" tip :W
 
Dat opnemen werkt erg goed. daarna exporteren naar kml en je kan in google maps precies je route zien. Water dicht is het ding zeker ook.

Maar hoe is de ontvangst van het geluid bij jou?
 
Terug
Bovenaan Onderaan