GoClever GC350 Rider navigatiesysteem

  • Onderwerp starter Anoniempje313
  • Startdatum
A

Anoniempje313

Guest
Of het in techniek blijft staan, weet ik niet.

Nu nog even wel, want er is nog wel wat nodig, qua techniek :')

1. hoe werkt het?
2. waar haal je software vandaan?
3. hoe zijn de aansluitingen?
4. hoe is de cradle?
5. enz enz
 
Ik vind het nog steeds een charmant ding, maar de eerste liefde is wel wat minder :')

Het ding is degelijk en compleet. En -als we de specs mogen geloven- veelzijdig.
En goedkoper dan de concurrenten, niet onbelangrijk.

Hardware

Het ding zelf: vergelijkbaar met een TT rider, zowel qua vorm als formaat. Voelt solide aan. Zijklepje met aansluitingen is niet alleen plastig 'klik in klik' systeem, wat op den duur toch gaat slijten, maar heeft een schuifpalletje, waarmee het dicht gezet wordt. Net detail.

Cradle: navigatie valt mooi in de cradle, goed strak. Met een 'duw en draai' bajonetpal, is de navigatie in de cradle te fixeren. Het is natuurlijk geen slot, maar het zou net iemand kunnen tegenhouden om direct met het apparaat weg te lopen (hoewel ik daar mijn twijfels bij heb :') ).
Aan de cradle zit het voedingssnoer, met twee gestripte uiteinden voor op de accupolen. Ik moet nog checken of er standaard een zekering tussenzit. wel heb ik iets gevonden dat lijkt op een ontstorings-iets. Er zit een plug op ongeveer 10 cm van de cradle, keruig geborgd met een plastigkapje dat er overheen gedraaid wordt (ivm weers invloeden vermoed ik).
Wel jammer dat dit stukje van 10 cm met plug aan de cradle blijft hangen als de cradle in de auto gebruikt gaat worden. En oko jammer dat de cradle nodig is om de navigatie in de auto te gebruiken. Het maakt het ieta omslachtiger dna zou kunnen, naar mijn mening.

Draadloos helmding-ontvanger-apparaat. Het lijkt erg op die van Scala. Standaard wordt er een FM versie geleverd, BlueTooth is mogelijk. GoClever eheft ze zelf voro 90 euro, en voor dat bedrag kun je op Ebay.com ook een duoset vinden waarmee je ook nog eens tijdens het rijden met je buddy kunt praten (tot 500m). Of je gebruikt al aanwezige bluetoothapparaten. Lader voor helmding zit er ook bij.

Zuignap basishouder, voor in de auto.

Klem basis houder, voor op een stuur.

Los bevestigingsmateriaal (kabelbinders, stukjes klitteband voor in helm luidpsrekers, enz).

USB kabel; standaard ding tbv koppelen navigatie aan pc (voor opladen of communicatie).

Algemen werking

De menuaanwijzingen zijn niet altijd best: soms is de tekst te lang, waardoor een deel niet leesbaar is.
Ook lijken het soms slechte vertalingen uit een andere taal.

Het downloaden van het routeprogramma gaat snel en eenvoudig, als je eenmaal de juiste lokatie hebt gevonden. De aanwijzingen in de doos zijn daar wat karig in.

Nederlands komt niet voor in de keuzelijst van het navigatiesysteem, maar als je het opstart, zal te toch in je moerstaal bediend worden.

De instelling van tijd en datum in de navigatie is weg zodra je het ding hebt uitgezet. Laat dat dus maar. Zodra je echter op GPS gaat rijden, zal je zien dat automatisch de juiste tijd in beeld komt te staan.

Het zoeken van lokaties gaan intuïtief, en alleen de nog mogelijke letters worden getoond bij plaatsnamen en straatnamen. Dat werkt vriendelijk, efficiënt en voorkomt mis-tikken.

De leukste feauture tot nu toe, vind ik het 'pulldown venster' linksboven in het GPS scherm. Hier staat een soort van uitvergroting van de eerstvolgende actie, met de nog resterende afstand tot die actie. En dit is weg te klikken.




Ik heb het vandaag gebrukt van huis naar werk, in de auto.
Het ding werkt gewoon. Het pakt GPS signaal snel op, lekker. Het corrigeerd snel, niet eindeloos herberekenen.

Bovenin het resterend aantal km's, verwachte aankomsttijd en nog een infoveld (weet ff niet meer wat). Deze dire infoveldjes worden afgewisseld met één brede (om de ong 5 seconden) met daarin de eerstvolgende te volgen weg.

Er zit een compasje op; iets dat ik zelf enorm heb gemist op mijn laatste TomTom XL (bij de oudere TT Europe zat het er nog wel op :?). Het geeft een extra gevoel voor richting, en zeker bij routes rijden lijkt me dat nog belangrijker.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Er zit geen zekering op/tussen :N

Dat grotere ronde ding is de lader voor op de motorfiets en wordt aangesloten op het waterdichte plugje aan de cradle en de andere kant is voor de accu. Daar moet dus iets voor vefreubeld worden :Y

Zelf heb ik een boardnetstopcontact naar de accu met zekering dus hoefde alleen nog maar een stekker aan te sluiten.
 
Of het in techniek blijft staan, weet ik niet.

Nu nog even wel, want er is nog wel wat nodig, qua techniek :')

1. hoe werkt het?
2. waar haal je software vandaan?
3. hoe zijn de aansluitingen?
4. hoe is de cradle?
5. enz enz

Ik maak wel wat foto's opbouw verloopt goed denk ik maar de regen verpest het voor nu.
Ik zet een draadzekering er tussen. dat is een probleem aangepakt
 
Heb het voorlopig zo even opgelost. De lader hangt aan de stang van de ruit en het teveel aan snoer heb ik ff opgerold totdat ik zo'n zelfde waterdichte stekker heb gevonden/gekocht. Dan kan het teveel aan snoer ook weg :Y

Dan freubel ik iets zodat de lader aan de cradle kan blijven hangen en is hij ook uit het zicht.


full
 
Laatst bewerkt:
Goed. de Cradle zit er op

er zit een gaatje rond 10 in de clippon
VF%252520goclever%252520001.jpg

dus ik dacht met wat boutjes en de getande ring van de goclever cradle kom ik een heel eind
VF%252520goclever%252520002.jpg


Met loctite geborgd en precies over het ventiel heen
VF%252520goclever%252520004.jpg

nu alleen nog de bedrading wegwerken

VF%252520goclever%252520005.jpg
 
Laatst bewerkt:
Goed. de Cradle zit er op

er zit een gaatje rond 10 in de clippon [afbeelding]
dus ik dacht met wat boutjes en de getande ring van de goclever cradle kom ik een heel eind
[afbeelding]

Met loctite geborgd en precies over het ventiel heen
[afbeelding]
nu alleen nog de bedrading wegwerken

[afbeelding]


Jij gebruikt de luchtondersteuning van de voorvork dus niet meer :N

Missien een gaatje in de afdekplaat boven de kroonplaat en daar de ring met een/het afstandbusje monteren ?
 
Laatst bewerkt:
Lijkt mij gevalletje vervangen. En efkes balen :/

Heeft iemand al meer info over mogelijke andere software? Waar de huidige missers uit zijn en zo? En met bijvoorbeeld een snelheidsaanduiding?
 
Lijkt mij gevalletje vervangen. En efkes balen :/

Heeft iemand al meer info over mogelijke andere software? Waar de huidige missers uit zijn en zo? En met bijvoorbeeld een snelheidsaanduiding?

Heb aan de onderkant in de werkbalk snelheidsaanduiding gezien :Y

Ook een scherm met uitsluitend een snelheids/kilometer er op :Y

Is alleen zo jammer dat de manuel zo karig is -O-
 
Ik heb sinds vandaag ook een Go Clever, gekocht via Motor-shop.
De Go Clever zelf werkt tot nu toe en ik heb ook de actieve steun goed kunnen monteren.
Maar... ik krijg de bluetooth headset niet gekoppeld met de Go Clever zelf.
Op de doos staat dat er een FM headset in zit, maar er zit nog een sticker op de doos dat het de Rider Pro betreft met bluetooth. Die bluetooth zit er dus in, maar op de gps zijn alleen FM instellingen te vinden en niets om de bluetooth te pairen.
Help?
 
Nee de goclever is niet BT. Stom maar waar. via FM werkt het wel. de bt is alleen voor je gsm en communicatie naar andere headset. zit ook een fm ontvanger (radio) in de headset
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan