goed motor winter klaar maken

revite

MF'er
6 apr 2004
53
0
steenbergen
hoi mensen

ik wil graag mn motor goed winter klaar maken

zou graag willen weten wat ik precies moet doen om dit zo goed mogelijk te kunnen doen

alvast bedankt :}

gr revite
 
Overigens:
Als ik m 's-winters in de schuur heb staan en elke paar weken ff uurtje op rijd, zijn er kleine dingetjes die ik wel zou kunnen doen?
In de schuur wordt t natuurlijk lekker koud en wellicht ook iets vochtiger.

- Hoes/iets erover doen of juist niets?
- vochtverdelger neerzetten?
- telkens doek in luchtinlaat/uitlaten proppen?
- tank volhouden?
- carbs telkens leeg rijden voor t weer wegzetten?
- ....
 
Iemand ervaring met de "WinterklaarActie" van Motoport?

Ze zeggen hem helemaal binnenstebuiten te keren...
op te poetsen enzovoort. En dan nog halen en brengen ook.

Of kan ik beter naar de "echte" dealer gaan?
(Of zelf doen, buitenkant prima, maar motorisch nog niet helemaal vertrouwd...)

Gaat hier om doorrijden, niet om stallen O-)


Dat heb ik vorig jaar gedaan. Winterbeurtje en daarbij gratis ophalen, wegbrengen en schoonmaken. En als je voor een bepaalde datum een afspraak maakte kreeg je een Thermobroek t.w.v. 35 eurootjes kado.

Opzich een hele leuke actie. Hoe goor je motor ook is (en die van mij was goor) hij komt echt super schoon terug.

Ik zet alleen een beetje mijn vraagtekens bij 'gratis'. Ik vond de prijs voor het beurtje namelijk ietsie pietsie aan de hoge kant ;)

Veel leuker is het om te leren al het onderhoud zelf te doen. Is niet zo moeilijk als je denkt, kost je veel minder en is veel leuker.
 
Dag oma!

Ik had een vraagje he. Een vriend van me leegt zijn carburateurs (vlotterkamers) door zijn benzine toevoer af te sluiten, de benzineslangen los te koppelen en vervolgens een eindje gaan rijden op de benzine die nog in de carbs zit.

Is dit goed alternatief om die dingen leeg te krijgen?
 
Dag oma!

Ik had een vraagje he. Een vriend van me leegt zijn carburateurs (vlotterkamers) door zijn benzine toevoer af te sluiten, de benzineslangen los te koppelen en vervolgens een eindje gaan rijden op de benzine die nog in de carbs zit.

Is dit goed alternatief om die dingen leeg te krijgen?


Bij mijn VTR1000 zaten aftapschroefjes onder op de carbs. Het lijkt me dat die wel op meer motoren zitten.
 
Ik heb voor het eerst ACF-50 geinporteerd uit belgie. ACF-50 is ontwikkeld voor de ruimte vaart en is een goedje dat als je daar je motor mee behandeld hij zeker 7 maanden beschermt is tegen alle weersomstandigheden. Heb mijn blade ermee behandeld omdat ik woon/werk rijd en het mijn enige vervoersmiddel is en kan je nog niet al te veel melden alhoewel ik mensen gesproken heb die het al een jaartje ofwat gebruiken en die zijn vol lof erover.
 
Terug
Bovenaan Onderaan