Goed openbaar oefenterrein in omgeving Utrecht (of wat verder)?

9GT

T-racer
19 apr 2021
4
2
Utrecht
Ik vind het leuk om regelmatig wat te oefenen op een terrein. Niet om te racen maar meer bochtenvaardigheid opbouwen, e.d.
Gisteren werd ik weggestuurd bij een tuincentrum waar ik achtjes draaide op ruime afstand van een paar geparkeerde auto's, maar schijnbaar werd er toch iemand zenuwachtig van. Aan het geluid kon het niet liggen (een nieuwe Rebel 500 met originele uitlaat).

Tips voor goede plekken om te oefenen zijn welkom! Omgeving Utrecht, maar ik vind het ook niet erg om een uurtje te rijden naar een goed terrein (ruim en vlak genoeg om ook met zo'n 40-50 km/h nog goed bochten kunt draaien).
 
Zag van het weekend een paar lessers bezig aan de Burg. Norbruislaan in Zuilen. Daar ligt een lange en vrij lege openbare parkeerplaats tegen de velden van Elinkwijk. Niet voor lange bochten met hogere snelheid, wel voor het ‘AVB-werk’.
 
Bij sportpark Galecop (tussen Utrecht en Nieuwegein, net ten zuiden van afrit 16 op de A12) zitten een paar grote parkeerterreinen. Heb ik ook nog wel eens wat geoefend.
 
  • Leuk
Waarderingen: 9GT
Militair oefenterrein De Vlasakkers is in het weekend toegankelijk. Hierop lag vroeger een groot plein. Was toen toegankelijk via de weg langs vliegveld Soesterberg. Even Googlen of e.e.a. nu nog zo is.

grtz
Cees
 
Wil het topic niet kapen, maar zat hier ook aan te denken. Iemand tips voor het zelfde alleen in Friesland.
 
Bedankt voor de reacties, ik ga het verkennen.

Ik lees dat Militair oefenterrein De Vlasakkers voorlopig niet meer openbaar toegankelijk is, helaas.
 
Probeer het eens na sluitingstijd bij hetzelfde tuincentrum en vraag de winkelmanager vooraf om toestemming.
Ik zag dat de hekken helaas gesloten zijn buiten openingstijden, ik denk niet dat ik een sleutel kan krijgen :)

Die parkeerplaats in Soesterberg heb ik niet kunnen vinden via Google maps, ik zie wel veel terreinen van defensie maar die zijn niet toegankelijk.

Sportpark Galecop ben ik vanmorgen geweest, als het niet druk is kun je daar prima oefenen (niet voor snellere bochten).
De parkeerplaats langs de Burg. Norbruislaan is prima voor het langzamere werk.
 
De ingang van de vroeger toegankelijke vlasakkers bevindt zich tegenover het einde van de startbaan van het vliegveld. De weg heet de Stompert.
volg die weg indien open en vindt aan het einde een groot plein.

grtz,

Cees
 
Militair oefenterrein De Vlasakkers is in het weekend toegankelijk. Hierop lag vroeger een groot plein. Was toen toegankelijk via de weg langs vliegveld Soesterberg. Even Googlen of e.e.a. nu nog zo is.

grtz
Cees
Ik denk dat die omgeving alleen voor fietsers toegankelijk is. Is nu een soort natuur/recreatie gebied.
 
Vroeger... had je aan de stompert een parkeerplaats en kijkheuvel voor de landingsbaan, zal eens kijken of dat nog open is. Al jaren niet meer geweest
Ik denk dat die omgeving alleen voor fietsers toegankelijk is. Is nu een soort natuur/recreatie gebied.
 
Vroeger... had je aan de stompert een parkeerplaats en kijkheuvel voor de landingsbaan, zal eens kijken of dat nog open is. Al jaren niet meer geweest
Kan je nu niet zo goed bij komen aan de overkant van de weg was vannacht een grote brand en ze zijn daar nu nog bezig.
1626774660930.png
 
  • Wow
Waarderingen: Tcat
Das inderdaad goed afbrand. Wordt voor mij waarschijnlijk toch savonds of in het weekend dat ik ff die kant op kan... dan zal de rust wel weer terug gekeerd zijn.
 
Helaas:
1626784220912.png
 

Bijlagen

  • A401245A-2A8A-4B40-990D-7ECAE95E2013.jpeg
    A401245A-2A8A-4B40-990D-7ECAE95E2013.jpeg
    489,1 KB · Weergaven: 26
  • 69B9E273-E4D3-42B0-98A0-E404CA00AE86.jpeg
    69B9E273-E4D3-42B0-98A0-E404CA00AE86.jpeg
    563,2 KB · Weergaven: 22
oh jammer. Bij Superfun in Amersfoort wordt ook veel geoefend door rijscholen. Maar omdat deze veel open is trekt mij dat minder.
 
Was de carpoolplaats soesterberg aan de A28 al genoemd?
Volgens mij is het daar redelijk rustig, ben er niet heel zeker van.
 
Terug
Bovenaan Onderaan