goede 25kw racer ?

Mr Ducati

Die hard MF'er
22 jun 2001
264
0
Amersfoort
Ik ben opzoek naar een leuke 25kw racer. Zelf dacht ik aan een Cagiva Mito. Wat vinden jullie van deze moto of weten jullie nog een andere leuke?
 
verbruikt veel, rijdt wel hard met maximum snelheid van 180-185
is natuurlijk 2-takt en daar moet je voor zijn, zou het enkel doen als motor voor af en toe een ritje, maar voor dagelijks gebruik te duur (zowel verbruik als onderhoud)
 
Het is een HEEL mooi ding, maar inderdaad, het is 2takt. Heb zelf een 2takt gehad, en om de 10k km zuigerveren vervangen...als je pech hebt cilinders slijpen...

Wat wel gaaf is...een Aprilia RS125...gewoon standaard eerst 25kw rijden, als de restrictie eraf mag een 160cc Polini kit erop, hoppa! Bestaat meen ik uit cilinder, carbuarteur en nog een paar kleine dingetjes...super!
 
De Cagiva Mito levert standaard het zelfde vermogen als de Aprilia... Dus waarom is de Aprilia mooier? Je zit alleen met beide dat als je onbegrensde heb dat je dan 34 pk hebt met te weinig kilo's, dan ga je over die 0,16 kw per kilo.

En goed hij rijdt 185, maar vraag niet hoe lang het duurt om van de 100 op die 185 te komen, vreselijk. Maar tot de 120 is is een gave motor. Hier ergens staat ook nog een forum over de Aprilia, moet je maar kijken...
 
En ik heb 2 jaar geleden een CBR400RR terug laten brengen naar 25 kw :( Ik moet eerlijk zeggen dat ik (bijna) 2 jaar met plezier heb rondgereden, ook al zitten er ook nadelen aan 25kw. Maarre ik ben er over 2 weken *D EINDELIJK van af!! Ik heb toen ook getwijfeld tussen een Aprilia en m'n huidige :] . De doorslag van m'n 400 was dat ik nu (voorlopig) geen andere (snellere) motor hoef te kopen :)
 
ik zelf heb sindskort een Aprilia Rs 125. En ben er echt heel blij mee. Hij is echt wel snel(vooral als je een rijlesmotor bent gewend). En ik ben nogsteeds verliefd op zijn uiterlijk. Als je wilt kiezen tussen een Mito en Rs moet je gewoon je gevoel laten spreken. Want qua rijgedrag en prestaties zijn ze zo goed als gelijk. Maar volgens mij is het wel moeilijk om aan onderdelen te komen voor de Mito. In iedergeval succes ermee!!!
 
tja, je kan natuurlijk wel een 25kw racer willen hebben.
Je kan ook twee jaar op je tanden bijten met een 25kw niet-racer a 2000,- en sparen voor, een pak 'm maar weer's beet, een CBR600...

25 kw blijft 25 kw, genoeg vermogen om lekker te bochten, maar werp je blik 's op de toekomst!
De (vooral nieuwe) RS'en verliezen waarde per dag, geen goede investering als je na twee jaar weer iets anders wil.

_________________
http://www.2wf.com/html/bikes/latesttest/yzf600r/yzf600r.shtml (Yamaha YZF600R Thundercat) | getuned door Mobu | 105 PK | 400 meter in 11"3 sec @ 194.7 km/u

[ Dit Bericht is bewerkt door: BertV op 2001-06-23 13:22 ]
 
De Mito vind ik ook wel leuk, 7 versnellingen op het fiestje. Aan de andere kant die Aprillia...... :9~ Super mooie juweeltjes. Maar wat het vrouwtje met haar 400rr heeft gedaan is ook een goed idee.

*D Zoek het dus maar uit! ;)
 
Nou, ik heb twee weken geleden een Mito gekocht ik heb 3 weken geleden pas rijbewijs gehaald, en ben nog maar 20. Helemaal in Den Haag gehaald.
Hij verbruikt maar 1 liter op 20 km, is dat niet zuinig dan?
De meeste motoren liggen toch in die buurt?
Het is wel een bloedmooi motortje.
 
1 op 20, ik zou willen dat mijn RF dat haalde! Dat kreng loop 1 op 15.. of zou dat aan mij liggen ;) Met lange stukken rustig :] haalt ze met Gods gratie 1 op 20.

ff vergeten: gisteravond zat ik noodgedwongen in een koekblik. Werden we ingehaald door een Aprillia 125 of 250 dat kon ik niet zien. Maar dat ding kwam snoei hard voorbij en een geluid! Echt gaaf zo'n 2 takt op drift!

_________________
MzzzzzzzzzzzzzzzL
The Saint

Wat hebben super mooie vrouwen toch met Ducati? Hehehe, bikerbabes zijn geupdated op mijn heilge site.

[ Dit Bericht is bewerkt door: The Saint op 2001-06-25 13:31 ]
 
Cagiva Mito is maar 125cc (of heb je ook 250cc?) is inderdaad wel een mooie motor, maar het blijft 2 takt. Dus je moet het gas erop houden, veel, lang en over het algemeen met hoge toeren rijden (goed voor je blokje inderdaad)... leuk als je een vastloper krijgt op de snelweg ;)

Maaruh ik zou zelf nooit zoiets kopen, leuk om een keer te huren (zou niet weten waar je een RS of Caviga Mito zou kunnen huren), maar nooit om gewoon een paar honderd kilometer op te rijden per week.
Verder klinkt het als een brommer, en zal oom agent je dan ook verwijzen naar het fietspad.. :)

Bovendien, met 125cc een 7-bak eronder, je schakelt je eigen de t*ring!
Heb op mijn 500cc soms wel een 7e versnelling nodig, blijft dan doortrekken en dan verbaas je jezelf dat je al in de 6e versnelling zit.

Ben blij met mijn GS500e met racekuip. Ziet er ook uit als een racer, klinkt mooier (4takt) en de motorblokken zijn niet kapot te krijgen. Hele goeie beginnersfiets.
 
gisteren nog een mito tegengekomen aan het tankstation
even dacht ik van, waw dat ding ziet er wel echt goed uit maar eens de motor draaide wist ik het weer
zeer mooie motor, maar met het geluid trekt echt op niks
is hetzelfde van een opgefokte brommer... gewoon lawaai dus
 
Ik heb zelf een RS 125 en ik ben het met je eens stationiar en laag in de toeren is het geluid inderdaad brommerachtig. Maar trek je de motor lekker door krijg je toch echt wel een geluidje om van weg te smelten!!! En zo''n Appie is nog best snel ook.
 
Smaak blijft een subjectieve zaak, maar ik vind het geluid van de Mito toch erg licht klinken...

Klinkt zeker niet slecht, hoor, maar ik mis de donkere brom bij lagere toerentallen. Ook blijft het klinken als een opgefokte 50 CC aprillia met een expansiepotje....

Een leuk vierhonderdje, teruggetuned en wel, klinkt al een stuk voller & voelt gewoon als meer motor (vind ik, maar ik ben dan ook aardig lang & tegen de 100 kilootjes).

Voor lichte mensen die het geluidje tof vinden waarschijnlijk een very fun bike... moet dan wel op toeren gehouden worden.

Over de duurzaamheid weet ik niets, maar is hopelijk toch wel beter dan een brommertje (om de twee maanden nieuwe zuigerveren, om het jaar cilinder uithonen of nieuwe cilinder, reed toen wel 20.000 km per jaar).

Succes met je beslissing! *D
 
Gewoon een 4 takt halen inplaats van een 2 takt.Ziet er dan niet zo uit als een brommetje.Het geluid van een 4 takt is toch veel mooier als die van een 2 takt.Ik heb zelf een kawa zx-6r uit 99 en ben er zeer te vreden over.Het kan natuurlijk allemaal harder :) .Niemand durft een wedstrijdtje met me te doen bij een stoplicht.Ze moesten eens weten ;)
 
ik heb het omgekeerde,
al veel meegemaakt dat ik langs de auto's heen naar voor rijd aan een rood licht en dat de wagen vooraan dan uitdaagt om een sprintje, omdat ze denken sneller te zijn (verlaagde golf's, ed.)
zouden toch beter moeten weten dat een sprint tegen een moto nog voor het begin verloren is :j , het mag nog een lichte zijn of 25kw *D
 
nix mis mee met een 2 takt
verbruik is niet veel hoger dan een viertakt.
mijn vrouw haalt met de 250 tdr makkelijk 1 op 18
als ze met sjoppers meerijd zelfs 1 op 28
als ik zelf een tank leeg blaas verbruikt hij 1 op 10
haal ik met de fazer ook maar nooit 1op 28 !
onderhoud is minimaal 1 maal per jaar nieuwe olie in het blok(hoeft niet maar is voor mijn geruststelling)
tweetakt olie verbruik(castrol tts) menging tussen de 1op50 tot 1op80
ongeveer 6 a 700 km met een liter.
zuigers, ha, heb er rond zien rijden met de eerste zuigers na 30.000 km!
kosten 2 zuigers f 280,00 en 100 boren/honen=380 op 30.000 km
kom daar maar eens aan met met een 4 takt.
fun factor is ook veel hoger dan een 4 takt (vindt ik)
maar je bent wel intensief bezig om er hard mee te gaan (op toeren houden)
jammer dat er nix meer is als een rd 500 of rgv 500. :}
verder onderhoud is zelfde als een 4 takt prijs trouwens ook '(
vastlopen? komt voor maar daar staat wel tegen over dat je het goed hoort aankomen(rd liep eens vast bij 200km/uur)

oja het eenigste echte nadeel is je kleding ruikt naar olie
een voordeel is de wheely's dit gaat heel makkelijk met een 2 takt
 
Terug
Bovenaan Onderaan