Goede actie van de MAG

randy

Die hard MF'er
14 okt 2001
585
1
zandvoort
**********************************************************
Motorrijders delen gedragscode voor files uit

Uitgegeven: 5 juni 2003 08:52

RIJSWIJK - De Motorrijders Actie Groep (MAG) deelt binnenkort in benzinestations folders uit aan automobilisten met de gedragscode voor motorrijders in files. Volgens de organisatie weten veel weggebruikers niet dat het voor motorrijders "niet verboden is" in files tussen de stilstaande of langzaamrijdende auto's door te rijden.

Sinds 1991 wordt gedoogd dat motorrijders zich door de files wurmen. In de gedragscode 'Samenspel in de file' staan enkele voorwaarden vermeld waaronder dat mag gebeuren. Zo moeten de motorrijders hun snelheid aanpassen aan het autoverkeer, waarbij het verschil niet meer dan 10 kilometer per uur mag zijn.

Automobilisten moeten op hun beurt de achteruitkijkspiegels goed in de gaten houden en passerende motorrijders de ruimte bieden. Bij het wisselen van rijstrook is het belangrijk dat ze richting aangeven.

De MAG deelt de folders op dinsdag 17 juni uit en hoopt dat automobilisten zich bewuster worden van motorrijders. "Door samenspel tussen motorrijder en medeweggebruiker kan het passeren in de file sneller en veiliger", vindt de actiegroep
***************************************************************
Originele bron

:} :}
 
TOP!
Vaak zie je ook nog dat er "harry's" zijn die het gewoon niet kunnen hebben dat motorrijders niet echt in de file staan. Die gasten hebben zoiets van: ik in de file zij ook in de file...
 
TOP!
Vaak zie je ook nog dat er "harry's" zijn die het gewoon niet kunnen hebben dat motorrijders niet echt in de file staan. Die gasten hebben zoiets van: ik in de file zij ook in de file...
En dan zijn ze even later iets gestroomlijnder :X
 
Misschien neemt het (wat) ergenis weg bij de automobilisten die tot noch toe niet wisten dat 'wij' niet illigaal bezig waren oftewel: voordringen.

En inderdaad...de knippers gebruiken bij het wisselen van rijbaan. 't Moet zowiezo, maar dat ze er nog eens extra op gewezen worden dat het met name voor motorrijders in file(vorming) van levensbelang kan zijn, is nooit weg natuurlijk.


CAT
 
Op donderdag 05 juni 2003 10:35 schreef Stefano het volgende:
TOP!
Vaak zie je ook nog dat er "harry's" zijn die het gewoon niet kunnen hebben dat motorrijders niet echt in de file staan. Die gasten hebben zoiets van: ik in de file zij ook in de file...
Prima actie, ok.
Maar dat woord "gedogen" word ik zo langzamerhand ziek van, het mag gewoon.
En de gedragscode is opgesteld om aan te geven hoe je met dat recht om moet gaan.

Wil je mij er verder buiten laten. :)

Harry
 
Ben benieuwd of het iets uihaalt, maar 1 "Arie" (sorry Harry)erbij die er iets van opsteekt is natuurlijk al meegenomen.
 
Go-go-gadget flyer!

Prima actie v/d MAG! Ik maakte laatst ook ruimte voor een motorrijder welke vervolgens ook zijn hand ff opstak. Vriendelijkheid doet wonderen ::
 
Staat ook op Fok!

frontpage.fok.nl/news.fok?id=29438

Moet je voor de gein de reacties eens lezen |( :(
Wat een losers zitten daar zeg! :?

Er staan zelfs een paar eikels tussen als die een folder krijgen dat ze deuren open gaan gooien en gaatjes dicht gaan houden :(
Ik wilde daar nog reageren maar ik had geen zin om te registreren voor een paar van die eikels |( |(
Maar er zaten ook koekblikkers tussen die motorrijders respecteren en er goed om denken,voor deze mensen :}
 
fok is ook alleen voor frustie racisctische kankerlijertjes in van die zielige "fast en furious" civicjes bedoeld toch....?
 
Het lijkt daar wel een niet nader te noemen autoforum ;)
Jammer dat ze het woord gedogen gebruikt hebben, er had gewoon toegestaan moeten staan.
 
Er staan zelfs een paar eikels tussen als die een folder krijgen dat ze deuren open gaan gooien en gaatjes dicht gaan houden :(
Ik wilde daar nog reageren maar ik had geen zin om te registreren voor een paar van die eikels |( |(
Maar er zaten ook koekblikkers tussen die motorrijders respecteren en er goed om denken,voor deze mensen :}
Ik zou Fok! niet al te serieus nemen, de gemiddelde bezoeker daar weet niet eens hoe je 'auto' moet spellen, laat staan dat ze er zelf in mogen rijden :X
 
Ik moet toegeven dat ik vroeger niet speciaal opzij ging voor motorrijders. Wel te verstaan was ik ook niet zo'n dwarsligger! Hadden ze plaats, dan konden ze door, hadden ze geen plaats => pech. Sinds enkele jaren heb ik in mijn vriendenkring iemand die motorrijd en heb ik veel meer respect voor hen gekregen. Als ik nu met de wagen onderweg ben zal ik dus ook extra opletten voor motors en in een file zoveel mogelijk extra ruimte laten.

Ondertussen ben ik ook bezig met het :] en ik ben zeer blij dat er toch automobilisten zijn die rekening houden met ons. Even een kort dankgebaartje achteraf is snel gemaakt en voor hen ook een blijk van appreciatie van onze kant uit.

M.a.w. ik vind deze actie dus heel goed en er zou nog meer bewustzijn bijgebracht moeten worden bij de andere weggebruikers.
 
Die reactie over de rij voor het stoplicht is ook lekker.
Wie gaat er nu in de uitlaatgassen van een auto staan als je langs de rij naar voren kan rijden?


...als het stoplicht op CPZ op groen gaat trekt tenminste iedereen tegelijk op :+
 
Auto's die je gaatje dichten of moeilijk doen als je tussendoor probeer te wurmen?

Gewoon op de normale manier in halen;
en gewoon grof weg ervoor proppen;
van je motor afstappen;
die gast eruit sleuren;

meerkeuzes:
A) Je helm afdoen en ermee gaan slaan;
B) Gewoon met je blote vuist die gast een blauwe oog bezorgen;
C) Tussen de beentjes trappen (vrouwen doen toch meestal niet zo moeilijk)

Dat zal ik gedaan hebben, mits in de stad is dan he. Want het lijk me niet zo veilig op de snelweg de motor ervoor te proppen.
 
Op FOK is weinig interesse wat betreft veiligheid voor motorrijders. Ik wilde al reageren en heb me aangemeld, maar het wil op de een of andere manier niet lukken. Vanavond nog maar eens proberen.

Er zitten wel een stelletje eikels tussen zeg.....pffffffff.....daar word je ECHT moe van......... :(


CAT
 
Beste mensen,

De reden dat er gedoogd staat, is omdat het dat ook is. Er staat in de wet dat het niet verboden is. Er staat niet in de wet dat een motorrijder door een file heen mag.

Er is nu een uitspraak geweest van een verzekeringsmij. die de regels handhaaft van de gedragscode. Daarmee zijn ze nog steeds niet wettelijk bepaald.

MP
 
Terug
Bovenaan Onderaan