Goede actie van de MAG

Beste mensen,

De reden dat er gedoogd staat, is omdat het dat ook is. Er staat in de wet dat het niet verboden is. Er staat niet in de wet dat een motorrijder door een file heen mag.

Er is nu een uitspraak geweest van een verzekeringsmij. die de regels handhaaft van de gedragscode. Daarmee zijn ze nog steeds niet wettelijk bepaald.

MP

zal lekker worden als in de wet moet staan wat allemaal mag

met mes en vork eten.... mag dat?

Als er staat dat het niet verboden is, dan staat er dat het mag....
 
ik heb gekeken waar de MAG zoal tegen is namens "ons" belang
De MAG houdt zich bezig met:

- Gevaarlijke wegsituaties
- Rekeningrijden
- Wegafsluitingen
- APK voor motoren
- Geluidseisen
- Motoronvriendelijke verkeerslichten
- Verplichte beschermende kleding
- Vermogensbegrenzing
- enz, enz.

Ik vind de eennalaatste punt wel vreemd. We hebebn de afgelopen dagen al wel het een ander getikt over figuren die in hun korte broek en t-shirt gaan motorrijden.
Daarnaast vind ik dat er ook wel geluidseisen mogen zijn. Als je bedenkt dat er een paar halve zolen die te veel geluid produceren ons als motorrijder de stempel
"ASO" bezorgen. Met de overige punte ben ik het wel mee eens.

* Ratelketting twijfelt of hij lid wil worden
 
Beste mensen,

De reden dat er gedoogd staat, is omdat het dat ook is. Er staat in de wet dat het niet verboden is. Er staat niet in de wet dat een motorrijder door een file heen mag.

Er is nu een uitspraak geweest van een verzekeringsmij. die de regels handhaaft van de gedragscode. Daarmee zijn ze nog steeds niet wettelijk bepaald.

MP
Forgive me saying so. Dit is dus klinklare onzin. Er staat ook niet in de wet dat je moet ritsen bij een wegversmalling, dan wordt dat ook gedoogd dus.

Iets is toegestaan als het niet expliciet is verboden en volgens de regels van de verkeerswetgeving is toegelaten. Gedoogd wordt iets dat eigenlijk is verboden maar oogluikend wordt toegestaan. En daar hoort filerijden niet bij.

Als je wilt weten wat de wettelijke regeling kijk maar eens bij vraag 88 van mijn quiz.
 
Ik heb me voor de gelegenheid maar even geregistreerd en gereageerd op Fok.
Man o Man, wat een zootje frusto's ;(
 
Prima aktie. Heb mij vandaag ook maar aangemeld als lid van de MAG.
Heb zelf een paar collega's (van die echte koekblikkers) waar ik regelmatig mee in discussie ben m.b.t. het tussen de file door rijden.
Misschien dat ze nu iets meer rekening met ons gaan houden...... Hm, we zullen het wel zien.
 
Ik heb me voor de gelegenheid maar even geregistreerd en gereageerd op Fok.
Man o Man, wat een zootje frusto's ;(
:^
Ik heb inderdaad ook FF rondgekeken, je wordt soms gewoon bang van de reacties van een aantal koekblikrijders. Blijven opletten dus! De verdraagzaamheid is helaas ver te zoeken.
Gelukkig zitten er ook nog veel goede automobilisten tussen :}
Het is wel zaak dat we ons aan de regels uit de gedragscode houden, om de acceptatie wat groter te krijgen en niet als ASO gezien worden.
 
Goeie actie wel van de MAG, maar ik ben het niet met ze eens dat je geen knipperlichtjes moet voeren als je tussen de file door gaat.
Helaas heb ik geen gevarenverlichting, dus ik knipper eenzijdig, maar ik knipper wel degelijk.
Uit onderzoek in de cognitieve neurowetenschappen blijkt dat hersenen knipperlichten beter detecteren dan constant licht, ergo, de kans dat een automobilist je waarneemt als je knippert is groter dan wanneer je dat niet doet. Je zou ook voortdurend met groot licht kunnen knipperen, maar dat wordt als agressief gedrag geinterpreteerd ben ik bang, en automobilisten in de file hebben toch al niet het beste humeur (wat het FOKforum maar al te duidelijk toont!).

Dilemma dus... knipperen omdat je dan beter gezien wordt, of niet knipperen omdat de MAG dat zegt?
 
Ik heb net de reacties van sommige imbicielen op dat FOK eens doorgenomen. Het is jammer dat je geen rijbewijzen in mag nemen op basis van uitspraken en meningen. Anders zou het verkeer in ieder geval een hele bek van die klojo's armer zijn.

Wat een stelletje randmongolen zitten er daar tussen zeg. Het is ongelooflijk hoe dom sommige mensen zijn.

De opmerking: Ze gaan maar achteraan in de file staan. Deze persoon is totaal wereldvreemd anders had hij geweten dat een groot deel van de dodelijke ongelukken onder motorrijders voortvloeien uit het aansluiten in de file en vervolgens van achter aangereden worden door zo'n koekblikrijder met slecht dieptezicht.

of "mijn portier gaat spontaan open als ik een motorrijder tussen de file zie aankomen". Lijkt me een leuke casus bij de rechter, valt volgens mij onder poging doodslag of indien de motorrijder dodelijk ten val komt is dit of dood door schuld of moord met voorbedachte rade (aangezien hij/zij voornemens is om het portier te openen bij elke motorrijder).

Ik vind het jammer dat ze hun persoonsgegevens en kenteken niet erbij durven te vermelden. Kan je nog lachen als iemand die betreffende persoon tegenkomt.

Hiermee probeer ik niemand ergens toe aan te zetten overigens.
 
Op FOK is weinig interesse wat betreft veiligheid voor motorrijders. Ik wilde al reageren en heb me aangemeld, maar het wil op de een of andere manier niet lukken. Vanavond nog maar eens proberen.

Er zitten wel een stelletje eikels tussen zeg.....pffffffff.....daar word je ECHT moe van......... :(


CAT
En je eerste post daar gelijk een dubbelpost. Vakwerk. :P

Overigens zie ik daar op fok een aantal bekende namen staan waarbij de post is weggeedit door een moderator, wegens schelden oid... Beetje flauw om hier te gaan zeuren op het niveau van het fokforum en vervolgens daar zelf gaan lopen schelden... |(
 
**********************************************************
Motorrijders delen gedragscode voor files uit

[knip]
De MAG deelt de folders op dinsdag 17 juni uit en hoopt dat automobilisten zich bewuster worden van motorrijders. "Door samenspel tussen motorrijder en medeweggebruiker kan het passeren in de file sneller en veiliger", vindt de actiegroep
***************************************************************
Originele bron

:} :}

Nu de motorrijders nog.... Want dit prachtige initiatief wordt natuurlijk volkomen ontkracht door motorrijders die met een bloedgang tussen de auto's doorkachelen. Gisteren ook weer eentje: A9, druk verkeer dat zich met 80-90 km/h voortbeweegt richting Alkmaar. Ik rij rustig op de linkerbaan mee, zie ik in mijn spiegel een of andere jodokus al slalommend tussen de auto's door aankomen. En hij was niet de eerste en is niet de enige die zich niet aan de gedragsregels van de MAG houdt.

Chiel
 
Nu de motorrijders nog.... Want dit prachtige initiatief wordt natuurlijk volkomen ontkracht door motorrijders die met een bloedgang tussen de auto's doorkachelen. Gisteren ook weer eentje: A9, druk verkeer dat zich met 80-90 km/h voortbeweegt richting Alkmaar. Ik rij rustig op de linkerbaan mee, zie ik in mijn spiegel een of andere jodokus al slalommend tussen de auto's door aankomen. En hij was niet de eerste en is niet de enige die zich niet aan de gedragsregels van de MAG houdt.

Chiel

Motorrijders krijgen ook een foldertje. :)
 
Toch begint mijn bloed wel een beetje te koken als je die reacties ziet. :( ik heb gehoord dat er bij Beverwijk een ontmoetingsplaats (weiland) is waar men dit soort zaken uit kan spreken. ;)
Ik heb net even gekeken, maar de reacties vallen mij eigenlijk erg mee. Als je ziet wat er hier in motor-forum af en toe over koekblikken wordt gezegd, dan kunnen die twee of drie eikels op het fok forum nog geen deuk in een pakje boter slaan.

Als je even tussen de regels doorleest, klagen ze over twee dingen:
1. Voordringen bij stoplicht
2. Te hard door de file rijden

In beide gevallen kan de motorrijder al veel doen door zich niet te gedragen alsof het vanzelfsprekend is dat je auto's voorbij rijdt.
Langs auto's rijden voor het stoplicht is prima, maar het is mij vaak overkomen dat meerdere motorrijders zich voor de stopstreep staan te verdringen, waarbij ze de auto's die vooraan stonden wel degelijk hinderen, zeker als ze in al dat geschuif om een plaatsje over het hoofd zien dat het stoplicht op groen is gesprongen... Bovendien is niet iedere automobilist zo slim om te spiegelen als hij bij groen optrekt en stel dat jij net tussendoor komt rijden en je motor er tussen moet steken? Toch een situatie die veel zelfbeheersing en tact vereist.

Hetzelfde geldt bij het door de file rijden. Het is niet verboden, maar het is ook geen recht. Je mag de ruimte die je krijgt nemen, maar je mag de ruimte niet afdwingen. Ook dat is een spel dat gedragen wordt door wederszijds respect en takt. En niet door bluf en egoïsme.

Chiel
 
Terug
Bovenaan Onderaan