Goede afloop motor-ongeluk

24 jan 2005
146
0
Venlo
Ik ben 3 maanden geleden met mijn motor achterop een bestelbusje geklapt. De bestuurder van het busje had de parkeerplaats gemist bij het tankstation. Hij is over de doorgetrokken streep al remmend op mijn invoegstrook gekomen. Ik had helaas geen tijd meer om uit te wijken. Gevolg : ik een gebroken pols en mijn vrouw 2 gebroken nekwervels. Natuurlijk was mijn motor ook afgeschreven.
Het goede nieuws is dat de tegenpartij schuld heeft bekent en erkent en alle onkosten heeft vergoed. Ondertussen heb ik alweer een nieuwe motor heb gekocht en mijn eerste ritje gemaakt. Mijn vrouw kan al weer springen en huppelen dus dat komt ook allemaal goed.
Een goede tip : bezuinig nooit op een goede helm en beschermende kleding. Als wij dit niet hadden gehad was het waarschijnlijk veel erger afgelopen.

Zijn er nog meer mensen met soortgelijke ervaringen, liefst met goede afloop.

*D
 
Fijn te horen dat het zo goed afgelopen is.
Meestal hoor je alleen de verhalen dat de tegenpartij
alle schuld ontkent.

En nou weer lekker :]
 
Met Pinksteren 2004 kon ik een auto die van het fietspad plotseling de weg opreed niet ontwijken. Gelukkig ging het niet hard (een zacht kusje). Omdat de tegenpartij gewoon schuld erkende heb ik alles vergoed gekregen. De schade aan kleding en mijn motor bedroeg € 5.000,00.
KNMV-verzekeringen hebben alles keurig afgewerkt. :}
 
Mijn man heeft in oktober 2003 met zijn XJR1300 een auto geramd die ineens de parkeerplaats van een tuincentrum afreed. De oude mevrouw was geschokken van een toeterende automobiliste achter haar en gaf een peut gas: mijn man reed toen met 50 km/u tegen de linkerzijkant van de auto.

Veel weet hij daar niet meer van, het volgende moment dat hij zich kan herinneren stond hij rechtop in de rechterberm, terwijl zijn motor naar links was omgevallen. De grond heeft hij niet geraakt, de auto wel want in zijn handschoenen zaten glassplinters van het kapotgeslagen raam. De XJR had de auto doorboord: draagbalk van de auto was gescheurd, koplamp van motor lag op de achterbank. Resultaat: beiden total-loss, mijn man zwaar gekneusde polsen die uiteindelijk weer goed functioneren.

De oude dame was ook vreselijk geschrokken, bekende alle schuld en de hele zaak is netjes afgehandeld.
Kreeg veel voor de XJR terug van de verzekering, maar daarbij kwam de zoon van de vrouw een paar weken later nog langs met een cadeaubon; ze vond het zo erg en wilde nogmaals haar spijt betuigen. Toen voelde hij zich wel wat ongemakkelijk..
 
Afgelopen zomer krijg ik geen voorrang. Het had net goed geplensd en de kruising was van dat helemaal dichtgereden asfalt. Ik had de keus tussen niet remmen en de auto te raken en wel remmen en onderuit glijden. Ik heb gekozen voor dat laatste (voor zover ik nog heb kunnen kiezen)
Ik heb de auto niet geraakt maar hij is toch gestopt. Mede dankzij een getuigenverklaring heb ik toch alle schade vergoed gekregen (en m'n GS450 in kunnen ruilen op een XJ600).
 
Terug
Bovenaan Onderaan