Goede automobilisten

Is toch duidelijk.. zijn van die mannen die zijn gaan trouwen , kinderen hebben gekregen, zelf vroeger ooit op een bsa 350cc opgeboord naar 380cc hebben gereden en van moeders de vrouw hun "oud ijzer" hebben moeten verkopen.

Nu ze carriere hebben gemaakt en de midlife crisis er aan komt willen ze zich weer mengen onder de motor rijders..

het begint met een sticker....


:+
 
De keren dat ik tussen de file door rij krijg ik van het gros van de automobilisten gewoon de ruimte, of die ruimte er nou al was of niet, ze rijden het gaatje in ieder geval niet dicht, en sommigen geven je nog even wat extra ruimte (geweldige mensen). Er zijn natuurlijk malloten tussen die dan even toch het gaatje dicht rijden en daar dan stug blijven hangen, maar ja, eikels vind je in alle lagen van de samenleving. Motorrijders zijn ook niet allemaal even lief in het verkeer.

En niet alle aardige/goede automobilisten zijn ook gelijk (ex)motorrijder. Ver voordat ik ooit aan m'n A begon gaf ik ook al motorrijders netjes de ruimte en hield ik er rekening mee dat ze een 'zwakkere' weggebruiker zijn. Dat is gewoon je verstand gebruiken en sociaal zijn.
 
Laatst bewerkt:
95% van de motorrijders zijn automobilisten.
Dat gezeik over automobilisten.
De homohater is vaak een homo in de ontkenningsfase.

Niet dat ik hier 95% van de motorijders homo wil noemen. :+
 
Als ik van Harderwijk naar Groningen rijd op de motor, is er eignelijk maar 1 leuke bocht onderweg..
Bij het klaverblad van Hoogeveen.. Dus uiterst irritant als er dan weer autos voor je hangen in dat bochtje.. Maar heb echt al verschillende keren gehad, dat de auto voor mij, op de vluchtstrook ging rijden *D zodat ik er mooi langs kon..
Dat vind ik hier ook wel het vermelden waard, de mensen die onze hobby wel kunnen waarderen, en daar ruimte voor geven..
 
Aangezien hier altijd zo negatief wordt gedaan over automobilisten wil ik er eens een positieve thread ingooien. Dit aangezien zij toch vaak degene zijn die onze soort dood of invalide rijdt en daarom moet je niet constant met ze spotten imho.

Vanavond bijvoorbeeld zag ik een asobak rijden, een hele dikke bmw. Toen ik achterop kwam zag ik een sticker zitten:

'Weer in de file? Ik geef motorrijders de ruimte'.

En dit was niet zo'n kleine sticker ook, besloeg een kwart van zijn kofferbak. Toen ik het zag kon ik het toch niet laten om even een traantje weg te pinken.

Dus, vertel hier over soortgelijke ervaringen ipv. al die automobilisten constant over één kam te scheren :+

Probleem met dat soort bakken is alleen dat er vaak niet veel ruimte overblijft... -O-

Maar de bedoeling is goed, moet je ook kunnen waarderen :Y
 
Veilig omdat het goed is gegaan :P

Als het sleepje om wat voor reden dan ook los was gegaan, had je een vrachtwagen in je nek gehad :(
Dat is dan weer niet zo veilig :+

Ik ben ook wel positieve blikkers tegen gekomen. Weet het alleen effe inhoudelijk niet meer O-)


och daar was ik zelf bij.......... en de rem werkt gewoon bij een gebroken gaskabel.... bovendien is een zijspan goed te slepen, je kunt die kabel gewoon bijna autoachtig veilig vastmaken aan de schoorstangen tussen de motor en het span


Eeehhh?
Ja, handig die rem. Was die sleep los gegaan en je had dan geremd, had je nog korter over het nut van die actie kunnen nadenken :?
 
Laatst bewerkt:
95% van de motorrijders zijn automobilisten.
Dat gezeik over automobilisten.
De homohater is vaak een homo in de ontkenningsfase.

Niet dat ik hier 95% van de motorijders homo wil noemen. :+
Gelukkig ken jij jezelf!




toen ik je onderschrift zag kon ik het niet laten ;)

Dat gezeik over automobilisten is inderdaad onzin, en dat terwijl 95% hier meer in de auto zit dan op de motor (zo lijkt het soms).
 
Woon zelf in een dorpje, met allemaal van die smalle landwegen. Als je daar achter een auto aanrijdt, dan duurt het soms een mooi tijdje voordat ze je er langs laten, als ze je er al langs laten. Gelukkig zijn er ook automobilisten die zodra ze je aan zien komen, je direct de ruimte geven. Daar word ik vrolijk van om maar met de woorden van Rob Geus te geven.

Wij zouden die automobilisten die het goed doen een shirtje moeten geven })



:+
 
De keren dat ik tussen de file door rij krijg ik van het gros van de automobilisten gewoon de ruimte, of die ruimte er nou al was of niet, ze rijden het gaatje in ieder geval niet dicht, en sommigen geven je nog even wat extra ruimte (geweldige mensen). Er zijn natuurlijk malloten tussen die dan even toch het gaatje dicht rijden en daar dan stug blijven hangen, maar ja, eikels vind je in alle lagen van de samenleving. Motorrijders zijn ook niet allemaal even lief in het verkeer.

En niet alle aardige/goede automobilisten zijn ook gelijk (ex)motorrijder. Ver voordat ik ooit aan m'n A begon gaf ik ook al motorrijders netjes de ruimte en hield ik er rekening mee dat ze een 'zwakkere' weggebruiker zijn. Dat is gewoon je verstand gebruiken en sociaal zijn.


onbewust wist je al dat je later ging motorrijden waarop je dus de motors voor liet :P
 
Eeehhh?
Ja, handig die rem. Was die sleep los gegaan en je had dan geremd, had je nog korter over het nut van die actie kunnen nadenken :?

ben jij tegen slepen ofzo :?
dat het op de snelweg verboden is dat weet ik ook, maar persoonlijk vind ik het op de snelweg minder gevaarlijk dan door de stad of dorp heen met allemaal rotondes.

en het is (denk ik) niet zo dat de vrachtwagens er voor en achter tegenaan gaan rijden maar wel zorgen dat er geen andere auto's meer tussen komen, lijkt mij een goede oplossing.

verder zie ik niet in waarom je een zijspan niet zou mogen slepen en een auto wel.
 
De keren dat ik tussen de file door rij krijg ik van het gros van de automobilisten gewoon de ruimte, of die ruimte er nou al was of niet, ze rijden het gaatje in ieder geval niet dicht, en sommigen geven je nog even wat extra ruimte (geweldige mensen). Er zijn natuurlijk malloten tussen die dan even toch het gaatje dicht rijden en daar dan stug blijven hangen, maar ja, eikels vind je in alle lagen van de samenleving. Motorrijders zijn ook niet allemaal even lief in het verkeer.

En niet alle aardige/goede automobilisten zijn ook gelijk (ex)motorrijder. Ver voordat ik ooit aan m'n A begon gaf ik ook al motorrijders netjes de ruimte en hield ik er rekening mee dat ze een 'zwakkere' weggebruiker zijn. Dat is gewoon je verstand gebruiken en sociaal zijn.


:^
 
Voor sommige motorrijders is de ruimte die ze krijgen nooit genoeg.
Vanmorgen zat ik achter een motorrijder die bij elk setje auto's in de remmen ging om er vervolgens stapvoets slingerend en claxonerend tussendoor ging.
de ruimte was zat, ik kon er bijna gelijk met hem doorheen.

Maar door dat agressieve getoeter van hem om de 2 a 3 auto's krijgen wij een slechte naam, en wordt er op koekblik-forum.nl een topic geopend dat er vast wel ergens goede motorrijders te vinden zijn :+
 
...verder zie ik niet in waarom je een zijspan niet zou mogen slepen en een auto wel...


Leer mij de Nederlandse wetgever kennen... :( :(

Het feit dat jij niet inziet waarom iets nièt zou mogen betekent beslist niet dat het dus wèl mag! :N :N :N



Dit in z'n algemeenheid overigens, ik heb geen idee of een motor mèt zijspan wèl gesleept mag worden??? :? :? :?
 
ik bedoelde 'mogen' eigenlijk niet in de zin van 'voor de wet' maar gewoon voor mijn gevoel.
ik vind het niet meer of minder gevaarlijk dan het slepen van een auto bedoel ik.

en of het wel of niet mag dat weet ik eigenlijk ook niet.
 
ben jij tegen slepen ofzo :?
dat het op de snelweg verboden is dat weet ik ook, maar persoonlijk vind ik het op de snelweg minder gevaarlijk dan door de stad of dorp heen met allemaal rotondes.

en het is (denk ik) niet zo dat de vrachtwagens er voor en achter tegenaan gaan rijden maar wel zorgen dat er geen andere auto's meer tussen komen, lijkt mij een goede oplossing.

verder zie ik niet in waarom je een zijspan niet zou mogen slepen en een auto wel.
:+ Nee hoor, ik heb niets tegen slepen, hoewel ik het met een motor zonder zijspan toch niet zou proberen.

Ik reageerde meer op de onzinnige toevoeging dat je rem het wel deed. In de situatie die LCB schetste, en met een vrachtwagen vlak achter je was remmen zo ongeveer het meest maffe wat je zou kunnen doen. Vandaar...
 
Vorige week kapte mn motor weereens omdat hij geen brandstof kreeg, een automobilist stopte gelijk om te helpen, maar het reservekraantje deed gelukkig wonderen. Voor hetzelfde geld was het iets ernstig geweest en had ik daar uren gestaan(/geduwd) wel fijn als mensen dan even stoppen. 2 weken geleden heb ik een halfuur moeten duwen en dan ook maar niemand die even naar je omkijkt. (ik heb vaak panne ;-)

Hulde aan degene die even te hulp schieten!
 
Voor sommige motorrijders is de ruimte die ze krijgen nooit genoeg.
Vanmorgen zat ik achter een motorrijder die bij elk setje auto's in de remmen ging om er vervolgens stapvoets slingerend en claxonerend tussendoor ging.
de ruimte was zat, ik kon er bijna gelijk met hem doorheen.

Maar door dat agressieve getoeter van hem om de 2 a 3 auto's krijgen wij een slechte naam, en wordt er op koekblik-forum.nl een topic geopend dat er vast wel ergens goede motorrijders te vinden zijn :+

:^

Er zijn genoeg motorrijders die dermate idioot rijden, dat ze bij atuomobilisten echt geen waardering kweken om de motorrijder er in de file netjes langs te laten.
Maar gelukkig trekken niet veel automobilsten het zich aan, want ik krijg tegenwoordig alle ruimte om tussen de files door te rijden. Het valt mij op dat steeds meer mensen er rekining mee houden.
 
95% van de motorrijders is automobilist.
Dat gezeik over automobilisten.
De motorrijder die zeikt over koekblikken is vaak een homo in de ontkenningsfase.

95% van de motorijders is homo . :+

:^
:+ :P


Bert, heb de spelfouten eruit gehaald :+ Geintje hoor...
 
Laatst bewerkt:
Slechte ervaringen met automobilisten komen af en toe voor. Wel regelmatig en 1 per dag vind ik niet schokkend meer. Gebeurt dit 2 of 3 keer op een dag dan heb je de indruk dat er wel erg veel eikels op de weg zitten en bij 4 keer (getallen vrij willekeurig overigens) denk je dat er bijna niemand meer normaal doet.
Wanneer je vervolgens objectief gaat kijken ligt het wat anders. Zonder wetenschappelijk onderzoek zou ik toch wel durven zeggen dat de het percentage echte eikels heel laag is, het aantal twijfelgevallen ook en de groep waar je geen last van hebt veruit het grootst, misschien is de onderlinge verhouding zelfs iets van 1% - 10% - 89%. Onder motorrijders schat ik dit iets van 20% -10% - 70%, slechter dus.
 
Terug
Bovenaan Onderaan