Goede automobilisten

reed gister voor het eerst tussen de file door, ging wel lekker. Automobilisten gingen netjes aan de kant waardoor ik gewoon door kon rijden.
 
Rij elke dag door de file, en kom zelden mensen tegen die me echt bewust tegenwerken.
Probleem is meer dat er steeds meer motorrijders komen met een air van: "De weg is van mij, ik heb het recht om er langs te mogen!
Tja en dan krijg je wel eens wrijfing, maar dat is niet zozeer naar de motorrijder als wel naar de aso medeweggebruiker ;)
 
Ik reed deze week in het koekblik en ik keek eens om mij heen. Ik zag niet veel goeds om mij heen, het moest allemaal sneller, iedereen moest maar aan de kant voor elkaar, en niemand gunde elkaar wat.
De moed zonk mij in de schoenen, ik wilde bijna stoppen om uit te stappen en te gillen 'krijg toch allemaal het heen en weer!'
Tot ik ineens een jongen in het oog kreeg. Hij reed vriendelijk, gebruikte zijn knipperlichten, en ging niemand zitten bumperkleven. Wat een kerel! Dit was een koekblikker naar mijn hart.
Toen ik nog eens goed keek bleek het dat ik naar mijn eigen reflectie in de spiegel aan het gluren was, en niet een of andere jonge Adonis die goed kon autorijden. Vol zelfbewondering reed ik pardoes op een vrachtwagen in.



Dit is een topic naar mijn hart :+
 
tja
hulde voor mijn collega die gaat iedere dag netjes voor motorrijders aan de kant zelfs voor mij haha

en nu mag ik zelfs mee rijden omdat ik nog een week motorloos ben
 
Een goede automobilist is een dode automobilist.

Alle automobilisten moet je ophangen....
Maar er zijn ook goede automobilisten....
Die hangen we apart.

Tja, wat moet je zeggen, het valt gelukkig allemaal wel mee in Nederland.
 
:+ Nee hoor, ik heb niets tegen slepen, hoewel ik het met een motor zonder zijspan toch niet zou proberen.

Ik reageerde meer op de onzinnige toevoeging dat je rem het wel deed. In de situatie die LCB schetste, en met een vrachtwagen vlak achter je was remmen zo ongeveer het meest maffe wat je zou kunnen doen. Vandaar...

Sorry hoor was vroeg........ wat ik bedoelde is dat ik bij losschieten gewoon de vluchtstrook op kan en daar zelfstandig tot stilstand komen, lijkt me toch wel duidelijk dat je voor een vrachtwagen niet vol in de ankers moet gaan; dat is vragen om een hele brede scheiding...........
bovendien zat ie niet vlak achter me; hij reedt op normale afstand, maar (net als ik) met z'n alarmlichten aan

en nee een motor met zijspan mag ongetwijfeld wettelijk niet gesleept worden; dat mag een solo motor namelijk ook niet en een zijspan combinatie is voor de wet een motorfiets met accesoire.
maar als jij smorgens vroeg, op weg naar je werk langs de snelweg staat ben jij in mijn situatie (of met koekblik) NET zo blij met de geboden hulp..............
Zoals Daf al zegt een zijspan is net als een auto goed te slepen, simpelweg omdat je niet om kunt vallen; je moet alleen de sleepkabel niet aan de motorfiets vast proberen te zetten; dat gaat echt niet werken
 
Laatst bewerkt:
In de afgelopen 3 jaar nooit problemen gehad met autorijders, krijg altijd ruimte op de ring Utrecht als het vaststaat.

Met de auto rij ik al wel wat langer maar daar heb ik alleen problemen met sjonnies in golfjes die me er niet tussen laten met het invoegen.
Vaak gepaard met een afgunstige blik, lekkere trieste zak hooi ben jij denk ik dan hardop en ik rij vrolijk verder. :+
 
Een goede automobilist is een dode automobilist.

Alle automobilisten moet je ophangen....
Maar er zijn ook goede automobilisten....
Die hangen we apart.

Tja, wat moet je zeggen, het valt gelukkig allemaal wel mee in Nederland.
Denk na vóór je wat zegt. Vóór je 't weet moet ik op de snelweg tussen de lijken doorslalommen B|






:+
 
Rij elke dag door de file, en kom zelden mensen tegen die me echt bewust tegenwerken.
Probleem is meer dat er steeds meer motorrijders komen met een air van: "De weg is van mij, ik heb het recht om er langs te mogen!
Tja en dan krijg je wel eens wrijfing, maar dat is niet zozeer naar de motorrijder als wel naar de aso medeweggebruiker ;)


ja dat had ik vanmorgen nog.
reed ik achter een motorrijder die toeterde naar automobilisten die niet snel genoeg aan de kant gingen.
Dan denk ik bij mezelf van heb toch eens wat geduld dan kun je er zo langs rijden.
 
ja dat had ik vanmorgen nog.
reed ik achter een motorrijder die toeterde naar automobilisten die niet snel genoeg aan de kant gingen.
Dan denk ik bij mezelf van heb toch eens wat geduld dan kun je er zo langs rijden.

Daarmee verspeel je als motorrijder alle credit bij automobilisten.
In bijna alle gevallen wurm ik me er altijd nog tussen door. *D

Uit "spiegel-angst" zorgen ze voortaan wel voor meer ruimte.
 
Terug
Bovenaan Onderaan