Goede basis om SM te bouwen voor woon werk?

Wieringen

Die hard MF'er
20 mrt 2006
279
2
Ik ben op zoek naar een off-road om om te bouwen tot SM.
Wil deze dan gebruiken voor woon werk verkeer, een paar keer per week. 20 km heen en 20 km terug.
Heb een paar mooie cr500 projecten hier gezien, maar denk dat een 2-takt hier niet echt ideaal voor is.
Hebben jullie wat suggesties voor een mooie basis motor?

Heb nu een xt 600 voor woon werk, maar daar is de fun factor veel te laag. Heb ook een 250 2 takt enduro, daar kan je veel mooier mee spelen.

Dirk
 
Ik ben op zoek naar een off-road om om te bouwen tot SM.
Wil deze dan gebruiken voor woon werk verkeer, een paar keer per week. 20 km heen en 20 km terug.
Heb een paar mooie cr500 projecten hier gezien, maar denk dat een 2-takt hier niet echt ideaal voor is.
Hebben jullie wat suggesties voor een mooie basis motor?

Heb nu een xt 600 voor woon werk, maar daar is de fun factor veel te laag. Heb ook een 250 2 takt enduro, daar kan je veel mooier mee spelen.

Dirk

een cr 500 lijkt me niet echt geschikt neey :N
marruh over de keuze van de motoren zijn al verschillende topics over!!
even de search gebruiken......
 
Zat inderdaad zelf ook al richting een xr 600/650 te denken.
Maar voordat ik me blind staar naar een bepaalde model, wil ik toch hier even peilen of er evt. ervaringen zijn.
Verbouwen en aanpassen naar eigen smaak is geen probleem. Maar wordt in ieder geval niet een huidige hoogtoerige 4-takt, teveel onderhoud voor woonwerk.
Xt wordt het ook niet meer, daar moet mijns inziens te veel aan veranderd worden, en dan heb je nog niet echt handelbaar vermogen.

Dirk
 
Koop een CRF450. lekker nog een beetje fel, dan heb je tenminste nog het SM gevoel. Een XR oid wordt al gauw traag maar is wel relaxter.

Een CRF450 heb je trouwens al vanaf 2500 euro op marktplaats.
 
crf 2500 euro zonder kenteken ja

gwoon cr500, heb ik ook voor woon-werk verkeer
verbruikt 1:14 op lange afstanden
anders gewoon een xr600, niet duur en super betrouwbaar
 
Ik rij zelf met een 640 LC4 woon- werkverkeer en dat bevalt mij prima. Olie wissel en kleppen stellen om de 5000 km en een electrische starter.. Misschien dat ik in de toekomst overstap naar een LC8...
 
Een XR traag ? nog niet met een 650 gereden zeker die een beetje "goed" staat? :+

En een CRF voor woon/werk? De helf van de week de olie vernieuwen en de helft van het jaar de drijfstang? :?

O-) ;)

Maakt allemaal niet uit, dat weegt niet op tegenover de hogere funfactor van de CRF. :+

CRF is veel feller en lichter.
 
Terug
Bovenaan Onderaan