Goede betaalbare camera op circuit?

EmilleR

MF veteraan
27 okt 2006
6.191
178
Midden Nederland
Ik ben al een tijdje op zoek naar een goede camera voor op het circuit.
De beste die ik gehad heb is een VIO POV.1, maar ik wil nu minimaal HD 720p.
De HD versie van VIO POV kost zo'n €600,- en dat vind ik nogal duur en het is ook een grote behuizing die je moet zien weg te stoppen.
Ik heb reeds de volgende camera's getest:

- Hoyttech MSR-200 HD motorsports camera
- Vholdr ContourHD camera, type 720p
- CarCamOne HD

Allemaal hebben ze wel aardige beelden, maar kunnen ze blijkbaar niet zo goed tegen trillingen zoals de VIO POV.1, de beelden golven nogal.
Bij de meeste filmpjes van (ZAC) races zie je dat ook terug en dat vind ik zonde, het beeld hoort gewoon stabiel te zijn.
Dus wie heeft er nog tips tot een budget van €250,-?
Het liefst met afstandbediening en/of oplaadmogelijkheid van batterij op de motor.

Edit: - Poseidon - Waterproof 720P HD heeft acceptabel beeld maar zeer slecht geluid.
 
Laatst bewerkt:
Ik neem aan dat deze HD quali niet binnen jou grenzen ligt van acceptabel? Wel ff 720 selecteren!
 
Laatst bewerkt:
contourHD is prima ding. gewoon goed monteren en je hebt geen last van trilling. oplaadmogelijkheid heb je niet op je bike maar dan gewoon 2 accus kopen. kan je wel een paar sessies mee filmen.
 
Moet je deze beelden eens zien, dat is toch een aanfluiting! Alsof je door een flexibele lens filmt!


Ja dat is een en al drama :? tis een donker en tja de plaatsing van de camera is ook verre van ideaal maar verder? Mss stel je wat te hoge eisen gezien je budget :/
 
Ik heb een ContourHD 1080p. Die zit in mijn kuip verwerkt, met een beugeltje. Ik neem op 1920x720 (720p) op, maar wel op 60 frames per seconde. Doet het echt perfekt, heb eigenlijk alleen trillingen bij stationair loop.

Zo zit hij vast:

full


Klem met een beetje rubber er tussen.

full


Armpje naar de kuipframe bevestiging.

Hier filmpjes:

RetepV1st

Let op dat de filmpjes op youtube dus geconverteerd zijn voor Youtube. Dat betekent dat ze naar 30 frames per seconde terug zijn gebracht en de resolutie aangepast is. De originele filmpjes zijn echt nog vele malen beter. Echt meeracen als je ze op de TV bekijkt, je ziet de snelheid er goed aan af. ;)
 
Laatst bewerkt:
Moet je deze beelden eens zien, dat is toch een aanfluiting! Alsof je door een flexibele lens filmt!



prima beeld toch met contourHD? tis maar net hoe je hem bevestigd..

trouwens, jij hebt toch een naked voor op het circuit? of ga je weer met een andere motor rijden? voor een naked zou ik een gopro nemen ivm windruis enzo.
 
Laatst bewerkt:
Nou ik wel en hij gaat mij te vaak spontaan uit.
bij mij ook kon er geen pijl op trekken
heb nu een drift hd 170 :}
opnemen 1080P, waterdicht, afstandsbediening,lcd scherm,hele dag filmen op 1 accu, externe microfoon aansluiting gekocht voor €300.-
maat van me heeft een contour 1080P
maar de drift is helderder
testvergelijking
 
Laatst bewerkt:
bij mij ook kon er geen pijl op trekken
heb nu een drift hd 170 :}
opnemen 1080P, waterdicht, afstandsbediening,lcd scherm,hele dag filmen op 1 accu, externe microfoon aansluiting gekocht voor €300.-
maat van me heeft een contour 1080P
maar de drift is helderder
testvergelijking


OK Drift lijkt beter, maar hier lijkt het weer een golfslagbad ;)
Ik denk dat een trillingsvrije ophanging een must is.

 
Laatst bewerkt:
http://www.youtube.com/watch?v=aKFBMcPlLwI

prima beeld toch met contourHD? tis maar net hoe je hem bevestigd..

trouwens, jij hebt toch een naked voor op het circuit? of ga je weer met een andere motor rijden? voor een naked zou ik een gopro nemen ivm windruis enzo.

Inderdaad een naked. Tja het geluid van een Contour is ook dramatisch slecht inderdaad.
 
Laatst bewerkt:
http://www.youtube.com/watch?v=aKFBMcPlLwI

prima beeld toch met contourHD? tis maar net hoe je hem bevestigd..

trouwens, jij hebt toch een naked voor op het circuit? of ga je weer met een andere motor rijden? voor een naked zou ik een gopro nemen ivm windruis enzo.

kerel, hoe heb jij hem vastgezet eigenlijk?

ik heb em met dat klitteband rondje in de topkuip bevestigd maar zit wat speling op (weet nog niet of het wat uitmaakt met filmen mja :P)
 
steuntje gemaakt aan de kuipsteun. en de steun van mn contour daaraan vast gebout :)

2zyfouv.jpg
 
Nee ik heb hem wel vastgeklemd, zo'n klittenband leek me niets.

Dat ding is voor op je helm. Ik heb hem op mijn helm zitten (maar niet op het circuit), en dat zit echt goed vast. Maar wel toch voor de zekerheid nog even dat touwtje er altijd bij vast.

-= knip, niet goed gelezen =-

Ik heb natuurlijk zo'n looprek in mijn kuip zitten, wat het makkelijker maakt. Maar ik wil hoe dan ook de toerenteller en kilometerteller in beeld hebben.
 
Laatst bewerkt:
steuntje gemaakt aan de kuipsteun. en de steun van mn contour daaraan vast gebout :)

[http://i55.tinypic.com/2zyfouv.jpg (afbeelding)]

kan het niet goed zien maar heb je daar zo'n ram mount voor "misbruikt" ofniet?

is op zich wel een goeie, ga binnekort ook maar wat beunen :P
 
OK Drift lijkt beter, maar hier lijkt het weer een golfslagbad ;)
Ik denk dat een trillingsvrije ophanging een must is.

heb je op t circuit geen last van hoor denk dat het aan de fiets ligt
voor de naked zit er een beugel bij die je om je stuur kan klemmen
voorbeeldfilmpje
gefilmd met contour en drift let op drift is alleen gefilm( achteruit) waneer je de datum/tijd ( die verkeerd is |( ) in beeld is beugel ff snel met ductape op kont r6 geplakt dus nog niet 100% trillingsvrij was trouwens een hele donkere bewolkte dag
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook een ContourHD en die van mij doet het prima. Heb hem dmv de suction mount op de tank geplaatst:
 
Terug
Bovenaan Onderaan