Goede betaalbare camera op circuit?

Vraagje,
Als je een camera achterop de motor plaatst, zijn (plakkers) van de mounts sterk genoeg voor het rijden op het circuit?
 
Vraagje,
Als je een camera achterop de motor plaatst, zijn (plakkers) van de mounts sterk genoeg voor het rijden op het circuit?

jep, althans die van mij wel, wel voor de zekerheid borgdraadje aan camera en kuip gemonteerd, mocht die los komen vangt het draadje hem nog wat op.
En je kuipwerk heel goed ontvetten en ik heb me kuip een beetje warm gemaakt met een föhn.
 
jep, althans die van mij wel, wel voor de zekerheid borgdraadje aan camera en kuip gemonteerd, mocht die los komen vangt het draadje hem nog wat op.
En je kuipwerk heel goed ontvetten en ik heb me kuip een beetje warm gemaakt met een föhn.


Mooi, duidelijk ga ik ook doen. Thnx
 
Misschien nuttig ook even te vermelden dat de 3M klevers op de mounts pas 24 uur na het aanbrengen hun volledige kleefsterkte bereiken.
Onze ervaring is ook dat het beresterke klevers zijn ;)
 
Ik heb zelf 2 contour HD cams, super mooi beeld, vind bij gopro dat op een begeven moment de trilling in het beeld komt bij hoge snelheid, de Contour heeft daar totaal geen last van! 2 vrienden van mij filmen er ook mee. Let wel op: stevige plek monteren!
 
Ik heb zelf 2 contour HD cams, super mooi beeld, vind bij gopro dat op een begeven moment de trilling in het beeld komt bij hoge snelheid, de Contour heeft daar totaal geen last van! 2 vrienden van mij filmen er ook mee. Let wel op: stevige plek monteren!

Ja die heb ik ook bekeken idd, welk type contour hebben je?
En mis je een schermpje om te zien wat je filmpt? Of eenmaal een goede plekje gevonden kijk je toch niet meer op het scherm.
 
Een vriend van mij is op zoek naar een camera voor met name de circuitdagen.

Wat is nu aan te raden? Door de bomen zie je het bos niet meer en ben je \ is hij geneigd om maar voor een GoPro 4 Hero te gaan.

Nu zie ik de Garmin virbe elite hier voorbij komen (nog nooit van gehoord) en deze schijnt een hoop opties te hebben die mijn maat eigenlijk zoekt.

Hij wilt graag filmpjes waarbij je ook het circuit en de snelheid en andere data getoond wordt.

Is dit mogelijk met een camera als de Garmin virbe elite of heb je daar ook een sjieke laptimer\datalogger voor nodig?
 
Een vriend van mij is op zoek naar een camera voor met name de circuitdagen.

Wat is nu aan te raden? Door de bomen zie je het bos niet meer en ben je \ is hij geneigd om maar voor een GoPro 4 Hero te gaan.

Nu zie ik de Garmin virbe elite hier voorbij komen (nog nooit van gehoord) en deze schijnt een hoop opties te hebben die mijn maat eigenlijk zoekt.

Hij wilt graag filmpjes waarbij je ook het circuit en de snelheid en andere data getoond wordt.

Is dit mogelijk met een camera als de Garmin virbe elite of heb je daar ook een sjieke laptimer\datalogger voor nodig?
Snelheid en andere data tonen ligt aan het feit of je GPS en/of sensoren hebt die je kunt loggen. De GoPRo heeft alleen beeld, sommige andere camera's (Garmin/contour, Sony, enz.) hebben soms ook GPS data die wordt gelogd in de camera. Alleen daarmee kun je al het circuit in beeld tonen, je snelheid, je positie op het circuit en je rondetijden. Sommige camera's leveren daarvoor eigen software (bijv. die van Garmin), maar je kunt ook met extra programma's zoals dashware of racerender zelf de GPS data in beeld tonen met je eigen opmaak en andere zaken zoals tellers, logo's en sponsoren erbij. Heb je datalogging op je motor voor bijvoorbeeld gasstand, toeren, enz. Dan moet je die data ook met een extern programma combineren met je beeld. Heb je echt veel geld te besteden en wil je zelf niet al te veel hoeven editen, dan koop je een professionele set van AIM waarin alles geïntegreerd zit en kan worden aangesloten op je motor.

Oh ja, heb zelf nog een contour te koop met GPS:
ContourGPS HD Cam

Zie mijn site maar voor video's, bij sommige heb ik ook data toegevoegd in beeld enkel met de GPS functie van de camera.
 
Zelf gaan we dit jaar voor het eerst de Garmin virb gebruiken
Ik ben benieuwd
Ben ook benieuwd,vooral zou ik graag weten of het ingebouwde gps systeem accuraat genoeg is om snelheid enz... correct weer te geven, ik kan immers geen info vinden over de gps,
Zou wel tof zijn als op de filmpjes meteen de hellingshoek,snelheid, g-kracht enz... correct weergegeven worden.grtn
 
Ja die heb ik ook bekeken idd, welk type contour hebben je?
En mis je een schermpje om te zien wat je filmpt? Of eenmaal een goede plekje gevonden kijk je toch niet meer op het scherm.


Heb een GPS met bluetooth, dat kan je hem dmv je telefoon goed plaatsen en ja dan zit die prima!
 
Inmiddels zijn we weer een aantal jaren verder en ben ik op zoek naar een goede camera. Liefst met gps data en hellingshoek.
Wat zijn de ontwikkelingen zonder hiervoor kapitalen aan uit te geven.
 
Met hellingshoek heb ik nog nooit gezien.
Mijn sony hdr heeft al gps en die is al een paar jaar oud.
Volgens mij kan je met bv starlane software mbv je laptimer deze gegevens als overlay in een filmpje plakken.
Garmin virb xe kan wel allerlei data laten zien mbv g-sensor ,remmen accelereren maar hellingshoek zie ik er niet bij staan.
 
Laatst bewerkt:
We zijn wat jaren verder dus je kunt op marktplaats nu heel veel goede goedkope action cams vinden. Bv. Tomtom bandits 4K voor minder dan 100 euro. Daar zit GPS bij in.
 
We zijn wat jaren verder dus je kunt op marktplaats nu heel veel goede goedkope action cams vinden. Bv. Tomtom bandits 4K voor minder dan 100 euro. Daar zit GPS bij in.
Welke heeft de voorkeur, TomTom of de Garmin Virb?
Ook icm gebruikte software om filmpjes te maken
 
Tomtom is niet perfect op het gebied van software en ondersteuning aangezien TomTom de bandit niet meer officieel ondersteunt. Maar dat doet niets af aan de beeld- en bouwkwaliteit.
 
Ik heb 2 Garmin gekocht via Marktplaats, een Virb Basic en Virb Elite. Ben benieuwd?

Ik heb een virb xe perfect ding. Je kunt hiervoor een kabel krijgen waardoor hij laad tijdens het rijden zodat je de hele dag kunt filmen zonder je zorgen over de accu duur hoeft te maken en je een mic onder je zadel/achter de kuip kunt doen zodat je geen wind ruis hebt maar wel geluid van je motor. Deze kabel is ook voor de elite te krijgen. Dat werkt wel iets minder smooth dan bij de xe maar in de basis is het vergelijkbaar.

Momenteel heb ik hem niet meer gemonteerd overigens en gaat het hele spul misschien wel de verkoop in.
 
Ik heb een virb xe perfect ding. Je kunt hiervoor een kabel krijgen waardoor hij laad tijdens het rijden zodat je de hele dag kunt filmen zonder je zorgen over de accu duur hoeft te maken en je een mic onder je zadel/achter de kuip kunt doen zodat je geen wind ruis hebt maar wel geluid van je motor. Deze kabel is ook voor de elite te krijgen. Dat werkt wel iets minder smooth dan bij de xe maar in de basis is het vergelijkbaar.

Momenteel heb ik hem niet meer gemonteerd overigens en gaat het hele spul misschien wel de verkoop in.
Beetje duur
 
Terug
Bovenaan Onderaan