Goede betaalbare camera op circuit?

Ligt niet aan het circuit, maar meer aan de organisatie. Bij de Race Academy mocht helemaal niet gefilmd worden, maar Motorsportschool Zolder maakt er in ieder geval geen probleem van...

 
Bij motorsportschool Zolder zie ik het vaak genoeg zo'n camera op de helm bij de kin. Ik betwijfel of het de veiligheid nou echt beinvloed.... Kan het me eigenlijk niet voorstellen. Maar op veel plekken mag het volgens de regeltjes niet. Alleen als de camera binnen de kuip gemonteerd zit.
 
Je kunt je niet voorstellen dat het de veiligheid beïnvloed?? Vraag Schumacher eens.........als ie ooit antwoord kan geven.

Maar zoals Sjiefke het ook zegt, zal het eerder aan de organisatie liggen. Kan me niet voorstellen dat de ZAC dit goedkeurt.
 
laat ik het zo zeggen, ik snap heel goed dat organisaties geen ondeugdelijk (en dus rondvliegende camera's) willen hebben, maar als jij je gopro op je kin monteert met het standaard beugeltje en je maakt er een faceplant mee is die camera gelijk vertrokken, dus in die zin beinvloed het niet zo heel erg de veiligheid denk ik. Lijkt me trouwens wel vervelend zo'n camera op je helm, vangt toch anders wind lijkt me... maar dat is een andere vraag. Ik heb er geen ervaring mee. Ik monteer hem binnen de kuip. Geen topbeeld, maar voldoende om zelf terug te kijken en wat te analyseren...
 
Tja....
Mijn ervaring: helm- & bodycams verboden. Cameras op de motor alleen met dubbele borging.
Als dan 1 borging bezwijkt dan stuitert de camera niet in het rond.

Als je mee maakt dat motor1 zn camera verliest en dat de camera vervolgens door het vizier van
motor2 vliegt...... Dan snap je dat er (steeds meer) terughoudend naar gekeken word.
In dit voorbeeld trouwens gelukkig geen crash maar een gebroken neus en een helm vol bloed.
 
  • Wow
Waarderingen: jbt
Terug
Bovenaan Onderaan