Goede betrouwbare motorrijschool Den Haag

Gizzmo

MF veteraan
8 jun 2001
9.824
524
Zoals de topic titel al zegt, op zoek naar een Goede betrouwbare motorrijschool in Den Haag.

Een vriendin is bezig met lessen, en schijnt nu al 14 lessen gehad te hebben, enkel bijzondere verrichtingen, en nog schijnt het niet te lukken. En enkel op en neer naar een parkeerterrein.
Nu heb ik het nog niet zelf van haar gehoord, maar zie haar vanavond, dus zal het nog eens precies na vragen.
Maar lijkt me een aardig geval van flessentrekkerij.

Dus wie heeft goede ervaringen met welke motorrijschool in Den Haag momenteel??

Thanks
 
Ik heb zowel mijn auto als mn motorrijbewijs bij Philippo gehaald (allebei in één keer *D ), autorijles doet er hier niet toe natuurlijk maar de motorrijles was ik zeer tevreden over.
Mijn zwager met wie ik samen les had heeft het ook in één keer gehaald (allebei 25 lessen ofzo).
Ik had les van Arno, leuke vent en kan goed les geven.
 
Op de hoek Hortensiastraat/Kamperfoeliestraat zit een goede.
(= bij de Mient)
(heette vroeger Bonaparte?)

Ik heb een tijd niet gereden en wilde iets van 3 lessen op mijn eigen (nieuw aangeschafte) motor.
Na de 1ste les zei hij dat er geen 2de en 3de nodig waren.

Hij deed het duidelijk niet voor het geld.
 
Op de hoek Hortensiastraat/Kamperfoeliestraat zit een goede.
(= bij de Mient)
(heette vroeger Bonaparte?)

Ik heb een tijd niet gereden en wilde iets van 3 lessen op mijn eigen (nieuw aangeschafte) motor.
Na de 1ste les zei hij dat er geen 2de en 3de nodig waren.

Hij deed het duidelijk niet voor het geld.


idd Bonaparte, heb ik ook les gehad. Die vent (Arno) is zo gek als een deur maar kan lezen en schrijvne met een motor en neemt het lesgeven serieus.

Ik vind dit echt een goede instructeur. maar vergeet niet dat iedereen een andere leerstijl heeft en iedere instructeur een andere lesgeefstijl. zeker als je in een sleur zit kan het geen kwaad om eens (al is het maar voor een of twee keer) bij een ander een les te nemen.

btw.... 14 lessen met motorgym bezig zijn is voor sommigen erg veel, maar anderen hebben het gewoon nodig. hoeft dus niets met flessentrekkerij te maken te hebben
 
ik heb gelest bij metro op escamplaan,alles prima daar :)


Ik les hier ook en echt de instructeurs zijn goed. Staat jou iets niet aan dan zeg je het tegen ze zelfde is met vragen en ze corrigeren je altijd op een goede en positieve manier. Daarbij zijn de kosten ook nog vrij laag. 8-)
 
Ik les hier ook en echt de instructeurs zijn goed. Staat jou iets niet aan dan zeg je het tegen ze zelfde is met vragen en ze corrigeren je altijd op een goede en positieve manier. Daarbij zijn de kosten ook nog vrij laag. 8-)
heb je de eerste les ook van die ouwe gehad?
 
VanderMaat aan de Elvialaan in Den Haag schijnt het ook goed te zijn. Ik kreeg 'n tip van Wegmisbruiker voor 'n vriendin van me die graag wilt lessen.
 
14 lessen op het parkeer terrein is echt niet zo veel hoor. Tegenwoordig bestaat het uit 3 aparte examens.

-Theorie
-Voertuig beheersing
-Verkeersdeelname

Vooral dames hebben veel tijd nodig voor voertuigbeheersing blijkt in de praktijk. Dat ding is toch een stuk zwaarder.... Sinds 1 juni is er ook het e.e.a. veranderd aan de oefeningen. Het is allemaal een stuk strenger geworden.
 
Ik zelf heb goede ervaringen met Fly-Over.
Vooral als je les krijgt van Theo ,de eigenaar van Fly-Over.
 
Bonaparte! Arno geeft op een manier les waar je wat van leert. Hij houdt op papier bij wat er niet goed gaat tijdens de lessen. Hij neemt die punten theoretisch met je door, met vragen soms begeleid met tekeningen en foto's. Dingen als positie op de weg, voorsorteren, invoegen, kijkgedrag etc. Hij vertelt je niet alleen hoe het moet, maar laat het je ook eerst zelf proberen te beargumenteren. En dan een paar lessen later er weer op terug komen om te kijken of je het nog weet. Tijdens de ritten zoekt hij die dingen op die niet lekker gaan, en met de theoretische bagage gaat het altijd beter dan daarvoor. Arno staat ook op de site van de KNMV bij instructeurs.

http://www.verkeersschool-bonaparte.nl
 
Laatst bewerkt:
Wel lachen zeg dat hier gewoon een paar keer Arno van Bonaparte voorbij komt. Ik heb ook les gehad van hem en slaagde met 0,00 verkeerservaring in één keer bij hem. Uiteraard dus een die-hard motorrijder....eerst motorrijbewijs en daarna de rest gehaald ;) . Die gozer kan echt lesgeven, en niet vergeten rijden. Deze man kan bijna alles met een motor en ziet werkelijk alles. Petje af. Nogmaals ik kwam er met 0,0 verkeerservaring en zonder ervaring op een schakelbrommer en ging er na 15 a 20 lessen MET rijbewijs vandaan. Overigens ben ik er na tig jaar alleen motorrijden vorig jaar teruggegaan voor het autorijbewijs en ook dat haalde ik in één keer. Natuurlijk heb ik gigantisch talent op motoren en in auto's hahaha, maar lesgeven kunnen ze er op alle fronten. En niet onbelangrijk.....klein schooltje zodat ie ook echt al zijn leerlingen kent.
 
Hee da's bijzonder...
Ik heb gelest bij Philippo en mijn instructeur was Arno.
Hij dee het OK, ik wat minder...
Bij de 3e poging pas mijn A-tje. :P
 
Hee da's bijzonder...
Ik heb gelest bij Philippo en mijn instructeur was Arno.
Hij dee het OK, ik wat minder...
Bij de 3e poging pas mijn A-tje. :P

de Arno bij bonaparte is Arno Zuyderwijk, hij volgt op een blauwe FJR waar hij vaker achterstevoren, met de benen omhoog en met de handen in de lucht op rijdt dan normaal.


niet de goedkoopste, maar ik vond het wel een erg goede instructeur. (en mijn vriendin lest nu bij hem)
 
Zelf les gehad en vervolgens geslaagd bij Aad vd Knoop.
Welliswaar in Rijswijk.

Aad komt enigzins "ongenuanceerd" uit de hoek maar geeft imho wel goed les.
 
Wel lachen zeg dat hier gewoon een paar keer Arno van Bonaparte voorbij komt. Ik heb ook les gehad van hem en slaagde met 0,00 verkeerservaring in één keer bij hem. Uiteraard dus een die-hard motorrijder....eerst motorrijbewijs en daarna de rest gehaald ;) . Die gozer kan echt lesgeven, en niet vergeten rijden. Deze man kan bijna alles met een motor en ziet werkelijk alles. Petje af. Nogmaals ik kwam er met 0,0 verkeerservaring en zonder ervaring op een schakelbrommer en ging er na 15 a 20 lessen MET rijbewijs vandaan. Overigens ben ik er na tig jaar alleen motorrijden vorig jaar teruggegaan voor het autorijbewijs en ook dat haalde ik in één keer. Natuurlijk heb ik gigantisch talent op motoren en in auto's hahaha, maar lesgeven kunnen ze er op alle fronten. En niet onbelangrijk.....klein schooltje zodat ie ook echt al zijn leerlingen kent.
:^
Ik heb daar dus ook gelest :Y
Arno is idd een goede instructeur. Ik heb daar in 1 keer mijn rijbewijs gehaald (had wel wat ervaring in het verkeer met een scooter, maar dat heeft niks met motorrijden te maken). Daarna ook daar weer teruggegaan voor het auto rijbewijs en dat is ook in 1x gelukt. Overigens allebei in 26 lessen.
Naar mijn mening is Bonaparte een goede rijschool en is Arno een goede instructeur :Y .
 
Ik ga volgende maand zo'n beetje bij Arno/Bonaparte beginnen... Heb ook buiten dit forum alleen maar goede dingen over hem gehoord. Lid van KNMV en rijdt (dus) met motor mee ipv auto, zoals bij sommige andere rijscholen...
 
Les van Arno :} :} :}

Ik ken m ook een beetje prive, ben een paar keer een weekend met hem weggeweest, maare rijden kan hij als de beste, en hij ook nog een prettig gestoord.

Volgens mij moet je wel een nummertje trekken, want hij is bijzonder populair, zoals ik lees in deze topic.
 
Ook ik heb mijn rijbewijs bij Arno(bonaparte) gehaalt en is me zeer goed bevallen. Ook in 1 keer geslaagt, en zat altijd lachend op de motor ivm zijn vele opmerkingen over alles en nog wat
 
Terug
Bovenaan Onderaan