Goede en net geprijsde motornavigatie

jerryt

MF veteraan
14 aug 2005
23.418
57
Vanmiddag mijn tom/tom xl overleden(trillingen?) op de motor,heeft het toch 2jaar vol gehouden.Nou zoek ik dus wat anders wat vriendelijk geprijsd is en waar motorroutes in kunnen en ook die de mooiste motorwegen(bochten ;) ) zelf kan opzoeken.
Iemand tips/links of ervaringen?

b.v.d.

Gr.Gerard :W
 
Garmin Nuvi 550. Niet heel duur, is waterdicht en geschikt voor op de motor.
Is ook bruikbaar als outdoor GPS en er kunnen ook topologische (wandel)kaarten op.
Je kan er ook (motor) routes op downloaden.
Heb hem zelf ook en ben er tevreden mee.
Heeft alleen geen bluetooth, MP3 speler, radio, camera, etc.
Prijsverschil moet ergens vandaan komen.
 
Vanmiddag mijn tom/tom xl overleden(trillingen?) op de motor,heeft het toch 2jaar vol gehouden.Nou zoek ik dus wat anders wat vriendelijk geprijsd is en waar motorroutes in kunnen en ook die de mooiste motorwegen(bochten ;) ) zelf kan opzoeken.
Iemand tips/links of ervaringen?

b.v.d.

Gr.Gerard :W


De http://www.pixmania.nl/nl/nl/9786400/art/garmin/motor-gps-zumo-210-europa.html (Garmin Zumo 210)

Verschillende soorten 'On Route' software voor verkrijgbaar.
 
Ik heb diverse garmins gehad en heb nu een TT Urban Rider, deze bevalt ook prima.
Deze is (zover ik weet) de enige die zonder extra kaarten moeten bij te kopen ook zelf leuke "bochtenroutes" kan maken. al moet ik daar wel bij zeggen dat ie daar binnen NL een stuk minder van bakt. Maar gezien de samenstelling van het Nederlandse wegennet vergeef ik 'm dat.
Garmin doet dat idd met de ONROUTE-kaarten een stuk beter, maar daar mag je dan ook wel (flink, €119 voor benelux) wat extra pegels voor neerleggen en je zit steeds te kloten met het wisselen tussen verschillende kaarten als je een keer "gewoon" wil rijden ipv "leuke weggetjes".
2 nadelen:
Het geheugen is beperkt is tot 2Gig intern en niet uitgebreidbaar.
Er is enkel een motorsteun zonder voeding meegeleverd, eentje met voeding moet je los aanschaffen of creatief zijn: zo of zo
 
ik zti met het zelfde probleem, een 2e hands gekochte mio (voor auto) start niet meer op...
moet dus ook aan een andere, ik denk dat het voor mij garmin word, al is het alleen maar voor de goede mogelijkheid tot route's

maar op marktplaats is de laatste echt goedkope verdwenen, is alleen een tomtom rider over..... moeilijk moeilijk....
 
Zit te denken aan de Tom Tom Urban Rider,die heeft een kronkelwegenfunctie.
Zoekst de route op met de meeste bochten,iemand ervaring hiermee of heeft de Garmin die functie ook? :+
 
Vanmiddag mijn tom/tom xl overleden(trillingen?) op de motor,heeft het toch 2jaar vol gehouden.Nou zoek ik dus wat anders wat vriendelijk geprijsd is en waar motorroutes in kunnen en ook die de mooiste motorwegen(bochten ;) ) zelf kan opzoeken.
Iemand tips/links of ervaringen?

b.v.d.

Gr.Gerard :W
 
Vanmiddag mijn tom/tom xl overleden(trillingen?) op de motor,heeft het toch 2jaar vol gehouden.Nou zoek ik dus wat anders wat vriendelijk geprijsd is en waar motorroutes in kunnen en ook die de mooiste motorwegen(bochten ;) ) zelf kan opzoeken.
Iemand tips/links of ervaringen?

b.v.d.

Gr.Gerard :W
2 jaar, dat is toch nog garantie?
 
Vanmiddag mijn tom/tom xl overleden(trillingen?) op de motor,heeft het toch 2jaar vol gehouden.Nou zoek ik dus wat anders wat vriendelijk geprijsd is en waar motorroutes in kunnen en ook die de mooiste motorwegen(bochten ;) ) zelf kan opzoeken.
Iemand tips/links of ervaringen?

b.v.d.

Gr.Gerard :W
Garmin kopen:

Garmin Zumo 210


is ook nog goedkoper te krijgen op andere plaatsen...
 
Koopt iedereen echt zijn kaarten?
Braaf hoor. :)

Ik heb 't met m'n Zümo tot ongeveer een jaar geleden vol gehouden om die kaarten er iedere keer op een minder legale manier op te zetten (was één van de vele uploaders van dat spul die 't spul ook daadwerkelijk zelf geschikt maakte voor "free-use")... Maar ben daar mee gestopt vanwege de tijd die er in ging zitten.

Bij Garmin koop je een lifetime abo voor 8 tientjes..... terwijl ik pér kaart iedere keer ruim een avond bezig was om 'm geschikt te maken.
 
Okee,dan word dat hem niet dus.Wil niet met losse kaartjes lopen de kutten,moet er gewoon standaard inzitten.Ben er nog niet uit dus welke het word..... :N

Vraag mij ook af waarom die Motornavigaties van die kleine kloteschermpjes zijn.Maak die dingen wat groter,dat zijn de kosten toch niet lijkt mij. :?
 
Laatst bewerkt:
Okee,dan word dat hem niet dus.Wil niet met losse kaartjes lopen de kutten,moet er gewoon standaard inzitten.Ben er nog niet uit dus welke het word..... :N
Nou, je zit niet met losse kaartjes te klootviolen, het is eenmalig aanschaffen (á €119,- voor benelux en dan €49 per uitbreiding) en installeren op de Zumo. maar je moet wel in het systeem wisselen tussen de gewone kaart of de motorkaart als je gewoon A-B wil rijden of via mooie routes. dat vind ik het voordeel van de TT, je hebt gewoon ingebouwd de keuze uit:
-snelste route
-kortste route
-snelwegen vermijden
- kronkelwegen
Vraag mij ook af waarom die Motornavigaties van die kleine kloteschermpjes zijn.Maak die dingen wat groter,dat zijn de kosten toch niet lijkt mij. :?
_O-
moet je eens met een Garmin Quest rijden, DAT is pas een klein schermpje(past wel erg lekker gemakkelijk in je binnenzak *D ). De huidige modellen hebben juist een (in verhouding) vrij groot scherm.

Nou, je zit niet met losse kaartjes te klootviolen, het is eenmalig aanschaffen (á €119,- voor benelux en dan €49 per uitbreiding) en installeren op de Zumo. maar je moet wel in het systeem wisselen tussen de gewone kaart of de motorkaart als je gewoon A-B wil rijden of via mooie routes. dat vind ik het voordeel van de TT, je hebt gewoon ingebouwd de keuze uit:
-snelste route
-kortste route
-snelwegen vermijden
- kronkelwegen
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan