goede en slechte ervaringen motorzaken in Limburg

Opnieuw ben ik weer geweldig goed geholpen bij Motoport in echt.
Proefrit gehad op een motor, welke het niet geworden was....Toen een andere zien staan, meteen de dag erna weer proefrit kunnen maken.
Deze is het dan ook geworden.

En voor een hele nette prijs!
Grote beurt gehad etc.... en weer even klantvriendelijk als altijd :)

Motoport Echt nogn steeds mijn nummer 1 ! :D
 
Beerens motoren in Roggel ben ik niet zo tevreden over. Ben er eens geweest voor een aantal kleinere onderdelen voor mijn motor.
Ondanks dat er niemand in de winkel was en meneer gewoon een beetje achter het bureau zich zat te vervelen kreeg ik bij elk onderdeel meteen het botte antwoord: nee hebben we niet B|

Niet eens de moeite nemen om te kijken of na te vragen of ze er aan kunnen komen :r Gewoon direct NEE.
Kan mij voorstellen dat ze inderdaad niet alle onderdelen hebben maar een Remnippel heeft toch elke motorzaak??? :?

Voor mij in ieder geval de laatste keer dat ik daar geweest ben. Wie het kleine niet eert is het grote niet weerd. :]

HR Motors in Beringe daarentegen is een hele fijne zaak :) Ben er nu al meerdere keren geweest, voor onderdelen, advies en ik heb zelfs zonder kosten gereedschap van hem mogen lenen! Je wordt gewoon eerlijk behandeld :}
Kijk, zo kan het ook!! *D
 
HR Motors in Beringe daarentegen is een hele fijne zaak :) Ben er nu al meerdere keren geweest, voor onderdelen, advies en ik heb zelfs zonder kosten gereedschap van hem mogen lenen! Je wordt gewoon eerlijk behandeld :}
Kijk, zo kan het ook!! *D

Idd bij Hans kun je alles lenen. Hans zal je ook nog eens goed uitleggen wat er aan de hand is, en hoe je dat het beste kunt maken
 
Is er iemand van jullie misschien bekend met FV Motortrading in Venray?
Ik kan echt helemaal niets over hen vinden.. (ze richten zich voornamelijk op bedrijven, maar adverteren ook op mp)..
 
Is voorheen mede-eigenaar geweest van Lemar Motoren in Oostrum.( valt onder Venray)
Nu dus alleen verder onder de genoemde naam FV etc. ( Fred Verhaegh ).
 
Laatst bewerkt:
Het zal wel aan mij liggen, maar ik kan niet zeggen dat ik echt slechte ervaringen heb met motordealers in Limburg.

Enige minpuntje was (lang geleden) Napoleon in Haelen, kwam daar kijken voor een Yammie Fazer en vroeg voor een proefrit. Dat kon alleen als ik hem ook ging kopen, want het was blijkbaar te veel werk om de motor eruit te halen. Ja, dan stopt het voor mij dus...

Ik heb inmiddels zelf 6 motoren bij Vos in Echt gekocht, 1 met mijn vriendin bij Haselier, 1 met mijn schoonzus bij Vos en 1 met mijn broer bij Motorcenter Venlo. En in alle gevallen kan ik alleen maar zeggen: petje af...

Nu ben ik geen sjacheraar en ben ik best bereid (misschien wel te makkelijk) om te betalen voor een goede motor, dus misschien ook wel een (te) makkelijke klant, maar ik ben bij geen van deze zaken verkeerd behandeld...
 
In het verleden kwam ik bij MTE in Echt; mijn Guzzi V7 was geschept door een Volvo en volgens MTE total loss. Dat bleek toch niet het geval te zijn (opzettelijke vergissing? Zo kwamen ze wel erg goedkoop aan een originele, volledig gereviseerde V7 uit 1969....), en ik wilde hem terugkopen voor hetzelfde bedrag als wat zij ervoor betaald hadden. Neen dus; zij knapten hem op en verkochten hem weer. Daarna waren zij dus een klant kwijt en kocht ik elders in Limburg een nieuwe Guzzi.

Dat werd Huub Spronck in Valkenburg, destijds Guzzi dealer. Geen inruil, dus was er ruimte om te onderhandelen: graag een Guzzi EV-tellerset. Na 6 maanden kwam deze "brave borst" aanzetten met een losse toerenteller die hij er wel op kon frotten: dacht het niet, en na nog ettelijke maanden getreuzel toch maar de rechtsbijstand erop gezet, na hem eerst hierover te hebben geinformeerd om alsnog de kans te bieden de afspraak na te komen. De tellerset was overal op voorraad, dus geen excuus: ook op brieven van de rechtsbijstand verkoos hij niet te reageren; uiteindelijk hebben zij de kosten gedragen omdat de kosten van juridische stappen nog hoger zouden zijn.
Toen mijn km-teller in de garantieperiode kapot was meende meneer Spronck dat de hele teller vervangen moest worden; toen ik later zelf eea maar controleerde bleek alleen de kabel gebroken te zijn; een echt technisch vernuft, deze voormalige Triumph en Guzzi dealer.....

Kortom, ik ga naar Motorhuis Eindhoven en naar Teo Lamers in Nijmegen!
 
Idd bij Hans kun je alles lenen. Hans zal je ook nog eens goed uitleggen wat er aan de hand is, en hoe je dat het beste kunt maken

Mijn ervaring is bij HR in Beringen weer een keertje minder geweest. Ik had bij de aankoop van mijn motor een nieuwe band erbij gekregen (niet bij hem gekocht). Mijn oude band was versleten, dus ik dacht ik laat 'm, daar erop leggen. Hij keek me aan alsof ie poep tegen de muur omhoog zag kruipen en zijn reactie was kort: "doen we niet aan." Ik gaf aan dat ik er gewoon voor wil betalen, maar het bleef bij een kort "nee". Zal wel slecht hebben geslapen. Vervolgens naar Motorcenter Venlo gereden en daar hebben ze 'm zonder mokken direct erop gelegd.
 
Laatst bewerkt:
Mijn ervaring is bij HR in Beringen weer een keertje minder geweest. Ik had bij de aankoop van mijn motor een nieuwe band erbij gekregen (niet bij hem gekocht). Mijn oude band was versleten, dus ik dacht ik laat 'm, daar erop leggen. Hij keek me aan alsof ie poep tegen de muur omhoog zag kruipen en zijn reactie was kort: "doen we niet aan." Ik gaf aan dat ik er gewoon voor wil betalen, maar het bleef bij een kort "nee". Zal wel slecht hebben geslapen. Vervolgens naar Motorcenter Venlo gereden en daar hebben ze 'm zonder mokken direct erop gelegd.

We gaan niet schelden he!!! Het is Beringe
 
Onderdelen bestel ik vaak bij JMD Motoparts in Schinnen. Ondanks dat het een Duc dealer is doen ze alle moeite om m'n Yamaha onderdelen te bestellen. Lekker makkelijk omdat ik er onderweg naar m'n werk langskom.

Banden laat ik bij Abel bandenservice in Landgraaf erop leggen. Even bellen welke banden je wilt hebben en 1 of 2 dagen later zijn ze binnen. Prijs is goed, zeker als je zelf je wielen al eruit hebt gehaald. Op zaterdag is het vaak erg druk dus ik probeer wel altijd door de week te gaan.

Algemene dingetjes (olie, filters enz) haal ik meestal bij Louis in Aken of Cycleshop in Heerlen (hoewel het daar vaak erg druk is voor zo'n klein winkeltje). Voor kleding en Helmen is FC Moto in Aken ook wel een aanrader.

Bij Motoport ben ik wel erg tevreden over de service in de winkel maar de werkplaats zelf heb ik helaas slechte ervaringen mee.
 
Heb in Limburg alleen ervaring met Motorcenter Venlo. Een schadegeval hebben ze netjes gefixt, niks over te klagen. Verder geen ervaringen, alleen buiten Limburg.
 
Is voorheen mede-eigenaar geweest van Lemar Motoren in Oostrum.( valt onder Venray)
Nu dus alleen verder onder de genoemde naam FV etc. ( Fred Verhaegh ).

Heb je ervaring met FV?
Ben erg benieuwd, omdat ik echt niets over het bedrijf kan vinden.. :-)
Thanks anyway!
 
@ La Martini. Nee heb geen ervaring met FV Trading.

Wel met Motor Venray gisteren. Had zelf mijn remblokken van mijn BMW vervangen. Ook de remvloeistof is vervangen. Na een stukkie toeren zag ik dat er remvloeistof uit het reservoir kwam. Misschien iets stuk? Ben na de rit effe naar Motor Venray gereden. Die zijn tenslotte BMW dealer... Na afhandeling van een klant die voor me aan de beurt was, vroeg Mark me of ie iets kon betekenen voor mij. Hoop van wel zei ik... Probleempje uitgelegd... Oh, dat is waarschijnlijk de remcilinder. Gaat best wat kosten, denk aan ruim 300 euro!!! Ik zei nog,het lekt alleen bij het reservoir... Er werd niet eens naar gekeken...En daar stond ik dan...Ben toen maar vertrokken want er werd verder geen aandacht meer aangeschonken. Beetje pissig naar huis gereden.
In Deurne zit ook een BMW zaak. Timon Quispel. Ben er naar toegereden en ook daar probleempje uitgelegd. ... Oh, we kijken wel effe. Gelijk in de garage/werkplaats en het probleempje werd gelijk opgelost. Was de rubber in het reservoir. Deze moet goed droog zijn nadat de remolie vervangen is. Dat werd heel netjes gedaan en ook nog een andere ontluchtingsnippel gemonteerd en remvloeistof bijgevuld ( is wat uitgekomen tijdens het vervangen van de nippel.) Dus netjes bijgevuld en alles mooi gefixt. Ook nog wat goede tips gekregen. Kosten??? Alles bijelkaar 2 tientjes incl. montage!!! Topservice dus... Zal er beslist weer komen. Jammer voor Motor Venray... Zal daar dus nooit een nieuwe BMW kopen. Gemiste kans jongens.!!! :(
 
Laatst bewerkt:
Oke ook maar ff reageren dan,

Cabo in Meersssen :r een paar jaar geleden samem met mijn vrouw in de zaak geweest om 2 nieuwe motoren te kopen...baas zelf (jo) zit wat te ouwehoeren met enkele andere klanten, en zegt stilletjes hardop "daar heb je der weer 2 die komen kopen zonder centen" :( We zijn gelijk naar buiten gegaan en naar Motorport Echt gereden en daar dezelfde dag 2 nieuwe motoren gekocht :9 goede service en je kunt er goed handelen :P ik heb er inmiddels 4 daar gekocht.

Rosa motoren Eijsden paar keer geweest voor iets kleins...netjes geholpen ga hier ook zeker terug :Y

groeten Tuco
 
Zowel motoport echt als motorcenter venlo goede ervaringen met onderdelen, normaal gesproken op voorraad en prijzen zijn redelijk. Koop er alleen iets als ik t snel moet hebben, anders via japparts.nl. Motorcenter venlo is goedkoop met verlichting ed via motorshopper.nl dacht ik.
Hr in beringe duurt wat langer voordat hij t uitgezocht heeft, maar voor klein spul prima.
Laatst klein probleempje met veertjes en zijstandaard, was toevallig in de buurt van mcv. Even langsgegaan, hebben een kwartier ernaar gekeken in de werkplaats maar niet veel kunnen betekenen door overmatig slijtage van de onderdelen.
Achteraf even naar de balie gegaan, of er eigenlijk kosten aan verbonden waren: nee hoor, service van de zaak. Wel netjes dat ik het even kwam vragen (is toch normaal dat men dat doet?).
 
Zoals de Motor-Forum OMA al zei is dit een oud onderwerp...
Kick!

In dit topic is er al eerder gevraagd naar de ervaringen met FV Motortrading, alleen zijn er toen geen duidelijke ervaringen gepost. Zijn deze ervaringen er inmiddels wel en hoe waren die?
 
Laatst bewerkt:
Zoals de Motor-Forum OMA al zei is dit een oud onderwerp...
Kick!

In dit topic is er al eerder gevraagd naar de ervaringen met FV Motortrading, alleen zijn er toen geen duidelijke ervaringen gepost. Zijn deze ervaringen er inmiddels wel en hoe waren die?

Diezelfde vraag heb ik eigenlijk ook, iemand inmiddels ervaring met deze handelaar?
 
Echt slechte ervaringen heb ik (nog? ) niet. (Bij Cabo kom ik niet).
Uitgesproken goede ervaringen heb ik (en meerdere van mijn BMW rijdende vrienden) bij Mokam / Keram, de BMW dealer bij vliegveld Beek. Ook goede met Motorhuis Margraten.

Voor Harley vind ik van de grote dealers Fraussen in Genk, Kohl in Aken en Dutch Hills in Kerkade de laatste de prettigste zaak. Ook prettig vind ik het bij Nostalgia in Beek, en kleine Harley zaak zonder personeel.
 
Vorige week naar motorcenter Venlo geweest voor een beurt aan mijn 990 smr. Motor afgegeven in de werkplaats, briefje erbij met dingen waar ze wat extra aandacht aan moesten besteden, even doorgesproken wat ik precies bedoelde en toen kon ik koffie gaan drinken. ik had dezelfde monteur als de vorige keer (leuke jonge vent met tattoo's) en die is heel netjes en heeft liefde voor zijn vak. Tijdens het koffie drinken kwam de chef-monteur me vertellen dat mijn achterband wel errug kaal was. Ik heb hem verteld dat hij te duur was met banden en dat ik zou gaan naar mijn vertrouwde adres (Bandenservice Abel in Landgraaf) en dat vond ie prima maar hij voelde het als zijn taak om me erop te attenderen en dat kan ik dan wel waarderen. Dus tot nog toe prima geholpen daar, ligt wel wat ver uit de buurt maar goed, daar kunnen zij niks aan doen.
Om nog even terug te komen, voor banden ga ik dus altijd naar Abel, al 25 jaar en ik ben daar altijd prima geholpen, zoals hier al eerder vermeld, je belt, geeft aan welke band je wilt en de volgende dag krijg je netjes een telefoontje dat je band klaar ligt. En dan ga ik op een doordeweekse dag na het werk rond een uur of vier langs en wordt hij keurig gemonteerd waarbij Ger er veel zorg voor draagt dat je veld niet beschadigt. Ook voor (de)montage van het wiel wordt ruim de tijd genomen zodat ook alles goed zit. Mensen met verstand van zaken. Ger heet de eigenaar en hij komt een beetje lomp/bot over maar als je er vaker komt dan merk je dat ie best humor heeft haha...
Grtz, Tok
 
Terug
Bovenaan Onderaan