goede en slechte ervaringen motorzaken in Limburg

Hierbij wil ik jullie vragen om zowel goede als minder goede ervaringen te delen over motorzaken die in Limburg zijn gevestigd.

Ben erg benieuwd.
Ik las net een Topic over Het Noorden van het land, ik dacht, ik zal er ook eens een openen voor het Zuiden van het land.
In Oostrum ligt een goeie.Volgens mij Willems.Heb ik vorig jaar bijna 2 uur een nieuwe Blade meegehad voor een vrijblijvende proefrit terwijl ik er toch duidelijk bij gezegd had dat ik alleen maar aan het orienteren was.
 
Even reageren over ervaringen motorzaken in Limburg kan ik met mijn magere drie jaar rijervaring toch meepraten.
Heb mijn eerste motor CB750 bij HASELEIR te Echt gekocht deze zaak is daar goed voor maar dat zal voor andere zaken ook gelden als je niets in te ruilen hebt.
Kleding (completer uitrusting) heb ik gekocht bij HEUTS in Schin op Geul uitgebreide kleding keus (gore tex) service wat beteft kleding en helm zijn oke.
Mijn tweede motor een gele HYOSUNG 650 COMET heb ik gekocht bij ROSAMOTOREN te Eijsden was eerst gaan kijken bij de Haselier voor een Hyosung maar kreeg bij Rosamotoren meer terug voor de CB750.
Bij ROSAMOTOREN kwam ik terecht tijdens open dagen in september hadden ondanks de drukte wel tijd voor mij ;) ;) , goede zaak, service perfekt (mooie website) , er wordt je niets opgedrongen en hebben verstand van zaken :} :} .
 
Ben al geruime tijd klant bij Ron Heuts uit Schin op Geul.
Rij zelf een gixxer uit '91 en daar wil wel eens wat aan kapot gaan.
Ron geeft perfect advies en is nooit te beroerd om me uit te helpen.
Hij verteld me zelfs hoe ik bepaalde dingen zelf moet doen waarna hij zelf de rest afmaakt!
Zo spaar ik me dus wat geld uit.
Op die manier geef je ook met een goed gevoel je geld uit.
Duurt soms wat lang voordat je aan de beurt bent ,maar dat komt omdat hij de tijd voor je neemt.
Maar er is daarom ook altijd koffie te krijgen!!!!
Kortom,ben nog steeds tevreden en ga zo door Ron.
 
Heuts ja ken ik (leuke zaak ) ben d'r wel eens geweest, als je even niet oplet rij je er zo voorbij :? .
Heb daar m'n daytona laarzen gekocht "leuke service" daarzo *D heeft daar ook de betere ( lees : duurdere ) merken kleding ben zelf positief over Heuts :)
 
Nou nou, topzaak. Ik vind juist van niet. Vriendelijk???? jaja, alleen als ze merken dat je iets (duurs) wil kopen. Kom je daar omdat je motor niet helemaal recht spoort => hun ff 2 keer op en neer rijden. Ja, dit en dat is er aan de hand maar repareren/richten daar beginnen wij niet aan. Dus, kortom kon het lekker zelf uitzoeken en repareren. En dit na eerst half afgekraakt te worden om een motor particulier te kopen i.p.v. bij hun. (tja logisch met die prijzen!!)

Wat wel een goede zaak is: Die nieuwe in Venray. Lemar motoren. Helaas geen reparaties maar wel nette en vriendelijke eigenaren. Altijd in voor een praatje met een bakje koffie. Goede prijzen voor de motoren en alle onderdelen die ik er heb gekocht waren altijd goedkoper dan bij andere zaken. Voor onderhoud enzo raad ik Pieter Bos aan in Tienray. Eenmanszaakje. Altijd vriendelijk en behulpzaam wat het probleem ook is.


Tja, als het niks mag kosten. Ik rij uitsluitend nieuw en wil graag betalen voor een topproduct en dito service.
 
Tja, als het niks mag kosten. Ik rij uitsluitend nieuw en wil graag betalen voor een topproduct en dito service.
ben het met je eens dat een hobby geld mag kosten, maar aan jou reaktie lezen zit je goed in de slappen was of zit je in de motorbizzniz en krijg je ales tegen inkoop?
 
Oke dan , i'm with crash-R1, als je poen zat hebt dan is er altijd wel een "leuke"zaak te vinden. Het vinden van een leuke zaak als je niet zoveel te besteden hebt en je dan nog goede service krijgt etc, dat vind ik een echte ouderwetse motorzaak, en vaak zijn dat inderdaad de kleine eenmanszaakjes.

Ik ga voor spullen naar HR motors in Beringe. Leuke zaaak, kopje koffie, beetje kletsen, ik kan mee de werkplaats in om evt. te kijken bij reparaties, steek ik er ook nog wat van op, etc. Goed advies, en no nonsense..... :] Die meeste nieuwe grotere zaken vind ik te onpersoonlijk....
 
Laatst bewerkt:
Even over Heuts in Schin op Geul,

Ik kom daar zelf al 5 jaar dus zo een slechte zaak zal dat wel niet zijn.
Je wordt daar altijd goed te woord gestaan en kunt alles vragen wat je wil.
En het belangrijkste is dat je altijd een fatsoenlijk antwoord krijgt.
Als je dan zelf aan je motor geprutst hebt zoals Dhr Dave X dan moet je niet gaan verwachten dat een motorzaak(welke dan ook) de rotzooi maar even opknapt.
Verder kan ik alleen maar zeggen dat Heuts een goede zaak heeft waar de koffie altijd klaar staat en er altijd wel tijd is om een praatje te maken.

Motorgroeten van Andre


lolll ik aan me motor geprutst?? haha dus jij weet precies wat ik doe/kan met/aan mijn motor haha.

Nou ik heb zeker niet geprutst, ik heb gewoon het 25kw setje ingebouwd, en toen liep ie wat te arm.

IK WOU NIET EENS dat hij het opknapte maar hij hamerde maar door en van mijn pa moest ut (hij had geen zin om nog us met een kar naar die gast te gaan).

Dus hij met tape luchtfilter af geplakt, en toen liep ie beter, 25kw uitdraai gemaakt, en 250 euro armer!!!

Dat vind ik geen normale gang van zaken en zelfs zo erg dat ik het een behoorlijke kutzaak vind ja!

En hij hoefde helemaal geen rotzooi op te knappe, ik heb alles heel netjes gedaan, toen ik hem terugkreeg was het pas rotzooi. Bouten op de verkeerde plaats, die uitstekels aan de kappen die je in die rubbers op je frame steekt waren afgebroken op 2 plaatsen, perfecte bouten waren ineens vervangen door compleet andere half doorgedraaide beroeste bouten, en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Bougiekapje gemonteerd zonder rubbers, dus ineens liep ie toen het regende nog maar op 3 cillinders omdat via die "stofzuigerslangen" van een zxr precies de regen bovenop de bougies valt.

En zo waren er nog wel meer dingen wat niet goed waren, en de afstelling wat hij had bereikt met z'n stukkie tape was nog lang niet ideaal, ik daarna beter afgeplakt en iets groter oppervlak afgeplakt omdat ie nog wat te arm liep en nu loopt ie vele male beter, de dip bij 3000 toeren is weg enzo.

Dus ik ben meer zijn rotzooi aan het opknappe aan mijn motor, dan hij bij mij doet.

Ik vind het echt raar dat jij kan oordelen of ik er een puinhoop van maak op mijn motor of niet, en dat heuts mijn troep moet opknappe. Tis eerder andersom, want hij heeft er een echte puinhoop van gemaakt op mijn motor!
 
Hallo beste mensen,
bij deze wil ik me verontschuldigen bij de klanten die te lang hebben moeten wachten met banden wisselen,als jullie de volgende keer langskomen,spreek me hier dan gerust op aan.
Van Dhr.Dave X kan ik helaas geen hoge pet op hebben ,want als mijn geheugen mij niet in de steek laat had hij zelf geprobeerd om een paar restriktors te maken en deze niet juist geplaatst in zijn zxr van +/- 12 jaar oud en ook in deze staat.
Om de juiste restriktors te maken zijn wij meer dan vier uur bezig geweest incl diverse testruns op de vermogensbank en de totaal rekening was dan ook 206 euro.
Hij kan misschien beter eens even met zijn vader gaan praten hoe het ook alweer zat.

Sorry dat ik op deze manier moet reageren.
Mvrgr. Ron
Ps ook ´s zondags staat de koffie klaar. :]

Ik had eerst zelf een restrictor geprobeerd ja, was teveel vermogen. Toen eentje gekocht in duitsland!

En je bent 4 uur bezig geweest aan mijn motor omdat je een restrictor moest maken terwijl er eentje inzit van kawasaki zelf :?

beetje vaag he.
Enige "restrictor" dat je hebt gemaakt is tape op luchtfilter om hem rijker te laten lopen!
Daar ben je echt geen 4 uur mee bezig, want ik had alle kappen en tank enzo er af gehaald, dus voor die tape te plakke en ff testen of ie goed loopt ben je echt geen 4 uur bezig.

En mijn zxr was dus in hele slechte staat volgens jou? waarom zei jij dan toen mijn pa vroeg wat je van de staat vond van de zxr dat hij in prima staat was, liep goed, etc etc? En uiterlijk ziet er ook nog perfect uit.

Dus kan aan mij ligge maar je ligt beetje te overdrijven met je 4 uur werk om hem te begrenzen terwijl je dat niet hebt hoeven doen maar alleen ff tape op luchtfilter voor wat rijker te zetten. En de staat van de motor slecht was zeg je nu terwijl je eerst zei dat ie prima was (en dat issie ook!). Motorisch en optisch is dat ding in goede staat dus ik weet niet waar jij het over hebt hoor.

en dik 200 euro voor stukkie tape + nieuwe bougies vind ik best duur al zeg ik het zelf...
 
Tja, ik denk dat bij elke motorzaak wel es iemand is teleurgesteld, hoe goed ze ook zijn...

Zelf ben ik 1 keer bij Heuts geweest, heb er mijn 1e paar laarzen gekocht. Ik moet zeggen dat ik er vriendelijk te woord werd gestaan. Ze probeerden me ook nix duurs aan te smeren, want ik heb uiteindelijk 1 vd goedkopere gekocht.

Verders: Tevreden ben ik over Motoport Echt, MTE Echt, Rosa Eijsden, Freddy Nijssen (Tongeren, net over de grens).

Minder ben ik te spreken over JMD Nuth, maar dat heeft nix te maken met hun vakkundigheid.
Bij Rosa werd ik helemaal niet te woord gestaan toen ik met mn meisje voor een helm aan het kijken was. Na een half uur maar weer vertrokken. Dus daar maar geen gekocht.
 
Ik heb een paar jaar geleden een motor gekocht bij Beerens motoren in Roggel. Prima zaakje en vriendelijke mensen. Er is daarna wel iets erg vervelends gebeurd, namelijk mijn motor kreeg ineens deuken in de tank :? hoe dat kwam was voor mij een raadsel en voor hun toen ook. Prima, de motor werd opgehaald en zou een belletje krijgen als de schade was gerepareerd. Las ik toen op het forum dat daar een politieinval i.v.m verdenking van heling was geweest terwijl mijn motor daar ook stond :o bleek na onderzoek dat er onder mijn motor een gestolen motorblok zat B| Motor was ik dus kwijt en kreeg hem ook niet meer terug. Na heel wat bellen heen en weer met Beerens en Politie heb ik uiteindelijk wel het volledige aankoopbedrag teruggekregen van Beerens.
 
Ik wil ff reageren t.a.v. ervaringen met Motorzaken in Zuid Limburg. Mijn ervaringen met Ron Heuts in Schin op Geul, zijn eigenlijk dubbel! Ik wil eigenlijk anoniem blijven t.a.v. voorbeelden e.d., omdat meneer Heuts dan weer "sceptisch" gaat reageren! Wanneer je iets gaat kopen t.a.v. kleding/ helmen e.d. wordt je er perfect benaderd. De service is daar ook toppie! Wel moet je rekening houden dat de prijzen volgens de nederlandse normen zijn, en daar zou je eventueel nog 10% korting kunnen krijgen. Zij geven n.l. duidelijk aan dat veel klanten in de winkel komen passen e.d., en dan via internet de artikelen elders kopen! Dit lijkt me erg fustrerend voor hen. Terwijl de Cycle Shop, en Duitse winkels vele scherpere prijzen hebben als Heuts!

Maar als je gaat m.b.t. onderhoud e.d. is hij naar mijn mening onkundig en geeft hij verkeerd advies en raad! Hij probeert je b.v. te pushen om bij hem onderhoud te plegen aan je motor welke nog bij de dealer onder garantie valt. Terwijl hij helemaal geen dealerschap heeft. Maar hij geeft aan dat hij dat met de des betreffende dealer heeft afgesproken. De dealer heb ik hierover aangesproken en deze was hier niet blij mee! Dus m.a.w. wanneer je dan een defect aan je motor of dergelijke hebt, vervalt je garantie. En dit vindt ik naar mijn mening niet correct! Dit zal hij naar alle waarschijnlijk doen om meer klanten te werven!

M.v.g. Bandy
 
Laatst bewerkt:
Wie nog niet genoemd zijn, zijn JMD en motorhuis Geleen. JMD heb ik alleen wel eens wat kleding gekocht. Kleine zaak, normale prijzen en best vriendelijk. Ze laten je met rust even rondkijken. Verder weet ik er weinig vanaf, maar ik hoor wel goeie geluiden over ze.

Motorhuis Geleen is een ander verhaal. De jongens die er werken zijn vriendelijk (Raymond, Pascal). Hun monteur is ook zeker geen prutser, en een fatsoenlijke korting is altijd inbegrepen, tenminste, voor zover ad (de eigenaar) in geen wegen en verlden te bekennen is.
Die zaak is prima, maar de eigenaar is een regelrechte hufter. Er kan nooit een lach vanaf, is een lompe boer en is vaak onbeleefd. Een jaar of 5 geleden eens een motor gekocht, nou dat dus nooit meer, wat een boer is dat zeg.
Als je geld bij je hebt kan hij enigszins normaal doen, zoniet kijkt hij je de zaak uit. Verder hebben ze niet al te veel aan kleding en andere zooi, en bovendien zijn de occasions echt overdreven duur geprijsd. Voor zover ik weet staat dar al een jaar een rood/wite ace van 96 met flink wat km's voor bijna 8000 euro te koop, dan ben je niet helemaal realistisch hoor...

Mijn laatste fiets bij Vos gekocht. Die zaak is wel gezellig en ze zijn wel aardig. Er is ook heel wat meer te zien en de service is ook niet slecht.

Ach ja...overal is wat hè, tenslotte doen ze het allemaal voor de centjes, maar je merkt wel wie er hart voor motoren heeft en wie niet.
 
Inderdaad bij MotoPort Echt komen ze de klanten "Echt" tegen moet, en proberen ze je met man en macht te helpen! Ik zou daar persoonlijk nooit kleding of een helm kopen, want die zijn gewoonweg veels te duur! Je kan er wel b.v. een testrit maken om een helm uit te proberen! Het beste is er om een 2e hands motor in te ruilen voor een nieuwe, want niemand in Limburg komt je zo tegen moet als de familie Vos!

M.v.g. Bandy
 
Hierbij wil ik jullie vragen om zowel goede als minder goede ervaringen te delen over motorzaken die in Limburg zijn gevestigd.

Ben erg benieuwd.
Ik las net een Topic over Het Noorden van het land, ik dacht, ik zal er ook eens een openen voor het Zuiden van het land.

marktonderzoek aan het doen ;)
 
Hallo allemaal

Echt nuttig zo'n topic waar je andermans ervaringen met motorzaken kunt delen.

Zijn er ook mensen die ervaring hebben met Rima motoren?

http://www.rima-motoren.nl (www.rima-motoren.nl)

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Ps. Misschien is het een idee om bij je reactie over een motorzaak ook een website adres neer te zetten, zo kunne anderen ook eens kijken
 
Als fanatieke motorrijder en "pietje precies" kan ik jullie WILLEMS MOTOREN in Venray ten zeerste aanraden. Daar weten ze pas hoe ze met je hobby om moeten gaan. Vriendelijke, snel, afspraak = afspraak, nauwkeurig, flexibel en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Echt een topzaak.

:^ Ook ik ben erg te spreken over deze motorzaak.

PS: Correct me if I'm wrong, maar volgens mij is de echte naam van Eric_VFR
Erik Kuijpers... laat dat nou de directeur zijn van http://www.willemsmotoren.nl (Willems Motoren)... :X
 
Ik zelden in het zuiden des lands om een motorzaak op te zoeken voor onderhoud e.d.
Alles wat ik zelf kan doen aan de motor, doe ik ook zelf..
Al doe ik er soms wel wat langer over dan bij een motorzaak...
Al ik iets wil hebben voor de motor of iets moet doen aan de motor wat ik zelf niet kan, ga ik naar MWS in Almere..
Okay, okay.. Tiz niet in 't zuiden maar goed. Eenmans-zaak, met vermogensbank, en die man weet zo ontzettend veel van motoren en tuning af dat het gewoon eng is te noemen...
Neemt de tijd voor je... Maar hou rekening dat al je geplant hebt om er "even" langs te gaan om te buurten en dat je met een uurtje weer weg bent : Dat uurtje snel 3 uurtjes word.. Echt gezellig.

Groetjes...
 
Nee hoor ik ben daar gewoon klant en helaas geen directeur. We hebben bijna dezelfde voornaam en dezelfde hobby rijden hetzelfde merk auto maar dat is dan ook alles.

:^ Ook ik ben erg te spreken over deze motorzaak.

PS: Correct me if I'm wrong, maar volgens mij is de echte naam van Eric_VFR
Erik Kuijpers... laat dat nou de directeur zijn van http://www.willemsmotoren.nl (Willems Motoren)... :X
 
hoi motorminnende medemensen,
wil ook ff kort reageren over motorcenter venlo.

kan er alleen maar goeds over vertellen.
nee, geen geslijm, ik heb gelukkig geen slechte ervaringen daar.
ik heb er inmiddels al 4 motoren gekocht en telkens is alles naar
volle tevredenheid verlopen.
ook enkele vrienden van me hebben er gekocht en zijn allen nog tevreden (en ook nog steeds mijn vrienden).
niet alleen motoren verkopen gaat dus goed, maar ook service, kwaliteit, tijd voor een praatje , en niet te vergeten goede monteurs (nee die hebben ze niet overal)heb ik laten meewegen in mijns inziens objectieve oordeel.
doe er je voordeel mee, of kom gewoon een keer aan als je in de buurt ben en overtuig je.
nee, ik heb geen aandelen in de zaak.

de mazzel en rij veilig.
 
Luitjes,

Heb zelf hele goede ervaringen met Motoshop Margraten.
Fiets heb ik bij hun gekocht en ik moet zeggen perfecte service.
Moest een keer terug omdat mijn ketting gespannen moest worden
(na 3 weken :? ??????? :? ) John heeft er naar gekeken en meteen maar voor
de zekerheid een nieuwe opgezet (D.I.D.). Volgens de indicatoren
zou hij het nog kunnen rekken tot na de garantie maar dat heeft
hij niet gedaan. Ook voor kleine wissewasjes zoals nieuw vizier
helm enz. nemen ze veel tijd. Lang wachten is een nadeel maar ze
lopen zich uit de naad om iedereen te helpen.

Mijn ervaring!

Greetzz

Tim
 
Terug
Bovenaan Onderaan