Goede en stompzinnige ideeën WKSBK

TTeun

MF veteraan
26 nov 2001
2.167
0
thuis
-Volgend jaar 4-cilinders 1000cc.
:} Werkt nu al in het BSBK.

-Profielbanden ipv. slicks.
:? Lekker belangrijk.

-Korte race op zaterdag ipv. Superpole.
:} Meer races = Beter.

-'s Zondags één lange race MET PITSTOP!
:r ARGH! Vooral de spannende F1 races nadoen |( .

Dit weekend worden de beslissingen bekendgemaakt...
 
Laatst bewerkt:
Een race wordt spannender als er een beperkt vermogen is toegestaan. Vandaar zijn de lichte klasses veel competatiever omdat daar automatisch de verschillen in vermogen minder zijn en slipstreamrijden voordelen heeft.
 
Op vrijdag 24 mei 2002 21:21 schreef TTeun het volgende:
-Volgend jaar 4-cilinders 1000cc.
:} Werkt nu al in het BSBK.

-Profielbanden ipv. slicks.
:? Lekker belangrijk.

-Korte race op zaterdag ipv. Superpole.
:} Meer races = Beter.

-'s Zondags één lange race MET PITSTOP!
:r ARGH! Vooral de spannende F1 races nadoen |( .

Dit weekend worden de beslissingen bekendgemaakt...

Inside information :?

Geef me toch maar 2 manches ipv 1 lange race met pitstops. We willen toch close racing zien?

4 cyl - 1000 cc :} Hoe zit het met de gewichtslimieten?

Profielbanden :} Idd lekker belangrijk als ze maar allemaal even hard gaan en lekker glijden. Al is de hellingshoek van die Duc toch wel :9~

Sprint Race op zaterdag niet schlecht ... extra waar voor je geld.
 
Een race wordt spannender als er een beperkt vermogen is toegestaan. Vandaar zijn de lichte klasses veel competatiever omdat daar automatisch de verschillen in vermogen minder zijn en slipstreamrijden voordelen heeft.

Daar hebben we de superstocks voor. Wel lekker blijven sleutelen aan de superbikes. Is wel een stuk van de charme. Die supersports zijn ook super getuned. (120 achterwiel pk's)
 
Op vrijdag 24 mei 2002 21:37 schreef Joris het volgende:Inside information :?

Geef me toch maar 2 manches ipv 1 lange race met pitstops. We willen toch close racing zien?

4 cyl - 1000 cc :} Hoe zit het met de gewichtslimieten?

Oops, bronvermelding |( : Stond allemaal in de Moto '73. Technische restricties e.d. waren in ieder geval nog niet bekend.
 
-Volgend jaar 4-cilinders 1000cc.
:} Werkt nu al in het BSBK.

-Profielbanden ipv. slicks.
:? Lekker belangrijk.

-Korte race op zaterdag ipv. Superpole.
:} Meer races = Beter.

-'s Zondags één lange race MET PITSTOP!
:r ARGH! Vooral de spannende F1 races nadoen |( .

Dit weekend worden de beslissingen bekendgemaakt...

Eigenlijk lijken alle punten mij oke, vooral die pitstop lijkt me gaaf om te zien. Ook doen dus! :9
 
Eigenlijk lijken alle punten mij oke, vooral die pitstop lijkt me gaaf om te zien. Ook doen dus! :9

Ik moet er alleen niet aan denken dat het mis gaat zoals bij Joske met z'n Benetton. Dan staat je kruis mooi in de fik (auw).
 
Op vrijdag 24 mei 2002 21:21 schreef TTeun het volgende:
-Volgend jaar 4-cilinders 1000cc.
:} Werkt nu al in het BSBK.

misc.php

Ik zie het er allicht spannender van worden.

-Profielbanden ipv. slicks.
:? Lekker belangrijk.

:?
Voor jou niet nee, voor de rijders denk ik wel. Zou het zijn om ze weer meer op straatmotoren te laten rijden? Dan zal er nog wel meer veranderen (moeten).

-Korte race op zaterdag ipv. Superpole.
:} Meer races = Beter.

:(
Vlgs mij krijg je dan maar 1 race op zondag, dus dat is niet meer.
misc.php

Kortere race, dus als Bayliss weer eens wegrijdt op het eind minder saai.

-'s Zondags één lange race MET PITSTOP!
:r ARGH! Vooral de spannende F1 races nadoen |( .

:(
Daar wordt het echt niet spannender door. Wel gevaarlijker ws.

Dit weekend worden de beslissingen bekendgemaakt...

Spannend!
 
Daar hebben we de superstocks voor. Wel lekker blijven sleutelen aan de superbikes. Is wel een stuk van de charme. Die supersports zijn ook super getuned. (120 achterwiel pk's)
Ik heb gehoord dat die 600CC-tjes bijna 140pk a.h.w. hebben. ze trekken er een GSX-R 750 uit.
 
Ik heb gehoord dat die 600CC-tjes bijna 140pk a.h.w. hebben. ze trekken er een GSX-R 750 uit.
:^ Ze dachten dat die Ten Kate Honda's CBR600 op Monza 300Km/h op top moesten kunnen halen.
Ik heb niet gehoord of ze dat ook echt gelukt is :?

300Km/h met een opgefokte CBR600 Wauw! 8-) dhr Ten Kate mag ook mijn Soes wel eens onder handen nemen.
 
:^ Ze dachten dat die Ten Kate Honda's CBR600 op Monza 300Km/h op top moesten kunnen halen.
Ik heb niet gehoord of ze dat ook echt gelukt is :?

300Km/h met een opgefokte CBR600 Wauw! 8-) dhr Ten Kate mag ook mijn Soes wel eens onder handen nemen.

Ben even aan 't zoeken...

Op vrijdag was Vermeulen het snelst met 278.9 kmh...

Tijdens de race was Pitt met z'n Kawa het snelste: 278.2 kmh
 
Laatst bewerkt:
Ik heb gehoord dat die 600CC-tjes bijna 140pk a.h.w. hebben. ze trekken er een GSX-R 750 uit.
Ik heb een artikel in de Moto73 gelezen over die Ten Kate Honda's, ze hadden volgens Moto73 (uit m'n hoofd) 143 PK, dus een PK'tje of 130 op het achterwiel dan.
 
Dat zal het geweest zijn. Zou die Kawa dan zo'n extreem goeie stroomlijn hebben?
 
In de Moto '73 stond vandaag dat volgend jaar al viercilinders tot 1000cc worden toegelaten, met inlaatrestrictie en een min. gewicht van 168 kg. Dus volgend jaar de GSXR1000, de Fireblade, de R1 en de ZX-9 er misschien bij :) .

Als het maar meer competitieve fietsen oplevert vind ik het :} .
 
Harald Eckl houdt er volgend jaar mee op, omdat hij in de ZX-9 in de SBK geen brood ziet. Eentje minder dus '( .
 
Terug
Bovenaan Onderaan