Goede GPS Tracker

Ikzelf gebruik hiervoor google maps op mijn galaxy S7. Via google maps kun je je live locatie delen en aangeven voor hoeveel uur je hem wil delen. Je batterij gaat wel harder dus ik leg hem dan meestal aan een powerbank in mijn tanktas of zadeltas. Werkt uitstekend!

Ik zou wel een kastje willen hebben voor live tracking , alleen voor weekenden weg en vakantie.
Dan kunnen de thuisblijvers kijken waar we zitten.
Verder staat mijn motor op slot in de schuur.
 
Ik heb om twee redenen zo'n ding eropgezet:
1 Het is een ouwe brommer waarvan er niet veel meer zo net als deze is rondrijden dus moeilijk weer te kopen, een nieuwe brommeer zou me een worst zijn als die gejat werd, en op een ouwe brommer verwacht je niet zo snel een GPS-tracker
2 Dat insiders me altijd kunnen traceren. Mijn zoon heeft enkele uren behoorlijk in de rats gezeten toen hier op de Bras een motorrijder omkwam bij een ongeluk

Ding van 12 eurie idd...

Alle negatieve berichten ten spijt: Scramblers, gpsblurrerd metalen kooien maakt me niet uit, als het er niet opzit heb je één zekerheid: je vind hem niet meer terug!
 
Ik zou wel een kastje willen hebben voor live tracking , alleen voor weekenden weg en vakantie.
Dan kunnen de thuisblijvers kijken waar we zitten.
Verder staat mijn motor op slot in de schuur.
Life 360 op je telefoon, klaar. Gratis, maar wil je crashdetection en andere "shit" kun je er maandelijks geld aan uit geven.
 
Ik sta op t punt zo'n Sinotrack GPS tracker te kopen van Ali :)

Heb paar vraagjes aan de mensen die m hebben, heb wat informatie gevonden hierover op internet maar helaas niet alle antwoorden...

Ik zie dat ie sleep mode heeft, begrijp ik goed dat als ie een tijd niet beweegt (zowel beweging als verplaatsing) dat hij dan stop met verzenden? Zou erg zonde zijn van de data namelijk...

Hoeveel mb zijn jullie per maand kwijt (en hoeveel rij je?)
 
Inmiddels een sinotrack tracker geïnstalleerd!
13 euro op aliexpress.. Simkaartje van simyo, prepaid 5 eu. Instellen kost paar sms'jes maar dan heb je nog 6,50 aan tegoed over :)

Tracking kost echt niks aan data, op verbruiksoverzicht alleen maar nulletjes, zo weinig is t.

Geeft keurig kaartje met gereden routes en huidige locatie 🚩
 
Inmiddels een sinotrack tracker geïnstalleerd!
13 euro op aliexpress.. Simkaartje van simyo, prepaid 5 eu. Instellen kost paar sms'jes maar dan heb je nog 6,50 aan tegoed over :)

Tracking kost echt niks aan data, op verbruiksoverzicht alleen maar nulletjes, zo weinig is t.

Geeft keurig kaartje met gereden routes en huidige locatie 🚩
Klinkt interessant!
Ik heb tv, internet en mobiele telefonie alles samen in 1 abonnement zitten.
Waarin 10gb 25gb aan mobiele data, verdeeld over 5 simkaarten, waarvan er zelfs maar 2 in gebruik zijn :P
Ik zou dus zo een tracker zowel in de motor als in de auto kunnen steken, de simkaartjes heb ik immers al, en dan houd ik nog 1 simkaartje over zelfs :P

Enfin, voor de auto lijkt het mij wel wat, al zou ik nog niet liever hebben dat ze die stelen, ik krijg er tot en met de 39ste maand zonder km beperking de nieuwprijs voor, en dat is gevoelig meer dan ik betaald heb. De auto is nu 15 maanden, dus nog 24 resterend.
Voor mijn motor, een GSX F, ben ik al helemaal niet bang dat die gestolen wordt ... alhoewel, je weet maar nooit ... en bij deze heb ik niks diefstal verzekering ...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
DKP, het gaat er niet om wat er kan gebeuren, het gaat er om dat het zuur is als het gebeurd is
 
DKP, het gaat er niet om wat er kan gebeuren, het gaat er om dat het zuur is als het gebeurd is
Dat had ik ook zo begrepen idd :t
Voor die paar tientjes kan het zeker geen kwaad om het te installeren denk ik.
 
Ikzelf gebruik hiervoor google maps op mijn galaxy S7. Via google maps kun je je live locatie delen en aangeven voor hoeveel uur je hem wil delen. Je batterij gaat wel harder dus ik leg hem dan meestal aan een powerbank in mijn tanktas of zadeltas. Werkt uitstekend!
Heb dat ook al voor langere tijd aanstaan, voornamelijk voor de tijdlijn van de dag, maakt voor mij een ritregistratie bijna overbodig, ware het niet zo dat het niet altijd even zuiver is. Alleen, met wie wil je dat delen??? Moet je familie dan maar constant gaan zitten kijken waar je uithangt?
 
Behalve dat de chinezen nu je locatie data hebben :+
Naar de trackertjes die ik heb stuur je een SMS, ze maken geen gebruik van internet. Een SMS met GPS informatie wordt teruggestuurd met als details waar de tracker zich bevindt, hoe snel die gaat en een link die je in Google maps kan openen. Vanaf dat moment weet heel de wereld het, want het is Google. Je kan het zo instellen dat als je voertuig meer dan 200 m verplaatst wordt er een alarm SMS verzonden wordt. je kan hem ook opbellen om te luistervinken.
 
Kleine rechtzetting: ik heb 25gb ipv 10gb over mijn 5 simkaarten.
Voorheen was dat 10gb over 2, en dat werd kosteloos en definitief verhoogd naar 25gb over 5 simkaarten, dus daarvoor moest ik 3 simkaartjes gaan bij halen en activeren. Dus wij hebben nu 5 mobiele nummers, maar slechts 2 gebruiken we :P

Maar goed, misschien wil ik ook wel zo een tracker, en dan zijn die extra simkaarten weer mooi meegenomen :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan