goede helmen?

scorpio hoor ik ook goede berichten van, zit ook een beetje in de middenklasse zeg maar.

Toch is de beste helm voor een ieder verschillend, andere pasvorm ander ruitje en dus ander windgeruis enz enz.
 
Tip: www.rad.eu heeft momenteel een aantal fors (tot wel 75%) afgeprijsde helmen. En omdat je geen verzendkosten betaalt is dat extra gunstig. Zo heb ik mijn huidige helm ook ooit bij hun kunnen kopen.
 
Zelfs met oordoppen heb ik 's avonds een suis in m'n oren na 400 km snelweg.
Dan zou je eigenlijk toch echt eens naar je scherm moeten gaan kijken. Bij mij is 75% van de geluidsreductie van het scherm gekomen en maar 25% van de helm+doppen.

Van blijvende gehoorschade krijgt je pas de volle spijt als je niet meer terug kunt.
 
Net een nieuwe helm gekocht van Lazer: knalorange!
Vanaf nu wordt ik veel beter gezien, het verschil is enorm. Ze denken waarschijnlijk politie te zien.
Dat noemen ze dus passieve veiligheid...
Nog niet getest wat er bij 50km/h op het asfalt gebeurd...
 
Heb zelf mijn helm bij Best Buy Helmen gekocht! Was hier wel zeer over te spreken. Mooie stevige helmen voor een leuke prijs! heb die van mij nu ongeveer een half jaar en nog nooit problemen mee gehad!
 
Heb zelf mijn helm bij Best Buy Helmen gekocht! Was hier wel zeer over te spreken. Mooie stevige helmen voor een leuke prijs! heb die van mij nu ongeveer een half jaar en nog nooit problemen mee gehad!

SPAM ?

2 berichtjes, waarbij een link geplaatst wordt zonder inhoudelijk in te gaan op de door jou gekozen helm. Geen benoemde voor- en na-delen, zelfs het type dat je hebt niet noemen. :N

:') Het moet wel een geweldige zaak zijn trouwens. Als de reviews zouden kloppen heeft men in amper 5 weken tijd 65 uitstekende reaktie's van klanten ontvangen. Daar niet iedere klant deze moeite neemt zijn er wel heel veel helmen verkocht in zeer korte tijd :')

Evengoed suc6 met je verkoop |(
 
als je eenmaal een schubert c3 gewend bent, wil je niet anders meer.

Laagvliet,

Heb al 2 jaar een C3 en ben maar matig tevreden. Hij is misschien wel één van de stilste.
Toch kwalitatief ben ik er niet over te spreken.
1 Onder het kinstuk zit een windbescherming. die is bij het eerste gebruik al losgekomen.
2 Het zonnevizier valt er regelmatig uit (bikedany kan dit bevestigen) zelfs na herhaaldelijk plakken met loctide.

Voor mij het enige grote pluspunt is dat hij ZEER licht is

Heb 2 maal de garantie ingeroepen (bij RAD) nopes, juist maar garantie op schaal en niet op bijbehorigheden van de helm.

Doe mijn dagelijkse woon-werkverplaatsingen nog steeds met de C2, die feitelijk doodversleten is maar zo comfortabel. Het is net als een paar oude pantoffels.
 
Wat ik in de hele voorafgaande discussie mis is de pasvorm. Ik heb peperdure helmen gepast, maar vond die voor geen meter zitten. Uiteraard zaten er ook goede bij, maar ik wil geen 700 Euro neertellen voor een helm. Ik let dus eigenlijk niet op het merk, maar op de pasvorm en hoe hij aansluit. Diverse helemen en daar hoeven ze niet persé duur voor te zijn hebben verwisselbare wangstukken waarmee je de juiste pasvorm kunt aanpassen. Verder kan een helm beter ietsje te klein dan te groot zijn. Waarbij hij echter niet mag klemmen of pijnlijke drukpinten hebben. Een helm draagt altijd uit en wordt wijder. Wanneer je de helm beweegt van links naar rechts en van voor naar achter moet de huid meebewegen. als je met je hoofd schudt en helm beweegt is hij te groot. Heb je een integraalhem of een systeemhelm let er dan op dat er tenminste 1 vinger tussen je kin en het kinstuk past in de normaal te dragen stand en je mond dicht. Ben je brildragend let er dan op dat je je bril gemakkelijk kunt af en opzetten of dat met een systeemhelm je dat zonder moeite met de bril op kunt. Een goed passende helm draag je met plezier.

Uiteindelijk heb ik vorige maand bij HAns van Wijk een G-Mac Concept systeemhelm gekocht die mij perfect past. Zit ook al voorbewerkte bevestiging voor pinlock in en voor slechts € 89 kan ik er weer een tijdje tegen. Staat trouwens ook op hun website.

Wat ook wel aardig is, is wanneer je de binnenvoering eruit kunt halen om zo nu en dan eens te wassen.

Er staat ergens op internet een heel uitgebreid filmpje van een merk, maar ik weet niet meer welk, waar uitgebreid wordt ingegaan op de goede pasvorm. Daar blijkt dat men bij het fabriceren van een goede helm grofweg 3 verschillende pasvormen in één en dezelfde maat heeft. Zal wel een duurder merk zijn, maar het zal wel net iets zijn als het passen van goede schoenen die je in halve lengtematen hebt, maar ook in breedtematen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan