goede klantenbinding..

jko

MF'er
5 sep 2004
211
1
zoetermeer
Zo, ff wat van me afschrijven...

Vandaag een poging gedaan om bij Hans van Wijk in Zoetermeer een motor te kopen.

Ik ben nu al een tijdje daar rond aan het lopen en vorige week kwam het er dan toch van, een proefritje op de suzuki GSX 600 F uit 1994. (dit was dinsdag)

Perfect ritje gehad, en afgezproken dat ik vandaag (zaterdag) terug zou komen met nog iemand voor de technische dingen. (ben zelf absoluut niet technisch)
Afgesproken was dat ik voor in de middag er zou zijn, de motor was gereserveerd.

Om 13.00 uur bij van Wijk aangekomen, blijkt dat de motor weg is voor een PROEFRIT!!!!!! Na toch even medegedeeld te hebben flink teleurgesteld te zijn wordt afgesproken dat ik om 13.45 uur gebeld zou worden om alsnog de eerste keuze te hebben, wacht nu nog op het belletje...

Dit is echt waanzin, zo ga je toch niet met je klanten om??? Als ik een motor laat reserveren en dat wordt belooft ga ik er van uit dat hij er staat op de afgesproken tijd... en als vervolgens belooft wordt dat ik gebeld ga worden is dat al nummer 2 die niet nagekomen is... Mooi begin daar. |( |( |(

Zijn er nog meer mensen die slechte ervaringen met Hans van Wijk hebben????

bvd

JKO
 
voor de middag is bij mij in de ochtend dus tot 12.00 uur
als je dan om 13.00 aan komt kakken heb je gewoon pech gehad want je optie was verlopen
en aangezien er meer kopers zijn is de motor nu dus gekocht door de ander
maar dat het niet netjes overkomt is wel duidelijk
maar vergelijk het met een huis kopen
je hebt een optie voor een week en er zijn meer kopers dan schiet je ook wel op denk ik
 
voor de middag is bij mij in de ochtend dus tot 12.00 uur
als je dan om 13.00 aan komt kakken heb je gewoon pech gehad want je optie was verlopen
en aangezien er meer kopers zijn is de motor nu dus gekocht door de ander
maar dat het niet netjes overkomt is wel duidelijk
maar vergelijk het met een huis kopen
je hebt een optie voor een week en er zijn meer kopers dan schiet je ook wel op denk ik

Lees nou ff goed er staat voor IN de middag. Dat is volkstaal voor tussen 1300 en 1500 uur.



Aan jko:
Dat is knap waardeloos voor je.
Een positief punt is dat je erachterkomt dat deze handelaar onbetrouwbaar is VOOR je de motor had gekocht.
Mij zouden ze daar niet meer zien.
Veel succes met je verdere zoektocht. Motoren zat te koop. *D
 
Het is van jou en Hans van Wijk niet handig om geen concrete tijd af te spreken. Dan zou het misverstand niet hebben bestaan. Daarbij trekt Hans van Wijk aan het kortste eind, die wil immers graag een motor verkopen....
 
Tja, gewoon een slechte verkoper getroffen. Eentje die z'n afspraken niet nakomt. Hebben m'n ouders een keertje gehad bij een auto.

M'n zwager heeft overigens bij Hans van Wijk van de week een Kawasaki Ninja ZX-9R '01 opgehaald. Kreeg een moordprijs voor z'n Ducje en de Kawa was ook niet al te duur. Bovendien heeft 'ie er nog een nieuwe achterband om gekregen zonder dat 'ie er zelf om heeft gevraagd of opmerkingen heeft gemaakt. De verkoper had zelf gezien dat er wat miniscule droogtescheurtjes inzat, en gaf zelf gelijk te kennen de band te vervangen. En oja, ook nog een 6.000 km beurt voor niks, en geen afleveringskosten...
 
gewoon bad luck.. concrete afspraken maken voorkomt dus deze problemen. Maargoed om hier nou een topic voor te openen :?
 
alleen een topic omdat je niet op tijd komt? Maargoed lul maar weer verder :)
 
Tja, gewoon een slechte verkoper getroffen. Eentje die z'n afspraken niet nakomt. Hebben m'n ouders een keertje gehad bij een auto.

M'n zwager heeft overigens bij Hans van Wijk van de week een Kawasaki Ninja ZX-9R '01 opgehaald. Kreeg een moordprijs voor z'n Ducje en de Kawa was ook niet al te duur. Bovendien heeft 'ie er nog een nieuwe achterband om gekregen zonder dat 'ie er zelf om heeft gevraagd of opmerkingen heeft gemaakt. De verkoper had zelf gezien dat er wat miniscule droogtescheurtjes inzat, en gaf zelf gelijk te kennen de band te vervangen. En oja, ook nog een 6.000 km beurt voor niks, en geen afleveringskosten...
Tsja, die verkopers worden nou eenmaal een stuk aardiger als ze een 2001 ZX9R kunnen verkopen dan wanneer er interesse is voor een 94'er.... :(
 
Zijn er nog meer mensen die slechte ervaringen met Hans van Wijk hebben????

bvd

JKO

Mensen die ik ken die daar een motor gekocht hebben waren er goed over te spreken. Mijn ervaring daar (onderdeeltjes) ook prima, goed geholpen zowel telefonisch als terplekke.
 
Heb me'n bike daar ook gekocht, geen problemen nog gehad met ze.Hoewel ze zouden toen bellen als ze klaar waren met de 6000 beurt duurde zo lang dat ik er maar gewoon naar toe gegaan ben en hij stond klaar.Vond ik wel een beetje slordig, beloven dat ze bellen maar niet doen.
Maar wat ik al zeg verder geen problemen met die gasten van hans van wijk
 
Beetje lullig is t wel maar voor t zelfde geld hebben ze hem niet verkocht en loop jij je droommotor mis door een misverstand!!!
Sterkte!!
ps goede keuze een soes 600!!!!
 
Ach moet je zo denken, geen hand vol maar een land vol.....op naar de volgende uitdaging..... :)
 
Tja vervelend als je denkt dat ze hem voor je vast houden en dat vervolgens blijkt dat iemand er mee weg is voor een proefrit. Maar van hun kant is het ook te begrijpen. Iemand komt daar, vraag of hij mag proef rijden,maar ze geven jou de eerste keus.....stel dat jij hem als nog niet zou willen kopen, dan hebben ze misschien als nog een koper voor die motor. Persoonlijk vind ik het niet zo raar, alhoewel ik me goed kan voorstellen dat het vreemd op je overkomt!

Maar hoe is het nou afgelopen?
 
Het is lullig natuurlijk, maar van de andere kant, hoe zeker was hij dat jij wel kwam opdagen?

Het gebeurt vaak genoeg dat mensen reserveren voor een proefrit en dan niet op komen dagen. Dus ik geef hem eigenlijk geen ongelijk. En misschien heeft deze meneer hem meteen gekocht, en dan gaat hij jouw niet bellen voor een proefrit als de motor er niet is.
 
Tis een beetje slordig, maar om hier nou een halszaak van te maken?

Zo'n foutje kan EN ZAL overal wel eens gebeuren, als je dan al meteen de zaak bij het grof vuil zet, zou ik maar een wph kopen, want er is geen enkele zaak die aan de wensen van de gemiddelde nederlander kan voldoen. We zijn een stelletje ontieglijke verwende zeikerds om het maar eens flat-out te zeggen.

Alleen als we zelf iets verkeerd doen is vergissen menselijk, van iemand anders pikken we het niet. (ja ik generaliseer een eind weg)

Alvast mijn welgemeende excuses voor het ontbreken van enige nuance. :)
 
Laatst bewerkt:
Mijn motor adresheeft een keer een fiets voor me vast gehouden voor 5 weken!!
tewijl ik wist dat er meer kopers waren die ook meer wilden betalen.
Maar ik ben het met je eens afspraken nakomen is moeilijker dan ze te maken... |(
 
dit verhaal doet me een beetje denken aan die ene jongen die werd aan gehouden door de politie en zie ik heb ms terwijl de politie verstond ik heb een mes klein verschil grote problemen
 
ik persoonlijk zou geen motor meer kopen bij Hans van Wijk,...
heb daar mijn Zephyr gekocht,... omdat ik niet zo lang wilde wachten om hem rijklaar te maken (ging ongeveer 3 maanden duren) heb ik hem zo dus meegenomen,... vervolgens bij de motorzaak gebracht waar de motor van mijn vriend in onderhoud is en daar is hij rijklaar gemaakt,...

wat bleek,.....de remmen waren helemaal geoxideerd,... de monteur vroeg zich af of ik al een noodstop had moeten maken,.... "nee gelukkig niet,..."zei ik,.... hij was daar ook blij mee,.... want dat hadden de remmen nooit aangekund,......

dus een kleine 300 euro verder en ik kon veilig de weg op,....

zoals je begrijpt,....voor mij geen Hans van Wijk meer,...
 
ik persoonlijk zou geen motor meer kopen bij Hans van Wijk,...
...
zoals je begrijpt,....voor mij geen Hans van Wijk meer,...

En als je 'm bij Hans van Wijk rijklaar had laten maken, hadden ze er daar waarschijnlijk ook achter gekomen, en had je het waarschijnlijk perfecte service gevonden en had het je niks gekost...

Dus wat is je punt?
 
Terug
Bovenaan Onderaan