Goede laarzen?

De Oxtar TCS met Goretex! Prima laarzen, gebruik ze zelf zomer en winter. Piepen soms tijdens het lopen, maar een beetje WD40 en het is voor elkaar.
Heb ze nu 15.000 kilometer en nog geen krimp.
Protectie is erg goed, heb ze al een keer uitgeprobeerd met 90 km/h. Een reflectorpaaltje, en niks gebroken.

Succes met je keuze!
 
Ik rijd deze Gore Masters van Gericke:
(Afbeelding)

Voor slechts 170 Euro's (HG Duitsland) heb je perfecte all-weather laarzen met echte Goretex die de veel duurdere Daytona's versloegen in de MCN test ;)

Uit ervaring kan ik zeggen dat ze goed zitten, zowel in de zomer als in de winter uitstekend te gebruiken zijn en ook tijdens lange natte ritten je voeten droog houden. Verder vind ik rubberen schakel-slijtage stukken super want er is nog geen slijtage te zien na toch aardig wat km's gemaakt te hebben.


:^

Ik heb ze al bijna drie jaar (de voorlopers van dit model dan) en ze kunnen nog wel een jaartje mee. Wel begint het leer wat kaal te worden en is de zool van de schakelvoet behoorlijk ver versleten, maar dat mag ook wel na meer als 90000km.

Wat het lopen betreft zijn ze net zo goed als schoenen. Ik ben er met de hemelvaarts vakantie nog 20km mee wezen wandelen in de eifel.
 
Galli heeft Dainese laarzen en die bevallen zeer goed. Ik heb ze acht(!) jaar geleden gekocht (voor zeshonderd ouderwetse guldens) maar ze zijn nog steed goed en waterdicht (gore tex). ik loop er nog redelijk veel op ook, ik heb er wel een keer nieuwe zolen onder laten zetten.
 
Ik heb laarzen die er precies zo uit zien. Niet van BMW dus, maar ze zien er hetzelfde uit.

full


Waren geloof ik 220 euro.
Zitten echt super!
 
Ik heb ook de Oxtar TCS. Mij bevallen ze beslist niet. Het gepiep is echt niet normaal en het smeermiddeltje wat oxtar daarvoor meeleverd helpt beslist niet. Met WD40 heb ik geen ervaring, ga ik zeker eens proberen. Ik heb ook al eens iemand gezien die bij de hak de schuivende stukjes eruit had gesneden om van het gepiep af te zijn.

Verder beschadigen de kunstof scharnieren de framedelen van m'n motor behoorlijk.

Ook moest ik m'n schakelpook behoorlijk verstellen om er met m'n tenen onder te kunnen komen, maar optimaal heb ik het niet gekregen.

Al met al begin ik na een jaar stiekem al weer aan een nieuw paar te denken.

Peter
 
Sidi Strada Evo.

Waterdicht, sportief en neutrale kleur. En ze lopen ook nog lekker.

(Afbeelding)
Zoiets heb ik ook van Sidi. Waterdicht en ik heb eigenlijk nooit koude voeten op de motor in de winter dus ze zullen wel warm genoeg zijn ;)
Ik heb ook nog vertebra's maar die zijn niet waterdicht dus die draag ik nooit in de winter.
 
Zoiets heb ik ook van Sidi. Waterdicht en ik heb eigenlijk nooit koude voeten op de motor in de winter dus ze zullen wel warm genoeg zijn ;)
Ik heb ook nog vertebra's maar die zijn niet waterdicht dus die draag ik nooit in de winter.

STRADA STRADA! :+
heb ze nog niet getest in de winter maar ze zijn iig wel water-dicht.
 
Ik rijd deze Gore Masters van Gericke:
(Afbeelding)

Voor slechts 170 Euro's (HG Duitsland) heb je perfecte all-weather laarzen met echte Goretex die de veel duurdere Daytona's versloegen in de MCN test ;)

Uit ervaring kan ik zeggen dat ze goed zitten, zowel in de zomer als in de winter uitstekend te gebruiken zijn en ook tijdens lange natte ritten je voeten droog houden. Verder vind ik rubberen schakel-slijtage stukken super want er is nog geen slijtage te zien na toch aardig wat km's gemaakt te hebben.

Zijn deze laarzen ook in Nederland te krijgen? In de catalogus 2004 staan ze volgens mij niet. Heb ze inderdaad wel op de site.de gezien. Lijken me prima laarzen, dus zou ze graag ergens willen passen.
 
Ik heb ook de Oxtar TCS. Mij bevallen ze beslist niet. Het gepiep is echt niet normaal en het smeermiddeltje wat oxtar daarvoor meeleverd helpt beslist niet. Met WD40 heb ik geen ervaring, ga ik zeker eens proberen. Ik heb ook al eens iemand gezien die bij de hak de schuivende stukjes eruit had gesneden om van het gepiep af te zijn.

Verder beschadigen de kunstof scharnieren de framedelen van m'n motor behoorlijk.

Ook moest ik m'n schakelpook behoorlijk verstellen om er met m'n tenen onder te kunnen komen, maar optimaal heb ik het niet gekregen.

Al met al begin ik na een jaar stiekem al weer aan een nieuw paar te denken.



Raar zeg, bij mij zitten ze echt perfect en piepen doen ze zeker niet. En de scharnieren zitten toch aan de buitenkant?

Peter
 
Zijn deze laarzen ook in Nederland te krijgen? In de catalogus 2004 staan ze volgens mij niet. Heb ze inderdaad wel op de site.de gezien. Lijken me prima laarzen, dus zou ze graag ergens willen passen.

Dat zou ik niet weten. Misschien dat je een van de Nederlandse shops eens kunt bellen?
 
"Raar zeg, bij mij zitten ze echt perfect en piepen doen ze zeker niet. En de scharnieren zitten toch aan de buitenkant?"

Ik zie zojuist dat er meerdere TCS-en zijn, ik heb de T.C.S. ® SPORT GORE-TEX® Zie ook de volgende link:

http://www.oxtar.com/oxtar/uk_m/prodotti/catalogo/scheda_prodotto.php-type=racing&cod=7630-G.htm

Echte scharnieren zijn het niet die hier op zitten, meer stukken kunstof die in elkaar schuiven. En juist dat schuiven piept zo. Er zitten 3 van die schuiven op elke laars: links, rechts en achterop.
 
Ik heb Daytona's Nonstop GTX laarzen. Zit lekker, waterdicht, goed om op te lopen, niet duur (180 euro), niet koud in de winter, niet warm in de zomer.

Kortom: ideaal.
 
"Raar zeg, bij mij zitten ze echt perfect en piepen doen ze zeker niet. En de scharnieren zitten toch aan de buitenkant?"

Ik zie zojuist dat er meerdere TCS-en zijn, ik heb de T.C.S. ® SPORT GORE-TEX® Zie ook de volgende link:

http://www.oxtar.com/oxtar/uk_m/prodotti/catalogo/scheda_prodotto.php-type=racing&cod=7630-G.htm

Echte scharnieren zijn het niet die hier op zitten, meer stukken kunstof die in elkaar schuiven. En juist dat schuiven piept zo. Er zitten 3 van die schuiven op elke laars: links, rechts en achterop.

ik heb dezelfde en zoals eerder gezegd ze piepen idd, maar WD-40 helpt echt! had het met vanalles geprobeerd, ook naaimachine olie e.d. maar af en toe inspuiten met WD-40 haalt alle piepjes weg. gewoon goed tussen die "scharnieren" smeren en ze zijn perfect
 
Heb sinds een jaar ook van die "squeekende" T.C.S. ® SPORT GORE-TEX® Oxtar's.

Zitten perfekt voor mijn wat bredere voeten, Sidi's kom ik bijvoorbeeld niet in :+

full


Zijn ook titanium toe-sliders voor te krijgen :}

edit: squeek met 2 e's :+
 
He, die oxtar's heb ik ook. Bevalt prima. Wilde zonder Gore hebben, Martijnsmotorkleding had die niet en heb dus met Gore tex gekregen voor de prijs van zonder.
 
Nice... Heb die van mij bij Motor Huis Eindhoven vandaan. (Thx Claudje!)
 
Ik heb deze:
FormaSTAR.jpg


Waterdicht en voorlopig nog geen minpunten aangetroffen :)

info:


LAARS FORMA, STAR. zwart


ARTIKELNR 191600538101
CODE 077
Maat 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47
Kleur zwart
Consumentenprijs € 129.50
Artikelinformatie:
Waterdichte laars gemaakt van rundsleer. Dubbele enkelprotector en scheenbeen beschermer. 3M reflectie.




 
Nog een :} voor die Oxtars qua bescherming. Ben van de zijkant aangereden, precies met de bumper tegen m'n enkel. Alleen de broek (die over de laars zat) zat een gat in, de laars was alleen 1 van de torsiebeschermers afgebroken. :} :} :}
 
zelf heb ik een paar evolution laarsen. Zitten erg lekker en zijn niet zo gek duur (ca 170 euro)

enige nadeel: rubber is zacht. als je af en toe met je tenen over de straat sleept is het zo versleten.
Die van mij liggen dus nu bij de schoenmaker om de definitieve gang naar de container nog even uit te stellen maar ze zijn bijna op.


heb in de winkel die daytona's gezien. duur, maar ze zien er goed uit. Helaas waren ze er natuurlijk niet in mijn maat.
 
dit zijn mijn laarsjes:

65_big.jpg


Je kunt er (indien nodig) een hele dag op lopen, zijn warm en waterdicht, de bescherming heb ik (gelukkig) nog niet getest.

specs

prijs weet ik niet meer
 
Ik heb net deze gekregen van de goede sint (lees: pa). Wat een superlaarzen. Heb eerst SiDi's geprobeerd en deze Alpinestar smx3's. Deze zaten steviger, maar zijn minder om te wandelen. Maar ik wandel toch alleen van mijn motor naar het terras en terug.. Aanraders. Prijs €215 en ze zijn niet waterdicht (boeien).
plaatje:
nr10.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan