Goede Lijm voor Topkuip

swetty

MF veteraan
15 jan 2002
43.896
13.519
Twente
Ik heb vorig jaar tijdens het maneuvreren mijn voorste knipperlicht vd VFR vtec kapot gereden tegen een paaltje. De knipperlicht is heel maar de steunen waarop hij vastgeschroefd is zijn ermee afgebroken. Het een hangt een beetje bij zegmaar….

Weet iemand de juiste lijmsoort voor de Honda topkuip…… :? Want ik heb met superlijm het ff geprobeerd maar bij de minste of geringste kracht knapte hij. Beter is om het geheel helemaal te demonteren en gelijk goed aan te pakken.

Vandaag toch slecht weer dus ik ga ermee aan de gang.
 
Een homogene reparatie (reparatie met eigen materiaal) kan ook door ABS (stuk kuip van de sloop, lego, koffielepels) te smelten in aceton of methylethylketon (MEK) en dat te gebruiken als vulmiddel.

Een eventuele zichtbare kant kun je beschermen door ze te strak te verlijmen door middel van speedtape.

Edit: FZRene heeft hier een uitgesproken mening over die ik wel even onder de aandacht wil brengen :)
 
Laatst bewerkt:
Gehaald en voor ABS plastic geschikt.
1B7355F0-8FBB-4E3F-AA3D-EB688E1A9D01.jpeg
 
Goed ontvetten, 2k goed mengen en op beide kanten aanbrengen.
Stevig aandrukken en met iets van gewicht erop op zijn plek houden.

Ik zou er zelf, zoals eerder getipt, er wat gloeiendhete nietjes bij duwen ter versteviging.
 
Zoals eerder vermeld; ABS oplossen in MEK en dat als 'lijm' gebruiken is de beste manier. Op deze wijze lijm je het niet, maar maak je er weer één geheel van en is het minstens zo sterk als nieuw. Puntje hierbij is om aan MEK te komen en buiten verwerken is raadzaam. Ik heb altijd een potje staan met deze smurrie. Niet zo vaak meer nodig, maar voorheen met de 25+ jarige GL1500....................
 
En waar te krijgen want in bouwmarkten kom ik niet verder, en modelbouwzaak moet ik op wachten…. _O-

En ik ga geen drugs mee produceren….. _O- :+

Nouja, lijm heb ik gehaald dus daar ik het mee proberen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan