Goede momentsleutel te bestellen via internet?

Je kan zo een sleutel best in een winkel gaan kopen en niet via het net.

Dan zie je tenminste hoe groot de sleutel is. Zo hadden wij hier eentje liggen die niet laag genoeg begon en fysiek veel te groot was waar ik het voor nodig had.
Ben dan op verschillende plaatsten gaan kijken. Het viel me op dat je bij sleutels met dezelfde specificaties op gebied van momenten verschillende groottes hebt. En dat kan soms wel belangrijk zijn als je weinig plaats hebt.

Succes ermee...
 
http://www.motozoom.nl/webshop/index.cfm?categorie=63132&specialShopsCode=&alleenAanbiedingen=0&CFID=1368864&CFTOKEN=96248673&jsessionid=2c301210911154533585190 (Motozoom!)

http://www.louis.de/_30f864a9a7239a998a647829458495c5d4/shop/shop_dispatch.php?article_context=search&searchterm=Drehmomentschl%2Assel (Louis.de)
 
Je kan zo een sleutel best in een winkel gaan kopen en niet via het net.

Dan zie je tenminste hoe groot de sleutel is. Zo hadden wij hier eentje liggen die niet laag genoeg begon en fysiek veel te groot was waar ik het voor nodig had.
Ben dan op verschillende plaatsten gaan kijken. Het viel me op dat je bij sleutels met dezelfde specificaties op gebied van momenten verschillende groottes hebt. En dat kan soms wel belangrijk zijn als je weinig plaats hebt.

Succes ermee...

Het formaat van de sleutel is afhankelijk van het bereik. Dus als de sleutel niet laag genoeg begint is ie dus ook te groot voor wat je er mee wilt doen. Zelfde als met steek en/of ringsleutels eigenlijk. Hoe groter, hoe meer kracht je er mee kunt zetten.
Dus online kopen kan best, maar weet wat voor bereik je nodig hebt.
 
Geloof het of niet maar ik heb me de voorbije winter eentje moeten kopen omdat het blok van de Harley open moest (en terug dicht natuurlijk). 2 winkels met elk een verschillend merk. Zelfde bereik van de momentsleutels maar toch was de "kop" van de ene groter dan die van de andere.
 
Het beste is twee momentsleutels te kopen, eentje voor de lage waardes, eentje voor de hogere momenten. Ëén sleutel kan nooit het hele bereik goed "afdekken".
 
Dus? Je hebt toch verlengstukken enzo?

Ja, maar dat heeft daar niets mee te maken. Dat komt gewoon omdat het blok nog in het frame zit. Als het blok eruit is, dan kan ik overal zonder verlengstukken aan. De kop van de sleutels was gewoon anders/dikker van vorm dan bij de andere. En dan heb ik het niet over de grootte van het vierkant "blokje" waar je je dop op zet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan