Pommel
MF veteraan
ben de mening dat juist de "zwabbers" iemand zijn rijstijl zeer negatief beinvloeden kan.
Waarom eigenlijk?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
ben de mening dat juist de "zwabbers" iemand zijn rijstijl zeer negatief beinvloeden kan.
Daarom stel ik ook in het algemeen. En het is niet alleen een mening. Er zijn wel degelijk feiten op te noemen, zoals ik al gedaan heb. Misschien kun je nu achteraf stellen dat een cbr voor jou geschikt was. Zeker als je veel met anderen rijdt kun je een hoop leren in korte tijd, al moet je dan weer oppassen dat je niet de verkeerde dingen leert natuurlijk.Verstandig. Een beetje instructeur kan z'n pupillen aardig inschatten. Waar je in ieder geval als beginnende motorrijder (en dat ben je de eerste jaren, zeg maar de eerste 30000km) je niet moet laten opjutten door wheelie/kneedown/stoppieverhalen zoals je ook wel op MF ziet. Allemaal heel leuk natuurlijk, maar het is ook belangrijk om te onthouden dat een lichtere motor zoals de genoemde 500 twinnetjes , in het begin waarschijnlijk veel meer plezier opleveren.
Mja, 't valt me elke keer weer op als ik ontspannen met de oudste koter achterop de binnenwegen alhier afschuim hoe langzaam je moet rijden om niet bij elke bocht gehinderd te worden door supersporters. Natuurlijk zijn er ook die ik met geen mogelijkheid bij hou, maar tot nogtoe is dat een minderheid.Nee, die sukkelaars die zo nodig bijna stilstaand de bocht door moeten en me bij het uitkomen van de bocht weer zo nodig moeten inhalen vind ik helemaal niet leuk. Bij de volgende bocht kom ik ze met een beetje pech namelijk weer tegen.
En dan ga ik (serieus) nog helemaal niet snel door de bochten; een zekere KvL op zijn Smurfin rijdt me moeiteloos los .
Maar je rijdt wel de voetsteunen aan de grond toch?
Ja en?
Teken dat je de capaciteiten van je motor heel aardig gebruikt.
Lukt mij niet trouwens. De cilinderkoppen zitten in de weg
Hoeft niet. Kan ook gebrek aan bochtentechniek zijn.
Edit: net zoals je banden rondrijden, dat hoeft niet te betekenen dat je de bochten goed neemt.Als ik de cilinderkoppen aan de grond rij is er iets mis
Ik ben bang dat ik een veel grotere kans zou lopen om mezelf dood te rijden op een GSXR1100 dan op mijn CX500. Ik ben ervan overtuigd dat ik niet goed genoeg rij om op een GSXR binnen mijn grenzen te blijven. Ik weet zelfs niet of ik ooit goed genoeg leer rijden om dat wel te kunnen.
en ook al rij je de eerste 2 jaar als een krant.. kan jouw het schelen,
tis een boxer motor...
toch???
dus horizontale cylinder/zuigers 180° tegenover elkaar.
poll polll pollll
Wat jammer!
Ik zou geen twee jaar lol weg willen gooien. Overigens heb ik zo'n twee jaar rijervaring (zo'n 20k km), en ik realiseer me dat ik nog een heleboel te leren heb. Ik denk ook dat ik mezelf geen dienst zou bewijzen door nu op een supersport te gaan stappen.Die van mij niet
poll polll pollll
en ook al rij je de eerste 2 jaar als een krant.. kan jouw het schelen
Hoezo??? dat is helemaal geen lol weg gooien omdat je met een SS ook normaal door bochten kan ..
Dank u, dank uik ben met die stupid hierboven
Yes, maar er gaat toch niks boven het invullen van een poll?De uitkomst staat al vast
Yes, maar er gaat toch niks boven het invullen van een poll?
Waarom ga je dan eerst twee jaar als een natte krant rijden?
Wat heb je nou aan een supersport als je er niet normaal mee durft/kunt rijden?
omdat ik gewoon niet op een brommer wil rijden .. maar ik kan je wel een aantal reden geven hooor. :
1 model (looks)
2 geluid
3 acceleratie
4 fun factor van het rijden is hoger omdat je lekker me je tourmaten kan dollen, en ze zo veel mogelijk na probeert te doen (op je eigen tempo).
Je gaat dus voor de looks in plaats van voor leren rijden ...
doe jij toch ook als je een vriendin uitkiest
Ehm ja ... met zo'n oppervlakkige mentaliteit past een supersport misschien ook beter bij je
niet grappigoooh ik snap het al... je valt op mannen "dat mag ook hoor", daar meej zullen wel andere regels geleden dan dat wil ik helemaal niet weten
omdat ik gewoon niet op een brommer wil rijden .. maar ik kan je wel een aantal reden geven hooor. :
1 model (looks)
2 geluid
3 acceleratie
4 fun factor van het rijden is hoger omdat je lekker met je tourmaten kan dollen, en ze zo veel mogelijk probeert te leren (op je eigen tempo).
maar goed dit is persoonlijk, en ik vind alle motoren mooi hooor... alleen sommige vind ik net iets mooier