goede motorhandschoen

Fokker

MF'er
16 sep 2009
202
6
Ik zie tussen de bomen het bos van de motorhandschoen niet meer, zoveel soorten, zoveel prijzen, zoveel beloftes........
Elke leverancier belooft van alles maar je kan het pas beoordelen als je met een paar graden een halfuur op je motor zit, maar dan heb je ze dus al gekocht dus om nu zelf dat allemaal opnieuw uit te zoeken en te proberen terwijl anderen de ervaring al hebben.
Wie heeft er prima ervaring met écht winddichte motorhandschoen ?
Met merk, prijs e.d. help je me op weg naar de juiste keuze.
Nog even voor de duidelijkheid, ik rijd altijd met 2 vingers boven de remhendel, zie handvatverwarming niet zitten (die 2 vingers worden niet warm), moffen vind ik lelijk en
van verwarmde handschoenen ben ik ook geen voorstander. Verder is de rest van mijn kleding incl. armen prima op temperatuur, ik hou de gashendel niet krampachtig vast enz.
Kortom, ik zoek gewoon een vinger écht warmhoudende handschoen.
 
Ikzelf heb handschoenen van Yamaha, geen idee welk type precies (wil 't wel opzoeken als je wilt). Ze doen het prima wat mij betreft, heb gisteren nog ruim een uurtje rondgereden en geen last gehad van koude vingers.
 
Gebruik nu zelf de Rev'it Nepal H2O al zo'n 2,5 jaar en zolang je je lichaams temperatuur goed blijft warm houden blijven je handen ook gewoon warm. :)
 
Laatst bewerkt:
ik heb altijd zweethanden, ongeacht de omstandigheden. Ik gebruik daarom leren, geperforeerde zomerhandschoenen van motoport, perfect. Voor de winter heb ik ontzettend dik gevoerde handschoenen, ook leer, tweedehands gekocht. Om daarmee door de koude wind te kunnen rijden, moet ik ze wel goed invetten. Niet ingevet komt de wind via de naden naar binnen. Ik hoop dat je er wat aan hebt.
 
Een beetje kou lijden hoort bij het motorrijden.
Vandaag heb ik nog een stukje in de auto van mijn vrouw gereden: heerlijk warm!
 
hoe kouder het buiten is hoe liever ik niet me de auto weg wil maar de motor:P
met de juiste kleding op de motor heb ik het ook onder nul niet koud.
zodra ik in de auto stap heb ik het het eerste uur dat ik er in zit gewoon koud xD

ik heb handschoenen van evolution. ben er wel tevreden mee. maar nog te weinig ervaring om bepaalde handschoenen aan te raden
als ik jou was zou ik gewoon naar een motorspeciaalzaak gaan en je daar laten adviseren.
 
Laatst bewerkt:
Datzelfde dilemma heb ik ook als ik naar de super ga en niet weet welk toiletpapier ik moet kopen.
Ga dit volgen.
 
ik heb een paar jaar terug een paar motorhandschoenen geleased van een ome agent in Utreg :$
hij rende achter een paar knapies aan en liet z'n handschoenen vallen..
die heb ik eerlijk opgeraapt maar vergeten terug te geven.. O-)
zitten uit de kunst en zijn echt waterdicht en vorstbestendig :Y
merk weet ik niet :N
 
Heb goedkope (einde reeks) van richa, als eerste handschoenen gekocht. In de zomer een feest in de winter bij -5 (Belgisch weer) is het na een half uur wel koud aan de vingers. Maar wat heb ik daar opgevonden. Handverwarmers te koop is en as adventure. Lekker warm, voor mij moeten handschoen gewoon goed en makkelijk zitten
 
Goed dan: voor de koude dagen (rond het vriespunt) heb ik Revit Goretex.
Die voldoen redelijk goed (kan er uren mee rijden), maar zijn door hun dikte wel lomp en stug.
 
Laatst bewerkt:
voor de echt koude dagen heb ik Dane Nordkapp. Zogenaamde wantschoenen, of 3 vinger handschoenen.

Het is even wennen maar potver wat een fijne dingen. Veel warmer dan iedere normale winterhandschoen die ik ooit gehad heb. 120% wind en waterdicht. Is Goretex dus dat blijven ze ook als het goed is :Y

Het ziet er alleen niet uit, maar daar kan ik me niet aan storen als ik op bestemming aankom met lekker warme vingers :)
 
Altijd zacht dubbellaags tissue papier. :Y
Een genot voor je rectum :P

Ik stel Page kussenzacht voor:

QQ
Soms maakt een klein beetje extra luxe alle verschil.
De drie zachte laagjes van Page® Kussenzacht met
kleine luchtkussentjes zorgen voor een extra zacht
gevoel. Extra zacht, extra dik... een beetje extra luxe.
UQ

Nu op Bol.com voor slechts 3,39 euro / pak *O*

Voordeel: 30 dagen bedenktijd. Dus mocht je twijfelen over het product.......... :+
 
Gister nog gereden (-4 's ochtends) , en vanochtend gereden (-2 's ochtends)
Handschoenen:

Veka safety (no clue welk merk het is, maar ze werken goed)
Handschoen-Veka-a.jpg
 
Eerst een maandje zonder handschoenen rijden, daarna de eerste en beste handschoen kopen die je ziet en elk merk/type is gelijk een verademing :+
 
Ik zie tussen de bomen het bos van de motorhandschoen niet meer, zoveel soorten, zoveel prijzen, zoveel beloftes........
Elke leverancier belooft van alles maar je kan het pas beoordelen als je met een paar graden een halfuur op je motor zit, maar dan heb je ze dus al gekocht dus om nu zelf dat allemaal opnieuw uit te zoeken en te proberen terwijl anderen de ervaring al hebben.
Wie heeft er prima ervaring met écht winddichte motorhandschoen ?
Met merk, prijs e.d. help je me op weg naar de juiste keuze.
Nog even voor de duidelijkheid, ik rijd altijd met 2 vingers boven de remhendel, zie handvatverwarming niet zitten (die 2 vingers worden niet warm), moffen vind ik lelijk en
van verwarmde handschoenen ben ik ook geen voorstander. Verder is de rest van mijn kleding incl. armen prima op temperatuur, ik hou de gashendel niet krampachtig vast enz.
Kortom, ik zoek gewoon een vinger écht warmhoudende handschoen.

Uiteindelijk wordt elke handschoen koud bij dit weer.

Ik gebruik de nieuwe BMW winterhandschoenen en die houden het nu een uurtje uit zonder dat ik hvv aan moet doen. Dat is al extreem goed denk ik.

Zit ook nog een ruitenwisser op voor nat weer.

Maar zodra het boven de 10 graden komt zitten ze te warm en pak ik waterdichte voorjaars/herfsthandschoenen....boven de 20 stap ik over naar zomerhandschoenen zonder membraan.

Als je veel rijdt,het hele jaar door, heb je minimaal 2 paar in gebruik
 
Ik zou even langs termaat rijden. Daar zou je ze heus wel even een rondje mogen uitproberen. Bij een helm mocht ik het ook uitproberen.
 
beetje jammer dat er voor dames weinig keus is. Ik heb nu IXS, best tevreden over maar bij deze temperaturen na 20 minuten toch echt bevroren handen. Mannenhandschoenen hebben altijd veel telange vingers....
 
Ik rij al de hele winter met gewone handschoenen voor het tussenseizoen. De handen worden wel koud na een kwartiertje 140, maar niet heel erg koud. Ik heb uiteraard wel handvatverwarming.
 
Heb Winterhandschoenen van "Difi" met "thinsulate thermal insulation 3M" Wat ze toendertijd kosten weet ik niet meer.

Wat een baggerdingen, op de motor heb ik handvat verwarming, maar op de snorscooter niet.
Vorige week en eerder in de winter met ong. -2 op de scooter, ( 15 min. naar werk) al behoorlijk kouwe jatten en dooie vingers. Moest onderweg stoppen.

Zou er iig niet op besparen en een goed paar kopen. (weet niet of duurder beter is)
 
Hoe goed handschoenen werken tegen de kou hangt ook van het incasseringsvermogen van de bestuurder af.
Daarnaast speelt mee hoe goed de bestuurder voor de rest ingepakt is. Zodra de kerntemperatuur (je romp) beneden een bepaalde waarde zakt, zal het lichaam de bloedtoevoer naar je "extremiteiten" steeds verder afsluiten en dan krijg je gegarandeerd koude handen en voeten.

Ik heb de ervaring dat geen enkele onverwarmde handschoen, hoe goed ook, de vrieskou langer dan een half uurtje tegen houdt. De vorm van de kuip kan iets schelen, als die de rijwind van je handen afleidt.
Als de temperaturen onder nul zakken, draag ik van die tweevingerwanten. Dat scheelt wel wat, maar ook dan wordt het na een half uurtje koud.....

Rijd je ritten die langer dan een half uur duren, dan is de enige goede oplossing verwarmde handschoenen.
 
Laatst bewerkt:
:^

Zelf heb ik een paar winterhandschoenen van Revit die een lieve duit hebben gekost, maar na een half uur (zelfs in combinatie met handvatverwarming) koude handen. Ik ben wel een koukleum.

Verwarmde handschoenen zijn een uitkomst, maar ik zou eerder kijken naar een verwarmde jas.
 
Neopreen overhandschoenen..

Kan even geen plaatje vinden, maar ik kan lekker met mijn leren zomerhandschoenen rijden in hartje winter..

Edit: zoiets dus:

images
 
Laatst bewerkt:
Neopreen overhandschoenen..
Kan even geen plaatje vinden, maar ik kan lekker met mijn leren zomerhandschoenen rijden in hartje winter..
Edit: zoiets dus:
[afbeelding]

Zou best kunnen werken. Neopreen heeft van zichzelf een hele goede isolerende werking, 5mm werkt al prima. Nadeel is dat het bij wat hogere temperaturen al snel te warm wordt en dat het door de dikte/stugheid weinig gevoel geeft.
 
Terug
Bovenaan Onderaan