goede of slechte ervaring met "E10 Fuel Fighter"

Keesje60

MF'er
26 jan 2016
146
63
Tiel
Omdat het verschil in prijs tussen euro95 E10 en ethanolvrije premiumbenzine (V-Power of BP Ultimate) steeds groter lijkt te worden vroeg ik me af of het zinvol is om E10 i.c.m. E10 Fuel Fighters (of wat voor benamingen er verder zijn) te gebruiken. In met name voertuigen die echt geen ethanol verdragen.
Werkt dat ook echt? Worden er echt alle nadelen van ethanol mee teniet gedaan.?

En zijn er hier mensen die hiermee goede of juist slechte ervaring mee hebben?
 
dit middel gaat voor zover ik weet de slechte invloed op de materialen in de motor en brandstofsysteem tegen.
Niet het feit dat je met E10 meer verbruikt als met E5 of E0 :)
ikzelf merk met de auto's die ik heb duidelijk verschil in soepelheid van de motor, maar ook verbruik.
Met mijn lease auto heb ik zelfs het verzoek gehad om e5 te tanken, geen e10 om die reden ookal is de auto "goedgekeurd" voor e10
 
Ik tank nu zelf inmiddels een paar jaar E10 met Fuel Fighter in mijn Honda GL1500 uit '95, die dus eigenlijk E5 zou moeten krijgen. De motor draait er al die tijd prima op, verschil in verbruik vergeleken met E5 heb ik niet gemerkt (Goldwings zijn van huis uit toch al niet het zuinigste jongetje in de klas), en het prijsverschil....dat mag je zelf uitrekenen. Mijn belangrijkste reden om over te stappen op E10&FF was dat er een paar jaar geleden bij veel onbemande pompen alleen diesel en E10 te koop was.
 
Ik kan er maar niet achter komen of dit spul wel of niet werkt. Als je op internet zoekt krijg je alleen maar info van de producenten en verkopers. En die zijn natuurlijk alleen maar positief. Maar ik kan geen enkele onafhankelijke info vinden die vertellen hoe en of het wel of niet goed werkt.
De reactie van Triker Arie hierboven vind ik fijn, maar is slechts 1 persoon, en om dat nu als "bewijs" te zien.
Is dit weer een van de zoveel middeltjes die voor veel geld wordt verkocht zonder dat er bewijs is dat het echt werkt. En inspeelt op angstgevoelens.
Ik ben bang dat we er nooit achter zullen komen.
 
Omdat het verschil in prijs tussen euro95 E10 en ethanolvrije premiumbenzine (V-Power of BP Ultimate) steeds groter lijkt te worden vroeg ik me af of het zinvol is om E10 i.c.m. E10 Fuel Fighters (of wat voor benamingen er verder zijn) te gebruiken. In met name voertuigen die echt geen ethanol verdragen.
Werkt dat ook echt? Worden er echt alle nadelen van ethanol mee teniet gedaan.?

En zijn er hier mensen die hiermee goede of juist slechte ervaring mee hebben?
Om wat voor motorfiets gaat het.?
 
E10 is heel slecht voor ieder motorblok. NIET tanken!

Met ethanolvrij geen sludge met verstoppingen, geen geroeste tank, geen verteerde rubbers ect.
Zelfs sluimerende storingen veroorzaakt door ethanol, worden door premium (letterlijk) opgelost.
Verder is brandstofverbruik in liters minder door met E0 te gaan rijden.

Je begrijpt 't al: Zonder E10 heb je ook geen ( wonder-)middeltjes' nodig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan