Goede prijs Z750r? Viel me tegen namelijk.

Furrrrr

BMW C400GT
6 nov 2011
210
2
Heren en dames,

afgelopen weekend bij een motorzaak in Amsterdam wezen shoppen voor een Z750r.

Maar de prijs viel me nogal tegen.
Nou wordt dit mn eerste motor en heb niets in te ruilen.

Graag wat advies.

Z750r 9990,= Euro
afl. kosten 349,= Euro
__________________________+

Totaal 10.339,= Euro

Korting: 539,= Euro

_________________________________-

9800,= Euro


Verder nog gevraagd wat de kosten zijn van een beurt, kreeg kort en bondig als antwoord: "+/- 550 euro voor een beurt.


Graag advies en/of mening.
 
Is gewoon de vraagprijs, kan je weinig aan doen denk ik zo.. Koopjes moet je 'm vooral zoeken in de accessoires/kleding die je erbij wilt aanschaffen. Misschien dat je wat kan regelen met de 1e beurt? Of dat het volgende setje banden je niets kost? etc
 
zoek een vaste dealer, zorgt voor leuke kortingen ;)
als je jong bent moet je zeggen dat je 1 tot 2 jaar nieuwe motor koopt, denken die verkopers beetje met je mee. ik verkoop mn motor altijd particulier en kom dan weer voor een nieuwe bij hun kijken, scheelt de dealer gekut om die inruiler kwijt te raken.
verder al je beurtjes netjes daar, niet zeiken over prijzen, gewoon betalen. hun de marge gunnen, zij denken long term met je mee.

over onderhoudsbeurten, 1000 km beurt is rond de 100 E, klein beurtje vaak 300-350, grote beurt 500-600, bandjes inkoopprijs en ketting stellen/ smeren/ bandjes oppompen gratis, als je rond de omgeving utrecht geïnteresseerd bent heb ik wel een goeie kawa dealer voor je.
 
Laatst bewerkt:
Heren en dames,

afgelopen weekend bij een motorzaak in Amsterdam wezen shoppen voor een Z750r.

Maar de prijs viel me nogal tegen.
Nou wordt dit mn eerste motor en heb niets in te ruilen.

Graag wat advies.

Z750r 9990,= Euro
afl. kosten 349,= Euro
__________________________+

Totaal 10.339,= Euro

Korting: 539,= Euro

_________________________________-

9800,= Euro


Verder nog gevraagd wat de kosten zijn van een beurt, kreeg kort en bondig als antwoord: "+/- 550 euro voor een beurt.


Graag advies en/of mening.


Afleverkosten?
Als ik jou was, zou ik hem bij de dealer ophalen, scheelt je 349 euro :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Voor een nieuwe motor vindt ik dat helemaal zo gek nog niet...

die afleverkosten is wel over te praten denk ik, die heb ik zelf nog nooit hoeven te betalen..

(Oké, ook al eens meegemaakt dat er dan ook helemaal niks uitgevoerd wordt.. :') )

En anders korting vragen op kleding of accesoires of iets dergelijks! :Y
 
Laatst bewerkt:
Als richtlijn kun je ongeveer 600 tot 800 Euro korting bedingen. Zo ver zit deze dealer daar niet vandaan. Ik vraag me trouwens af welke Kawa dealer in Amsterdam zit?

Zoals al aangegeven kan het iets gunstiger uitvallen als je de korting bedingt via kleding of accessoires, daar verdient de dealer immers ook weer aan.
 
Als richtlijn kun je ongeveer 600 tot 800 Euro korting bedingen. Zo ver zit deze dealer daar niet vandaan. Ik vraag me trouwens af welke Kawa dealer in Amsterdam zit?

Zoals al aangegeven kan het iets gunstiger uitvallen als je de korting bedingt via kleding of accessoires, daar verdient de dealer immers ook weer aan.

Ik vermoed Motorcity Amsterdam...


Prijs vind ik op zich niet verkeerd voor een nieuwe Kawa. Zoals gezegd door anderen: Korting zal je sneller krijgen als je er accesoires/kleding bij koopt :)
 
Als we t verschil splitten zorg ik dat je er een voor € 8500 kunt krijgen, ik heb er een zien staan voor € 9500, daar lul je wel € 1000 vanaf, weet niet of het overjarig is tho
 
Laatst bewerkt:
Afleverkosten _O- _O-

Heb ik nog nooit betaald en dat gaat ook niet gebeuren.
Ik hoef niet voor een dubbeltje op de eerste rang en ook echt niet het onderste uit de kan maar afleverkosten gaat me echt te ver.
 
Ach dat valt in de motor wereld nog wel mee. Vergeet niet dat die dingen in kraten aankomen he, dus voor de dealer zit er inderdaad nog wat werk aan. Of dat 350 rechtvaardigt is een andere discussie.

In de auto wereld is het nog erger willen ze dat je 700 euro aan afleverkosten aftikt. En dan vervolgens nog eens moeten betalen voor een volle tank...... |(
 
Ach dat valt in de motor wereld nog wel mee. Vergeet niet dat die dingen in kraten aankomen he, dus voor de dealer zit er inderdaad nog wat werk aan. Of dat 350 rechtvaardigt is een andere discussie.

In de auto wereld is het nog erger willen ze dat je 700 euro aan afleverkosten aftikt. En dan vervolgens nog eens moeten betalen voor een volle tank...... |(
Er zit een BPM-addertje onder gras wat je in ieder geval bij auto's hebt, waardoor ze geen allin prijs hebben waar afleverkosten, metallic lak en asbak in zit, BPM gaat immers over catalogusprijs, dus hoe lager ze de catalogusprijs kunnen houden en dat geld weten te innen via afleverkosten, lak etcscheelt het de BPM over die apart gehouden bedragen (dacht ik)

Bij motoren wellicht iets soortgelijks mbt afleverkosten ?
 
Laatst bewerkt:
vergeet niet dat de dealer ook nog afleveringskosten aan de importeur moet afdragen.......

die €349,-- is echt niet helemaal voor de dealer, maar voor dat bedrag moet hij hem wel uitkratten, afmonteren, poetsen en aftanken.
 
Laatst bewerkt:
zoek een vaste dealer, zorgt voor leuke kortingen ;)
als je jong bent moet je zeggen dat je 1 tot 2 jaar nieuwe motor koopt, denken die verkopers beetje met je mee. ik verkoop mn motor altijd particulier en kom dan weer voor een nieuwe bij hun kijken, scheelt de dealer gekut om die inruiler kwijt te raken.
verder al je beurtjes netjes daar, niet zeiken over prijzen, gewoon betalen. hun de marge gunnen, zij denken long term met je mee.

:^

Bovenstaande is 100% waar.
Vertel de dealer dat hij niet alleen een motor verkoopt maar ook een vaste klant erbij krijgt.
 
Ja, dat je niks snapt van al die knopjes en zeker 2x per maand langs zult komen om uitleg te vragen _O-

:?

Sommige motorrijders hebben wel eens een nieuw bandje nodig of een onderhoudsbeurt.


Ik zelf heb al 3 kopende klanten naar "mijn" dealer gestuurd.
Daarvoor in de plaats een gratis grote beurt gekregen en mag ik wel eens een motor uit de showroom lenen voor een weekend.

Ben jij goed voor je dealer dan is hij ook goed voor jou.
 
Das een ducati-grapje.. Iets met dagtellers resetten enzo :+

6095b4f86ef92198cf2f6305d8156a60.png







:+
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan