Goede project motor voor de wederhelft.

Da Gista

It's not a throttle controll it's a detonator
9 mrt 2017
241
164
Geldrop
Hey mede mf ers

Ik heb even wat hulp nodig. De vrouw heeft besloten dat ze motorrijden wel wil gaan proberen. :] :] :} Maar ze geeft wel aan dan iets speciaals te willen. Ze komt qua type uit op chopper cruisers en bobbers.

Nu de grote hamvraag. Wat is een goede beginnersfrikandel die je redelijk eenvoudig een beetje kan customizen maar waarvan de rijeigenschappen en remmelarij wel goed is.
Een project van een ander vind ik wat link omdat er dan vaak al gerotzooid is met vering ed en ik wil haar nog wel een paar jaar langer houden.
Er eentje vinden die je boterhammen maakt is lastig. 🤣

Werk voor spuiten carburateurs en dat soort dingen schrik ik niet voor terug. Heb alleen geen idee wat een redelijke basis is om mee te beginnen. Beetje tot max zo'n 70 pk moeten we denk ik aanhouden. Ze is 1.78m

Laat maar weten wat jullie ideeen zijn ben benieuwd of we er een beetje een mooie discussie van kunnen maken. 😇👍🏻
 
Wat mag het kosten en hoe oud moet/mag het zijn?

Je kan ook een SV650 of zo customizen... of zoek je iets uit de Seventies?
 
Honda Shadow Ace 750 of 1100
Daar kan je lekker aan kloten, en is voldoende voor te koop voor niet veel geld.
Anders een Yamaha Virago 750 of 1100 oid
 
Of ga voor de snel kaar methode,Mash maakt bijvoorbeeld leuke motoren die niet te duur zijn,
of een Royal Enfield.Verder kan je van iedere motor wel een bobber maken,ik heb zelfs R1,s gezien die tot bobber getransformeerd zijn.
 
Laatst bewerkt:
Wat mag het kosten en hoe oud moet/mag het zijn?

Je kan ook een SV650 of zo customizen... of zoek je iets uit de Seventies?
De motor zelf. Ligt eraan als het echt een project motor is die in goede staat is met het chroom op orde. Ca 1500. Project ding met veel werk ( lak verweerd chroom gepokt.) zo goedkoop mogelijk want dan loopt het al snel op.
 
Of ga voor de snel kaar methode,Mash maakt bijvoorbeeld leuke motoren die niet te duur zijn,
of een Royal Enfield.Verder kan je van iedere motor wel een bobber maken,ik heb zelfs R1,s gezien die tot bobber getransformeerd zijn.
Goede optie. Scheelt een berg werk!
 
Honda Shadow Ace 750 of 1100
Daar kan je lekker aan kloten, en is voldoende voor te koop voor niet veel geld.
Anders een Yamaha Virago 750 of 1100 oid
Heb even gekeken een 1100 leek me wat enthousiast maar de motor levert minder dan de helft van het vermogen dan mijn gsx. Vind het wel een mooie machine om te zien. :]
 
Mijn vriendin is ongeveer net zo groot en die rijdt zelfs nog op mijn triumph rocket 3 weg :) en een 1100 rijdt alleen maar makkelijker, lekkere koppelbakken en goed te betalen.
 
Honda Shadow VT600.
-Betrouwbaar
-Voor weinig geld een onverprutst ding te vinden
-Veel aftermarket onderdelen voor te krijgen (zodat je niet gelijk hoeft te lassen en onderdelen zelf hoeft te maken)
-Genoeg inspiratie op het web.

Snel resultaat en wil je all the way gaan is het een mooie basis.
i=http%253A%252F%252Fpds.exblog.jp%252Fpds%252F1%252F201304%252F18%252F18%252Fa0164918_11363775.jpg,small=800,quality=75,type=jpg.jpg
 
Heb even gekeken een 1100 leek me wat enthousiast maar de motor levert minder dan de helft van het vermogen dan mijn gsx. Vind het wel een mooie machine om te zien. :]
Zou als de bedoeling is dat jullie samen gaan rijden niet een te licht ding uitzoeken als je zelf een 1100 heb,anders
word het een saaie tocht als je steeds op je vriendin moet wachten,zo,n shadow 600 is bijvoorbeeld niet vooruit te branden,
dan kan je beter een intruder800 nemen.
 
Zou als de bedoeling is dat jullie samen gaan rijden niet een te licht ding uitzoeken als je zelf een 1100 heb,anders
word het een saaie tocht als je steeds op je vriendin moet wachten,zo,n shadow 600 is bijvoorbeeld niet vooruit te branden,
dan kan je beter een intruder800 nemen.
Ik had wat zorgen over het vermogen maar dat is totaal niet spannend. Denk dat het een 1100 word. Ff wat foto's doorgestuurd en ze koos direct voor de vt1100. Kan ik nu rustig op zoek naar een degelijke voor een mooie prijs. Dan heb ik hem april mooi klaar voor der. Kan ik er ook nog een maandje op rond bolderen tot ze haar rijbewijs heeft. 😈🤭🤫
 
Zal haar eens doorgeven dat ze een voorbeeld foto moet opsnorren. Kunnen we een mooi project topic van maken. Ik zal licht beginnen met de aanpassingen. Gegarandeerd dat ie het eerste jaar wel een keer omvalt. Ik rijd al jaren van alles en had mezelf ook gewoon te pakken.
 
Ik had wat zorgen over het vermogen maar dat is totaal niet spannend. Denk dat het een 1100 word. Ff wat foto's doorgestuurd en ze koos direct voor de vt1100. Kan ik nu rustig op zoek naar een degelijke voor een mooie prijs. Dan heb ik hem april mooi klaar voor der. Kan ik er ook nog een maandje op rond bolderen tot ze haar rijbewijs heeft. 😈🤭🤫
Ben alleen bang dat je het budget wat zal moeten bijstellen,een goede Shadow 1100 zal je niet snel vinden voor 1500,zeker het latere model niet.
 
Ik heb nog wel wat leuks namelijk een goed rijdende en leuk sturende KZ 440 LTD uit ´82. Bijna belastingvrij en je kan er alle kanten mee op. Nieuwe accu, olie + filters en de voorvorken zijn voorzien van nieuwe keerringen en olie. Hij haalt de 140 kmh redelijk vlot met zn +/- 41 PK. Hij heeft een zesbak en is erg zuinig. Owja en hij is Vsnaar aangedreven.

Verbeterpunten: oude remleiding+olie+ blokken voor (dit ga ik als eerste aanpakken als ik er nog langer op ga rijden) en de banden zijn inmiddels vier jaar oud (dit is voor mij al te oud).

Ik rij er nu zelf op en heb het plan om hem zelf te verbouwen, maar voor de juiste prijs mag hij weg. Ik heb er een bijna niet te vinden 18 inch gegoten achterwiel bij.

Zoals hij nu ongeveer is (foto van internet):
1597324109425.png



Inspiratie:

1597324175687.png


1597324215293.png


1597324287213.png

1597324376013.png


1597324407383.png
 
Laatst bewerkt:
Ben alleen bang dat je het budget wat zal moeten bijstellen,een goede Shadow 1100 zal je niet snel vinden voor 1500,zeker het latere model niet.
VT1100 88 Shadow
€ 1.350,00
Kleur passen we wel aan. De rest moet met poetsen wel lukken.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog wel wat leuks namelijk een goed rijdende en leuk sturende KZ 440 LTD uit ´82. Bijna belastingvrij en je kan er alle kanten mee op. Nieuwe accu, olie + filters en de voorvorken zijn voorzien van nieuwe keerringen en olie. Hij haalt de 140 kmh redelijk vlot met zn +/- 41 PK. Hij heeft een zesbak en is erg zuinig. Owja en hij is Vsnaar aangedreven.

Verbeterpunten: oude remleiding+olie+ blokken voor (dit ga ik als eerste aanpakken als ik er nog langer op ga rijden) en de banden zijn inmiddels vier jaar oud (dit is voor mij al te oud).

Ik rij er nu zelf op en heb het plan om hem zelf te verbouwen, maar voor de juiste prijs mag hij weg. Ik heb er een bijna niet te vinden 18 inch gegoten achterwiel bij.

Zoals hij nu ongeveer is (foto van internet):
Bekijk bijlage 1533075


Inspiratie:

Bekijk bijlage 1533076

Bekijk bijlage 1533078

Bekijk bijlage 1533080
Bekijk bijlage 1533081

Bekijk bijlage 1533082

Jij bent grappig!
Hij komt tot de conclusie dat het een 1100 moet gaan worden, en jij komt je 440 LTD adverteren 🤪
 
Jij bent grappig!
Hij komt tot de conclusie dat het een 1100 moet gaan worden, en jij komt je 440 LTD adverteren 🤪
Mijn kz440 is een leuk motortje hoor. Ik heb alleen ff gemist dat ts een 1100 zoekt en dat is idd niet met elkaar te vergelijken.

Wel denk ik dat je met eu 1.350,-- mijne of iedere andere ltd een leuke lichte, betrouwbare en vooral goedkope brommer koopt en verbouwd en misschien heb je dan zelfs nog wel genoeg geld over voor een paar volle tankjes benzine.. het zou je verbazen hoeveel lol je hebt op zo'n ding..
 
Mijn kz440 is een leuk motortje hoor. Ik heb alleen ff gemist dat ts een 1100 zoekt en dat is idd niet met elkaar te vergelijken.

Wel denk ik dat je met eu 1.350,-- mijne of iedere andere ltd een leuke lichte, betrouwbare en vooral goedkope brommer koopt en verbouwd en misschien heb je dan zelfs nog wel genoeg geld over voor een paar volle tankjes benzine.. het zou je verbazen hoeveel lol je hebt op zo'n ding..
100pct eens. Leuk ding... Maar ik moet er ook op gezien willen worden. Vind hem wat iel. Vind een bandit 600 al een bromfiets. Dus in het kader nood deugd etc. En ik kan ook 3k vrijmaken en een dikke kopen die af is maar daar ben ik te gierig voor. Uiteindelijk blijft het speelgoed. De mijne heeft 400e gekost en ziet er zo uit.
IMG-20200810-WA0025.jpeg
 
Ach, Honda is eigenlijk altijd wel goed, zelfde geldt voor suzuki's enz
Techniek van die ouwe kneup is zo eenvoudig. Blok revisie voor slijtage is makkelijk te doen op mijn werkbank en onderdelen valt nogal mee. Heb ik mooi wat te rotzooien in de winter en het is voor de baas dus ook geen klachten. 😇
 
Heb er al helemaal zin an!!!!
In ieder geval al bedankt voor het meedenken mannen.
Mss dat ik wel voor een nieuwer model kijk. Koplamp ed oogt wat mooier.
 
Mijn kz440 is een leuk motortje hoor. Ik heb alleen ff gemist dat ts een 1100 zoekt en dat is idd niet met elkaar te vergelijken.

Wel denk ik dat je met eu 1.350,-- mijne of iedere andere ltd een leuke lichte, betrouwbare en vooral goedkope brommer koopt en verbouwd en misschien heb je dan zelfs nog wel genoeg geld over voor een paar volle tankjes benzine.. het zou je verbazen hoeveel lol je hebt op zo'n ding..
Tja de vriendin van de TS heeft haar zinnen gezet op een 1100,ze moet daarbij wel goed beseffen dat een 1100 geen licht fietsje is,
en je met deze motoren door het hoge koppel toch goed moet opletten dat het je niet verrast .
 
Hey mede mf ers

Ik heb even wat hulp nodig. De vrouw heeft besloten dat ze motorrijden wel wil gaan proberen. :] :] :} Maar ze geeft wel aan dan iets speciaals te willen. Ze komt qua type uit op chopper cruisers en bobbers.

Nu de grote hamvraag. Wat is een goede beginnersfrikandel die je redelijk eenvoudig een beetje kan customizen maar waarvan de rijeigenschappen en remmelarij wel goed is.
Een project van een ander vind ik wat link omdat er dan vaak al gerotzooid is met vering ed en ik wil haar nog wel een paar jaar langer houden.
Er eentje vinden die je boterhammen maakt is lastig. 🤣

Werk voor spuiten carburateurs en dat soort dingen schrik ik niet voor terug. Heb alleen geen idee wat een redelijke basis is om mee te beginnen. Beetje tot max zo'n 70 pk moeten we denk ik aanhouden. Ze is 1.78m

Laat maar weten wat jullie ideeen zijn ben benieuwd of we er een beetje een mooie discussie van kunnen maken. 😇👍🏻
Sportster
 
Terug
Bovenaan Onderaan