Goede regen/winterkleding

Martin-S

MF veteraan
19 mei 2002
2.668
0
Hoera, het regent weer B|

Ik ben het eindelijk zat: vorig jaar een broek gekocht (omdat m'n vorige broek versleten/lek was) van MQP om in de winter en bij slecht weer mee te rijden. Mooie broek, lekker warm etc etc.

Alleen, het irritante: hij is waterdicht totdat het begint te regenen/miezeren/heel erg mistig wordt. Oftewel: zo lek als een mandje, en dan vooral bij de ritsen die (toen ik hem kocht heb ik er niet zo over nagedacht natuurlijk) tot net boven de knie doorlopen. Het is wel makkelijk aantrekken mocht je evt je laarzen oid. al aan hebben.

Tips voor een goede winter/slechtweer broek?? Maakt me geen hol uit wat ie kost, als hij maar niet lek is :( Wordt er een beetje ziek van steeds rond deze tijd v/h jaar met een klamme broek te moeten rijden.
 
Gewoon de regen negeren.

Ik heb in 8 jaar dat ik rij nog nooit een motorbroek gehad. Als je een beetje door rijd wordt je niet eens (heel) nat.
 
Misschien maar terug naar de winkel, want da's niet goed hoor. Ik heb ook een MQP broek, en die heeft me altijd drooggehouden, ook in de meest harde regen die we in Nederland kunnen hebben.
 
Een regenbroek is iig waterdicht :) en goedkoop.
Goretex is gegarandeerd waterdicht maar daar hangt wel een prijskaartje aan...
 
Ik heb een motorpak van Ixon, is lekker waterdicht voor zover ik hem heb kunnen proberen.
 
Gewoon de regen negeren.

Ik heb in 8 jaar dat ik rij nog nooit een motorbroek gehad. Als je een beetje door rijd wordt je niet eens (heel) nat.

ben jij zeker een "mooi weer rijder"

doe jij eens 61 km snelweg met een spijkerbroekie in de ijskoude stromende regen en kom dan nog eens terug

bij regen en ijzel ga ik nooit zonder gore-tex de deur uit

in de zomer rij ik ook met spijkerbroek
 
Ik heb van Hein Gericke een set textiel.
Goretex, wind en waterdicht, lekker warm.

Dus, zoek misschien eens een HG op.
Evolution schijnt ook goed te zijn.
Uvex ook.
...
 
Ik heb van Hein Gericke een set textiel.
Goretex, wind en waterdicht, lekker warm.

Dus, zoek misschien eens een HG op.
Evolution schijnt ook goed te zijn.
Uvex ook.
...

Ik heb vaker gehoord dat HG wel goed is. Toch eens ff checken... Enig idee waar er een NL dealer zit of kan je alleen via die site bestellen??
 
Ik rij al een jaar of 20 met een leren broek van HG. Hij is in die tijd wel wat gekrompen ;) , maar er mankeert verder niks aan.
 
Ik heb een wat "duurder" model broek en jas van Evolution en die zijn echt waterdicht. Komt niks doorheen.
Zijn ook bruikbaar in de zomer als je de binnenspullen eruit haalt. Ziet er wel iets minder mooi uit dan...
 
Ik heb een textiel MQP survivor broek. Twee jaar lang perfect waterdicht. Toen begonnen met lekken, en onder garantie vervangen.

In combinatie met een Evolution jas al tweeenhalf jaar kurkdroog woon-werkverkeer.

Tom
 
ik doe gewoon men leren spidi pak het hele jaar door aan
het eronder een thermo-suit(Louis-€54) aan die me lekker warm houdt
verder doe ik gewoon warme winterhandschoenen aan (louis-€35), die mits gore-tex waterdicht zijn
en als het echt ondraagbaar wordt (zoals vanmorgen b|) doe ik gewoon een regenpakje overaan, heb ik ooit is voor een paar euries bij de aldi gekocht, is niet compleet waterdicht maar is best goe,d ik heb ook zo'n waterdichte overall ban louis, maar in dat ding kan ik me echt niet bewegen :?
ik doe trouwens ook elke dag 100km woon-werk verkeer '( voor men verhuis 200)
 
Ik heb vaker gehoord dat HG wel goed is. Toch eens ff checken... Enig idee waar er een NL dealer zit of kan je alleen via die site bestellen??

HG zit o.a. in Almere, Breda, Eindhoven en Leiden.
maak eens een rondje nederland, zie je ze alle 4 en over de dijk weer naar huis :)
 
Hoera, het regent weer B|
Oh, dat was dat spul van net...

Ik heb een IXS broek en Uvex jack. Warm (ik rij met 3 graden met alleen maar een polo onder mijn jack) en in alle uurtjes hoosbui die ik zover gereden heb 100% waterdicht (ook IXS handschoenen, Daytona laarzen; ben dik tevreden; laarzen zijn trouwens het enige waar Goretex in zit).
 
'k heb m'n motorjas+broek van HG. Vandaag in de zeikende regen gelest. na ongeveer 50min begon er water bij m'n edele delen naar binnen te sijpelen ...
Overigens ging m'n jas lekken bij die spanband die je moet aansjorren tegen het wapperen ...

Ben er ook achter gekomen dan m'n handschoene (niet van HG) niet bepaald waterdicht waren, na 45 min kon ik me vingers niet meer voelen, na het uurtje les kon ik ze uitvringen ...
 
voor korte stukjes (waar ik geen motorbroek voor aantrek maar wel ALTIJD mijn motorjas + motorlaarzen + motorhandschoenen aan, zonder rij ik geen meter! Op langere stukken doe ik ook altijd de broek aan) doe ik gewoon een regenbroek, blijf kurkdroog!

Heb een leren pak van Buse, en dat houd mij lekker droog ook de motorjas houd me flink droog, laat soms maar heel klein beetje door bij de binnenkant ellebogen, maar das te verwaarlozen. Dus met die combinatie blijf ik altijd lekker droog hoe kut de regen ook is!

Regen is een kut omstandigheid om mee te rijden, maar met de juiste kleding maakt het eigenlijk geen fuck uit, ik merk er nix van onder het rijden.
 
ik heb zelf een Alpinestars Jet Road Gore-Tex broek, die op het moment me beschermd heeft van 2 flinke hoosbuien en een hagelbui, hoe hij het op de langere termijn doet moet je me over een jaartje of 2 maar eens vragen, maar tot nu toe bevalt hij prima :) Zelfs m'n mobiel (die ik in een zak op een van de pijpen had gedaan) was na een flinke regenbui nog droog *D Het enige nadeel is dat de broek vrij prijzig is (250 euri :X )

Gore-Tex :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan