Goede rijschool omgeving Hoorn ?

Klinkt misschien stom maar de anwb in alkmaar. De eigenaar is een goede instructeur (Heb les van hem gehad toen hij nog zijn eigen rij school had). Maar misschien vind je het te ver.

het kan wel maar dan rij ik met iemand anders mee.
het liefst heb ik dat ik er met de fiets heen kan ofzo.
Alkmaar kan ik wel fietsen hoor maar schipper bijv. is dichter bij. en ziet er goed uit 8-)
 
ik zit mijn hele leven al op een mounten bike en kan goed door trappen.
dus 10-15 km is nog te doen.
maar egt meer zou ik het niet willen hebben.

ik wil ook een motor om lekker hard te gaan. :]
 
Ik heb gelest bij van Vugt in Wognum, gewoon omdat ik me auto daar ook had gehaald en meteen door ging voor motor. Vond het altijd netjes voor elkaar, zowel het lessen voor AVB als het examen voor AVB wordt op eigen terrein gegeven daarzo.
 
Ik heb gelest bij van Vugt in Wognum, gewoon omdat ik me auto daar ook had gehaald en meteen door ging voor motor. Vond het altijd netjes voor elkaar, zowel het lessen voor AVB als het examen voor AVB wordt op eigen terrein gegeven daarzo.

:^ ik ben nu nog bezig bij van vugt en de instructeurs zijn ook heel relaxed 8-) en het is wel handig dat avb examen en lessen op het terrein van van vugt word gegeven :P
 
Laatst bewerkt:
heb bij Vught verleden jaar mijn busrijbewijs gehaald, mensen komen heel goed over (op een na, maar die doet geloof ik geen motorlessen)
 
Laatst bewerkt:
heb bij Vught verleden jaar mijn busrijbewijs gehaald, mensen komen heel goed over (op een na, maar die doet geloof ik geen motorlessen)

er zijn maar 2 die motor doen Axel en niels :P en die doen geen bus en ja sommige zijn beetje minder maar de meeste zijn wel aardig
 
is mij te groot en te commercieel eerlijk gezegd, heb daar ook gekeken maar kwam op mij niet goed over nie...
 
Ik heb ook bij Schipper in Wognum gelest, en ik kan hem je zeker aanraden. Altijd enthousiast en heeft ook altijd alles goed voor elkaar. Motoren zijn geen oude afgeragde dingen (wat ik trouwens bij geen enkele rijschool heb gezien die ik wel eens tegenkwam) en rijden erg lekker :) En zoals gezegd is het een familiebedrijf en zijn ze dus niet super duur. Ook hebben ze alle kleding beschikbaar (behalve de laarzen) dus dan hoef je nog geen kleding te kopen voor je een motor hebt.

Deze dingen zullen bij andere rijscholen misschien ook wel zo zijn, maar dit waren mijn ervaringen.

En ik was met 21,5 uur klaar ;)
 
Laatst bewerkt:
Nee, maar je kan er een theoriepakket kopen voor 70eu met 15 uur internet kaart om examens te oefenen wat naar mijn idee ook gewoon goed is (heb het met auto gehad). Zo'n theoriedag is leuk maar wat ik ervan begreep is het alleen maar examens oefenen. Dit zou je dus net zo goed zelf kunnen doen op internet, met een CD of met een vragen boek.

Heb hier nog wel een boek met oefen CD liggen :9
 
nee. Je koopt een boek waar de theorie in staat met een CD of boek waar oefenexamens in/op staan of een internetkaart waar je examens kan oefenen. Dan reserveer je een examen bij het CBR (waarschijnlijk Alkmaar of Amsterdam voor jou) en zorgt ervoor dat je alles kent om het examen te halen.

Ik dacht dat je de theoriedag bedoelde van van Vught :P (dat hebben ze voor brommers in ieder geval wel). Dit is naar mijn mening een zinloze investering.
 
schipper is heel goed , heb daar ook alles in 1 x gehaald , staan ook op de site van het cbr als hoogste van Hoorn en omstreken
 
PE SCHIPPER!!!

Runt de rijschool samen met zijn vrouw. Ik heb in maart mijn rijbewijs bij ze gehaald.
Pe rijdt altijd op de motor met je mee en komt, als het nodig is, bij het stoplicht even naast je staan om direct de situatie te bespreken. Of halverwege even stoppen bij het CBR om wat door te spreken. Erg persoonlijke aanpak, is heel prettig.

Ik woon zelf in Enkhuizen maar heb toch bij Schipper gelest, juist omdat ik goede verhalen had gehoord. Heb ook een proefles gedaan en het klikte gelijk. Ik heb ook contact gehad met De Lange maar dat liep nogal stroef. Duurde bijvoorbeeld heel lang voordat je een keer werd terug gebeld. Dit kan een incident zijn en de instructeurs kunnen hele aardige mensen zijn, maar voor mij was dit een reden om daar niet te gaan lessen.
Van Vugt en Hoek Bouma waren voor mij te groot. De kans dat je dan moet wisselen van instructeur is groot.

En als je je rijbewijs hebt gehaald bij Schipper, mag je ieder jaar mee met De Schipper Tour!!
 
Van Vugt en Hoek Bouma waren voor mij te groot. De kans dat je dan moet wisselen van instructeur is groot.

Bij van Vught niet. Heb een aantal keer axel gehad, en daar was helemaal niks mis mee.

Heb als eerste (3? lesjes) gelest bij de Lange, maar die zei doodleuk: "haal maar een brommer, en ga daar maar op oefenen, en kom dan maar weer terug" :') (Zijn reactie omdat het in het begin blijkbaar niet zo denderend ging als bij andere lessers. Waarschijnlijk ook omdat hij zijn slagingspercentage hoog wilt houden)
Ik ben niet meer terug gegaan, vond het nogal onzin. Was hier echt niet over te spreken.

Ben toen naar van Vught gegaan, en toen zei Niels van: "laat maar zien wat je kan" En daarop vertelde hij dat ik zeker geen hopeloos geval was, zoals de Lange dat beweerde. Heb daar verder heerlijk gelest, en heb daar altijd een goed gevoel gehad. Met een avd lesje ging het eens goed fout, alles ging verkeerd, en ik baalde als een stekker. De volgende les moest ik toevallig alleen lessen, en Niels had nog door dat ik ermee zat. Toen hebben we een mooi rustig stukje gereden over dijkweggetjes enzo.
Daarna had ik het gevoel weer helemaal terug, en kon ik er weer tegenaan.

Overige pluspunten over Van Vught:
+ Eigen AVB terein: Zeer relaxt ! Geen tijd kwijt om naar een terrein te rijden.
+ Ontspannen, geduldige, en aardige mensen.
+ Instructeur rijd tijdens lessen ook motor.

Overigens heb ik nog geen autorijbewijs, dus vandaar dat ik nogal wat moeite her en der had. Maar ben voor zowel mijn AVB en AVD in 1x geslaagd. *O* Van Vught *O*
(Daarnaast rijden die XJ6's wel relaxt :z edit: Schipper heeft ze ook :] )
 
Laatst bewerkt:
ik hoor het al ga niet bij da lange lessen.
ik dank dat ik eerst bij schipper ga kijken.
als het daar nix is dan doe ik van vught
schipper heb ik toch meer van gehoord. heb ook op de website gekeken.

ik heb ook mijn auto nog niet. dus zal in het begin beetje lastig gaan maar hoop dat ik de gene van mijn vader heb. 5 lessen examen klaar :P:P
ik denk dat ik een pakket neem van 10 en dan examen en lekker rijden.
 
Ik hoop het voor je ;) Ik heb wel aardig wat lessen (of uren) gehad 30+

Daarnaast heeft je vader misschien 'vroegah' zijn motorrijbewijs gehaald ? Toen hoefde je nog niet zoveel te weten / oefeningen te doen.
 
ik hoor het al ga niet bij da lange lessen.
ik dank dat ik eerst bij schipper ga kijken.
als het daar nix is dan doe ik van vught
schipper heb ik toch meer van gehoord. heb ook op de website gekeken.

ik heb ook mijn auto nog niet. dus zal in het begin beetje lastig gaan maar hoop dat ik de gene van mijn vader heb. 5 lessen examen klaar :P:P
ik denk dat ik een pakket neem van 10 en dan examen en lekker rijden.

ja ik hoop het voor je maar je moet iig toch nog meer dan 2 jaar wachten voordat je mag beginnen :P als ik zo je mf profiel bekijk :P
 
Laatst bewerkt:
Ik hoop het voor je ;) Ik heb wel aardig wat lessen (of uren) gehad 30+

Daarnaast heeft je vader misschien 'vroegah' zijn motorrijbewijs gehaald ? Toen hoefde je nog niet zoveel te weten / oefeningen te doen.

ik heb ook van niels les ik heb eerst ook een keer van axel gehad maar die vind ik toch minder dan niels en dat terwijl ik wel auto bij axel goed vind :P
 
Niels geeft inderdaad anders les, maar Axel is ook gewoon oke ;) Axel is ook gewoon reserve instructeur. Het verschil is zo'n beetje als volgt:

"Axel quote: "Okeee jongens, dan gaan we nu hier rechts, en daarna links"
"Niels quote: "Eerste afslag rechts, daarna bij de stoplichten links, en pas op voor de fietsers, en let op ... etc."

Niels verteld gewoon veel meer, dat is ook prettig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan