Goede rijschool rotterdam en omgeving

Hallo allemaal,
Ik wil mn motor gaan halen en sinds de nieuwe regels wil ik wachten tot ik met 21 (next year) mn A kan halen. Nu wilde ik wel vast rondkijken voor rijscholen.
Welke scholen raden jullie aan? En waar moet ik op letten met het kiezen van een goede motor school?

Ik ben al 2yr in bezit van mn rijbewijs en rij veel op een scooter (kan ik mezelf vast dingen aanleren hierop voor dan zodat ik mss sneller mn lessen kan halen)

Gr Bryan :)
 
Ik weet niet hoe ver je wil reizen, maar ik weet dat er in Den Haag een goede rijschool zit; Verkeersschool Philippo. in Rotterdam zitten vast ook prima Rijscholen. Ik zou vooral letten op hoe het voelt als je er binnenkomt. is er een gezellig gesprekje en een menselijke sfeer met mensen die graag dit werk doen, of krijg je het gevoel dat de mensen in de rijschool aan het wachten zijn tot de klok 5 uur slaat en ze weer naar huis kunnen.

Daarnaast, maar dat is puur persoonlijk, heb ik liever een instructeur die ook motor rijd, dan een motorrijder die toevallig instructeur is. In mijn ervaring hebben mensen die bijvoorbeeld ook les geven in de auto en andere voertuigen meer verkeersinzicht en kunnen ze je daarmee beter helpen. Zo weet een instructeur die lessen geeft op beide de motor en in de auto, ook de veelgemaakte fouten van automobilisten, aangezien hij die fouten zelf dagelijks verbeterd bij mensen. ook weet hij het perspectief dat een automobilist van jou als motorrijder heeft, beter uit te leggen. maargoed, dat is puur mijn voorkeur.

succes en alvast veel plezier binnenkort!

ps; scooterervaring helpt natuurlijk altijd, maar ik denk dat het vooral helpt als je in de auto en op de scooter alvast begint met kijken zoals het op het examen dadelijk moet. het hele rechter spiegel, voor je/binnenspiegel, linker spiegel, schouder, etc. dat is denk ik waar meeste mensen de mist in gaan bij alle rijbewijzen, al helemaal als je al een tijdje rijd en eigen manier van kijken hebt ontwikkelt
 
Ik les zelf bij rijschool Motorway in Rijswijk, een rijschool met een van de hoogste slagingspercentage van de regio.
Ben inmiddels met mijn AVD bezig en tot nu toe geen problemen met de rijschool gehad. Leuke instructeurs. Voldoende streng als het nodig is maar vooral leuke lessen. De inschatting van de hoeveelheid lessen lijkt tot nu aardig goed te kloppen. AVB in 1 keer geslaagd en zoals het er nu uit ziet moet AVD ook gaan lukken. (Actiepakket 8 AVB + 8 AVD lessen + beide examens).
 
Hallo Bryan,

Ik heb ongeveer 2 jaar geleden mijn rijbewijs A behaald met behulp van rijlessen van Rijschool Haan te Rotterdam. Erg aardige, duidelijke instructeurs. Aanrader dus!

Groet, Willy
 
Ik ben ooit heeeel lang geleden goed geholpen bij Correct: de instructeur heet Sarwan
Correct zit op de Bergweg idd naast Correct
 
Hallo Bryan,

Ik heb ongeveer 2 jaar geleden mijn rijbewijs A behaald met behulp van rijlessen van Rijschool Haan te Rotterdam. Erg aardige, duidelijke instructeurs. Aanrader dus!

Groet, Willy
Hier ben ik het mee eens! Mijn vriendin heeft ook bij Haan gereden en was dik tevreden. Goede communicatie, fijne instructeur: aanradertje!
 
Ik heb enkele jaren geleden mijn rijbewijs gehaald bij Rijschool Maasstad (zit in Crooswijk)
Erg fijn gelest met een instructeur die ook echt motorrijder in hart en nieren is en vooral eerlijk/hard waar het nodig als je bepaalde dingen echt fout doet, maar nooit belerend
 
Ik kan je Fernando aanraden, gouden gozer en lest 1 op 1 met je. Hoor z'n gebulder tot de dag van vandaag nog in me oor. En af en toe op zaterdag ff langsgaan zoals zoveel oud leerlingen.
 
Ik kan je Fernando aanraden, gouden gozer en lest 1 op 1 met je. Hoor z'n gebulder tot de dag van vandaag nog in me oor. En af en toe op zaterdag ff langsgaan zoals zoveel oud leerlingen.

Hier ben ik het mee eens, ik heb daar ook me rijbewijs gehaald en het is echt een top rijschool. 👍
 
Ik kan je Fernando aanraden, gouden gozer en lest 1 op 1 met je. Hoor z'n gebulder tot de dag van vandaag nog in me oor. En af en toe op zaterdag ff langsgaan zoals zoveel oud leerlingen.

Tof dat te horen, maar helaas met het behalen van mn autorijbewijs erg negatieve ervaringen gehad met hun. Maar zal er eens een kijkje nemen wie weet :p
 
Motorrijschool de Jong... heeft 't hoogste slagingspercentage en de instructeur is lekker recht door zee
 
Jaren geleden rijbewijs gehaald bij TEMPO in Rotterdam noord. Goede instructeur hadden ze opdat moment, geen idee of ie daar nog bezig is. Zijn naam is Jhon en zijn achternaam was niet uit te spreken, ik noemde hem John alfabet.
 
Ik heb bij rijschool Maasstad en Haan gereden. De manier van lesgeven van Maasstad lag me niet, overgestapt op de heren bij rijschool Haan en daar met veel plezier mijn rijbewijs gehaald.
 
Motorrijschool Nardi in Capelle aan den IJssel. Ligt tegen Rotterdam aan (de rijschool).
Eigenaardige man in de omgang maar een wereld instructeur qua motorrijden.
 
Tof dat te horen, maar helaas met het behalen van mn autorijbewijs erg negatieve ervaringen gehad met hun. Maar zal er eens een kijkje nemen wie weet :p

Ik denk dat je ze verward met een andere rijschool. Ze geven namelijk alleen motorrijles. Ik heb daar ook met mijn rijbewijs gehaald en heb daar echt een hele goede tijd gehad. Hele goede instructeurs waar je vooral ook mee kan lachen. En uiteraard serieus als het moet.

Edit: en ik vond 1 op 1 ook altijd heel fijn.
 
Ik heb enkele jaren geleden mijn rijbewijs gehaald bij Rijschool Maasstad (zit in Crooswijk)
Erg fijn gelest met een instructeur die ook echt motorrijder in hart en nieren is en vooral eerlijk/hard waar het nodig als je bepaalde dingen echt fout doet, maar nooit belerend

Joh, waar zit ie dan???
Zelf in een ver verleden bij Cum Laude gereden.
Alleen beide broers zijn al jaren geleden gestopt.
Wie het nu doet, geen idee..

Maar TSer, waar kom je vandaan?
Rotterdam, duhhhh, welke wijk? Noord of Zuid?

Misschien ook handig om te weten
 
Terug
Bovenaan Onderaan