Goede startersmotor?

Cbf 600 heb ik zelf ook. En ook rijles mee gehad. Genoeg vermogen goede zithouding. En een Honda cbf 600 ziet er ook nog eens mooi uit al zeg ik het zelf.
 
Zoals boven genoemd, cbf600. Ook kun je kijken naar een Suzuki GS500 of een Kawasaki ER-5, compacte en leuke motors om mee te beginnen!
 
Allereerst welkom :W Zag dat je topic al gesloten was ;)

Maar idd. wat is je budget en wat versta jij onder toer?
Bv. een kawasaki zzr600 of honda cbr600f uit jaren '90-'00, heb je een leuke beginnersmotor aan voor redelijk weinig geld. :) Of wil je liever een chopperachtig ding, honda shadow ofzo?
 
Ik zou geen gloed nieuwe motor kopen om te beginnen en is dat budget in of exclusief motorpak en alles?

Verder wat is je verwachting van de motor? Wat wil je ermee kunnen? Gezien het je eerste motor is en je een boel moet ervaren moet je ook veel rijden dus begin niet met een heel dure motor. Ik bedoel, 1, 2 4 cylinder? Of 3? of 5? Cardan? Ketting? Etc etc.

Ga eens bij n grotere motorzaak langs in je omgeving en ga er eens gewoon n paar uur rondlopen, eventueel proefzitten, kwijlen (bakje of doekje meenemen!)
 
Haha zeg ook tussen! Liefst geen 8000 ;) maargoed lang gespaard :)!
Hmm dan kun je de motoren die ik opnoemde wel weglaten, die zitten daar wel ruim onder namelijk :+

Maar cbr-etjes heb je ook van latere bouwjaren nog :) Of een cbf.
Wat voor motoren vind je zelf mooi dan??
 
Fazer met topkuip?
VFR?
Je bent n beginner, nog geen 21 dus nog 25kw, zou geen hele zware dikke motor nemen dan maar n wat lichtere tourmotor, als dat is wat je wilt.
 
ik zeg ducati kopen


maar nu serieus :+ je vind veel leuk/mooi merk ik.
Ga gewoon rondkijken en je ziet vanzelf wat lekker zit etc en je kunt in februari naar de motor beurs in Utrecht daar staat altijd genoeg om te spieken naar wat tofs
 
Laatst bewerkt:
Wij kunnen je wel advies geven, maar het is jouw motor, jouw smaak, kijk eens op marktplaats rond, vul gewoon je budget in en kijk wat er naar voren komt. Ga naar een motorzaak en kijken, kwijlen.

Ik kan je enkel vertellen wat ik leuke fijne goede motoren vind die aan jouw vraag voldoen eventueel :)
 
Bmw tour wel mooi! En toch wel chopper gek.. Haha
Of kawazaki ook nice weer heel anders haha
Choppertjes heb je wel leuke modellen tussen zitten voor (kleine) vrouwen, dat zou nog best leuk zijn om mee te beginnen :)

Persoonlijk zou ik pas na mn 60e gaan chopper-rijden, maar das persoonlijk he :+
Iig succes met de zoektocht.
 
Wel een rode halen, die verkoop je weer makkelijker door de extra snelheid.
 
Terug
Bovenaan Onderaan