Goede startersmotor?

Kawasaki ER6F!!!

Ik heb zelf een ER6N(hou van naked), zijn naar mijn mening de motoren met de beste prijs/kwalitiet verhouding..

en die kun jij NIEUW kopen binnen je budget
 
Laatst bewerkt:
Het trio Suzuki Bandit, Yamaha Fazer en Honda Hornet is ook leuk om eens naar te kijken, misschien wat grijze mussen eenheidsworst motoren maar wel heerlijke beginners motoren om lekker ervaring met motoren op elk vlak mee op te doen!

Of een Honda CB500, rijschool motoren, niet kapot te krijgen eigenlijk.
 
...
Of een Honda CB500, rijschool motoren, niet kapot te krijgen eigenlijk.

Ze zijn wel kapot te krijgen, maar alleen door 'm jarenlang te mishandelen - bijvoorbeeld bij de rijschool. Dus wel even kijken of de motor niet van een rijschool is geweest. Ik weet niet of er rijscholen zijn die hun afdankertjes proberen te verkopen, maar als ze er zijn zullen het vast niet de beste motoren zijn.
 
Ze zijn wel kapot te krijgen, maar alleen door 'm jarenlang te mishandelen - bijvoorbeeld bij de rijschool. Dus wel even kijken of de motor niet van een rijschool is geweest. Ik weet niet of er rijscholen zijn die hun afdankertjes proberen te verkopen, maar als ze er zijn zullen het vast niet de beste motoren zijn.

Nah als je zelf goed kunt knutselen is het n goed koop leuke motor dan maar doelde vooral op het model zelf.
En elke motor heeft zijn onderhoud nodig, das n feit!
 
waar het eigenlijk altijd op neer komt is proefrijden. zo kom je er pas achter wat je echt leuk vind.

belangrijk criteria is ook wat je ermee wil gaan doen.
plezierritjes, of elke dag woon-werk.
toeren, scheuren of heel de wereld mee over.
sportief bochten rijden, of rustig rond tokkelen.
 
zou met deze beginnen
images

zonder doet je zo weinig
 
Sportster of Dyna.

Zit zat in jouw budget, redelijk 'waardevast', rijdt prima, vergevingsgezind, verveeld niet, en het is opeens extra stoer: vrouw op Harley beats vrouw op motor anytime :Y
 
Sportster of Dyna.

Zit zat in jouw budget, redelijk 'waardevast', rijdt prima, vergevingsgezind, verveeld niet, en het is opeens extra stoer: vrouw op Harley beats vrouw op motor anytime :Y

Smaken verschillen :)

Ik zie toch liever een vrouw op een supersport. Leren pakkie en kont naar achteren :+
 
Smaken verschillen :)

Ik zie toch liever een vrouw op een supersport. Leren pakkie en kont naar achteren :+

Dan gaat het je dus duidelijk om iets anders, maar ook daar zijn websites voor O-)

Vrouw op motor = gaaf.
 
Voor 3000 kun je een geweldig mooie thundercat kopen. Dat is the way to go als je van 4 cilinder 600cc's met een kuipje houdt. Anders een cbr600f, net wat je lekkerder vindt rijden.

Fazer of bandit met kuipje als een wat lomper model niet erg vind en wat rechter op wilt zitten. Misschien is een z750 met kuipje ook wat. Een diversion kan ook maar schijnt nogal saai te zijn. Zelf vind ik ze gewoon veel te lelijk. Een vfr750 is misschien ook wat, die heeft een v4 die nogal goed schijnt te zijn.

En als je 2 cilinder wilt is sv650 het helemaal schijnt het, ikzelf vond het nogal tegenvallen na al het "gehype" eromheen.

Dit zijn de modellen waar ik zelf naar heb gekeken voor een eerste motor, en ik heb dus uiteindelijk een thundercat gekocht. Bevalt heel goed.

Let wel dat alle bovengenoemde motoren onder de 5000 kosten.

Als je een naked bike wilt, kijk dan naar een honda hornet of kawa z750. Of voor 2cilinder weer naar sv650.
 
Had je niet 1 maand kunnen wachten met afrijden (er vanuitgaande dat je onlangs afgereden bent)? Je gaat toch niet rijden tot aan het voorjaar, en nu zit je nog 2 jaar vast aan die gekke 25KW-regel..

Owja: gs500 bevalt me tot nu toe prima als beginnersmotor ;) Begin op een budgetfiets en geef daarna pas een boel geld uit!
 
Je kan toch eigenlijk op elke motor beginnen.

Mijn eerste motor is een BMW R850R uit '99. Had 20.000km op de teller en hij vroeg er €3.500 voor.
Daarna heb ik de 20.000 km beurt laten doen en alles was in orde. Hij is perfect onderhouden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan