Goede streetfighter basis?

Senf

Die hard MF'er
15 mrt 2004
576
0
Veenendaal
Hallo,

Ga over enkele maanden verder met mijn rijbewijs!
Maar wil vast beginnen aan een motor.
Wat is een goede en betaalbare basis om een streetfighter van te maken?

Groeten Paul
 
hangt ervan af wat je wilt bouwen.
persoonlijk vindt ik 750cc het ideale en best is dat er standfaard al een upsd inzit, dit spaart de moeite om er achteraf 1 in te bouwen.
en dan kom je eigelijk bij een zxr/gsxr of yzf uit :)
 
Ik zag deze op marktplaats staan, maar kreeg mijn vrouwtje niet zo ver om ´m te kopen.



full


Basis is een 86´er Kawa GPZ1000.
Het ligt eraan wat je doel is. Ga je voor het betere stuurwerk dan moet je er eentje nemen op basis van een SS motor.
 
Laatst bewerkt:
In principe kun je met heel veel motoren aan de slag. Zelf vind ik het frame van een GSXR wel mooi). Maar vergis je niet dat een mooi resultaat handen vol geld kost (kijk maar eens op duitse websites wat een mooie streetfighter kost (vaak tussen de € 15.000 en € 20.000). Anders krijg je van die bagger-zooi waar je spontaan de tranen van in de ogen springen. Je kunt veel zelf doen, maar er zijn veel zaken, waarvoor je gewoon je vakmensen moet zoeken (en kennen, want dan scheelt het je heel veel geld). Bouw eerst een "netwerkje" op voor iemand die goed laswerk en/of metaalberwerking kan verrichten, een goede spuiter en iemand die goedkoop voor jou nieuwe spullen kan regelen. Succes met je project ;) .
 
met dat laatste ben ik verre van akkoord, mijn fighter (basis is een 84'er gsx750e) heeft lang geen 10000 euro gekost (dichter bij de helft eigelijk) en sorry, ik vindt em knap :)
kan helaas geen foto nog ni zetten want ik ben em nog aant spuiten en de laatste details aan't arrangeren.
als je natuurlijk met speciale gepolijste monobruggen etc gaat beginnen kost het enorm veel geld maar die dingen dienen dan ook meestal nimeer om mee te rijden.
en sorry, een streetfighter dient nog altijd om de beest mee uit te hangen en ni om op de kast te zetten!
 
Volgens mij kan je van bijna elke fiets een fighter bouwen. Hoeft niet zo duur te zijn volgens mij. Je komt nog wel eens "schade" fietsen voor erg leuke prijsje. Dan zijn alleen de kappen stuk of zo. Maar die wil je toch niet op een fighter hebben. Dus struin eens wat rodn op marktplaats. Op e-bay.de kom je ook vaak nog erg leuke en betaalbare onderdelen tegen. Op die manier kan je een leuke "budget" streetfighter bouwen.

suc6
 
met dat laatste ben ik verre van akkoord, mijn fighter (basis is een 84'er gsx750e) heeft lang geen 10000 euro gekost (dichter bij de helft eigelijk) en sorry, ik vindt em knap :)
kan helaas geen foto nog ni zetten want ik ben em nog aant spuiten en de laatste details aan't arrangeren.
als je natuurlijk met speciale gepolijste monobruggen etc gaat beginnen kost het enorm veel geld maar die dingen dienen dan ook meestal nimeer om mee te rijden.
en sorry, een streetfighter dient nog altijd om de beest mee uit te hangen en ni om op de kast te zetten!

Ieder zijn mening uiteraard. Ik geef alleen aan wat ik vaak aantref en ik kom regelmatig op streetfightertreffens (m.n. Duitsland). En ik zie daar veel bagger tussen (of Street Or Track 2003 was ook erg matig qua echte mooie streetfighters). Overigens dat die dingen in de kast worden gezet.....yeah right.....kom maar eens naar een streetfightertreffen (of in Assen zie je het ook wel). Dan weet je ook dan ze dingen doen met de motor die je waarschijnlijk je eigen motor niet zou aan doen..... :) .

Maar okay, je motor aanpassen voor minder gaat uiteraard....laat ik dan de volgende tip geven: als je iets wilt gaan wijzigen of verbouwen, begin dan niet aan alles tegelijk als je budget vrij beperkt is. Je krijgt anders van die zaken die half af zijn of zoals op de foto.....dan wordt zo'n dng van ellende volgens mij maar zelf met de spuitbus zwart gespoten......mijn smaak is het niet (maar daar valt toch niet over te twisten).
 
Volgens mij kan je van bijna elke fiets een fighter bouwen. Hoeft niet zo duur te zijn volgens mij. Je komt nog wel eens "schade" fietsen voor erg leuke prijsje. Dan zijn alleen de kappen stuk of zo. Maar die wil je toch niet op een fighter hebben. Dus struin eens wat rodn op marktplaats. Op e-bay.de kom je ook vaak nog erg leuke en betaalbare onderdelen tegen. Op die manier kan je een leuke "budget" streetfighter bouwen.

suc6
:^
Yep, gewoon een schade sportmotor kopen en de kuipen eraf.
 
Terug
Bovenaan Onderaan