Goede systeemhelm kopen

Voor mij destijds ook de reden om voor de GT-air (type 1 nog, die was toen net uit) te gaan ipv van de Neotec, want ik vond een integraalhelm prima, hoefde ook niet zo nodig een systeemhelm.
Heb dezelde gekocht net voor uitkomen type 2. Dus geprofiteerd van een mooie aanbieding. Was eigenlijk aan het zoeken hoe je een bedrade microfoon zou kunnen maken in een systeemhelm. Had het geweldige idee om de metalen haken links en rechts te gebruiken als contactpunten. Het is geen stereo dus twee draadjes is ok... Klep open geen micro nodig, klep dicht wel. Mijn toenmalige Schuberth C3 gesloopt en toch wel geschrokken van kwaliteit verbindingen. It weet er ook alles niet van maar heb wel HTS werktuigbouw gedaan. Weet niet hoe ze testen maar metalen haken etc is biina kattenblik kwaliteit. Geen vergelijk met een integraal. Reed toch nooit met de klep open, was een op/afzet gemak. Daarom dus nu een intergraal.
 
Heb dezelde gekocht net voor uitkomen type 2. Dus geprofiteerd van een mooie aanbieding. Was eigenlijk aan het zoeken hoe je een bedrade microfoon zou kunnen maken in een systeemhelm. Had het geweldige idee om de metalen haken links en rechts te gebruiken als contactpunten. Het is geen stereo dus twee draadjes is ok... Klep open geen micro nodig, klep dicht wel. Mijn toenmalige Schuberth C3 gesloopt en toch wel geschrokken van kwaliteit verbindingen. It weet er ook alles niet van maar heb wel HTS werktuigbouw gedaan. Weet niet hoe ze testen maar metalen haken etc is biina kattenblik kwaliteit. Geen vergelijk met een integraal. Reed toch nooit met de klep open, was een op/afzet gemak. Daarom dus nu een intergraal.
Het op/afzet gemak. is voor mij ook en belangrijke reden. Maar ook dat je hem even kan open klappen als je even stil staat en met iemand praat
Het kan zijn dat ik nu met het warme weer wel graag open zou rijden dus maar snel een helm gaan uitzoeken.
IK heb iig geleerd dat kleur weinig uit maakt.
 
Het op/afzet gemak. is voor mij ook en belangrijke reden. Maar ook dat je hem even kan open klappen als je even stil staat en met iemand praat
Het kan zijn dat ik nu met het warme weer wel graag open zou rijden dus maar snel een helm gaan uitzoeken.
IK heb iig geleerd dat kleur weinig uit maakt.
Witte is koeler, let er op dat niet alle helm’s goed gekeurd zijn om open te rijden Shoei neotec 2 is sowieso wel toegestaan de laatste klik omhoog gaat zwaarder waardoor hij niet zomaar naar beneden kan klappen en voor je ogen zit lijkt me lastig namelijk.
 
Witte is koeler, let er op dat niet alle helm’s goed gekeurd zijn om open te rijden Shoei neotec 2 is sowieso wel toegestaan de laatste klik omhoog gaat zwaarder waardoor hij niet zomaar naar beneden kan klappen en voor je ogen zit lijkt me lastig namelijk.
Ik dacht ook dat wit koeler zou zijn, ik heb nu ook een witte en beter zichtbaar dan bijvoorbeeld een zwarte of donker grijze.
Gisteren een shubert C4 gepas toen ik even bij motorport was met mijn rijmaatje, daar hed ik diverse drukpunten.
Een nolan 90 en een 100 opgehad die voelden wel gelijk veel aangenamer.
Shoei heef mijn rijmaatje veelpecht mee die is terug gestuurd naar de fabriek omdat de rand bij de wangstukken los blijven komen
 
Ik dacht ook dat wit koeler zou zijn, ik heb nu ook een witte en beter zichtbaar dan bijvoorbeeld een zwarte of donker grijze.
Gisteren een shubert C4 gepas toen ik even bij motorport was met mijn rijmaatje, daar hed ik diverse drukpunten.
Een nolan 90 en een 100 opgehad die voelden wel gelijk veel aangenamer.
Shoei heef mijn rijmaatje veelpecht mee die is terug gestuurd naar de fabriek omdat de rand bij de wangstukken los blijven komen
Maar open rijden is Schuberth niet voor goedgekeurd (nolan weet ik niet) zelf rij ik nooit open, een kennis van mijn dochter heeft een ongeluk gehad doordat de kinstuk naar beneden klapte in een bocht ja toen zag hij niets meer vandaar dat ik reageerde.

Zelf heb ik Schuberth C4 en C3 Pro gehad C3 Pro beviel mij goed C4 had ik een lijst met 10 punten wat niet goed was en in de winter opgestuurd naar fabriek waarna ik uiteindelijk mijn geld terug heb gehad en toen de Neotec 2 gekocht deze bevalt mij goed en kan evt op maat worden gemaakt.
 
Hmm Ik neem aan dat een goed gekeurde helm niet zal terug klappen?
ik zie dat de nolan N90-3 iig is goedgekeurd voor open rijden Nolan N90-3 Classic
Die Nolan kan je volgens mij door het omzetten van een palletje op slot zetten, dan klapt hij sowieso niet meer dicht. Shoei kan je blokkeren door hem in de geopende stand extra door te duwen.

Maar een fatsoenlijk merk systeemhelm klapt niet zomaar dicht als je niks geks doet, anders zit het scharnier gewoon te los. Die kan je meestal gewoon strakker vast (laten) zetten.
 
Probleem is dat ik al zeker 35a 40 jaar stevige tinitus heb en dat nagenoeg 24/7 Ooit opgelopen aal Zendamateur op een event waar ik ook even operator zou zijn. Bleek alleen dat ze deze dus gewoon op de speaker uitgang hadden aangesloten. GIng goed tot et iemand met een SSB zender vlak naast me met een paar honderd watt de lucht in ging. Dacht dat de schelpen los van mijn hoofd kwamen.
Maar ook op het werk hele dagen meetapparatuur aan waar heel de dag irritante fans draaien en deze zijn dan ook nog eens zonder regeling want het amrikaanse leger schrijft dat voor voor dat soort meetapparatuur. Vermoed dat ik daar de meeste tinitus heb opgelopen , sommige apparaten zijn gewoon een verademing als ze uit gaan. Die herrie is harder dan 80km op mijn RT achter het scherm
tinnitus loop je niet op. Gehoorbeschadiging wel. Tinnitus is een toon piep brom ruis ratel die je continue hoort omdat de zenuwen of hersenen zelf dez toon etc. creeeren terwijl deze er niet is. Kan door stress en 565676 andere oorzaken komen. Gehoorbeschadiging kan ook een piep veroorzaken, maar doorgaans een verminderd gehoor op bepaalde frequenties, en is dus anders dan tinnitus, een daadwerkelijke beschadiging.
 
Ik was al eerder begonnen met kijken maar door vakantie heb ik het even uitgesteld/ Nu toch maar even de draad weer opgepakt.
Ik net weer even wezen passen., ik wil er een waar ik ook eventueel open mag rijden als het warm is en niet zo hard gaat.
Ik heb een paar helmen opgehad :
  • Schorpion ex-otech
  • Shark Evo one 2
  • Nolan N100-5
De eerste 2 kunnen helemaal open en dan toch het vizier beschikbaar in die stand.
Wat ik verder belangrijk vind:
Herrie
Helmcom moet goed in te bouwen zijn
Gewicht/draagcomfort
Wat zijn jullie ervaringen?

Nu twijfel ik heel erg hoe je de juiste maat kiest.
Een L zit best lekker een beetje stevig om mijn hoofd..
Alleen rond mijn kaken voel ik dan als het kinstuk dichtklap duidelijk dat de helm op mijn kaken drukt. Gewoon een wat steviger gevoel en dat moet zich volgens de verkoper zetten.
Een M zou volgens de verkoper beter moeten zijn maar ik voel dan rondom best wat druk. Niet heftig maar goed voelbaar
Volgens hem zou een L te laag om mijn hoofd staan, Ook testte hij de maat door hem dicht te klappen en dan de helm stevig naar voren te drukken. Is dat echt de juiste manier?
 
Laatst bewerkt:
Ben de afgelopen weken ook op zoek geweest naar een nieuwe (systeem)helm. Diverse winkels gehad, veel gepast en kwam er maar niet uit.
Uiteindelijk een Scorpion EXO-930 besteld via Louis.de. verzendkosten waren gratis en mocht evt. gratis terug gestuurd worden.
Helm is gisteren binnengekomen hier en heeft een perfecte pasvorm en voldoet verder aan de andere eisen (die tegenwoordig toch wel standaard zijn): zonnevizier, pinlock, en communicatie voorbereiding.
Overigens kun je het hele kinstuk eraf halen en er een zonneklep op zetten. Niet dat ik dat van plan ben trouwens.

Komende week maar eens uitproberen hoe hij op de motor bevalt.
Ik zit naar dezelfde helm te kijken, heb hem opgehad in de winkel en zat perfect.
Het enige wat ik nog graag wilde weten, is hoe zit het met de ventilatie komt er genoeg lucht binnen door de ventilatieroosters en hoe zit het me het geluid als alles dicht zit op de snelweg.

Ik zie dat jij hem nu al eventjes heb dus ik ben benieuwd, alvast bedankt
 
Ik zit naar dezelfde helm te kijken, heb hem opgehad in de winkel en zat perfect.
Het enige wat ik nog graag wilde weten, is hoe zit het met de ventilatie komt er genoeg lucht binnen door de ventilatieroosters en hoe zit het me het geluid als alles dicht zit op de snelweg.

Ik zie dat jij hem nu al eventjes heb dus ik ben benieuwd, alvast bedankt
Ik zal er thuis even uitgebreid op reageren, zit sinds gisteren met mijn arm in het gips, dus typen gaat wat moeilijker
 
Mijn eerste systeemhelm was een Shoei Multitec, met een voor mij niet geheel perfecte pasvorm.
De volgende was de Shoei Neotec. Voor mij de ideale helm met voor mij perfecte pasvorm.
Daarna de Neotec II gekocht, maar deze heeft schijnbaar de zelfde pasvorm als de Multitec. Ik heb namelijk op exact de zelfde plek een drukplek op mijn voorhoofd. Ondanks de personal fitting krijg ik de helm niet zo comfortabel als zijn voorganger.
Vandaag maar eens een Nolan N100-5 Plus gepast, en dat lijkt mij een goed alternatief.
 
Mijn eerste systeemhelm was een Shoei Multitec, met een voor mij niet geheel perfecte pasvorm.
De volgende was de Shoei Neotec. Voor mij de ideale helm met voor mij perfecte pasvorm.
Daarna de Neotec II gekocht, maar deze heeft schijnbaar de zelfde pasvorm als de Multitec. Ik heb namelijk op exact de zelfde plek een drukplek op mijn voorhoofd. Ondanks de personal fitting krijg ik de helm niet zo comfortabel als zijn voorganger.
Vandaag maar eens een Nolan N100-5 Plus gepast, en dat lijkt mij een goed alternatief.
die laatste zat bij mij ook goed maar als je het kinstuk op klapt blijft het boven op de helm staan. EN het gewone vizier is dan ook niet te gebruiken. Daarom ben ik ook naar alternatieven gaan kijken, die zaten bij mij vergelijkbaar.
Ik heb wel een paar nadelen ontdekt aan de Scorpion, namelijk slechtere ventilatie en ook het schuifje voor zonnevizier zit in de weg bij helmcom.
Nolan heeft daar ook het schuifje maar daar zit de helcom mooi weg gewerkt en is er keuze uit een paar systemen.
De schak link nogal wat lawaai te maken en is zo te zien wat duurder
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan