Goede systeemhelm kopen

Passessie was bij mij niet nodig, heb std maten kennelijk..... :+

Mijn motormaat is toch bijna een uur mee beziggeweest maar ook die is uitermate mee tevreden, ook na een jaar.

Tov mijn Shark voelt mijn Neotec helemaal rondom stevig aan zonder dat er drukpunten te voelen zijn, ook na een paar uur rijden met oordoppen in. Het communicatiesetje is prima in weggewerkt en merk er niets van,

Echter bij mijn Shark heb ik het eruit sloopt, luidsprekers zaten niet lekker......dan maar geen geluid.

Nogmaals, gewoon verschillende proberen in jouw prijsklasse en het komt goed.

Ik heb in mijn hele motorloopbaan van 50 jaar ook helmen die normaal geprijsd zijn gekocht, maar ik wou nu een dure proberen omdat het kon, nog geen spijt van gehad. Ik hoop ook dat ik er heel lang mee doe. >10 jaar ofzo.... en:

Ik trek me van die 'om de 5 jaar' bangmakerij niets van aan...
 
Ook mij zul je niet horen zeggen dat duurder automatisch beter is.
Pasvorm heeft bijvoorbeeld weinig met prijs te maken.
Zelf heb ik een Schuberth C2 en Caberg Duke systeemhelmen gehad.
De Caberg was met afstand de goedkoopste.
Merkte je toch wel in gebruikte materialen.
Maar het comfort was op mijn knar echt veel fijner dan de beter afgewerkte en stillere Schuberth.
 
Ik heb een HJC i90. Bevalt me erg goed. Is een mooie, complete en stille helm voor een leuke prijs zo het schijnt..
Ik heb er ook 1 sinds begin dit jaar, maar ikzelf ben niet tevreden.
Comfort is in orde, maar zelfs met oorbescherming in is hij nog veel te luid qua windgeluiden.
 
Omdat de winkel zei, dat ze meer problemen hadden met het sluitend krijgen van dat vizier.
En na een paar maanden met tranende ogen rijden was ik klaar met experimenteren. Ze zeiden dat ze nog nooit klachten hadden gehad over de Neotec 2.
Snap dat je er dan een keer klaar mee bent en voor wat anders gaat! :t

(Wel grappig dat de zaak waar ik was aangaf dat als ik een probleemloze helm wil, en niet perse een systeemhelm wil, ik beter voor de Gt air kan gaan ipv de Neotec. _O- Ze hadden al vaker klanten terug gehad met de Neotec. Zo zie je maar weer dat het advies van de verkoper maar net afhangt van wat er toevallig in die winkel heeft afgespeeld.. )
 
Snap dat je er dan een keer klaar mee bent en voor wat anders gaat! :t

(Wel grappig dat de zaak waar ik was aangaf dat als ik een probleemloze helm wil, en niet perse een systeemhelm wil, ik beter voor de Gt air kan gaan ipv de Neotec. _O- Ze hadden al vaker klanten terug gehad met de Neotec. Zo zie je maar weer dat het advies van de verkoper maar net afhangt van wat er toevallig in die winkel heeft afgespeeld.. )
De GT-air is de integraal versie van de Neotec, en in principe is het logisch dat een systeemhelm luidruchtiger is dan een een integraal. Meer openingen en meer naden zorgen voor meer windruis. Dus als je aangeeft niet perse een systeemhelm te willen dan snap ik het advies op zich wel. En de GT-air is nog 100 euro goedkoper ook. Voor mij destijds ook de reden om voor de GT-air (type 1 nog, die was toen net uit) te gaan ipv van de Neotec, want ik vond een integraalhelm prima, hoefde ook niet zo nodig een systeemhelm.
 
Shubert zeker eens bekijken, ingebouwd communicatiesysteem en redelijk stil. Ben reeds aan mijn derde exemplaar en nog steeds even positief...
Ook zijn er regelmatig koopjes, mister Google eens vragen?
 
Als ik het goed heb zit jij aan de goede leeftijdskant kant van vrije tijd, ik nog net niet.
Ik kan makkelijk op een dag 700 a 800 km rijden en dan ben ik nog niet moe, zal ook te maken hebben met dat ik vanaf mn 18 motor rij en jij nog maar vrij recent.
Als je meer rijd, gaat het vanzelf makkelijker en kun je ook makkelijker langer rijden.

En ja de FS1 was destijds de mooiste brommer, ik had een metallic blauwe en tussen de bezoeken aan het politiebureau ging die ook lekker snel.
hahah nou ik zit nog net niet aan de goede kant van die lijn, maar heb wel al veel meer vrije tijd door een leeftijdsconvenant werk ik nu 3 dagen/week en dat komt goed uit om wat te rijden:)
Ik moet nog een half jaartje en ga dan misschien nog 2 daagjes /week werken. Werkgever heeft aangegeven dat ze dat op prijs zouden stellen er is geen goede vervanger. En onder het mom van het moet niet kaan het kan wil ik dat zeker wel overwegen mits daar een leuke vergoeding tegenover staat, Dat zou een leuke aanvulling op het pensioen zijn en misschien koop ik dan over een jaartje nog wel eens een nieuwe motor:] als ik voldoende ervaring heb opgedaan. Maar dat is een hele andere aanschaf dan een helm _O-
Heb tot nu toe in een half jaar ca 5000 km gereden. Langste rit was ca 7 uur incl een frietpauze staande op een terrasje.
Mijn FS1 was knap omgebouwd toen ik hem kocht. Chassis zat extra versteviging in een voor had ik een grote naaf met dubbele aandrukking van de remschoenen en dat was een wiel uit een 125cc motorfiets . Dat remde goed voor die tijd _O-*D. Dat ding was toen ik hem kocht al bizar opgevoerd en reed meer dan 120km/u geklokt over 1 km langs de A13. Ben toen zelf naar de oostervant straatin Rdam gegaaan met de brommert om te vragen wat ik zou moeten aanpassen zodat het enigszins aanvaardbaar was. De bromsnor die er zat had er niet veel verstand van denk ik en hij bromde wat over de uitlaat die niet standaard was en een vreemd luchtfilter als ik dat zou aanpassen was het wel in orde 8-):+ Gevraagd of hij dat even op kon schrijven voor de fietsenmakert. Dat deed hij op een procesverbaal briefje. Dat heb ik heel goed bewaard en dat heeft me 2 keer bij een controle gered. Na die aanpassing reed het nog steeds ruim 80_O-
 
Ben de afgelopen weken ook op zoek geweest naar een nieuwe (systeem)helm. Diverse winkels gehad, veel gepast en kwam er maar niet uit.
Uiteindelijk een Scorpion EXO-930 besteld via Louis.de. verzendkosten waren gratis en mocht evt. gratis terug gestuurd worden.
Helm is gisteren binnengekomen hier en heeft een perfecte pasvorm en voldoet verder aan de andere eisen (die tegenwoordig toch wel standaard zijn): zonnevizier, pinlock, en communicatie voorbereiding.
Overigens kun je het hele kinstuk eraf halen en er een zonneklep op zetten. Niet dat ik dat van plan ben trouwens.

Komende week maar eens uitproberen hoe hij op de motor bevalt.
Grappig daar heb ik ook naar zitten kijken gisteren:) Maar het hele kinstuk er af halen? Heeft deze geen scharnier kinstuk?
 
Grappig daar heb ik ook naar zitten kijken gisteren:) Maar het hele kinstuk er af halen? Heeft deze geen scharnier kinstuk?
Jawel, als je het kinstuk omhoog klapt, kun je daarna links en rechts een palletje omzetten en dan haal je het kinstuk eraf.

Zie 2:08:
 
Shubert zeker eens bekijken, ingebouwd communicatiesysteem en redelijk stil. Ben reeds aan mijn derde exemplaar en nog steeds even positief...
Ook zijn er regelmatig koopjes, mister Google eens vragen?
De C3 is ook in mijn overweging:) Alleen zie ik dat het SC10UA communicatie systeem slechts 1 uur spreektijd heeft:S Dat is niet veel mijn huidige sena5 haal dan ca 8 uur in spraak modus
 
De C3 is ook in mijn overweging:) Alleen zie ik dat het SC10UA communicatie systeem slechts 1 uur spreektijd heeft:S Dat is niet veel mijn huidige sena5 haal dan ca 8 uur in spraak modus
Het standaard ingebouwd systeem SC1 gaat bij mij meer dan 8 uur mee. Heb je officiële gegevens of info van een forum?
Laatste helm is 2 jaar oud net als het communicatiesysteem en alles werkt nog steeds naar behoren...
 
Het standaard ingebouwd systeem SC1 gaat bij mij meer dan 8 uur mee. Heb je officiële gegevens of info van een forum?
Laatste helm is 2 jaar oud net als het communicatiesysteem en alles werkt nog steeds naar behoren...
Dat staat bij die link,
Maar denk dat dit een typevaut is _O- Bij eigenschappen staat 10 uur als gesprekstijd.
Krijg je met deze set ook navigatie meldingen gewoon door de intercom heen? Dat is met mijn Sena5 niet en dat is erg onaangenaam. En soms mis ik daardoor ook ook aanwijzing van de tomtom
 
Ik ben solorijder en weet niet of de intercom de TTom onderbreekt. Ik gebruik de set hoofdzakelijk voor navigatie en muziek...
 
En ja de FS1 was destijds de mooiste brommer,
Yamaha FS1.... Wat was ik verliefd op dat dranghek. Geweldige brommer met dat geweldige "beetje typisch zoem achtig"geluid. Het was mijn droom toen om zo'n apparaat te kopen. Maar ik had het geld er niet voor want ze waren best wel prijzig. En ja, in die tijd zonder helm. Een helm? Wat is dat? Nu zou ik echt niet zonder helm meer durven rijden.
 
Yamaha FS1.... Wat was ik verliefd op dat dranghek. Geweldige brommer met dat geweldige "beetje typisch zoem achtig"geluid. Het was mijn droom toen om zo'n apparaat te kopen. Maar ik had het geld er niet voor want ze waren best wel prijzig. En ja, in die tijd zonder helm. Een helm? Wat is dat? Nu zou ik echt niet zonder helm meer durven rijden.
De mijne was ook met 'special paint' indertijd. echt wel ook om te zien heel mooi.
Bizarre bijkomstigheid was ook dat er op de avond voordat ik voor BE moest afrijden aan dd deur gebeld werd of ik deze wilde verkopen.
Ik had al een auto voor de deur en dacht met de nodige lef ik noem een hogere prijs dan waar ik hem het jaar ervoor had gekocht. En bingo.
Alleen toen kwam de stress, wat als ik met mijn 13 lessen niet zou slagen.....
 
Laatst bewerkt:
Ik draag m niet veel (draag liever een sportievere integraal), Maar ik heb een SCHUBERTH C4 met de SC1 communicatie set (helm is daar voor voorbereid). Je ziet niet eens dat er een communicatie set in zit want hij is gewoon helemaal weg gewerkt in de onderkant van de schaal (je klikt m er zo in).

De helm zelf is super stil (op een naked bike), super comfortabel, super licht, komt zeer goed uit alle testen en heel makkelijk in gebruik. Er hing alleen wel een prijskaartje aan (op t moment dat ik m kocht), en dan komt de SC1 er nog bij.

Eigenlijk zonde dat ik m zo weinig gebruikt heb in een jaar :o

Los van de helm, de SC1 is trouwens een prima communicatie setje en is echt netjes weg gewerkt. Vind het alleen soms lastig te bedienen maar dat ligt meer aan mij dan aan de helm of set denk ik. Batterijduur is lang (weet niet exact hoe veel maar gok toch wel een aardig dagje). En je kan dus een extra accu mee nemen voor onderweg. Die klik je er ook zo in en uit.
 
Eigenlijk wel grappig want wat hier boven eerder gezegd werd was mij ook overkomen.

Ik ging voor een systemhelm met een budget tot €300,- mja... had m 1x op gezet en ging naar huis met de Schuberth van tegen de €500,-

En ik ging kijken voor een integraal, niks te duurs. Gewoon voor “er bij”. En ging naar huis met een helm van €450,- _O-
 
Ik heb een Scorpion ADX-1 (heet Exo 950 in de US, dacht ik).
Hele goede helm voor de prijs, heel comfortabel, maar groot minpunt is dat hij lawaaierig is.
Nu doe ik wel geen grote afstanden maar toch. Heb me ondertussen oordopjes aangeschaft maar de volgende keer ga ik toch een duurdere helm kopen.
 
Ik heb een Scorpion ADX-1 (heet Exo 950 in de US, dacht ik).
Hele goede helm voor de prijs, heel comfortabel, maar groot minpunt is dat hij lawaaierig is.
Nu doe ik wel geen grote afstanden maar toch. Heb me ondertussen oordopjes aangeschaft maar de volgende keer ga ik toch een duurdere helm kopen.
Oordoppen dragen tijdens het rijden is sowieso een aanrader. Vroegah toen ik begon met motor rijden droeg ik geen gehoorbescherming, heb daar een hele fijne😕 continue piep in mijn oren aan overgehouden (tinnitus). Gelukkig kan ik er goed mee leven, maar als ik eerder had geweten wat windgeruis voor schade kan aanrichten dan had ik direct goede oordoppen gekocht.
 
heb daar een hele fijne😕 continue piep in mijn oren aan overgehouden (tinnitus). Gelukkig kan ik er goed mee leven, maar als ik eerder had geweten wat windgeruis voor schade kan aanrichten
Oordoppen is eigenlijk een must op de motor. Maar tinnitus hoeft niet perse gehoorschade te zijn. Laat dan je gehoor testen, gehoorschade is altijd zichtbaar als een dip in de frequentiekarakteristiek. Dacht rond de 4.5 / 5 Khz. Tinnitus kan ook komen door spierspanning veroorzaakt door verkeerde nek houding, overbelasting of stress. Maar windgeruis is breedbandig in frequentiekarakteristiek en kan inderdaad erge gehoorschade veroorzaken. Daarom is een stille helm wel fijn. Mijn Neotec maakt trouwens opengeklapt minder herrie dan als de helm dicht is, achter het windscherm. Terwijl ik toch nagenoeg uit de wind zit. Turbulentie rond de helm heb ik niet.
 
Laatst bewerkt:
Oordoppen dragen tijdens het rijden is sowieso een aanrader. Vroegah toen ik begon met motor rijden droeg ik geen gehoorbescherming, heb daar een hele fijne😕 continue piep in mijn oren aan overgehouden (tinnitus). Gelukkig kan ik er goed mee leven, maar als ik eerder had geweten wat windgeruis voor schade kan aanrichten dan had ik direct goede oordoppen gekocht.
Probleem is dat ik al zeker 35a 40 jaar stevige tinitus heb en dat nagenoeg 24/7 Ooit opgelopen aal Zendamateur op een event waar ik ook even operator zou zijn. Bleek alleen dat ze deze dus gewoon op de speaker uitgang hadden aangesloten. GIng goed tot et iemand met een SSB zender vlak naast me met een paar honderd watt de lucht in ging. Dacht dat de schelpen los van mijn hoofd kwamen.
Maar ook op het werk hele dagen meetapparatuur aan waar heel de dag irritante fans draaien en deze zijn dan ook nog eens zonder regeling want het amrikaanse leger schrijft dat voor voor dat soort meetapparatuur. Vermoed dat ik daar de meeste tinitus heb opgelopen , sommige apparaten zijn gewoon een verademing als ze uit gaan. Die herrie is harder dan 80km op mijn RT achter het scherm
 
Laatst bewerkt:
Wat mij trouwens op valt als ik met alpine dopjes rijd is dat ik inderdaad geen geruis meer heb van de rijwind, maar mee eel laag geluid ( een beetje een zacht laag gebulder wat je ook kan hebben als je verkouden bent) wat best hard is. Doet dat dan geen schade? Is dat me aangemeten dopjes ook?
 
Grappig daar heb ik ook naar zitten kijken gisteren:) Maar het hele kinstuk er af halen? Heeft deze geen scharnier kinstuk?
Ik heb de Exo 900 en 910 gehad. Kon dat ook bij. Best handig bij warm weer. Twee nadelen: 1. Je hebt alleen nog het zonnevizier als het kinstuk eraf is. 2. Waar laat je het kinstuk als je het er onderweg af haalt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan