Goede toermotor voor een beginneling

tsja, dat is erg persoonlijk. Het rijgedrag is ook iets dat je moet liggen of niet.
Maar je ziet bij de RT's weinig van het block, alleen de bovenkanten van de cilinders (die dan amper 2 cm naar buiten steken).

Gewoon een keer proefrijden zou ik zeggen. BMW heeft tegenwoordig veel aan het uiterlijk gedaan van de motoren, maar ik vind persoonlijk het uiterlijk van de 1150 net wat sportiever dan de 1200. Maar dat beeld van de 1200 is ook wel aan het bijtrekken nu ik hem vaker gezien heb.

je zou ook even de 1150S kunnen kijken, is vast een stuk goedkoper nu. Maar dat is ook weer geen toermotor :P
1150RT's zijn er nu ook wel rond de 9.000 euro te vinden (rond 2003). De oudere modellen van dit type hebben geen twinspark.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de indruk (en dat is niet om te slijmen!) dat jij precies weet hoe of wat. In dat geval is een overstap naar een zeer zware motorfiets wellicht wel mogelijk zonder brokken te maken.
Maar vergeet niet dat een motor op de openbare weg met 145 pk tot een jaar of tien a vijftien geleden als totaal overantwoordelijk werd beschouwd. En men had daarmee toch wel een beetje een punt.
Maar jij kent jezelf het beste dus als je de zelfbeheersing over je rechterhand hebt, geef ik je een goede kans om het tot een succes te brengen.
Nogmaals; ik adviseer je (gebaseerd op 25 jaar ervaring) het niet te doen. Het is trouwens sowieso veel leuker om na een paar jaar weer eens een andere motor te kunnen kopen.
Wat je ook kiest: veel plezier ermee!!!

edit: en ik heb nou eenmaal een zwak voor mensen die precies weten wat ze willen haha
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Heb zelf een tijdje op een Bandit 1200S gereden.
Vol bepakt: 2 koffers, een grote bagagerol en met zijn 2-en (samen 160 kg) door Noorwegen gereden. Als je denkt dat je power te kort komt in de bergen dan heb je dat in ieders geval mis. Stuurt overal lekker door, heerlijk koppel dat je overal doorheen trekt. Als beginnersfiets is tie wel wat aan de zware kant. Zou jammer zijn als je omkuikeld.

Had er zelf verstelbare stuurverhogers opgezet en een wat hogere ruit. Dat zat toch net wat relaxter. Nooit last van mijn rug gehad, wel van het achterwerk. Maarja, dat heb je toch wel bij heel veel motoren. Banditje moest door omstandigheden weg, was ik niet blij mee.

Suc6 met verder kiezen.
 
Ik heb de indruk (en dat is niet om te slijmen!) dat jij precies weet hoe of wat. In dat geval is een overstap naar een zeer zware motorfiets wellicht wel mogelijk zonder brokken te maken.
Maar vergeet niet dat een motor op de openbare weg met 145 pk tot een jaar of tien a vijftien geleden als totaal overantwoordelijk werd beschouwd. En men had daarmee toch wel een beetje een punt.
Maar jij kent jezelf het beste dus als je de zelfbeheersing over je rechterhand hebt, geef ik je een goede kans om het tot een succes te brengen.
Nogmaals; ik adviseer je (gebaseerd op 25 jaar ervaring) het niet te doen. Het is trouwens sowieso veel leuker om na een paar jaar weer eens een andere motor te kunnen kopen.
Wat je ook kiest: veel plezier ermee!!!

edit: en ik heb nou eenmaal een zwak voor mensen die precies weten wat ze willen haha

Hoi,

Nou niet helemaal. Ik weet alleen wat ik niet wil vooral :) en dat is een kleine motor die in het niet valt onder mij, een log ogende motor, naked motoren en de supersports :). Kijk als er een 600cc zou zijn die gewoon wat groter is zodat het niet zo debiel staat (heb foto's van mezelf op een cbf600 en het is net zo hey Michiel waar ga je met die motor naartoe) dan zou ik die gewoon kopen. Maar als je kijkt wat een beetje bij mijn formaat past (1,85 - 92 kilo groffe bouw) dan kom je op wat grotere motoren uit.

Maar door het hier te lezen en te praten ben ik wel van wat motoren afgestapt die ik super vond (blackbird en eigenlijk ook de vfr) of een goede keus leken (de bandit bijvoorbeeld) en een paar sirieuze kandidaten erbij (zzr, zf1) dus het werkt wel.

En over mijn rechterhand, ach dat moet ik ondervinden. Ik ben ondernemer en afhankelijk van mijn handen in dit geval. Geloof me beetje boenderen lijkt me leuk maar het zal vooral normaal rijden zijn want als ik op mijn muil ga ben ik daar niet voor verzekerd als ik weken niet kan werken. En weken niet werken is weken geen centjes verdienen is droog brood eten :)

Maar bedankt voor je medeleven in ieder geval.

Dan misschien een andere vraag. Meeste motoren zijn zijkoffers af fabriek te krijgen. Sommige (zzr1200) niet zijn dan tassen handig? Of heb je ook 3d party koffers.

Michiel
 
Zoals ik al zei, het beheersen van de peekaas zit tussen je oren. Dat heb je zelf in de hand :?.
Veel welles/nietes dicussies gaan over ja/nee ZWARE fiets.
Zwaar wordt veelal geinterpreteerd als veel cc's & veel pk's, terwijl je in feite moet lezen "zwaar = kilogram"
Als beginner een afgevulde + koffers 300kilo top zware fiets meester kunnen is niet zo vanzelfsprekend. Zolang je rijdt isser geen rpobleem, maar bij zeer trage manoeuvers, parkeren, opbokken, uit netelige parkeersituaties wegkomen, scherpe steile haarspeldbochten, de dijk bergop en tegelijk afdraaien en moeten stoppen voor tegenligger terwijl er grind onder je ligt, ..., DAN pas komt de moeilijkheid boven.
En geloof me, er is een wereld van verschil tussen de omkukelneiging van een fiets van 210kilo en een van 290.
De meeste realisten hier zullen blijven adviseren: werk eerst je leerfase af op een lichtere middenklasse fiets (er is niets mis met een fazer600 van 2002 ook niet voor 1m85, 95kilo geblokt), en ga dan pas for the big stuff.
 
Laatst bewerkt:
Wullebolle,

Dank je voor de reactie en ik neem het sirieus mee in de overweging. Ik heb daarom gewoon eens wat motoren naast elkaar gezet. De jou genoemde fazer 600 is nu de FZ6 geworden (ik kijk nog steeds naar een nieuwe vanwege motor van de zaak mogelijkheid). Ik was al geintresseerd in de FZ1 en ik heb die motoren naast elkaar gezet. Het gewicht verschil is 19kg. Verschil is dus bij deze niet heel groot, tenminste ik neem aan dat je voor dat gewichts verschil het niet hoeft te laten.

Ik heb daarna even gekeken naar andere motoren die men mij aanbeveelde zoals de BMW 1200 rt die 229kg leeg is. Een ZZR 1200 is 224kg en de 1400 244 kg. Ik vind het verschil eigenlijk redelijk klein of zie ik dat verkeerd.

Als ik het zo bekijk is dan een FZ1 een goede tussenmaat. Hij is 210kg zwaar kan uitgerust worden met koffers. Als ik de GT set neem zit daar standaard een Kuip op, rolbeugels (ik neem aan bescherming tijdens een glijer of als ik hem laat kletteren) een verhoogde ruit en een tankpad. Lekker agressief ogende motor en meer dan genoeg vermogen. Ik zat er ook nog lekker op.

Gewoon eens om te zien of ik zo op de goede weg ben. 210kg is lichter dan waar ik nu op les (225kg zware oude Honda Magna 500, wat ik begreep van de instructeur) dus ik ben al wat gewend.

Maar goed je hebt gelijk als je zegt eigenwijze flikker :) wil gewoon iets hebben wat ik echt mooi vindt en dat gaat soms boven iets wat verstandiger is. Daarom probeer ik een goede tussenweg te zoeken. En jullie hulp is daarbij van harte welkom :)

Michiel
 
Laatst bewerkt:
Maar goed je hebt gelijk als je zegt eigenwijze flikker :) wil gewoon iets hebben wat ik echt mooi vindt en dat gaat soms boven iets wat verstandiger is. Daarom probeer ik een goede tussenweg te zoeken. En jullie hulp is daarbij van harte welkom :)

Michiel

hoh ... we zijn allemaal wel een beetje eigenwijs hé, we nemen een standpunt in net als jij en blijven erbij ;) .
Maar an sich heb je gelijk hoor, hoe eigenwijzer en hoe zekerder van jezelf hoe minder kans op brokken: Je weet wat je wil en gaat er waarschijnlijk ook wel goed zorg voor dragen. Dit in tegenstelling tot jonge hormonenbommen vol branie .

In feite zijn de meesten een beetje jaloers op het feit dat jij via de zaak een dikke mooie dure fiets kan kopen als beginner, en voelen dan ergens wel een brok hartzeer als we bedenken dat de kans dat die mooie dure fiets beschadigd zou raken (en jijzelf ook) door een beginnersfoutje zeer reeel is. Motorrijders zijn echt wel empathische mensen.

Anyway .... proefrijden hé ... huur een dikke fiets, kawa gtr1400, bmwk1200, rij er ene dag mee, en oordeel er dan over.
Weest niet verbaasd als de verhuurder zijn dikke fiets niet wil vehuren aan iemand die pas zijn rijbewijs heeft behaald, maar trek daar je conclusies uit.

:] :W
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

[knip]
Mijn keuze gaat nu als eerste uit naar een ZZR, dan de VFR en dan de FZ1. 3 verschillende motoren in mijn ogen maar ik denk dat ik na wat proefrijden wel een goede keuze kan maken.

qua zit zijn het ook verschillende motoren , van vrij sportief (ZZR) tot vrij rechtop (FZ1)

Welke houding is voor jou wenselijk ?
(geen lullige vraag, maar de ene rugpatient kan niet te rechtop zitten, terwijl de andere juist alleen maar rechtop kan zitten op een motor : standaard rugpatienten zijn er niet)

Mag ik ook nog een suggestie doen voor een Triumph Sprint ST 1050 ? (daar zitten de koffers al bij, scheelt alweer ;) leverbaar met/zonder ABS en erg mooi motorkarakter (3cilinder) en over hele toerenbereik "bergen" koppel en ook voldoende pk's )

[me="Ted"]is verder niet bevooroordeeld O-) (maar aangezien Boos B hier wel post en deze motor niet noemt, moet ik het wel doen -O- )[/me]
 
Laatst bewerkt:
Hehheheheh ach ik denk dat je ergens wel eigenwijs en zeker moet zijn om uberhaupt op de motor te stappen. En ach jaloezie ben het wel gewend eigenlijk, een eigen zaak bied nou eenmaal veel voordelen.

En als ik hem niet via de zaak kan kopen koop ik hem prive en declareer de km's die ik zakelijk rijdt. Ook dan word het een nieuwe of bijna nieuwe want dat biedt voor mij veel voordelen.

Het verbaast me wel dat sommige een dikke fiets niet uithuren maar daar heb ik dan wel een oplossing voor. Ik neem mijn vader mee, hij huurt hem en ik rijd op die van hem mee (Yamaha Virago 750) en we wisselen dan wel ergens onderweg. Ben altijd zeer benieuwd naar zijn mening in deze zaken. Hij is wat uhhhh verstandiger met dit soort zaken. Hij heeft me ook bijvoorbeeld uit mijn motorrijbewijs gepraat voordat ik mijn autorijbewijs had namelijk. En achteraf heeft me dat geen windeieren gelegd.

Anyway als ik een motor heb ga ik graag een keertje mee met jullie op een tourtje in NL, lijkt me nu al leuk. Uberhaupt het werelde van denne motorrijders vind ik geweldig :]

zucht het duurt nog zo lang :S :S
 
Nog wat ...

Het allroad segment zegt je niets ? (suzuki v-strom, triumph tiger, yamaha tdm, bmw gs, om maar een paar te noemen ) zijn vaak ook ideale toer/reismachines met grote pasmaat en een rechtop-zit en met koffers uit te rusten. alleen volle kuip is er vaak niet bij.
 
Laatst bewerkt:
Ted,

Dank je wel voor de suggesties maar die motoren vind ik te lomp ogen vaak. De triumph ga ik eventjes bekijken inderdaad.

En ik ben nog geen echte rugpatient heb er alleen snel last van. In mijn normale werk (it'er) moet ik ook regelmatiger lopen dan anderen om even mijn rug te ontlasten. Ik heb het vooral als ik in een wat ongemakkelijke houding lang moet zitten. Daarom ga ik ook zeker proefrijden om te zien wat voor mij beter is.

Michiel
 
Weet dat de gemiddelde motorrijder na 1 a 2 jaar uitgekeken is op zijn eerste motor.
Dus dit is sowieso een slecht begin.

De motoren die jij noemt zijn nogal divers van soort/type.

Honda CBR1100XX is inderdaad een sport-tour, leuke fiets, maar echt niet wat jij nodig hebt. Je zit redelijk voorover, hoeft niet erg te zijn voor je rug, maar kan wel.

Honda VFR 800 FI. 800cc is op zich wat makkelijker te handelen. verder wat houding betreft wat sportiever dan de cbr, dus meer voorover zitten.

Suzuki 1250sa GT Bandit heeft te weinig kuip.

Yamaha FZ1 GT: motornet.be -&nbspThis website is for sale! -&nbspmotornet Resources and Information.

Suzuki GSX 650 F, is een leuk apparaat.

Vermogen missen?
Op geen enkele van deze motoren!
Allemaal power zat voor wat jij wilt.

Op al deze motoren kun je rustig 180+/200+ over de autobahn.
En al deze motoren kunnen rustig mee op vakantie.

Het is wel de vraag of je dergelijke motoren wilt verfraaien met koffers.

Staar je niet blind op het vermogen en de cylinderinhoud.
Zegt niet zoveel, met dat vermogen doe je de eerste tijd toch niets...


De hoofdzaak wat jij moet doen: Proefzitten.
En als je je rijbewijs hebt: proefrijden.


Andere suggesties die wellicht beter zijn voor je rug:

BMW F800ST
BMW K1200GT (of de 1100)
BMW K1200S
BMW R1200RT
Kawasaki ZX9R
Kawasaki ZZR1200
Kawasaki GTR 1400

Kawasaki ZX-9r ?

Zet dan ook maar gelijk de ZX-12r op het lijstje. Ook een uitstekende sport-toer machine.

:Y

Alhoewel toer al snel over zal gaan in sport(ief) ben ik bang...
 
Hallo,

Hier nog z´n beginner die op zoek is naar een goed starter toermotor. Maar ik denk dat ik een iets andere smaak heb. En misschien komt dat wel omdat ik een vrouw ben ???

Ik denk zelf aan een BMW F650st of een Honda Deauville. Alles valt of staat natuurlijk bij de proefritten. Mijn voorkeur gaat uit naar de F650, gewoon omdat ik die er mooier uit vindt zien.

Als ik nog tips kan krijgen graag....
 
Ted,

Dank je wel voor de suggesties maar die motoren vind ik te lomp ogen vaak. De triumph ga ik eventjes bekijken inderdaad.

En ik ben nog geen echte rugpatient heb er alleen snel last van. In mijn normale werk (it'er) moet ik ook regelmatiger lopen dan anderen om even mijn rug te ontlasten. Ik heb het vooral als ik in een wat ongemakkelijke houding lang moet zitten. Daarom ga ik ook zeker proefrijden om te zien wat voor mij beter is.

Michiel

Hé Michiel, heb jij pas nog voor IBM gewerkt?

Groet, Hans
 
Hans,

Jazeker collega :D jij reedt toch in de superbike? Of zit ik nu mis.

Michiel

Klopt (zie site) :)

Doe iets met GWM, NL SDIR (onder anderen ;) )
Wist niet dat je al weg was, maar heb me de laatste maanden meer met andere projecten bezig gehouden. Leuk je hier aan te treffen :P
 
Laatst bewerkt:
Klopt (zie site) :)

Doe iets met GWM, NL SDIR (onder anderen ;) )
Wist niet dat je al weg was, maar heb me de laatste maanden meer met andere projecten bezig gehouden. Leuk je hier aan te treffen :P

Hoi,

Ja al in september vertrokken. Om het maar even zo te zeggen het is het meest slecht gecoordineerde project waar ik ooit aan meegewerkt heb, ben zelf maar weggegaan uiteindelijk was er klaar mee.

Maar goed leuk je hier te treffen inderdaad, de wereld is klein alhoewel ik het wel verwachte dat je bekenden tegenkomt op dit soort forums. Hoe gaat het met de racerij? Jullie hadden toch een sponsor gescoord en daardoor nieuwe machines gekregen?

Michiel
 
Hoi,

Ja al in september vertrokken. Om het maar even zo te zeggen het is het meest slecht gecoordineerde project waar ik ooit aan meegewerkt heb, ben zelf maar weggegaan uiteindelijk was er klaar mee.

Maar goed leuk je hier te treffen inderdaad, de wereld is klein alhoewel ik het wel verwachte dat je bekenden tegenkomt op dit soort forums. Hoe gaat het met de racerij? Jullie hadden toch een sponsor gescoord en daardoor nieuwe machines gekregen?

Michiel

Haha, project is inderdaad een zooitje, binnenkort maar eens wat aan doen, de meeste veroorzakers zijn weer terug naar de UK:)

Tja inmiddels rij ik weer lekker voor mezelf en niet meer in een team... Een soort van bestuurscrisis zeg maar :X Maar die nieuwe motor heb ik zelf maar gekocht, dus over 2 weken ga ik daar de eerste race mee rijden.
 
Kijk dat zijn de berichten zeg ik. Hey maak je er videos van misschien leuk om eens hier te posten/linken :)
 
Hallo,

Hier nog z´n beginner die op zoek is naar een goed starter toermotor. Maar ik denk dat ik een iets andere smaak heb. En misschien komt dat wel omdat ik een vrouw ben ???

Ik denk zelf aan een BMW F650st of een Honda Deauville. Alles valt of staat natuurlijk bij de proefritten. Mijn voorkeur gaat uit naar de F650, gewoon omdat ik die er mooier uit vindt zien.

Als ik nog tips kan krijgen graag....
Zoekt en gij zult vinden:
Woon/werk/toer --> Suggesties??

Voor mij is het uiteindelijk een K1100 LT geworden, maar er staat genoeg info over de types die jij noemt.
 
@ TS: volgens mij ga je het over n tijdje betreuren dat je nieuwe zware motor hebt gekocht. ik heb mn rbw ook pas sinds vorig jaar juli, maar heb er nu al 25000 km opzitten op 3 motoren. ben ook zwaar gebouwd, wat dat betreft kan ik je een honda NTV aanbevelen, daar heb ik er nu 2 van. je zit lekker, comfortabel, en afhankelijk van hoe je m aankleedt ook uit de wind. bovendien n v-twin dus lekker veel koppel, ook in de bergen. op de snelweg knortie ook 180, en in korte bochtjes rijdt je t merendeel van de SS-posers eruit. bovendien kun je nm ook flink vollaaien. onderste zijn allebei de NTV's van mij, en toeren gaat prima, net als n lekker potje vegen.



maar aangezien je een nieuwe wil, neem dan een deauville.

verder is het zo, dat je mi beter leert motorrijden op een oud wrak, omdat je daar eerder de grenzen mee opzoekt. voor de rest zou ik zeggen, kijk idd eens naar n pan european, gtr en fjr.

EN MAAK VEEL PROEFRITTEN (idd niet voor n halfuurtje maar n halve dag ofzo)
 
Mogguhh iedereen,

Nou na veel onderzoek en kijken en afwegen is mijn lijstje wat kleiner geworden. Zeker omdat ik en mijn boekhouder berekend hebben dat prive een motor kopen en de zakelijke kilometers declareren beter is in mijn situatie. Ik koop dus een tweede handse. Ik heb nu eigenlijk nog maar 2 echte kandidaten en 1 semi kandidaat. De twee echte kandidaten zijn de ZZR 1200 (1400 is te duur) maar die heeft geen echte mooie koffers erop. De tweede is nog steeds de Honda VFR 800 FI. Deze lijkt me steeds meer de beste keus te worden. Mooie koffers af fabriek, plenty vermogen, plenty te verkrijgen voor mooie prijzen en betrouwbaar. De Yamaha ZF-1 Fazer GT is ook nog steeds een optie maar 2e hands niet aan te komen.

Bedankt voor alle adviezen. Nu maar wachten op het papiertje :( er zijn al 3 weken gewoon geen examens te boeken in amsterdam/zaamdam en omstreken echt balen dit.

Michiel
 
Hoi Michiel,

Ti's wel laat deze reactie maar ik wil hem wel even kwijt.

Misschien ben ik er een van de oude stempel, maar toen ik 20 jaar geleden met motor rijden begon is me heel goed bij gebleven dat de motor wel eens met mij aan het rijden was en niet ik met de motor! Gelukkig is dat altijd goed afgelopen.

De huidige motoren rijden veel makkelijker dan de motoren van toen, maar hebben ook heel veel meer vermogen, onderschat dit niet !!!
En een lichtere motor met ongeveer 100pk is ook erg snel hoor. Of je nu in 3,5 of in 4,2 seconden van 0 naar 100 gaat, het blijft verdomd snel.

Al denk je bij jezelf, ik hou me in en ik doe het rustig aan. Zelf ben ik ook geen "wilde" jongen maar toch hang je af en toe een keer aan het gas, al is het maar om eens te kijken wat er gebeurd.

Ik vind het onverstandig om op zo'n kanon te starten. Ook al koop je een zware motor, ook bij deze keuze kun je na een paar jaar denken had ik maar een andere gekozen, en dan moet je nog de nodige jaren om die 10 jaar vol te maken terwijl je misschien wel niet zoveel plezier meer aan de motor beleeft.
Is het echt niet mogelijk om iets lichter en 2e hands te beginnen?
Is dat wel mogelijk dan kun je na een paar jaar over te stappen op een zwaardere motor. Nu hou je dan toch ook al centen in je zak?
Na enkele jaren ervaring kun je veel beter een beeld kunnen vormen van wat je nu echt prettig vind of niet.
Dan ga je misschien wel anders tegen de zaken aan kijken en koop je een motor die geschikt is voor het doel waarvoor je hem gebruikt terwijl dit misschien niet de motor van je dromen is.

Zo ervaar ik het zelf tenminste.
Ben begonnen met een Suzuki GS550E, Suziki GSX750ES, Suzuki Bandit 1200S en nu een Triumph Tiger. Tot en met de aanschaf van m'n Bandit was motorrijden puur voor de lol. Lekker een eindje rijden op een mooie zomer avond of in het weekend. Of ermee op vakantie naar Oostenrijk, Noorwegen, Duitsland of de Ardennen.
Door een verhuizing ben ik woon werk verkeer gaan rijden met de Bandit, zomer en winter.
In de periode van de Bandit raakte ik meer gefascineerd door Streetfighters, dat vind ik nog steeds erg mooi, maar praktisch is het niet. Zeker niet als het kouder en natter wordt.
Daarom ben ik over gestapt op een All Road, prima zithouding, breed stuur wat macht geeft over de motor en een fiets die geschikt is voor dit werk. Koffers geen probleem.
Zo kan het jou ook vergaan. Koop je een ZZR 1200/1400 en na enkele jaren blijkt dat voor het gebruik een Pan European of misschien toch wel een smallere motor (VFR800) i.v.m. veel files een betere optie zou zijn geweest.

Wat je doet moet je natuurlijk helemaal zelf weten, dat gaat me helemaal niets aan. Ik schrijf dit alleen om jou te helpen zodat je voor jou de juiste keuze kunt maken.


Succes en ik ben benieuwd wat het gaat worden.
Groet, TigerManZ.
:W
 
Tigermanz,

Dank je voor de reactie en zeker het is altijd goed om ervaringen te bekijken van ervaren motor gebruikers. Zoals ik al aangaf in mijn stukje ervoor staat de vfr 800 fi nu boven aan mijn lijstje. Stuk lichter dan de andere twee machines (qua gewicht en qua vermogen) en ik denk een goede fiets om mee te beginnen. Veel andere en vooral lichtere motoren zijn (in mijn optiek) al snel wat iel en dat vind ik niet mooi. Het oog moet ook wat. Ik heb ook even naar wat testen gekeken van bijvoorbeeld de zzr1400 en dat is inderdaad angstaanjagend.

Ik denk daarom echt dat de vfr 800 (hij zat ook goed) een goede keus is voor nu. Bedankt voor je info in ieder geval. Helaas werkt het klote cbr niet mee en kan ik pas na 2 1/2 maand (dus nu 6 juni) mijn bijzondere maneuvres gaan doen. Mijn hele plan om met de motor op vakantie te gaan valt dus nu in duigen en daar ben ik behoorlijk sacho van.

Michiel
 
Hoi Michiel,

Klote van het CBR ! |(
Dan lekker een weekendje in september plannen om met de motor op pad te gaan. De Eifel en de Ardennen zijn prachtig om rond te rijden en een aanrader voor motorliefhebbers is een museumpje dichtbij de Nürburgring, het Classic Race Museum. :Y :Y :Y

In mijn ogen een verstandige beslissing om voor de VFR te gaan en niet meteen een zwaar pk pakhuis.
Het oog wil zeker wat, met de VFR zit dat wel goed.


Succes en groet,
TigerManZ.
:)
 
Terug
Bovenaan Onderaan