Goede USB lader

Velthuis

Die hard MF'er
16 jan 2013
339
25
Vierlingsbeek
USB laders worden hier bij de vleet versleten en wil nu toch wel eens een goede oplossing die wat langer meegaat dan hooguit een jaar.
Zowel de motorfiets als de buitenboordmotor vreten ze op. Ik snap dat de omstandigheden niet ideaal zijn, de buitenboordmotor heeft geen accu en zal stiekem behoorlijke spanningspieken veroorzaken, de motor wordt bloot gesteld aan warme temperaturen, vocht en zal ook een niet al te schone spanning afgeven.

Heeft iemand ervaring met een USB lader die wel betrouwbaar werkt in deze omstandigheden? Het hoeft niet snel te kunnen laden, het liefst geen toeters en bellen.

Tot nu toe heb ik een aantal van deze versleten, de beste heeft het een jaar volgehouden:

1688020138102.png
 

Bijlagen

  • 1688020106316.png
    1688020106316.png
    23,1 KB · Weergaven: 17
Wat vreemd. Wellicht een defect model?
Lijkt mij dat Quadlock hun eigen producten toch wel goed met elkaar getest heeft. Heb je support al eens een berichtje gestuurd?
Uit mijn ervaring reageren die vrij snel en zijn heel behulpzaam.
Ik wil support hier inderdaad ook nog wel voor contacten, maar als IT'er wil ik met dit soort dingen het ook altijd zelf kunnen reproduceren om goed uit te kunnen leggen wanneer het mis gaat. En dat is het lastige... het is wat wisselvallig in het falen ;)
Zojuist ook weer een half uur gereden en hij heeft het gewoon de hele tijd gedaan nu.
 
Ik wil support hier inderdaad ook nog wel voor contacten, maar als IT'er wil ik met dit soort dingen het ook altijd zelf kunnen reproduceren om goed uit te kunnen leggen wanneer het mis gaat. En dat is het lastige... het is wat wisselvallig in het falen ;)
Zojuist ook weer een half uur gereden en hij heeft het gewoon de hele tijd gedaan nu.
Als mede IT-er snap ik dat volledig haha!
Heb er zelf zojuist een besteld. Als t niet werkt dan krijgen ze em gewoon terug :).
 
De OptiMate USB O-108KIT

Bekijk bijlage 1897100
OptiMate USB O-108KIT - OptiMate

Zelfs te koop @ Bolcom

Volgens PostNL moet ik deze vandaag binnen krijgen, hopelijk kan ik deze vandaag meteen installeren en morgen testen.
Ik zal er voor de geïnteresseerde op terugkomen..


Gisteren deze lader geïnstalleerd op mijn motor. Het aansluiten zelf spreekt aardig voor zich, het afhalen van de kappen (en onthouden hoe deze precies, met welke schroeven, teruggezet moeten worden) en het netjes wegwerken van de kabels was nog het lastigste eigenlijk.
Werkt tot dusver zoals het hoort! De lader gaat zoals in de beschrijving staat vanzelf uit wanneer de accu geen spanning meer geeft, óf na een uur (dacht ik).
Kabel netjes weggewerkt waar andere kabels lopen, dus dat zou geen problemen moeten veroorzaken, hoop ik.
 
Helaas, bij mij werkt de Optimate niet goed.
Probleem is dat de TL1000 maar een laadspanning heeft van 13.2 volt bij stationair, die inzakt als het toerental omhoog gaat. dit is een bekend probleem / ontwerpfout.

Laden werkt dus alleen bij het wachten bij het stoplicht :')
 
Helaas, bij mij werkt de Optimate niet goed.
Probleem is dat de TL1000 maar een laadspanning heeft van 13.2 volt bij stationair, die inzakt als het toerental omhoog gaat. dit is een bekend probleem / ontwerpfout.

Laden werkt dus alleen bij het wachten bij het

Helaas, bij mij werkt de Optimate niet goed.
Probleem is dat de TL1000 maar een laadspanning heeft van 13.2 volt bij stationair, die inzakt als het toerental omhoog gaat. dit is een bekend probleem / ontwerpfout.

Laden werkt dus alleen bij het wachten bij het stoplicht :')
Dan kan je de meeste "slimme" laders wel vergeten denk ik. Quadlock lader is nog altijd een oplossing evt. Die heeft een always on functie. Die zou je voor t rijden kunnen aanzetten met de schakelaar, en daarna weer uitzetten.
 
Vreemd USB is 5V. Er is dus aardig wat 'ruimte' tov de boordspanning. Laden zou dus gewoon moeten werken bij een lagere spanning tenzij er een beveiliging opzit die de lader uitzet bij een lage accu spanning om te voorkomen dat de accu leeg getrokken wordt. Dat is bij de TL1000 ook een reëel probleem bij zo'n lage spanning tijdens het rijden.
 
Gisteren De Quadlock usb charger met auto functie gemonteerd op mijn z650 incl wireless charger.

3uurtjes gereden, begonnen met 55% en kwam thuis met 100% op de telefoon. Hele rit navigatie aangejad met 100% scherm helderheid en muziek geluisterd via de Cardo.

Motor uit is wireless charger uit, motor aan en hij begint binnen 5 tellen te laden. Kortom zeer tevreden.
 
Gisteren deze lader geïnstalleerd op mijn motor. Het aansluiten zelf spreekt aardig voor zich, het afhalen van de kappen (en onthouden hoe deze precies, met welke schroeven, teruggezet moeten worden) en het netjes wegwerken van de kabels was nog het lastigste eigenlijk.
Werkt tot dusver zoals het hoort! De lader gaat zoals in de beschrijving staat vanzelf uit wanneer de accu geen spanning meer geeft, óf na een uur (dacht ik).
Kabel netjes weggewerkt waar andere kabels lopen, dus dat zou geen problemen moeten veroorzaken, hoop ik.
Eerste rit gehad met de Optimate lader, geen enkel probleem gehad.
Telefoon laadde vlug op en er is niets afgebrand gelukkig.
 
Helaas, bij mij werkt de Optimate niet goed.
Probleem is dat de TL1000 maar een laadspanning heeft van 13.2 volt bij stationair, die inzakt als het toerental omhoog gaat. dit is een bekend probleem / ontwerpfout.

Laden werkt dus alleen bij het wachten bij het stoplicht :')
Google eens op tl1000 charging mod, paar draadjes trekken en je hebt ruim 14v zoals het hoort.
 
USB-C, uiteindelijk hier gemonteerd, onder de tank was geen ruimte genoeg helaas.
 

Bijlagen

  • image0.jpeg
    image0.jpeg
    211 KB · Weergaven: 0
  • image4.jpeg
    image4.jpeg
    305 KB · Weergaven: 0
  • image3.jpeg
    image3.jpeg
    241,3 KB · Weergaven: 0
  • image5.jpeg
    image5.jpeg
    395,1 KB · Weergaven: 0
e8c18511fe3f1ed35e343de97e31174a5cb7ff01-1027x768.jpg

https://www.quadlockcase.eu/collect...v-to-usb-smart-adaptor?variant=39929371820114

Werkt prima, niet te duur, niet te bulky en bedoeld voor motoren en heeft een auto off functie. Wil deze zelf ook halen i.c.m. de wireless charger van Quadlock
Let wel op, de auto off functie schijnt het niet te doen op een lithium accu. (spanning blijft te hoog) Ik gebruik zelf een Thunderbox van Healtech i.c.m. de wireless Quadlock charger en dat werkt prima. (overigens heeft Quadlock nu ook een 12v wireless charger ipv USB)

Ik gebruik dus deze:

1707124982163.png


In combinatie met deze:

1707125047691.png
 
Let wel op, de auto off functie schijnt het niet te doen op een lithium accu. (spanning blijft te hoog) Ik gebruik zelf een Thunderbox van Healtech i.c.m. de wireless Quadlock charger en dat werkt prima. (overigens heeft Quadlock nu ook een 12v wireless charger ipv USB)

Dank voor de tip, ik zal het zeker uitgebreid testen. Mocht het uiteindelijk voor problemen zorgen zal ik zeker je advies bekijken.
 
  • Leuk
Waarderingen: jjgv
Terug
Bovenaan Onderaan