goede verchromers?

G'XER FIGHTER

Die hard MF'er
25 mrt 2004
484
0
Het motorhart van Friesland
Wie heeft er ervaring met verchroomwerk en hoe is het resultaat geworden. Ik wil graag weten bij welke bedrijven dit goed gebeurd. Heb zelf nog nooit iets laten verschromen maar ik heb bij vrienden gezien dat het chroomwerk loslaat.Ik heb me laten vertellen dat het materiaal eerst verkoperd moet worden voor een goede hechting, doen alle bedrijven dit?
 
Wie heeft er ervaring met verchroomwerk en hoe is het resultaat geworden. Ik wil graag weten bij welke bedrijven dit goed gebeurd. Heb zelf nog nooit iets laten verschromen maar ik heb bij vrienden gezien dat het chroomwerk loslaat.Ik heb me laten vertellen dat het materiaal eerst verkoperd moet worden voor een goede hechting, doen alle bedrijven dit?

Hechtlaag is afhankelijk van het basismateriaal, staal, alu, etc......
verkoperen of NiPh (chemisch nikkel) zijn veelgebruikte voorbehandelingen.

Loslatend chroomwerk duidt op:
- slechte hechting hechtlaag / voorbehandeling
- vooraf niet volledig verwijderde corrosie van het onderdeel
- te dun aanbebrachte chroomlaag (chroom bevat microsposisch kleine scheurtjes, je moet minimaal 20micron laagdikte nemen)

hier vind je zat verchromers: www.abc-d.nl
 
Polijsten gaat veel te veel tijd in zitten en ik kan heel erg moelijk in alle hoeken komen. Bedankt voor de link maar ik wil ook graag reacties van mensen die ervaring hebben met verchoom bedrijven.
 
Polijsten gaat veel te veel tijd in zitten en ik kan heel erg moelijk in alle hoeken komen. Bedankt voor de link maar ik wil ook graag reacties van mensen die ervaring hebben met verchoom bedrijven.


Wat wil je verchromen??
Ik heb allerlei delen van mijn GSX-R gepolijst

met verfabijt heb je alle lake er zo af, daarna goed poetsen met een
alu poets doet al wonderen.
 
De achterbrug van mijn motor. Deze is wel van aluminium maar zeer lastig te polijsten en om dit mooi glanzend te houden. Als de brug erig zit kan ik er helemaal niet goed meer bij. Ik heb de brug nu chroom laten spuiten. Dit proces was nieuw in nederland maar de laklaag hecht niet goed op het chroom. 1 seizoen rijden begint zijn tol te eisen en ik wil het toch perfect hebben en houden. Daarnaast zat er een deuk in de brug(gevonden op de sloop)die ik opgevuld heb met een las. Bij de eerste poging om de brug te polijsten zie je kleurverschil in het origineel aluminium en de las.


Bijlage: bruikbaar3.JPG
 
Laatst bewerkt:
zo beter

full
 
De achterbrug van mijn motor. Deze is wel van aluminium maar zeer lastig te polijsten en om dit mooi glanzend te houden. Als de brug erig zit kan ik er helemaal niet goed meer bij. Ik heb de brug nu chroom laten spuiten. Dit proces was nieuw in nederland maar de laklaag hecht niet goed op het chroom. 1 seizoen rijden begint zijn tol te eisen en ik wil het toch perfect hebben en houden. Daarnaast zat er een deuk in de brug(gevonden op de sloop)die ik opgevuld heb met een las. Bij de eerste poging om de brug te polijsten zie je kleurverschil in het origineel aluminium en de las.

Alu verchromen is moeilijker dan staal.
Decoratief (glans)chroom wordt doorgaans ook eerst gepolijst.
Ik denk dat je het beste resultaat krijgt door je brug te laten glansbeitsen, daarna nog effe mechanisch napolijsten en dan behandelen (anodiseren, verchromen).

Kleurverschil in de las is normaal. heeft met afkoeling van de las te maken en het verschil ik samenstelling van de brug versus laselectrode.
Zul je bij anodiseren terugzien, bij verchromen niet.
 
wat voor achterbrug is dat, en paste die er zonder moeite in. ik ben ook bezig met een projectje bezig en zou ook wel en andere achterbrug willen waar een bredere velg/band in past
 
Nee paste er zo niet in, ooit gemaakt voor een gsxr110 uit'89. Het wiel komt uit een gsxr srad. Ik heb hiervoor een nieuw binnenwerk moeten draaien om alles te pas te maken. Ook het linksysteem is eigenbouw omdat mijn gsxr uit 87 een andere bevestiging had.

full
 
Nee paste er zo niet in, ooit gemaakt voor een gsxr110 uit'89. Het wiel komt uit een gsxr srad. Ik heb hiervoor een nieuw binnenwerk moeten draaien om alles te pas te maken. Ook het linksysteem is eigenbouw omdat mijn gsxr uit 87 een andere bevestiging had.

(Afbeelding)

Dat rood in het frame vind ik niet passen, oerlelijk zelfs maar verder..............wat een gaaf ding zeg :}
Mooie remmetjes ook !!!
 
Wie heeft er ervaring met verchroomwerk en hoe is het resultaat geworden. Ik wil graag weten bij welke bedrijven dit goed gebeurd. Heb zelf nog nooit iets laten verschromen maar ik heb bij vrienden gezien dat het chroomwerk loslaat.Ik heb me laten vertellen dat het materiaal eerst verkoperd moet worden voor een goede hechting, doen alle bedrijven dit?
Gewoon ff je topic in de gaten houden tot CH Racing M900 reageerd O-)

Dat is de man die er alles van weet :}

zoek em op HIER...foto aan klikken, en je begrijpt wat ik bedoel. (pag 96) ;)
 
Laatst bewerkt:
Gewoon ff je topic in de gaten houden tot CH Racing M900 reageerd O-)

Dat is de man die er alles van weet :}

zoek em op HIER...foto aan klikken, en je begrijpt wat ik bedoel ;)


Helaas, teveel eer...
Bijna al het glanswerk dat ik aan mijn motor heb zitten is met het handje gepolijst. Mijn frame is vernikkeld, de tank is verchroomd, alleen is dit een "standaard" Ducati item (Monster Cromo). Voor de rest alles gewoon geschuurd en gepolijst. Overigens een kleine kanttekening : mijn vorige brug was afkomstig uit een 888 en deze heb ik laten voorzien van een opgelaste verstevigingsbeugel (superbikebrug). Verder wat beugels eraf geslepen en wat laswerk aan laten verrichten. Na het schuren en polijsten zag ik absoluut GEEN kleurverschil !
 
Ik dwaal welliswaar af.... maar wat een gaaf ding!
Kleurencombinatie vind ik juist super!
Brug is goed, vork, wielen, remmen.... gewoon een mooie Fighter! :} :9~

SoeF!

(voor mijn project.... zie topic: nog radicale verbouwingen deze winter?)
 
Nee paste er zo niet in, ooit gemaakt voor een gsxr110 uit'89. Het wiel komt uit een gsxr srad. Ik heb hiervoor een nieuw binnenwerk moeten draaien om alles te pas te maken. Ook het linksysteem is eigenbouw omdat mijn gsxr uit 87 een andere bevestiging had.

(Afbeelding)


Damn, ff de kwijl van me toetsenbord halen

Dat is echt een super ding man, alles mooi in verhouding.

Persoonlijk vind ik dat frame echt super :} :} :}
 
Helaas, teveel eer...
Bijna al het glanswerk dat ik aan mijn motor heb zitten is met het handje gepolijst. Mijn frame is vernikkeld, de tank is verchroomd, alleen is dit een "standaard" Ducati item (Monster Cromo). Voor de rest alles gewoon geschuurd en gepolijst. Overigens een kleine kanttekening : mijn vorige brug was afkomstig uit een 888 en deze heb ik laten voorzien van een opgelaste verstevigingsbeugel (superbikebrug). Verder wat beugels eraf geslepen en wat laswerk aan laten verrichten. Na het schuren en polijsten zag ik absoluut GEEN kleurverschil !

dat vernikkelen ziet er ook super uit!! hecht het goed? en heb je d'r veel poetswerk aan? en wat heeft 't je gekost als ik zo vrij mag zijn??
 
dat vernikkelen ziet er ook super uit!! hecht het goed? en heb je d'r veel poetswerk aan? en wat heeft 't je gekost als ik zo vrij mag zijn??

NiPh (chemisch nikkel) wordt vaak gebruikt als hechtlaag voor verchromen. Hecht dus prima.
 
dat vernikkelen ziet er ook super uit!! hecht het goed? en heb je d'r veel poetswerk aan? en wat heeft 't je gekost als ik zo vrij mag zijn??

Ik heb veel poetswerk aan deze motor. Het vernikkelen van het frame heeft me in 1997 zo 'n Hfl. 1000,00 gekost. Als het net zo gaat als met de frietjes met dus vandaag de dag 1000 pleuro's ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan