Goede zonnebril?

Toch even wat corrigeren: UV-A is het minst schadelijk, ligt ook het dichtst tegen het zichtbare licht aan, zeg maar het bekende black-light. UV-B zorgt voor de echte bruining en is schadelijk, UV-C is het schadelijkst voor de huid en de ogen maar wordt door de atmosfeer grotendeels tegengehouden. Alleen in de bergen (wintersport) krijg je daar mee te maken.

link: Ultraviolet - Wikipedia

UV-A is het meest schadelijk voor de ogen, UV-B voor de huid. ;)
Daar zit een verschil in.

UV-A dringt ook dieper door, en kan later staar veroorzaken, van overmatige UV-B krijg je bvb lasogen of sneeuwblindheid.



Verder maakt het niet uit wat wat is, gewoon een zonnebril die tegen UV-A én UV-B beschermt is het best.
 
Zonnebrillen. Mwah, ik heb er al veel versleten.
Bij mij breken de pootjes altijd af vanwege het onder de helm zitten.
UV filter zal me eigenlijk worst wezen als die rotdingen maar heel blijven.Heb er nu eentje van drie euro (!) die het al een jaar volhoudt. Daarvan krijg ik helaas wel pijn achter m'n oren als ik hem een halve dag op heb. Er moet dus beslist nog wel eens een andere komen. Maar ik mot wel zeker weten dat ie heel blijft als ik besluit om eens in de bus te blazen.

.


UV filter is toch echt wel belangrijk hoor.
Nu merk je daar niks van maar op latere leeftijd kun je problemen gaan ondervinden.
Beter geen zonnebril als een donkere zonder uv bescherming.
En dat hoeft écht niet duur te zijn.

Heb nog niet het hele topic gelezen maar goeie tips zijn welkom


Voila!
 
Iemand bekent met Helly Bikereyes zonnebrillen?

Ik zag ze liggen bij Motoport. Zitten goed, anti-fog, shatter proof en vooral erg goedkoop (leuke brilletje al gezien voor 20 euro)

edit: volgens mij kun je ze zelfs op sterkte laten maken.


Kunnen op maat ja, en zijn echt goed. Alleen is mijn neus te breed geworden voor de mijne waardoor ik soms half tegen de onderste rand aan kijk :X Verder echt een goede bril. heb er al een steentje op gehad en hij is nog gewoon heel. Een keertje liet het hoesje van het pootje los, maar gewoon een druppeltje secondelijm erop en hij zit weer perfect.


En hij is nog cool ook, hoorde een paar dagen geleden toen ik m weer es op had van iets van 4 mensen al, oooh kijk man die heeft een gave zonnebril :P
 
Ik rijal jaren met een Ray Ban zonnebril omdat die de beste glazen hebben. Veel brillen versleten maar deze ( gekocht voor 70 Euro in de uitverkoop) blijft prettig zitten en geeft een erg duidelijk beeld. de bescherming tegen de zon is perfect, een nadeel is wel dat de glazen kunnen beschadigen, dus niet slordig mee omgaan.

Groeten uit Rooi
full
 
Als je portemonnee het toelaat zou ik altijd voor een Oakley gaan. Ik heb er inmiddels 3 op sterkte en draag ze allemaal met veel plezier, 2 liggen er standaard in onze auto's en één ligt er bij de motorspullen.

Wanneer je eenmaal zo'n Oakley hebt gedragen wil je nooit meer anders, die glazen zijn zo goed! Daarbij worden de glazen getest op impact van bijvoorbeeld steentjes. Daarom zijn ze ook zo populair bij bijvoorbeeld wielrenners.

Hele futuristische monturen en ook hele normale.

(Als je nu denkt wat kost dat... tussen de 150 en 400 euro voor het montuur (normale glazen), de glazen op sterkte komen er dan nog bij. Reken op 100 euro per glas extra.)

www.oakley.com

edit: lekker gelezen borisch, 2 reacties daarboven staat de site ook al... -O-
 
Laatst bewerkt:
heb een hele fijne rayban (model weet ik niet uit m,n hoofd)
en ik heb in m,n hele een redelijk tot goed zonne vizier (Airoh Mathisse RS Matt Black)
geluid (kwa wint ruis) is wat aan de hoogere kant maar heb er veel plezier van met zonng weer ook het op klap systeem werkt pima in combo met een zonnbril/zonnevizier

buiten dit alles zou ik gewoon een goede zonnebril met polariserende glazen en ontspiegelde glazen nemen maar dan komt je meestal toch wel in de prijs boven de 150 euro mja je hebt er wel wat aan dan
 
Fietsbril met verwisselbare glazen bij Lidl voor een paar euro; stevig,beschermend UV-factor, werkt perfect.Anders ook wel Ray-Ban, met Bausch en Lomb-glazen; ook prima bescherming voor de ogen en als je onverwachts donkere tunnels inrijd, b.v. in Oostenrijk,Zwitserland,Italie, heb je hetzelfde zicht en niet dat je ineens geen hand meer voor je ogen ziet, met goedkoop brilletje.
RayBan ooit voor 175 euro gekocht, maar tegenwoordig ook te koop op Ebay voor veel minder.Volgens mij zelfde kwaliteit.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een Adidas sportbril met glazen op sterkte en zelfs met Varifocus. De geslepen glazen zitten achter de zonnebril. Raakt de zonnebril beschadigd door steentjes dan kan je die glaasjes vervangen voor €20.-
Ik heb in mijn helm ook zo'n zonnevizier, maar ik vind dat niet fijn.
In de auto heb ik een Ray-ban aviator, de oer Ray-ban, dus. Grappig vond ik dat de vrouwelijke "helicopter" piloot in Avatar die in de verre toekomst ook nog op heeft...
 
Laatst bewerkt:
Ik kies altijd uit de volgende:

Nike
Arnette
Killer Loop
Adidas
Anarchy
Nautica
Oakley
Sinner
Rudy Project
Electric
Bolle
Julbo

Met m'n zonnebrillen fetish zit het wel goed.....Ik heb er een stuk of 25.
Ik koop voor op de motor altijd een "Sport" zonnebril, die zijn meestal rond de €100,-
 
trouwens bij de opticien waar ik afgelopen vrijdag mijn Oakley zonnebril kocht, zei de opticien zelf dat Oakley glazen beter is dan Ray-ban. Ik koop altijd Ray-Ban, dus ben ik ook benieuwd of de Oakley ook beter is.... FF wachten tot mijn bestelling binnen is 8-) dan kan ik meer vertellen :Y
 
Ik moet trouwens eerlijk bekennen dan ik mn Ray Ban eigenlijk alleen maar in de auto en gewoon buiten draag....

Mn systeemhelm heeft een ingebouwd zonnevizier :)
 
Dirty Dog, zo goed als onbreekbaar, breekt die wel, garantie.

ideaal, na mijn Ray Ban die binnen een maand kapot was omdat ik er vanalles boven op zette.

ik heb een bril met polarised 'glazen' voor 85.-

grtz jurrien

edit: site
 
Laatst bewerkt:
Ray Ban met de Bausch en Lomb glazen ( Helaas zijn de huidige modellen niet meer met deze optiek leverbaar, Ray Ban is enkele jaren geleden verkocht aan een Italiaans consortium, waarbij B en L dus niet meer de optiek levert) Ik heb gelukkig nog 2 "oude"
brillen.

Je kan het checken door even aan de zijkant van de lenzen te kijken, daar hoort dan een B/L logo te staan


Tevens een Serengetti, misschien nog wel beter...............
 
Laatst bewerkt:
Hmm....heb gepast met de helm op bij de opticien, ik was de eerste niet zei hij.
Paste icm de strakke integraal voor geen meter. Ben weer terug bij af.

Swiss eye heeft er wel wat moois tussen zitten voor op de MTB. Misschien toch.... :9
 
heb een paar keer Ray Ban gehad en een keer een oakley.
ik heb nu een Serengetti.
de serengetti is het beste tot nu toe.
rustig helder zit perfect.
probeer het eens.
 
heb een paar keer Ray Ban gehad en een keer een oakley.
ik heb nu een Serengetti.
de serengetti is het beste tot nu toe.
rustig helder zit perfect.
probeer het eens.

:^

Adidas, Ray Ban, Oakley, Julbo ... maar na een Serengetti wil je niks anders meer.

(Heb al m'n brillen weggeven... en 3 paar Serengetti overgehouden)
 
Waar heb je dat nou weer gehoord ,kan je dat fabeltje onderbouwen ?

Anders dat moet je toch maar eens vragen aan airline-piloten , ik denk dat zij er anders over denken.
Sterker nog , een bril met polariserende glazen is the only way. Dat haalt alle schittering van opzij weg. Poducenten polariserende glazen :Ray-Ban (pilotenbril) of Polariod, deze heb ik zelf. Is niet duur, voor 20 euro heb je er al eentje bij V&D.

Ik ben hard opweg om een "airline-piloot" te worden. Zit momenteel in amerika voor mijn vlieg-traject.
Punt is dat wij geen gepolariseerde brillen mogen dragen omdat deze ons beeld teveel kunnen vervormen. En dan vergeet ik nog even het feit dat de meeste digitale instrumenten onleesbaar worden :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan