Goedenavond, u spreekt met de Politie! Grrr..

Wel eens opgebeld door de politie?

  • Jep, voor precies hetzelfde

    Stemmen: 1 1,5%
  • Ja, voor andere zaken

    Stemmen: 17 26,2%
  • Nee

    Stemmen: 42 64,6%
  • Deze man krijgt de Koos-Award!

    Stemmen: 5 7,7%

  • Totaal aantal stemmers
    65
Status
Niet open voor verdere reacties.

Villie

MF veteraan
14 apr 2003
11.260
0
Westerbork
Het is woensdag 11 mei 2005, iets na half 8 ’s avonds. De internetverbinding in huize Villie ligt er uit. Ik zou de buren bellen of zij wel verbinding hadden. In gesprek, maar een vriendelijke dame geeft me de tip op 5 te drukken, dan krijg ik een seintje als het gesprek bij de buren afgelopen is. De techniek staat voor niets, huppa, nummer 5 is geselecteerd.

Rustig zit ik op de bank, beetje tv kijken, telefoon. Ah, buurvrouw is klaar met bellen. We schrijven ongeveer 19:45. Ik neem op, maar de telefoon gaat niet over, huh, toch een normaal gesprek, jawel, naja, normaal….

Met Villie

Spreek ik met (echte naam van Villie)?

Ehhh, ja….

Goedenavond, Koos in Spé, Politie Groningen

Ehhh, goedenavond :?

Schrikt u niet hoor!

Nee, zal ik niet doen… :?

Bent u de bestuurder van een gele Suzuki?

Ehh, ja *D

Klopt het dat u vanmorgen afslag Groningen Zuid van de A28 nam?

Jep

Dan wil ik u even aanspreken op het volgende. Ik heb vanmorgen uw kenteken genoteerd om dat uw rijgedrag mij vanmorgen op viel. U haalde voor de stoplichten eerst rechts in, sloeg links af, reed vervolgens veel te hard op een punt waar u 50 kilometer per uur mag, vervolgens trekt u met hoge snelheid weg bij een stoplicht en gaat u links af. Waarschijnlijk naar uw werk, of niet?

Ehhh, ja, daar werk ik inderdaad….

Over dit roekeloze rijgedrag wil ik het graag met u hebben. De forse snelheidsovertredingen waarbij u voetgangers, fietsers en ander verkeersdeelnemers in gevaar bracht en het harde optrekken bij de stoplichten, daar kan ik geen bekeuring voor uitschrijven, maar voor het rechts inhalen stel ik een Proces Verbaal op. Ik zie in mijn systeem dat u een jonge bestuurder bent en slechts anderhalf jaar in het bezit bent van uw motorrijbewijs en een motorfiets in de lichte categorie. 25 kilowatt.

Ehhh, ja, dat klopt. Maareh, die voetgangers en fietserd, ehh, ik heb niemand in gevaar gebracht. Op dat stuk dat u beschrijft heb ik nadrukkelijk gekeken, maar daar waren geen andere verkeersdeelnemers aanwezig. U weet waarschijnlijk net zo goed als ik dat het daar in de spits vaak een heel warrig heen en weer gedoe is van fietsers en voetgangers. Vanmorgen reden op dat traject geen fietsers en waren geen voetgangers te zien.

Toch kan er zo maar van rechts een fietser uit een straatje komen. Als u een ongeluk veroorzaakt heeft u een groot probleem.

Even tussendoor, was u vanmorgen in functie?

Dat doet er niet toe (geïrriteerd, mooi, puntje voor Villie :P )
Voor het zelfde geld rijdt u een fietser aan op dat stuk

Ja, dat weet ik, maar er waren dus geen fietsers aanwezig en fietsers uit zijstraatjes zie ik ver genoeg aan komen om snelheid te kunnen minderen.

Waarom reed u zo hard weg bij het stoplicht?

Rijdt u motor?

Ik ben motoragent

Dan weet u waarschijnlijk ook dat het heerlijk is om even vlot weg te trekken. En zeker met een 25kw is het meer geluid dan snelheid, ik ben niet boven de 50 kilometer per uur gekomen dus heb daar geen overtredingen begaan.

Is dat zo? Ik heb, net als andere motoragenten, niet de neiging om vlot weg te trekken. Dat is een gevaarlijke situatie, anderen schatten uw snelheid misschien niet goed in. Maar goed, daar hebben we het niet over, ik schrijf alleen een Proces Verbaal voor het rechts inhalen. Dat vond ik een gevaarlijke situatie.

Ik vond van niet.

Oh nee? U haalt in over de baan voor rechts af, terwijl u links af wil. Vervolgens stuurt u de bocht zeer ruim in en geeft u gas op het volgende traject! Ik stond in de rij wachtenden en vond het een gevaarlijke situatie. Waarom deed u dat?

Als ik van de snelweg af kom staat er direct van de afrit een grote file. Ik voel er niks voor om achter aan in deze file te sluiten, met de kans dat een blinde automobilist vol bij mij achterin rijdt. Dan rij ik liever over de lege baan, dit is trouwens een busbaan meneer, naar voren en trek ik met de voorste bestuurder op vooraan bij het stoplicht. Hierbij breng ik geen andere medeweggebruikers in het gevaar.

Vanmorgen stond het stoplicht op groen toen u voorbij kwam. De mevrouw die vooraan stond, dat was voor mij, tikte daardoor even de rem aan, dat had wel degelijk fout kunnen gaan. Bovendien, u geeft het zelf al aan, automobilisten zijn levensgevaarlijk in de spits. Wat als iemand van rechts was opgereden, dan had ie u aan kunnen rijden en had u tegen het viaduct aan gestaan.

Meneer, het verkeer van rechts stond bij de stoplichten stil. Ik was al vooraan toen het stoplicht op groen sprong en ben toen wijd om de voorste auto heen gegaan. Als ik halverwege had ingevoegd hadden er 24 auto’s op de rem gestaan. Nogmaals, ik heb geen andere weggebruikers in gevaar gebracht.

Wat als er nou een auto van rechts door rood was gereden? Dat gebeurt vaak in Groningen!

Dan had ie mij aangereden

Precies!

Dat had ie ook als ik vooraan had gestaan. Dus wat is precies uw punt?

[blablablablabla verhaal over veiligheid en oppassen in verkeer, flinke discussie]

Dus als ik het goed begrijp, bent u iemand die graag vooraan rijdt.

Klopt

Dan rijdt u op de snelweg waarschijnlijk vaak veel te hard.

U mag best weten dat ik de maximum snelheid wel eens overschrijf. Ik vind 140 een heerlijke cruisesnelheid op de snelweg. En als er op een 80 km weg vijf auto's voor me rijden, haal ik ze liever even in.

Ah! 140! Met een lichte motor? U heeft de motor nog steeds op 25kw?

Ehhh, meneer, een Aprilia RS125 heeft standaard minder PK’s dan een SV650 met 25KW en heeft een topsnelheid van 170 kilometer per uur.

Ehhh, ja, oh, ehhh, ik vroeg het alleen maar.

U zult dit soort dingen niet te vaak moeten doen. Als wij u regelmatig betrappen op dit soort overtredingen, dan moet u niet verbaasd op staan te kijken als uw rijbewijs wordt ingevorderd.


Dan zult u mij toch eerst staande moeten houden, anders wordt het een lastig verhaal om te bewijzen dat ik de bestuurder ben.

Ehhh, is dat zo?

Ja

Nee, dat is absoluut niet waar! Ik begrijp het al, u denkt dat u een God bent in het verkeer. U denkt dat u onkwetsbaar bent en alles kunt maken, nou, dat is mooi niet zo. Ervaren motorrijders die al jaren rijden weten dat op elk moment dingen verkeerd kunnen gaan.

Meneer, ik ben al 2 keer onderuit gegaan

Kijk, dat bedoel ik

Beide keren doordat de omstandigheden ongunstig waren en compleet onverwacht. Niet vanwege snelheidsovertredingen. Overigens hoeft u mij als hulpverlener bij motorraces niet te wijzen op het gevaar van motorrijden. Die ken ik zelf maar al te goed.

Nou, dan zou u toch beter moeten weten. Ik rond het gesprek hierbij af. Ik merk dat ik hier niet veel mee bereik. Ik hoop alleen dat u niet teveel van mijn collega’s zult tegenkomen, want dat kan wel eens grote gevolgen hebben voor uw rijbewijs. Ik stuur binnenkort het Proces Verbaal naar de Officier van Justitie en dan zult u de papieren binnenkort wel toegestuurd krijgen.

Dan zult u iets later ongetwijfeld het bezwaarschrift ontvangen.

Doe dat vooral! Dan zal ik alvast mijn bezwaar tegen dat bezwaarschrift voorbereiden! Compleet met foto’s van de situatie!

Lijkt me zeer interessant.

Ik hoop alleen dat dit gesprek u doet beseffen dat u verkeerd en gevaarlijk bezig bent en ik hoop dat u uw rijstijl aan past!

Ik begrijp dat u dat hoopt meneer, maar ik kan met zekerheid stellen dat deze boete mij niet anders doet rijden en ik op dezelfde voet door zal gaan.

Ah, u denkt het allemaal beter te weten! Nou, pas maar op. Als u zo door gaat, kennen wij alle routes die u regelmatig rijdt en daar zullen wij onze maatregelen op treffen!

Als dat werkelijk zo zou zijn, zou ik mij vereerd voelen.

Prima, u zult de acceptgiro binnenkort wel in huis krijgen!

Is goed, fijne avond meneer, en nog vele veilige kilometers toegewenst op uw motor.

Bedankt! U ook een fijne avond.

--------------------------------------------------------------

Ik wilde nog zeggen, see ya in court, maar zo ver zal het wel niet komen. Ik krijg binnenkort een boete van 95 euro thuis gestuurd. Natuurlijk stuur ik een bezwaarschrift, kan iemand (Baksteen? O-) ) mee helpen?
Die man zal werken voor die 95 euro! Wat zal hij hier een spijt van krijgen. Dienstklopper….

Het gesprek ging overigens ongeveer zo, ik baal er van dat ik het niet opgenomen heb. Doelpaal kwam tijdens het gesprek binnen en heeft een tijdje mee mogen genieten. Ik zat te shaken, hij te lachen. Uiteindelijk heb ik een half uur met die kerel aan de lijn gezeten, gediscussieerd en gezemeld over wat veilig en onveilig is, hopeloos gemierenneuk van beide kanten. Dit zijn zeg maar de hoogtepunten ;)

Ik moest meteen denken aan, was het Napo? Die ook eens zo’n topic opende. Die agenten doen het dus echt zo… B|

En maar dreigen. Ik moest maar blij zijn dat ie het niet via de Horkenlijn had gemeld, ik moest oppassen voor strafpunten op m'n rijbewijs, ik moest oppassen voor auto's die me moedwillig van de weg af zouden duwen, ik moest oppassen dat ik het imago van motorrijders niet zou verpesten, blablablabla. :Z

Wat zal ik hem laten zweten voor die 95 euro, echt waar....
Ik ga dat hele PV doorsnuffelen op vormfouten! :9
 
Vormfouten kunnen makkelijk worden aangepast in mulderzaken, maar om er alvast één te noemen, over een busbaan rijden is héél iets anders dan rechts inhalen :)
 
Succes ;) man wat een zeikerd, maarja eerlijk is eerlijk je rijdt ook levensssssssssssssgevaarlijk, zoals alle motorrijders btw.... :z
 
Vormfouten kunnen makkelijk worden aangepast in mulderzaken, maar om er alvast één te noemen, over een busbaan rijden is héél iets anders dan rechts inhalen :)


Kofferrek jij weet er schijnbaar veel van daarom heb ik wat vraagjes naar je yahoo email account gestuurd. Kun je mij verder helpen?
 
O-) Het engeltje zegt: Och meneer, zie u fout en beken. Zie het als opbouwende kritiek, de agent deed immers zijn plicht en ropet u tot de orde. Een simpel welgemeend ja meneer sorry meneer was hier wel op zijn plaats geweest....


}) En het Motor Forum duiveltje zegt: Beklag beklag beklag....JIEEEHAAAA. Hou ons op de hoogte zou ik zeggen....
 
Het schijnt dat er een paar zeer lastige motormuizen in Groningen rondrijden.

Een kennis van me werd tot voor kort zeker 3 keer in de week staande gehouden op zijn scooter (door motoragenten). Meermaals een bekeuring gekregen omdat bleek dat zijn scooter 0.6 ipv 0.5KW had.

BTW, een agent kan buiten diensttijd nog steeds iemand bekeuren....
 
volgens mij ben je in de maling genomen door een maat van je.
er is een kliklijn waar agenten die niet in dienst zijn je aan kunnen geven voor verkeersovertredingen. Maar om je dan opvoedend te bellen? Geloof het niet zo.
 
Dikke lolz0r.

Maar goed, ik ben een engel in het verkeer, dus ik zou me niet zo misdragen, zeker in Groningen niet. Daar rijden zo vaak mensen door het rood. En ik zou me nooit zo bijdehand opstellen ten opzichte van de sterke arm der wet. Bovendien zou ik al meteen gezegd hebben dat ik vanmorgen lekker heb uitgeslapen, of met de auto naar het werk was gegaan...

Hoe kun je je nou zo misdragen?



.. ( }) )
 
Zonde van je 95 euro! Tis een leuk verhaal om te lezen!

Suc6 met het bezwaarschrift, laat hem maar werken voor dat geld ;)
 
Had je er een bandrecorder naast? nogal exacte weergave lijkt me... (o nee toch niet nu ik de rest van de TS lees)

Ik kan wel degelijk begrip opbrengen bij de gedachte van de agent dat de rest van de bestuurders gevaarlijke dwazen zijn, die gas geven als jij van de kruisende richting komt met groen licht. Aan de andere kant fietsers moeten zelf een uitkijken en als je als eerste wegrijdt bij een stoplicht moeten al die gevaarlijke gekken je wel eerst inhalen...

anyway waar het gaat om imago van motorrijders. Ik heb het allemaal het liefst in eigen handen. Als ik mijzelf doodrij mag het dan iig mijn eigen schuld zijn a.u.b.
 
Laatst bewerkt:
Het is woensdag 11 mei 2005, iets na half 8 ’s avonds. De internetverbinding in huize Villie ligt er uit. Ik zou de buren bellen of zij wel verbinding hadden. In gesprek, maar een vriendelijke dame geeft me de tip op 5 te drukken, dan krijg ik een seintje als het gesprek bij de buren afgelopen is. De techniek staat voor niets, huppa, nummer 5 is geselecteerd.

Rustig zit ik op de bank, beetje tv kijken, telefoon. Ah, buurvrouw is klaar met bellen. We schrijven ongeveer 19:45. Ik neem op, maar de telefoon gaat niet over, huh, toch een normaal gesprek, jawel, naja, normaal….

Met Villie

Spreek ik met (echte naam van Villie)?

Ehhh, ja…..................enz


ik heb ooit ook eens zo'n fuck'n dienstklopper :r /strepen jager :r :( :( :( aan de tel gehad
maar dat ging over een voorval met het koekblik van de zaak ook zo'n blablablabla verhaal :(
ik zou die bewuste agent in prive tijd zijn bumper er bijna af hebben gereden ja das niet zo gek als hij plotseling van rijbaan verwisseld op de snelweg zonder richting aan te geven met 100kmp terwijl ik 130 reed ik moest echt vol in de ankers :(
tevens wilde de agent in kwestie ook nog beweren dat ik hem daarna afsneed en er zo hard van door ging dat hij me niet bij kon houden :? tuurlijk mijn bus ging niet harder dan 140 en de bewuste fiat punto van meneer kon me niet bij houden :? :? :?
de helezaak voor laten komen en meneer dienst klopper ging wel nat en kreeg ook nog op zijn kloten dus er bestaat toch nog wel gerechtigheid :}



[me]motorpsycho had wel een getuige O-) [/me]
 
Hij vroeg eerst waarom je zo hard optrok bij het stoplicht....en daarna vertelde hij het verhaal dat je, op groen, langs een mevr die voor hem stond langs reed waardoor zij de rem moest aantikken! Hoe kan zij schrikken van jou langsrijden terwijl jij er al stond?

En verder had je eigenlijk aan het begin moeten zeggen dat jij het gewoon niet was!
 
maf dat hij je aanspreekt op het snelle optrekken. ik hep altijd geleerd dat snel optrekken veilig is, doordat je al het verkeer achter je laat en dat niemand dus achterop kan knallen..........
 
volgens mij ben je in de maling genomen door een maat van je.
er is een kliklijn waar agenten die niet in dienst zijn je aan kunnen geven voor verkeersovertredingen. Maar om je dan opvoedend te bellen? Geloof het niet zo.
Hij wist teveel details te noemen van m'n ritje... dit was geen grap helaas :o
 
maf dat hij je aanspreekt op het snelle optrekken. ik hep altijd geleerd dat snel optrekken veilig is, doordat je al het verkeer achter je laat en dat niemand dus achterop kan knallen..........


Idd ik ook en ik ben vorige week nog rijles gehad!

edit: deadeye zeg eens wat van die nsb opmerking :( :9
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan