Goedenavond, u spreekt met de Politie! Grrr..

Wel eens opgebeld door de politie?

  • Jep, voor precies hetzelfde

    Stemmen: 1 1,5%
  • Ja, voor andere zaken

    Stemmen: 17 26,2%
  • Nee

    Stemmen: 42 64,6%
  • Deze man krijgt de Koos-Award!

    Stemmen: 5 7,7%

  • Totaal aantal stemmers
    65
Status
Niet open voor verdere reacties.
Dit gaat nergens meer over, ik ben zelf geen ouwe lul, maar 31 jaar en weet waar ik over praat. Ik moet je straks van het asfalt afschrapen en thuis vertellen wat er gebeurd is. Denk dus eerst een na voordat je zulke uitspraken doet.

Dat is volwassen zijn ;)

ik ben ook geen ouwe lul al ben ik iets ouder dan jij.
Uit het commentaar dat je geeft concludeer ik dat je zelf ook agent bent.
Niks tegen agenten overigens, ze doen hun werk al moeten ze dat van min. Remkes nu iets te fanatiek doen. Het is nog altijd aan de agent om te bepalen wanneer hij wel of niet een bon uitschrijft. Gewoon objectief en niet met de gedachte in z'n achterhoofd dat als hij het niet doet, hij aan het einde van de maand een mailtje in zijn inbox vindt met de text; je zit er 30 onder het quota.
Daar wordt ik (en waarschijnlijk jullie zelf ook) erg misselijk van.
Maar waarom ik eigenlijk reageerde was het volgende,
als iemand zich dood rijdt en hij ligt in 5 stukken uitgesmeert over het asfalt en jij komt terplaatse dan hoef je maar 2 dingen te doen te weten: lijk afdekken en het verkeer regelen. Dat schrapen doet weer iemand anders.
Blijft idd wel de zware taak over om aan ouders/echtgenote het zware nieuws over te brengen. lijkt me niet makkelijk maar dat is nou eenmaal inherrent aan het beroep agent. hou je daar slapeloze nachten aan over dan raad ik je aan iets anders te gaan doen want mafketels hou je altijd.

Groet
 
Is dat zo? Ik heb, net als andere motoragenten, niet de neiging om vlot weg te trekken. Dat is een gevaarlijke situatie, anderen schatten uw snelheid misschien niet goed in.

Ik zag van de week een motoragent op een BMW voor het station van Delft wegtrekken, zie ik gewoon dat voorwiel beetje boven dat asfalt zweven... Daarnaast rijden ze bij begeleiding van wielerkoersen ook als gekken, zonder nood dus.
 
Ik zag van de week een motoragent op een BMW voor het station van Delft wegtrekken, zie ik gewoon dat voorwiel beetje boven dat asfalt zweven... Daarnaast rijden ze bij begeleiding van wielerkoersen ook als gekken, zonder nood dus.
Hou maar op. Laatst 1 van de motorsurveillance marechausse achterna gezeten.
Volgende geconstateerd.
Te hoge snelheid (120 waar 80 toegestaan)
Met die snelheid ook nog eens kleven (3 meter achter voorganger)
Binnen de bbk was het al niet veel beter. 85 waar 50 toegestaan.
De man voerde geen optische/akoestische signalen.
Hij ging gewoon naar de kazerne en het was einde dienst.
Toch even achterna het terrein opgereden (wacht liet me na salueren gewoon doorrijden) en aangesproken op rijgedrag. Dat was tegen een heel zeer been.

Groet
 
Hou maar op. Laatst 1 van de motorsurveillance marechausse achterna gezeten.
Volgende geconstateerd.
Te hoge snelheid (120 waar 80 toegestaan)
Met die snelheid ook nog eens kleven (3 meter achter voorganger)
Binnen de bbk was het al niet veel beter. 85 waar 50 toegestaan.
De man voerde geen optische/akoestische signalen.
Hij ging gewoon naar de kazerne en het was einde dienst.
Toch even achterna het terrein opgereden (wacht liet me na salueren gewoon doorrijden) en aangesproken op rijgedrag. Dat was tegen een heel zeer been.

Groet

Goeie actie. Vraag de volgende keer gewoon even een gesprek aan met z'n leidinggevende. Er zijn helaas ook agenten genoeg die nodig eens op hun rijgedrag aangesproken moeten worden.
 
Ik heb zo'n beetje alles hier gelezen maar kan me niet aan de indruk onttrekken dat we het hier te maken hebben met eenzichzelf als stoer profilerend net uitgepubere betweter.(De toesprekende diender doet het misschien wel met een zeer irritant moraliserend vingertje, maar zijn antwoorden zijn op zijn zachtst gezegd puberaal!)
Hij rijdt motor en misdraagt zich volgens de geldende normen en wetten en wordt daar door een politieagent persoonlijk benaderd omdat dit misschien toch helpt dat de betreffende BEGINNENDE motorijder zich iets aantrekt van de zoals ik het interpreteer toch meer dan redelijke argumenten en in de toekomst zich beter zal gedragen. Daarbij dan er van uitgaand dat de betreffende politieagent gewoon een gewetensvolle proffesionele en betrokken agent is.



Hij rijdt te hard,
Rijdt volgens de agent onverantwoordelijk,
En haalt nog eens asosiaal rechts in.


En dan zeiken over een bekeuring :? |(

GEWOON BETALEN :+

Degenen die Villie i.r.l. meegemaakt hebben weten, dat hij ondanks z'n jonge leeftijd al heel wat rijervaring heeft, meer dan een aantal moraalridders hier denk ik (tenminste op de motor)Ik denk dat hij simpelweg moeite had met de houding van de desbetreffende agent en daarom en beetje is gaan steigeren.
Zou ik zelf ook doen.
Sterker nog ik denk dat als de desbetreffende agent Villie had uitgenodigd voor een "normaal" gesprek en z'n bonnenboekje in z'n zak had gelaten, hij veel meer had bereikt dan nu met z'n belerende toon en opgeheven vingertje.
 
Goeie actie. Vraag de volgende keer gewoon even een gesprek aan met z'n leidinggevende. Er zijn helaas ook agenten genoeg die nodig eens op hun rijgedrag aangesproken moeten worden.

Dat wilde ik ook eigenlijk maar zag daar vanaf nadat hij de poortwachter op z'n nummer zette nadat die mij door had laten rijden zonder het tonen van legitimatie hahaha.(hij zei tegen de wachter; dit blijft voor deze keer tussen ons) begrijp ik dat daar wapens verdwijnen. iedere brutale hond rijdt daar zo naar binnen!!
Heb hem wel te kennen gegeven dat als ik videobeelden had gehad zijn leidinggevende hem waarschijnlijk een goede reprimande had gegeven.

Groet
 
Degenen die Villie i.r.l. meegemaakt hebben weten, dat hij ondanks z'n jonge leeftijd al heel wat rijervaring heeft, meer dan een aantal moraalridders hier denk ik (tenminste op de motor)

Je denkt verkeerd, denk ik.

Hier wordt dus even voertuigbeheersing en verkeersinzicht door ervaring cq verantwoord rijgedrag in het verkeer met elkaar verward.
Dat iemand vanaf bv zijn 14e op een circuit rondscheurt en dus een hele goede voertuigbeheersing heeft, zegt dus nog niets over zijn verkeersinzicht of gedrag op de weg.

(Het irriteert mij ook mateloos dat ik de tweede bekering in twee maanden heb binnen gekregen nu voor het rijden van 94 op een 80 weg, en op zo'n moment vindt ik ook alle agenten blauwe smurfen met een ego probleem, maar ik zal hem toch betalen en niet bv "bezwaar maken". Ik was een beetje dom en moet nu betalen. Dat zijn de regels. Simpel toch?)

Verkeersinzicht krijg je door fouten te maken en daarvan te leren. Ook een agent mag me daarvoor bellen, als ie dat vanuit overtuiging doet. Ik heb respect voor iedereen die z'n werk gewetensvol en goed doet. En als je daarvan uitgaat kun je er dus per definitie van leren. En is het toch een overijverige diender? So what?

Soms denk ik dat het woord moraalridders en NSB ers een beetje te vaak onterecht voorbijkomen.
En nee, met de politie heb ik ook niets, behalve dan soms post van ze in de brievenbus.............. ;)
 
Je denkt verkeerd, denk ik.

Hier wordt dus even voertuigbeheersing en verkeersinzicht door ervaring cq verantwoord rijgedrag in het verkeer met elkaar verward.
Dat iemand vanaf bv zijn 14e op een circuit rondscheurt en dus een hele goede voertuigbeheersing heeft, zegt dus nog niets over zijn verkeersinzicht of gedrag op de weg.

(Het irriteert mij ook mateloos dat ik de tweede bekering in twee maanden heb binnen gekregen nu voor het rijden van 94 op een 80 weg, en op zo'n moment vindt ik ook alle agenten blauwe smurfen met een ego probleem, maar ik zal hem toch betalen en niet bv "bezwaar maken". Ik was een beetje dom en moet nu betalen. Dat zijn de regels. Simpel toch?)

Verkeersinzicht krijg je door fouten te maken en daarvan te leren. Ook een agent mag me daarvoor bellen, als ie dat vanuit overtuiging doet. Ik heb respect voor iedereen die z'n werk gewetensvol en goed doet. En als je daarvan uitgaat kun je er dus per definitie van leren. En is het toch een overijverige diender? So what?

Soms denk ik dat het woord moraalridders en NSB ers een beetje te vaak onterecht voorbijkomen.
En nee, met de politie heb ik ook niets, behalve dan soms post van ze in de brievenbus.............. ;)

Ik vind dat een diender zijn verhaal zo moet overbrengen, dat het ook resultaat heeft. Als hij als een belerende vingerwijzende arrogante @#$$#@#@ overkomt, werkt de boodschap meestal averechts. Kom je als diender echter met een goed onderbouwd verhaal, zonder belerend over te komen, dan komt de boodschap wel over. Ik heb ervaring met zowel de verkeersjongens uit driebergen, als ook de dienders van plaatselijke korpsen :X En geloof me meestal weten de jongens uit driebergen hun verhaal veel beter te vetellen dan van die arrogante plaatselijke quotavullers.



off topic// vind 94 op een 80 km weg een beetje traag, moest van zo'n diender tijdens een rijvaardigheidstraining 110 als het kon *O* *O* hulde :} :} voor z'n verkeersinzicht
En ik zal maar niet utweiden over de training van bochtentechniek op het klaverblad :P :X
 
Zo, daar zijn we weer, met een update :Y

Na dit verhaal en de acceptgiro die ook verscheen, besloot ik een bezwaarschrift te schrijven. Allereerst natuurlijk geld over maken, anders heb je dat gezeur weer. Wist ik veel, dat hoeft dus niet van tevoren.

Het bezwaarschrift:
Op maandag 11 mei jongstleden verliet ik rond acht uur ’s ochtends de autosnelweg A28 via de afrit Groningen Zuid. De afslag genomen was ik in de drukke ochtendspits op zoek naar de rijstroken die voor links af gelden. Voor mij een onduidelijke en onoverzichtelijke situatie, aangezien ik daar niet vaak langs kom. Vanwege de drukte moest me ook met het verkeer bezig houden en koos ik voor een rijstrook die mij het meest logisch leek. Helaas bleek dit de busbaan te zijn. Inmiddels reed ik al langs een rij auto's, voorgesorteerd naar links en besloot ik, zonder het overige verkeer in gevaar te brengen, tot de stopstreep op te rijden.

Nadat het verkeerslicht op groen sprong ben ik tussen het links afslaande verkeer tussengevoegd en heb ik mijn weg vervolgd. Pas ’s avonds werd ik thuis opgebeld door de verbalisant die mij vervolgens ook het PV heeft toegestuurd. Voor mijn gevoel een zeer teleurstellend feit, daar ik mij niet direct kon verdedigen.

Op dit Proces Verbaal wordt melding gemaakt van een motorvoertuig in de categorie twee. Ook dit is niet correct, daar ik mij voort bewoog op een motorfiets in plaats van een auto.

Gezien de meerdere fouten die zijn gemaakt en de onoverzichtelijke situatie in de ochtendspits, vraag ik hierbij om nietigverklaring van dit Proces Verbaal.

Met vriendelijke groeten,
Villie

Op 29 september kreeg ik mijn geld weer terug gestort. Best leuk om te zien een afschrift met een bedrag dat wordt bijgeboekt door het CJIB. *O*

Jammer genoeg nooit iets mogen ontvangen van de Officier van Justitie, behalve een ontvangstbevestiging :N
Case closed I assume? :?

Anyway, Villie heeft z'n gelijk gekregen *D ;)
 
Misschien kreeg je geld alleen maar terug omdat je had hoeven te betalen als je een bezwaarschrift indient..
 
HULDE *O* *O* *O*

Kan het best begrijpen om iemand aan/toe te spreken over zijn of haar weggedrag. Maar doe dat dan meteen, niet achteraf en door de telefoon... B|

De plisie is toch van plan om dit meer toe te passen, dus aanhouden, toespreken en bon schrijven. Dit zal meer waarde hechten aan het feit dat gepleegd is t.o.v. een bon in de bus, denkt de plisie.

Ben benieuwd...

Goe gedaan man :Y
 
Misschien kreeg je geld alleen maar terug omdat je had hoeven te betalen als je een bezwaarschrift indient..
Het is een bezwaarschrift uit juli, ontvangstbevestiging en vervaldatum ergens in juli en eind september kreeg ik m'n geld terug. Nu, bijna november, twee maand later dus, nog niks gehoord.... :N

Het zou me niks verbazen hoor, dat ik alsnog met Kerst een verrassing krijg ;)
 
ik ben ook geen ouwe lul al ben ik iets ouder dan jij.
Uit het commentaar dat je geeft concludeer ik dat je zelf ook agent bent.
Niks tegen agenten overigens, ze doen hun werk al moeten ze dat van min. Remkes nu iets te fanatiek doen. Het is nog altijd aan de agent om te bepalen wanneer hij wel of niet een bon uitschrijft. Gewoon objectief en niet met de gedachte in z'n achterhoofd dat als hij het niet doet, hij aan het einde van de maand een mailtje in zijn inbox vindt met de text; je zit er 30 onder het quota.
Daar wordt ik (en waarschijnlijk jullie zelf ook) erg misselijk van.
Maar waarom ik eigenlijk reageerde was het volgende,
als iemand zich dood rijdt en hij ligt in 5 stukken uitgesmeert over het asfalt en jij komt terplaatse dan hoef je maar 2 dingen te doen te weten: lijk afdekken en het verkeer regelen. Dat schrapen doet weer iemand anders.
Blijft idd wel de zware taak over om aan ouders/echtgenote het zware nieuws over te brengen. lijkt me niet makkelijk maar dat is nou eenmaal inherrent aan het beroep agent. hou je daar slapeloze nachten aan over dan raad ik je aan iets anders te gaan doen want mafketels hou je altijd.

Groet

Kijk het sjouwen laten we aan de begravenisondernemer over, maar we helpen wel degelijk het overschot in de speciale box te leggen. Zeker ik nu bij de technische recherche zit. En ik hou er echt geen slapeloze nachten aan over, maar ik probeer alleen inzicht te geven in ons werk. Kijk bekeuren heb ik nooit veel gedaan, zelfs niet toen ik op de motor zat. Echter het probleem is het prestatiecontact wat Remkes met de Korpsen heeft afgesproken. Hierdoor wordt de politie teveel belicht op het aantal bekeuringen wat uitgedeeld wordt. Daardoor wordt het echte politiewerk over het hoofd gezien. Dat vind ik zelf erg jammer.
 
Goed bezig, mooi je gelijk krijgen.
Nu om deze tijd natuurlijk die agent even bellen en bedanken voor de onnodige tijd die je daar aan kwijt was. :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan