Goederen uit Amerika bestellen

TMAXXX

Rookie
25 jul 2012
14
0
Ik heb enige tijd geleden een Yoshimura uitlaat besteld in Amerika. Alles verliep goed, alleen blijft de status van de track&trace nu al geruime tijd op Customs Clearance staan! Hij is dus al in NL, maar het duurt wel erg lang! Wat zijn de ervaringen hier m.b.t. leveringen uit Amerika?
 
1 à 2 weken bij de douane zit je zo aan hoor. Hoe lang ligt hij er nu?
 
Erg verstandig om een Yoshi via de USA te laten komen. Heb het zelf ook gedaan en met volle tevredenheid :Y

Waarschijnlijk is hij via USPS (De Amerikaanse post) hier gekomen. Die hebben in Europa geen eigen douaneloods, wat betekent dat je pakketje bij Nederlandse ambtenaren op de stapel ligt. Daar ligt hij vaak langer dan de reis van de US naar NL. Triest maar waar.

Mijn ervaring leert dat een belletje naar de juiste douane afdeling vaak helpt! Na mijn telefoontje had ik mijn demper ineens binnen 3 dagen binnen.

Het is alleen even goed zoeken op het www naar het juist tel nummer...
 
Laatst bewerkt:
Ik heb laatst een pakketje uit de VS laten overkomen. Verzenddatum VS: 26 juni. In ontvangst genomen op: 16 augustus. Heeft alleen al een week geduurd om van de douane naar mijn deur te komen en ik vermoed dat het daarvoor ook al minimaal een week of 2 bij de douane gelegen heeft. Maak je borst trouwens maar nat als je de factuur van de douane krijgt. Ik moest voor een pakket van € 96,-, € 32 euro aan BTW en inklaringskosten aftikken aan de bezorger.
 
Gewoon gift door de afzender er op laten zetten en je betaald 0 euro inklaringskosten. :)

Kan helpen. Maar zelfs met verzendkosten, inklaringskosten en handlingskosten is dezelfde uitlaat nog steeds de helft goedkoper dan als je hem bij een Nederlandse dealer bestelt :)
 
Waarschijnlijk is hij via USPS (De Amerikaanse post) hier gekomen. Die hebben in Europa geen eigen douaneloods, wat betekent dat je pakketje bij Nederlandse ambtenaren op de stapel ligt. Daar ligt hij vaak langer dan de reis van de US naar NL. Triest maar waar.

Mijn ervaring leert dat een belletje naar de juiste douane afdeling vaak helpt! Na mijn telefoontje had ik mijn demper ineens binnen 3 dagen binnen.

Het is alleen even goed zoeken op het www naar het juist tel nummer...

Ligt dus niet bij ambtenaren. Die doen geen aangiftes.

Je zult er achter moeten komen bij welke (douane)expediteur dit pakket ligt.

Snelste is, denk ik, contact opnemen met de afzender en vragen hoe dit is verzonden en wie de agent van de vervoerder in NL is. Dan kun je met de zendinggegevens contact opnemen met die agent.
 
Heb alleen nog maar goede ervaringen over pakketjes uit de VS.
Laatst een kuipruit laten verzenden, was binnen de 5 werkdagen bezorgd. Woon wel in België..

Alleen zijn de douanekosten belachelijk hoog. 35 euro op een pakketje van 80 euro. En tegenwoordig maken ze bijna alle pakketjes open die van Amerika komen(zie je aan de verpakking) om te kijken wat de waarde is. Dus als je het laat verzenden als een 'gift' ben je meestal ook douanekosten kwijt.
 
Laatst bewerkt:
Wat ik had gelezen dat veel Amerikanen niet als Gift willen verzenden, omdat hun dan ook weer problemen krijgen met het uitvoeren.
De Chinezen zijn wat dat betreft wat makkelijker, die markeren alles als gift, of met een waarde van 10 dollar o.i.d. _O- Ik bestel regelmatig spul uit China, maar het is er bij mij nooit uitgepikt door de douane (ook grote en/of dure pakketten). Ik heb het idee dat pakketten uit Amerika er veel eerder uitgepikt worden (of, altijd)
 
De uitlaat was 600 dollar, hij zet hem voor 100 dollar op de bon. Zo hoop ik de kosten van het invoeren enz te drukken. Ambtenaren en Nederland, altijd een leuke combi...... Dat het gewoon een maand kan duren, wat belachelijk is dat! Het pakket is idd verstuurd door USPS. De status staat nu bijna 2 weken op Customs Clearance. Ik vind dit al erg lang, maar als ik hier al een maand lees..... Het scheelde trouwens dik 250 EURO op een bedrag van 650 EURO.
 
De uitlaat was 600 dollar, hij zet hem voor 100 dollar op de bon. Zo hoop ik de kosten van het invoeren enz te drukken. Ambtenaren en Nederland, altijd een leuke combi...... Dat het gewoon een maand kan duren, wat belachelijk is dat! Het pakket is idd verstuurd door USPS. De status staat nu bijna 2 weken op Customs Clearance. Ik vind dit al erg lang, maar als ik hier al een maand lees..... Het scheelde trouwens dik 250 EURO op een bedrag van 650 EURO.

Check even de pdf die ik geplaatst heb en bel ze gewoon even...
 
En dat vervolgens bespreken op een openbaar forum / topic

Dan hoop ik dat diegene het leest en er wat haast achter zet!

Ik heb net de betreffende afdeling gebeld. De mevrouw die mij te woord stond was alleen en door de hitte werkte haar systeem niet meer. Of ik het morgen nog eens wilde proberen.
 
Gewoon gift door de afzender er op laten zetten en je betaald 0 euro inklaringskosten. :)

Dan moet je wel goede vriendjes met de afzender zijn als die in de VS zit. Het is een nogal een zwaar misdrijf om belastingfraude te plegen dus voor een willekeurige klant zullen ze dat risico niet snel nemen.
 
Dan hoop ik dat diegene het leest en er wat haast achter zet!

Ik heb net de betreffende afdeling gebeld. De mevrouw die mij te woord stond was alleen en door de hitte werkte haar systeem niet meer. Of ik het morgen nog eens wilde proberen.

_O- _O- _O-

Dat kan ook alleen bij een overheidssysteem _O-

Maar zal me niet verbazen als je pakketje al bijna onderweg is naar je hoor. En een telefoontje kan sowieso nooit kwaad.
 
Laatst bewerkt:
De uitlaat was 600 dollar, hij zet hem voor 100 dollar op de bon. Zo hoop ik de kosten van het invoeren enz te drukken. Ambtenaren en Nederland, altijd een leuke combi...... Dat het gewoon een maand kan duren, wat belachelijk is dat! Het pakket is idd verstuurd door USPS. De status staat nu bijna 2 weken op Customs Clearance. Ik vind dit al erg lang, maar als ik hier al een maand lees..... Het scheelde trouwens dik 250 EURO op een bedrag van 650 EURO.


Maakt geen drol uit of jij er 100 dollar op laat zetten. Ze maken het pakketje open en snappen dan heus wel dat die uitlaat geen 100 dollar is en gaan dan zoeken wat de prijzen zo zijn. Mag je daarna alsnog bijlappen.

Is het niet zo dat je tot een bepaald bedrag mag invoeren? 450e dacht ik.

Er zijn trouwens bedrijven die vanuit de VS regelmatig naar NL verzenden. Dit bedrijf bijvoorbeeld Kopen in Amerika? Met FromUS2EU makkelijk shoppen in de USA! Misschien kan je voortaan het via zo'n bedrijf laten lopen ;)
 
Laatst bewerkt:
Wat is t probleem als men hier aangeeft dat men de verkoper vraagt "gift" erop te zetten?
Alsof de douane nu ineens het hele forum overdraagt aan de aivd ,alle werkelijke gebruikers gaat achterhalen en gaat checken of er wat besteld is ,waarvandaan en voor welke waarde.

In de echte wereld geven veel verkopers al aan geen gift erop te willen zetten,bij kleine paketten doe ze dat vaak wel.
Probleem opgelost.

Als je weet hoe ebay werkt kun je goud overhouden op je aanschafkosten.

Ebay.com , ebay.uk en ebay.au.com om je spullen op te zoeken.
Dan kijken waar ze t best/goedkoopst te krijgen zijn en waarvandaan t verzonden wordt.
 
Maakt geen drol uit of jij er 100 dollar op laat zetten. Ze maken het pakketje open en snappen dan heus wel dat die uitlaat geen 100 dollar is en gaan dan zoeken wat de prijzen zo zijn. Mag je daarna alsnog bijlappen.

Is het niet zo dat je tot een bepaald bedrag mag invoeren? 450e dacht ik.

Er zijn trouwens bedrijven die vanuit de VS regelmatig naar NL verzenden. Dit bedrijf bijvoorbeeld Kopen in Amerika? Met FromUS2EU makkelijk shoppen in de USA! Misschien kan je voortaan het via zo'n bedrijf laten lopen ;)

Ook het bedrag maakt niet veel uit, want PostNL geeft alles aan (kassa voor PostNL want daar moet je ook nog voor betalen :r )

Dus ook op een waarde van 3 euro moet je gewoon invoer en btw betalen + de kosten van PostNL, hoewel het conform waarde niet aangegeven had moeten worden.

Ook de waarde wordt soms door PostNl / Douane zelf maar aangepast, altijd ten nadelen van de klant. Probeer dat maar eens recht te zetten.

Een pakket is soms met een dag door douane, soms duurt het twee weken. Het blijft ambtenarij, dus een lijn zit er niet in.

track and trace is soms zeer accuraat, per dag een update, soms loopt het dagen achter: vorige week nog een pakketje ontvangen uit de VS, dat al dagen op Jamaica (tussenstop) zou liggen. zonder updates staat PostNL aan de deur.

Oh ja, die gasten moet je contant en gepast betalen :')
 
Tja ik zet alleen hier op het forum dat je er om kunt vragen. Dat is het enige wat ik zeg. Heb ik namelijk ook een keer op een forum gelezen dat als het een gift is dat men dan geen inklaringskosten hoeft te betalen. Volgens mij staat het ook op de douane site. Oeiii dus zulke secret info is het niet.

On topic: ik hoop dat je pakketje snel binnenkomt.
 
Wat is t probleem als men hier aangeeft dat men de verkoper vraagt "gift" erop te zetten?
Alsof de douane nu ineens het hele forum overdraagt aan de aivd ,alle werkelijke gebruikers gaat achterhalen en gaat checken of er wat besteld is ,waarvandaan en voor welke waarde.

In de echte wereld geven veel verkopers al aan geen gift erop te willen zetten,bij kleine paketten doe ze dat vaak wel.
Probleem opgelost.

Als je weet hoe ebay werkt kun je goud overhouden op je aanschafkosten.

Ebay.com , ebay.uk en ebay.au.com om je spullen op te zoeken.
Dan kijken waar ze t best/goedkoopst te krijgen zijn en waarvandaan t verzonden wordt.

Gaat niet om de NL autoriteiten, maar op de VS autoriteiten.

Het is mailfraud, een 'federal offence'.
Even ter illustratie; het is het vergrijp waar men Al Capone voor acht jaar in de gevangenis heeft weten te krijgen.

Amerikanen zijn er niet happig op, om voor ons plezier een misdrijf te plegen.

Chinezen willen exporteren, overheid doet lekker mee.

Ik bestel wel eens wat voor 2 dollar, gratis verzending vanuit China. Kunnen we hier nog niet eens een bubbeltjes-envelop voor kopen :')
 
Tja ik zet alleen hier op het forum dat je er om kunt vragen. Dat is het enige wat ik zeg. Heb ik namelijk ook een keer op een forum gelezen dat als het een gift is dat men dan geen inklaringskosten hoeft te betalen. Volgens mij staat het ook op de douane site. Oeiii dus zulke secret info is het niet.

On topic: ik hoop dat je pakketje snel binnenkomt.

Kan.

Douane kan ook kijken of het aannemelijk is, en ev zelf een waarde bepalen.

Even linkje zoeken...

voila: Gerdien in "pakketdiensten?"
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Maakt geen drol uit of jij er 100 dollar op laat zetten. Ze maken het pakketje open en snappen dan heus wel dat die uitlaat geen 100 dollar is en gaan dan zoeken wat de prijzen zo zijn. Mag je daarna alsnog bijlappen.

Is het niet zo dat je tot een bepaald bedrag mag invoeren? 450e dacht ik.

Indien reisbagage wel, tot een maximum van 430 euro, binnen de EU vrij

Er zijn trouwens bedrijven die vanuit de VS regelmatig naar NL verzenden. Dit bedrijf bijvoorbeeld Kopen in Amerika? Met FromUS2EU makkelijk shoppen in de USA! Misschien kan je voortaan het via zo'n bedrijf laten lopen ;)

Via post is een maximum van 22 euro helemaal vrij in te voeren. Tot 150 euro betaal je wel belasting, maar geen douane kosten. Bij bovenstaande bedragen geldt; inc verzendkosten.

Jim
 
Terug
Bovenaan Onderaan