Goedhart motoren moet toch wat verdienen?

Als het zo'n open deur is, waarom moet iedereen dan keer op keer verteld worden dat geld lenen geld kost? Zoals de OP, die er alsnog niet zeker van is of Goedhart een commercieel bedrijf of een liefdadigheidsinstelling is.

Iedereen weet dat geld lenen geld kost...
De enige reden dat het verteld wordt, is omdat onze regereing denkt dat mensen met die wijsheid niet in de financiele problemen komen... :z...

TS weet ook dondersgoed dat Goedhart een bedrijf is...
Hij kan alleen niet zelfstandig overzien waar Goedhart mee verdient in deze deal...
 
Laatst bewerkt:
Dat ben ik met je eens maar als je daar je onderhoud doet en onder de (ongetwijfeld in de voorwaarden vastgestelde) maximum aantal km's blijft dan is er toch niets te vrezen?
Ik heb geen idee wat er in de voorwaarden staat maar een krasje op je spatbord kost het je vast X. En een beschadiging van je tank Y en zo kun je waarschijnlijk nog wel even doorgaan...
 
Ik kreeg gisteren een krantje van Goedhart in de bus.
Daar stond een financieringsvoorstel in die weer verder gaat dan het partnerplan.
Nu kun je daar een motor kopen voor de helft van de nieuwprijs.
Die helft betaal je in 3 jaar maandelijks af en aan het einde van die drie jaar ruil je de motor in of ze kopen hem/haar van je terug.

Dit alles tegen 0% rente.
Hoe kan dat?
Goedhart moet toch ook nog wat verdienen of zit er zo'n enorme winst op motoren?


Goedhart betaald dit niet uit eigen zak, maar regelt dit met een financieringsmaatschappij.

Deze hoopt dat je na die drie jaar een nieuwe motor koopt en deze dan financiert met een lening bij hun.

Of je kan niet aan de verplichtingen voldoen en als je een termijn achterloopt moet je ineens wel 14% rente gaan betalen.
De mensen die toch met de financiering doorgaan leveren genoeg geld op om dit te bekostigen ( wat al enkele jaren door diverse automobielfabrikanten wordt toegepast.)

Hou er ook rekening mee dat je geregistreerd wordt bij het BKR en als je in de tussentijd een eigen huis wil gaan kopen, moet je deze financiering ook aflossen. Wat zijn daar de financiële haken aan?
 
Als het zo'n open deur is, waarom moet iedereen dan keer op keer verteld worden dat geld lenen geld kost? Zoals de OP, die er alsnog niet zeker van is of Goedhart een commercieel bedrijf of een liefdadigheidsinstelling is.

Als je met O.P. de T.S. bedoeld dan snap ik niet waar je het over hebt.
 
Iedereen weet dat geld lenen geld kost...
De enige reden dat het verteld wordt, is omdat onze regereing denkt dat mensen met die wijsheid niet in de financiele problemen komen... :z...

TS weet ook dondersgoed dat Goedhart een bedrijf is...
Hij kan alleen niet zelfstandig overzien waar Goedhart mee verdient in deze deal...

Volgens mij weet niemand in dit topic dit tot nu toe met zekerheid te vertellen.
 
Ik heb geen idee wat er in de voorwaarden staat maar een krasje op je spatbord kost het je vast X. En een beschadiging van je tank Y en zo kun je waarschijnlijk nog wel even doorgaan...

Maar daar heb je dan ook je all risk verzekering voor.
Krasjes en dergelijke kosten je namelijk ook geld als je de motor meteen cash zou betalen.
 
Goedhart betaald dit niet uit eigen zak, maar regelt dit met een financieringsmaatschappij.

Deze hoopt dat je na die drie jaar een nieuwe motor koopt en deze dan financiert met een lening bij hun.

Of je kan niet aan de verplichtingen voldoen en als je een termijn achterloopt moet je ineens wel 14% rente gaan betalen.
De mensen die toch met de financiering doorgaan leveren genoeg geld op om dit te bekostigen ( wat al enkele jaren door diverse automobielfabrikanten wordt toegepast.)

Hou er ook rekening mee dat je geregistreerd wordt bij het BKR en als je in de tussentijd een eigen huis wil gaan kopen, moet je deze financiering ook aflossen. Wat zijn daar de financiële haken aan?


Het lijkt mij nou juist niet handig om klanten tegen je op te zetten dus ik denk niet dat het grootste deel van dit soort gebruikers negatieve ervaringen moet overhouden aan deze actie.
Volgens mij is het meer een manier om mensen over de streep te trekken die net niet genoeg geld hebben om een motor te kopen.

Goedhart wil graag dat ze dat over drie jaar weer doen dus wat heeft hij eraan als die mensen in de problemen komen?
 
Als ik het goed begrijp moet je dus eerst 50 % dokken en dan na die drie jaar alsnog de laatste 50% met extra rente betalen via een levensverzekering .
Zou `t niet doen.
 
Een soortgelijk trucje werd destijds door Safe toegepast. Je kocht een motor, betaalde een deel ineens en een ander deel per maand. Na enkele jaren kon je dan kiezen om de motor helemaal af te betalen of hem in te ruilen tegen een "gegarandeerde" inruilprijs.
De enige die daar voordeel bij had, was Safe. Je moest de verzekering bij hen afsluiten en je moest het onderhoud bij hen laten doen. Dat leverde leuk geld op voor ze. Voor de financiering vingen ze een percentage, voor de verzekering ook. Bovendien: de inruilprijs was in zoverre gegarandeerd dat die alleen gehaald werd als je de motor in nieuwstaat en met een maximaal voorgeschreven aantal kilometers inruilde...... Daarmee kreeg Safe in het gunstigste geval een aantal prima 2e hands fietsen op voorraad. In het andere geval betaalde de "eigenaar" de rekening door een veel lagere inruil......

Je kon er ook niet binnenlopen of die regeling werd je aangeboden. Ze probeerden je te lokken met de ogenschijnlijk lage maandlasten, maar vertelden je niet dat je feitelijk veel duurder uit was dan met welke andere regeling dan ook, al betaalde je de meeste kosten pas aan het einde. Ik stond ooit op het punt er een motor te kopen, maar toen ze daarmee kwamen ben ik er meteen op afgeknapt.
 
Als je met O.P. de T.S. bedoeld dan snap ik niet waar je het over hebt.
Ja en hoezo? Je start een topic met de oprechte vraag waar Goedhart z'n geld mee verdient, want voor zover jij hebt kunnen bepalen is het 1 grote liefdadigheidsactie. Blijkbaar hebben die mooie beloftes dan toch het beoogde effect gehad, want als zij er niks aan lijken te verdienen dan lopen wij mooi binnen, toch? Als je niet die €€€'s in je ogen had gehad dan had je dit topic niet gemaakt.
 
Laatst bewerkt:
Ja en hoezo? Je start een topic met de oprechte vraag waar Goedhart z'n geld mee verdient, want voor zover jij hebt kunnen bepalen is het 1 grote liefdadigheidsactie. Blijkbaar hebben die mooie beloftes dan toch het beoogde effect gehad, want als zij er niks aan lijken te verdienen dan lopen wij mooi binnen, toch? Als je niet die €€€'s in je ogen had gehad dan had je dit topic niet gemaakt.

Vertel jij dan maar waar de adder zit wijsneus.
 
Vertel jij dan maar waar de adder zit wijsneus.
Moet je zo nodig precies weten waar ze aan verdienen dan? Zolang je in je achterhoofd houdt dat je bij zoiets prima hard in je kont geneukt kunt worden moet je de verleiding wel kunnen weerstaan lijkt mij.
 
Een soortgelijk trucje werd destijds door Safe toegepast...

En Het Harley Owners plan.. Eigenlijk heeft iedere auto of motor franchise een versie hiervan. Alle kosten worden weg gezet onder "administratief" "poliskosten" "verzekeringen" etc. zodat er gezegd kan worden dat de rente 0% is.

Naar je eigen bank gaan en een lening afsluiten voor een motor, is in de praktijk bijna altijd goedkoper dan deze constructies.

Al kan je het best.. SPAREN (dan krijg je rente).
 
En Het Harley Owners plan.. Eigenlijk heeft iedere auto of motor franchise een versie hiervan. Alle kosten worden weg gezet onder "administratief" "poliskosten" "verzekeringen" etc. zodat er gezegd kan worden dat de rente 0% is.

Naar je eigen bank gaan en een lening afsluiten voor een motor, is in de praktijk bijna altijd goedkoper dan deze constructies.

Al kan je het best.. SPAREN (dan krijg je rente).

Met je eens. Er zitten eigenlijk áltijd verborgen kosten in zo'n regeling.

Natuurlijk kan iemand best kiezen voor zo'n financieringsregeling, maar het is wel zo handig je te realiseren dat je niets cadeau krijgt...... en dat je niet alleen naar de lage maandlasten moet kijken.
 
Laatst bewerkt:
Bij de aankoop van onze auto ook: Nu kopen en over 2 jaar betalen zonder kosten!
Niet dat zoiets nodig was, maar 2 jaar extra rente pakken op een aardig bedrag is toch weer makkelijk verdient. Dus even navraag gedaan en toen bleek dat je in ieder geval registratiekosten (€250) moest betalen en ook in een bestand komt waar je niet in wilt staan..

Dus toen was het al snel :W (tegen de financiering dus!)
 
Lenen%20kost%20geld.jpg
 
Vertel jij dan maar waar de adder zit wijsneus.

Tja, als jij graag wilt geloven dat financiële instellingen jou dolgraag geld willen lenen vanwege je leuke voorkomen, dan mag dat. Maar of dat reëel is?

Ik geloof dan weer dat die mensen daar heel eenvoudig geld aan willen verdienen.
Daar is op zich niets mis mee, al is het dan niet zo netjes om dat niet heel helder te vertellen.
Er stinken altijd weer naïeve tiepjes in die dan later onaangenaam verrast worden, of..... zou dat soms ook de bedoeling zijn? O-)
 
Let wel: 0% rente is leuk, maar je hebt wel een BKR registratie in Tiel (alleen notatie van de lening). Daardoor krijg je (in mijn geval) ongeveer 2x minder de lening aan hypotheek dan dat je zonder de lening had. (In mijn geval lening van +- 6000 euro, kostte mij 12000 euro hypotheek).
Dit is dus echt mijn persoonlijke ervaring, en zal volgende keer wel 2x nadenken voor ik ergens een krediet voor wat dan ook afsluit..


blijft toch altijd weer leuk dit soort discussies , blijkbaar verdienen de kredietmaatschappijen helemaal geen geld want als je ook dit topic weer doorleest begint niemand aan een dergelijke regeling :/ :/ , en dan ook weer de zo gevreesde BKR te Tiel, de gegevens van miljoenen personen zijn te vinden bij Hyves,Facebook, Airmiles enz.enz maar o,o wat eng is het BKR , daar moet je niet zijn , volgens mij als je normaal gesproken een goed betalingsgedrag hebt heb je echt niets te vrezen .

wat ik wel weet is dat de bedrijven met een dergelijke actie gewoon een overeenkomst met een kriedietmaatschappij aangaan en ze wel degelijk rente moeten betalen , echter neemt zo'n bedrijf deze rente voor eigen rekening , wat je natuurlijk indirect best wel zelf zult betalen , bijv. bij de inruilprijs van je oude motor , maar voor het bedrijf telt alleen maar het verkopen van motoren en dan maar de rente voor eigen rekening nemen , let wel op voor een addertje : de kredietmaatschappijen zadelen je wel op met een eigen klantencreditkaart waar je aan vast zit en ook als je deze niet gebruikt kost je dat toch een x-bedrag per jaar , en inderdaad de winst wordt ook dik gehaald met de mensen die de betalingstermijnen niet nakomen , deze krijgen echt de rekening gepresenteerd en dat blijken er toch aardig wat te zijn
 
Vertel jij dan maar waar de adder zit wijsneus.

Helmpie klinkt als het type persoon dat:
- een 0% lening aan gaat
- vervolgens 100+ euro administratie kosten betaald (ja, want das geen rente jongûh!)

Gedurende de looptijd van zijn lening een creditkaart opgestuurd krijgt, zal hij:
- hier gebruik van maken
- een week later een brief krijgt dat er over het gehele krediet (incl je 0% rente deel!) een effectieve rente van 21% is gaan lopen gedurende de resterende looptijd conform de kleine lettertjes van het contract.

Naar aanleiding hiervan zal hij zichzelf op tv voor lul zetten bij:
- Radar
- Opgelicht
- Hoe heten die onzin programma's?

Conclusie:
Simpele zielen, makkelijk verdienen.

:W

Ps. Tegen 0% lenen kan nu overigens prima, iets met: inflatie > marktrente, en netto contante waarde. Vandaag de dag is cash king (dus bedrijven willen het stukje rente verlies voor lief nemen) ten opzichte van voorgaande jaren. Lage debtratio's = continuïteit. :W
 
Laatst bewerkt:
blijft toch altijd weer leuk dit soort discussies , blijkbaar verdienen de kredietmaatschappijen helemaal geen geld want als je ook dit topic weer doorleest begint niemand aan een dergelijke regeling :/ :/ , en dan ook weer de zo gevreesde BKR te Tiel, de gegevens van miljoenen personen zijn te vinden bij Hyves,Facebook, Airmiles enz.enz maar o,o wat eng is het BKR , daar moet je niet zijn , volgens mij als je normaal gesproken een goed betalingsgedrag hebt heb je echt niets te vrezen .

wat ik wel weet is dat de bedrijven met een dergelijke actie gewoon een overeenkomst met een kriedietmaatschappij aangaan en ze wel degelijk rente moeten betalen , echter neemt zo'n bedrijf deze rente voor eigen rekening , wat je natuurlijk indirect best wel zelf zult betalen , bijv. bij de inruilprijs van je oude motor , maar voor het bedrijf telt alleen maar het verkopen van motoren en dan maar de rente voor eigen rekening nemen , let wel op voor een addertje : de kredietmaatschappijen zadelen je wel op met een eigen klantencreditkaart waar je aan vast zit en ook als je deze niet gebruikt kost je dat toch een x-bedrag per jaar , en inderdaad de winst wordt ook dik gehaald met de mensen die de betalingstermijnen niet nakomen , deze krijgen echt de rekening gepresenteerd en dat blijken er toch aardig wat te zijn
Wat je zegt is in zoverre waar, dat je een notatie krijgt. Een negatieve beoordeling van BKR is echt funest, maar een dikke lening heeft wel degelijk effect op andere (langlopende) leningen, believe me: been there, done that.
Ik denk wel twee keer na. Ook al betaal ik altijd netjes alles op tijd. En toen ook, dus geen negatieve notatie toen..
 
Een soortgelijk trucje werd destijds door Safe toegepast. Je kocht een motor, betaalde een deel ineens en een ander deel per maand. Na enkele jaren kon je dan kiezen om de motor helemaal af te betalen of hem in te ruilen tegen een "gegarandeerde" inruilprijs.
De enige die daar voordeel bij had, was Safe. Je moest de verzekering bij hen afsluiten en je moest het onderhoud bij hen laten doen. Dat leverde leuk geld op voor ze. Voor de financiering vingen ze een percentage, voor de verzekering ook. Bovendien: de inruilprijs was in zoverre gegarandeerd dat die alleen gehaald werd als je de motor in nieuwstaat en met een maximaal voorgeschreven aantal kilometers inruilde...... Daarmee kreeg Safe in het gunstigste geval een aantal prima 2e hands fietsen op voorraad. In het andere geval betaalde de "eigenaar" de rekening door een veel lagere inruil......

Je kon er ook niet binnenlopen of die regeling werd je aangeboden. Ze probeerden je te lokken met de ogenschijnlijk lage maandlasten, maar vertelden je niet dat je feitelijk veel duurder uit was dan met welke andere regeling dan ook, al betaalde je de meeste kosten pas aan het einde. Ik stond ooit op het punt er een motor te kopen, maar toen ze daarmee kwamen ben ik er meteen op afgeknapt.

Dat zei ik eerder: ik had zo'n contract met mijn ex. Helemaal nooit bij Safe het onderhoud laten doen, ook geen verzekering daar afgesloten (gewoon Unive). We konden m gewoon terugbrengen als we wilden, maar zover gaat mijn verhaal niet, dus daar heb ik geen ervaring mee. Ze zullen er ongetwijfeld commissie krijgen van de kredietverstrekker, maar al die verhalen over onderhoud en beperkte kilometers heb ik nooit mee te maken gehad en de motor kwam bij Safe vandaan (nu randstadmotoren).
 
Laatst bewerkt:
Met lenen is m.i. niks mis onder de volgende 3 voorwaarden:

a. je de maandelijkse lasten (met gemak) kunt dragen.
b. je het voertuig allrisk verzekert.
c. het openstaande bedrag altijd lager is dan de dagwaarde.

Dan kan er niks fout gaan en kun je er altijd zo vanaf.

Zo`n constructie als bij Goedhart zou ik nooit aan beginnen.
 
Ze doen niets dat in het belang is van de consument, geloof me, ze zien er brood om consumenten aan zich te binden en vervolgens uit te knijpen, je bent hoe dan ook altijd meer geld kwijt dan wanneer je de motor bij elkaar spaart, bovendien ben je dan niet gebonden aan weet ik veel wie(Godhart, motoport etc etc)
 
Terug
Bovenaan Onderaan