Goedhart motoren moet toch wat verdienen?

Helmpie

MF'er
9 jun 2010
229
0
Utrecht
Ik kreeg gisteren een krantje van Goedhart in de bus.
Daar stond een financieringsvoorstel in die weer verder gaat dan het partnerplan.
Nu kun je daar een motor kopen voor de helft van de nieuwprijs.
Die helft betaal je in 3 jaar maandelijks af en aan het einde van die drie jaar ruil je de motor in of ze kopen hem/haar van je terug.

Dit alles tegen 0% rente.
Hoe kan dat?
Goedhart moet toch ook nog wat verdienen of zit er zo'n enorme winst op motoren?
 
Volgens mij moet je dan volgens mij wel al het onderhoud door hun laten uitvoeren. Worden er afspraken gemaakt over de staat van de motor en ben je verplicht bij hun de motor in te ruilen?

Wat dat betreft zullen ze dan wss verdienen op het onderhoud welke niet onder de normale garantie valt.
 
Volgens mij moet je dan volgens mij wel al het onderhoud door hun laten uitvoeren. Worden er afspraken gemaakt over de staat van de motor en ben je verplicht bij hun de motor in te ruilen?

Wat dat betreft zullen ze dan wss verdienen op het onderhoud welke niet onder de normale garantie valt.


Er staat wel "vraag naar de voorwaarden" als het over de inruil gaat.
Maar denk je dat ze dan extra veel rekenen bij dat onderhoud?

Ook al heb je het geld liggen, dan is zo'n renteloze lening toch wel aantrekkelijk.
 
Je kan je beter druk maken met wat het de consument kost. Ik als consument wil uiteraard de hoofdprijs voor mijn inruiler en het minste van het minste betalen voor de motor van Goedhart. Meestal is de realiteit natuurlijk net even anders ;)

Ten 2e, Goedhart doet echt wel money maken aan zijn handeltje, maak je maar niet druk. :)

Ten 3e, voordat ik ga lenen voor een motor. :W
Helemaal de constructie zoals ik die nu zo snel ff van jou lees... 3 jaar lang op een motor rijden waarvoor ik de helft in het begin betaald heb, vervolgens 36 maanden lang een stukje aflossen van het resterende bedrag. Na die 3 jaar moet ik dat ding nog inruilen bij desbetreffende motorzaak ook?! Zodat zij hem voor de spreekwoordelijke peanuts kunnen inkopen en zodoende dikke winst maken. Jij mag je motor immers enkel aan hen verkopen / bij hen inruilen.

En stel dat je hem total rijdt in die 3 jaar... Daar sta je dan, zonder motor maar nog wel ff netjes maandelijks aftikken. Spaar dan ff door en koop iets dat je gelijk kan betalen.
 
Laatst bewerkt:
Wat verdiend Goedhart er aan? Nou, ze gokken simpelweg op het feit dat jij (of de gene die met ze in zee gaat) je niet aan de afspraken gaat houden. Daar gaan ze aan verdienen...

Allereerst de inruil van de motor... die moet in de contractueel vastegestelde staat zijn, anders vervalt het garantiebedrag. Denk aan uiterlijke zaken, maar ook aan de kilometers... als het garantiebedrag vervalt, dan zal je moeten bijbetalen... en als je dat niet kunt, dan kan je dat bedrag ongetwijfelt weer financieren, maar dan wel tegen een forse rente... en de kans is groot dat je moet bijbetalen enz. enz...

Dan de mensen die na verloop van tijd de verplichtingen niet meer kunnen voldoen... die gaan fors rente betalen...

Voel je em??
 
Laatst bewerkt:
Je kan je beter druk maken met wat het de consument kost. Ik als consument wil uiteraard de hoofdprijs voor mijn inruiler en het minste van het minste betalen voor de motor van Goedhart. Meestal is de realiteit natuurlijk net even anders ;)

Ten 2e, Goedhart doet echt wel money maken aan zijn handeltje, maak je maar niet druk. :)

Ten 3e, voordat ik ga lenen voor een motor. :W
Helemaal de constructie zoals ik die nu zo snel ff van jou lees... 3 jaar lang op een motor rijden waarvoor ik de helft in het begin betaald heb, vervolgens 36 maanden lang een stukje aflos van het resterende bedrag. Na die 3 jaar moet ik dat ding nog inruilen bij desbetreffende motorzaak ook?! Zodat zij hem voor de spreekwoordelijke peanuts kunnen inkopen en zodoende dikke winst maken. Jij mag je motor immers enkel aan hen verkopen / bij hen inruilen.

En stel dat je hem total rijdt in die 3 jaar... Daar sta je dan, zonder motor maar nog wel ff netjes maandelijks aftikken. Spaar dan ff door en koop iets dat je gelijk kan betalen.


Iets rustiger lezen.
Je hoeft namelijk niet eerst de helft te betalen, die helft blijft open staan tot de drie jaar voorbij zijn.
Je hoeft dus alleen maar maandelijks de helft van de motor af te lossen en na drie jaar koop je hem of ruil je hem in of ze kopen hem van je terug.

Over dat total loss rijden, dat is toch niet anders dan dat je een motor zelf koopt en zou betalen?
Die verzeker je toch ook all risk?

Mijn vraag is eigenlijk hoe Goedhart een lening kan aanbieden zonder rente.
 
vorige keer ook op tv gezien dat mensen die een (zal het woord hier niet gebruiken) 4-wieler aanschaffen eerst 50% betalen en de volgende 2 jaar aflossen, maar de verkoper weet dat wanneer je iets in termijnen gaat betalen je waarschijnlijk niet genoeg heb aan die 2 jaar en dus je termijn zal gaan verlengen met daarbij percentages die niet meer in verhouding staan tot een normale lening.

Let op ! Lenen kost geld. is niet voor niets de slogan....niets in het leven is voor niks ook al denk je van wel. Misschien erg pessimistisch, maar dat is de les die ik geleerd heb.
 
Wat verdiend Goedhart er aan? Nou, ze gokken simpelweg op het feit dat jij (of de gene die met ze in zee gaat) je niet aan de afspraken gaat houden. Daar gaan ze aan verdienen...

Allereerst de inruil van de motor... die moet in de contractueel vastegestelde staat zijn, anders vervalt het garantiebedrag. Denk aan uiterlijke zaken, maar ook aan de kilometers... als het garantiebedrag vervalt, dan zal je moeten bijbetalen... en als je dat niet kunt, dan kan je dat bedrag ongetwijfelt weer financieren, maar dan wel tegen een forse rente... en de kans is groot dat je moet bijbetalen enz. enz...

Dan de mensen die na verloop van tijd de verplichtingen niet meer kunnen voldoen... die gaan fors rente betalen...

Voel je em??


Dat ben ik met je eens maar als je daar je onderhoud doet en onder de (ongetwijfeld in de voorwaarden vastgestelde) maximum aantal km's blijft dan is er toch niets te vrezen?

Het is dat ik een BMW (K1300R) wil kopen en nog ouderwets een jaartje spaar maar als ik het geld al had liggen dan zou ik misschien wel gebruik maken van zo'n regeling als het aangeboden zou worden door een BMW dealer.
 
vorige keer ook op tv gezien dat mensen die een (zal het woord hier niet gebruiken) 4-wieler aanschaffen eerst 50% betalen en de volgende 2 jaar aflossen, maar de verkoper weet dat wanneer je iets in termijnen gaat betalen je waarschijnlijk niet genoeg heb aan die 2 jaar en dus je termijn zal gaan verlengen met daarbij percentages die niet meer in verhouding staan tot een normale lening.

Let op ! Lenen kost geld. is niet voor niets de slogan....niets in het leven is voor niks ook al denk je van wel. Misschien erg pessimistisch, maar dat is de les die ik geleerd heb.

Nogmaals, het is niet zo dat je eerst 50% moet betalen.
 
Iets rustiger lezen.
Je hoeft namelijk niet eerst de helft te betalen, die helft blijft open staan tot de drie jaar voorbij zijn.
Je hoeft dus alleen maar maandelijks de helft van de motor af te lossen en na drie jaar koop je hem of ruil je hem in of ze kopen hem van je terug.

Over dat total loss rijden, dat is toch niet anders dan dat je een motor zelf koopt en zou betalen?
Die verzeker je toch ook all risk?

Mijn vraag is eigenlijk hoe Goedhart een lening kan aanbieden zonder rente.
De hele constructie van hoe / wanneer betalen is mij om het even. Zoals vorige poster al zei: Geld lenen kost geld.

Dat verzekeren verhaal... Kan het niet echt onderbouwen, maar denk niet dat dat zo makkelijk zit...

Voor de rest, eensch met vorige poster.
 
Als het te mooi lijkt om waar te zijn... dan is het dat ook.

Er zijn altijd addertjes en zo zijn er al veel het schip in gegaan. Maar goed het kan best goed gaan, lees de voorwaarden hééééééééél goed en wie weet kan je aan alle eisen prima voldoen.

Ik zelf koop een motor die ik kan betalen, zowel mijn huidige fiets van 2000 euro als die ene die ik ooit nieuw gekocht heb. Boter bij de vis, maar dat is een gezegde wat door "de jeugd van tegenwoordig" niet meer zo up to date is.
 
Dat ben ik met je eens maar als je daar je onderhoud doet en onder de (ongetwijfeld in de voorwaarden vastgestelde) maximum aantal km's blijft dan is er toch niets te vrezen?

Als je alles goed doet enz. enz. dan heb je weinig te vrezen ja...
De vraag is, gaat het je lukken? Zo niet, dan weet je dat het je meer geld gaat kosten... ;)

Jouw vraag is, waar verdienen ze op. Op mensen die zich niet aan de afspraken houden...
Dat zijn er vast meer dan de mensen die zich wel aan de afspraken houden... ;)

Verder is het zo dat Goedhart diverse nieuwe modellen op voorraad heeft staan. Je kunt jezelf bedenken dat een motor die maanden blijft staan duurder is dan een motor die in delen betaald wordt en via onderhoud voor inkomsten zorgt. Het renteverlies van de gespreide betaling zal vast niet opwegen tegen het kostenverlies van een onverkochte motor...
 
Hoe kom je erbij dat je niet eerst 50% moet betalen ?
Er staat duidelijk betaal nu de helft en de andere 50% over twee jaar ?


Edit : Je hebt het over hun "partnerplan"


Ik ken de voorwaarden over de inruil/onderhoud niet echter lijkt het me , als je je aan het 2 jaar plan houdt, een erg voordelige manier om te financieren.

Beter dan 0% ga je echt niet krijgen namelijk !
 
Laatst bewerkt:
Wat mijn altijd opvalt in dit soort topics, is dat er weinig mensen, die zo'n constructie zijn aan gegaan, hun ervaringen delen.

Bijna alle dealers leveren deze dienst, dus er moet toch iemand meer kunnen vertellen hierover, zoals inruilwaarde, onderhoud, etc?
 
Die 0% klinkt leuk maar ik meen dat als er over die 2 jaar iets rente- gerelateerd gebeurt dat er op 1 of andere manier toch rente bij komt, gewoon sparen en cash betalen blijft het beste.
 
Let op ! Lenen kost geld. is niet voor niets de slogan....niets in het leven is voor niks ook al denk je van wel. Misschien erg pessimistisch, maar dat is de les die ik geleerd heb.

Yep... geld lenen kost geld...
Dat klopt 100% en desondanks zijn er heel veel mensen die geld lenen... ;)

De enige vraag die je als lener moet beantwoorden is, kan ik die lening maandelijks betalen? Dat is het enige wat telt... iedereen weet dat niet lenen voordeliger is, maar waar gaat het om? Als je een nieuwe motor kunt rijden middels een lening i.p.v. een oud barrel die je zelf kunt betalen, ben je dan zoveel slechter af met een lening? Zolang je de lening kunt betalen, zie ik het probleem niet... het is een kwestie van keuze, toch?

Ja, het kost geld als je leent... is het je dat waard ja of nee...
Gek genoeg is het zo dat de meeste koekblikken die particulier gekocht worden met geleend geld betaald worden. Ik denk dat het voor veel motoren ook geldt... dat men hier op MF gilt dat je niet moet lenen, komt omdat de meeste er niet eerlijk voor durven uitkomen... ;)
 
Als het constructie is waarbij ze jouw "binden" aan hun zaak voor onderhoud en inruil en je hebt er vrede mee wat is dat het probleem ?

Echter bij het partner plan betaal je wel degelijk rente hoor, alleen hoeft je niet alles af te lossen omdat ze je garanderen dat je een bepaalde inruil krijgt.

Ik denk dat de TS nu twee dingen door elkaar aan het halen is..

het Suzuki 50/50 plan waarbij je gewoon 50% aanbetaald en de andere 50% over twee jaar
en het Partnetplan...
 
Laatst bewerkt:
Ik zou het dus echt niet doen. Gewoon een motor kopen die je zelf kunt betalen.

In principe huur je nu gewoon de motor bij hen. Alles bij elkaar geef je erg veel geld eraan uit maar de motor is niet 100% van jou, het zou me niks verbazen als je verplicht onderhoud bij hen moet laten doen. En dan moet je hem na 3 jaar ook nog aan hen terug verkopen (of wat het ook is). Wat als je hem, zoals gezegd, in die 3 jaar total rijdt? Wat als je een andere motor wilt of het geld nodig hebt? Niets.. Je zit gewoon drie jaar aan de motor en de lening vast. Ik zou er nooit aan beginnen.. Mij te veel beperkingen, en dat is nou net het tegenovergestelde van wat voor mij een belangrijk aspect van het motorrijden is.
 
"Die helft betaal je in 3 jaar maandelijks af en aan het einde van die drie jaar ruil je de motor in of ze kopen hem/haar van je terug."

En daar verdienen ze op, ze zetten een prijs voor je motor en die heb je maar te accepteren. Als ze je daar 500 euro minder geven dan normaal is, dan hebben ze daar 500 euro verdiend. Ben je het er niet mee eens? Jammer dan, je hebt een contract getekend en als je hard wilt maken dat je motor meer waard is dan moet je een dure onafhankelijke taxateur regelen.
 
Laatst bewerkt:
Hoe kom je erbij dat je niet eerst 50% moet betalen ?
Er staat duidelijk betaal nu de helft en de andere 50% over twee jaar ?


Edit : Je hebt het over hun "partnerplan"


Ik ken de voorwaarden over de inruil/onderhoud niet echter lijkt het me , als je je aan het 2 jaar plan houdt, een erg voordelige manier om te financieren.

Beter dan 0% ga je echt niet krijgen namelijk !



Hoe kun je dan een slottermijn van 50% overhouden?
 
Laatst bewerkt:
"Die helft betaal je in 3 jaar maandelijks af en aan het einde van die drie jaar ruil je de motor in of ze kopen hem/haar van je terug."

En daar verdienen ze op, ze zetten een prijs voor je motor en die heb je maar te accepteren. Als ze je daar 500 euro minder geven dan normaal is, dan hebben ze daar 500 euro verdient. Ben je het er niet mee eens? Jammer dan, je hebt een contract getekend en als je hard wilt maken dat je motor meer waard is dan moet je een dure onafhankelijke taxateur regelen.

Dat zou best de adder kunnen zijn.
 
Ach mensen die hier lopen te roepen dat je beter maar kan sparen ipv dit soort constructies lenen wel vaak voor een koekblik....

Als je maandlasten aan kan en je wilt graag op een nieuwe bike rijden...

IK ZEG DOEN!!!!!


Lekker leven en plezier maken...... het leven is al kort genoeg...
 
Hoe kun je dan een slottermijn van 50% overhouden?


Sorry hoor maar 100% van de prijs in 2 termijnen is toch 50% ???

Simpel toch ???

En wat ik zal zei je haalt twee dingen door elkaar !!!!!!



50/50 suzuki en hun partnerplan
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan