goedkoop banden omleggen

gixxertje

MF'er
14 jul 2003
45
0
scherpenisse
Ik heb vanuit duitsland banden aangeschaft, en zal ze binnenkort moeten wisselen.

De reden is natuurlijk het grote prijsverschil 250 euro voor een setje MPP 2CT vanuit duitsland of 375 euro bij een bandenboer in de regio. :( (was wel inclusief omleggen bij aangeleverde wielen).

Mijn vraag is of iemand een goed(koop) adres weet om de banden om te leggen.

De prijzen varieeren enorm heb ik gemerkt bij de verschillende bandenzaken.

Dus als iemand een goed adresje weet voor tevens een goede prijs dan hoor ik dat graag :)

Het zou dan in de regio bergen op zoom en omstreken zijn.
 
Het omleggen van de band is niet het grootste probleem, het zit hem eerder in het balanceren.

:)

balanceren stelt niets voor ,ik laat me banden er tegenwoordig omleggen bij de plaatselijke Profile en heb een bokje gekocht om zelf tebalanceren
Werkt prima en als ze bij de Supercorsa's niet vergeten om de rode stippen bij het ventiel tehouden hoeft er meestal nauwelijks lood op
 
balanceren stelt niets voor ,ik laat me banden er tegenwoordig omleggen bij de plaatselijke Profile en heb een bokje gekocht om zelf tebalanceren
Werkt prima en als ze bij de Supercorsa's niet vergeten om de rode stippen bij het ventiel tehouden hoeft er meestal nauwelijks lood op

remus_k12_pc.jpg


En daar sta je dan met je bokje... -O-
 
Misschien een stomme vraag, maar kan zo'n autobandenboer ook motorfietswielen kwijt op zijn apparaten?

Want die gasten zijn veel goedkoper. Dan vind ik het ineens de moeite om zelf de wieltjes eruit te schroeven en de via internet aangeschafte bandjes samen aan te leveren, even te wachten en de wieltjes weer mee naar huis te nemen.

Als als ze het alleen per vier doen: geen probleem, dan wacht ik gewoon totdat ik genoeg versleten bandjes heb :+
 
nee ik werk zelf bij profile in enschede het maakt niet uit of je nu een wiel van een auto hebt of een wiel van een motor het inklemmen is het zelfde hoor wij doen het ook wel niet vaak maar we doen het wel en ze doen het ook wel per stuk hoor loop bij een willekeurige profile naar binnen
en ze doen het voor je als ze er tijd voor hebben bij ons tenminste wel
balanceren moet je dan laten doen dus het scheelt wel degelijk
 
Balanceren kun je vrijwel op elke machine, de vraag is alleen of zo'n firma de opspanapparatuur heeft.

Ook is de vraag of ze los aangeleverde banden voor je willen wisselen, niet elke profile doet dat!

:)

dat was nu juist de rede voor me om die zooi zelf te kopen ;)
 
Ik zag zo'n balanceer installatie bij louis: 50 euro. Als dat al een beetje werkt, ben je er eigenlijk met twee bandjes al uit.

Maar, werkt dat ook?
 
Ik weet niet wat je "in de buurt" vind, maar in Zevenbergen is een kleine 20 minuutjes vanuit BopZ en daar zit Peter Smetsers Motoren (PSM) die hebben mijn banden (uit Spanje) erom gelegd + balanceren voor ik meen 25 euro. .. En ze hebben ze nog uit mn motor gehaald ook, dus niet los hoeven aanleveren *O*
 
Gratis? Gratis, gratis!!!!! *O* *O* *O*


Zevenbergen is nog wel te doen vanuit Tilburg.

Het gaat er mij om dat ik zekerheid dat mijn bandje er goed op ligt, mocht ik eenmaal een bandje via internet besteld hebben.

Ik zag al aan de bandenprijzen dat dat er lucratief is. Kortom: de garage pakt marge op de band, en dan nog op de werkzaamheden (op zich niks op tegen). Ik had er al een aantal gebeld. eén garage vraagt 30 euro voor opleggen ed als je met de motor komt, 15 bij losse aanlevering (excl verwijderingsbijdrage of binnenbanden). Maar dan moet je de banden dáár kopen, en ze zijn 1,5 keer zo duur als de band via internet (en zij zullen het waarschijnlijk nog goedkoper inkopen).

Ik wil niet de centenneuker uithangen, maar ergens vind ik het gewoon veel betaald.

Overigens wilde ze niet mijn eigen bandjes omleggen "want dan wordt er niks aan verdiend". Ook niet tegen standaard uurloon... -O-

Ik zal eens bij die gasten in Zevenbergen langsrijden en kijken hoe ze zijn. Wie weet een standaard adresje voor bandjes???

Enne, die slueteldag, waar is die dan eigenlijk?
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan